Bara jag som har problem med grafiken? [LÖST]

Permalänk

Bara jag som har problem med grafiken? [LÖST]

Hej! Inte hittat någon annan som har problem med grafiken...

Jag har fått igång mitt GTA V, behövde tanka ned 10GB "extra" (spelcache) för att det inte startade första gången. Sen fick jag äntligen igång det!
Råkade även ut för ett annat fel "ERR_GEN_ZLIB_2" ungefär efter 20 minuter spelande, det har inte kommit tillbaks sedan dess... nu till det störande momentet. När jag ska göra det tredje uppdraget med Franklin så åker man ner mot beachen för att hoppa över ett staket och stjäla något... när man närmar sig området så skiftar husen, gräset och sanden färg. När man hoppar över staket så drunknar polaren och ens egen gubbe gör effekten av att drunka och man failar uppgradet för att polare är "lost". Om jag åker ner till samma ställe utan att starta uppdraget så är det exakt samma problem. Går du från asfalten ut på sanden eller gräset så drunknar man. Allt skiftar självklart färg. Har inte sett detta någon annanstans, helt felfritt i stan osv... men jag klarar ju inte uppdraget och det är såpass tidigt att man inte kan spela på någon annan gubbe.

Om jag loadar min onlineprofil och kollar på gubben bakifrån så ser jag huvud, nacke, händer och skor... kollar man framifrån så ser man samma men även mage & bröst. Resten existerar inte, ser allt bakom gubben istället.

Självklart är det något är det något fel på min mjukvara. Frågan är vad, någon som haft liknande problem?

Tack på förhand.

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]
Processor: [Intel i7 4790K 4Ghz] Grafikkort: [GTX 780 3GB PhysX]
RAM: [Corsair 16GB CL10 Vengeance LP] Hårddisk: [Samsung EVO 840 120GB + 250GB]
Skärm: [BenQ 24" LED 144hz] Tangentbord: [Corsair Vengeance K70]
Hörlurar: [Sennheiser PC360]

Permalänk

Verifierade filerna... fungerade. Dock så får jag fortfarande "ERR_GEN_ZLIB_2" felkoder lite till och från.
Mod kan ta bort.

Visa signatur

Chassi: [Obsidian 750D] Nätagg: [Corsair AX860 Platinum] Moderkort: [MSi Z97 Gaming 3]

Permalänk

Nu vet jag att du redan löst detta, men jag hade liknande problem pga att min installation av senaste Drivrutinen gick fel, och inte fungerande. Så även drivrutiner kan spela in i detta!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Jag har för mig att jag hade något liknande fel när jag spelade wow för 6 år sen, det blev som taggar över hela skärmen, det var nog directX eller GK-drivisar som strulade.

Dock så verkar det inte finnas någon lösning på ERR_GEN_ZLIB_2 än. De säger att man ska installera om eller reparera gamecachen. Ska göra det nu, tog stopp igen... samma ställe tröttnade efter tredje gången. Det tar fan 15 minuter att komma dit också!

Visa signatur