Grafikkortet buggar i alla spel, är det sönder? (exempelvideos)

Permalänk

Grafikkortet buggar i alla spel, är det sönder? (exempelvideos)

Hej, mitt grafikkort gör liknande saker som i videorna nedanför i alla spel. Rutmönstret från video 2 kan även dyka upp på skrivbordet och i Chrome då och då. Är kortet sönder eller? Det är ett R9270X.

Har testat en hel del olika drivrutiner för att försöka fixa detta men det funkar inte. Från början fick jag det bara i Titanfall när det kom ut, så jag trodde det va en bugg specifik för det spelet men på senare tid har den infekterat alla andra spel också så som CS:GO och GTA5. Det brukar oftast ta ett tag innan detta märks så jag tror det har något att göra med att kortet måste vara varmt för det ska hända.

Video 1:

Video 2:

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Hej, mitt grafikkort gör liknande saker som i videorna nedanför i alla spel. Rutmönstret från video 2 kan även dyka upp på skrivbordet och i Chrome då och då. Är kortet sönder eller? Det är ett R9270X.

Har testat en hel del olika drivrutiner för att försöka fixa detta men det funkar inte. Från början fick jag det bara i Titanfall när det kom ut, så jag trodde det va en bugg specifik för det spelet men på senare tid har den infekterat alla andra spel också så som CS:GO och GTA5. Det brukar oftast ta ett tag innan detta märks så jag tror det har något att göra med att kortet måste vara varmt för det ska hända.

Video 1:
https://www.youtube.com/watch?v=70UmhZ8it0Y

Video 2:
https://www.youtube.com/watch?v=lXKBZG4ZW9M

Vi kan väll börja med det självklara då, hur varmt är kortet när du spelar?

Permalänk
Skrivet av cheben:

Vi kan väll börja med det självklara då, hur varmt är kortet när du spelar?

Spelade tills det började bugga sig och det verkar som kortet ligger på 69-70 grader då. Det ska väl ändå vara lugnt eller?

EDIT: Testade även att dra upp fläkten på 100%, då höll kortet sig på 53 grader men fick ändå samma problem.

EDIT2: Testade även att klocka ner kortet ganska rejält vilket fick ner tempen till 46-47 men fortfarande samma bugg.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Samma problem här

Jag är också väääldigt intresserad av att veta vad som kan vara fel då jag har samma problem, detta händer i GTA V och även i andra spel och ibland även i Chrome och ute på skrivbordet.
Jag har ett Radeon HD 7950.

Visa signatur

Gigabyte X570 UD | AMD Ryzen 5 3600 | Sapphire Nitro+ RX 5700 XT | G.Skill Flare X 16GB RAM | Samsung SSD 970 EVO PLUS 500GB | Corsair RM650X V2 650W

Permalänk
Skrivet av BrceWne:

Jag är också väääldigt intresserad av att veta vad som kan vara fel då jag har samma problem, detta händer i GTA V och även i andra spel och ibland även i Chrome och ute på skrivbordet.
Jag har ett Radeon HD 7950.

kan mycket väl bero på att kortet helt enkelt börjar ge upp men prova först lite olika drivrutinsversioner för att utesluta drivrutinerna händer ibland att drivrutiner kan balla ur.

hade sådär på ett gammalt kort för massa år sedan började med flickrande texturer och efter ett par månader med det började det flimmra och ha sig på skärmen även i bios vid boot och var bara att skrota kortet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

kan mycket väl bero på att kortet helt enkelt börjar ge upp men prova först lite olika drivrutinsversioner för att utesluta drivrutinerna händer ibland att drivrutiner kan balla ur.

hade sådär på ett gammalt kort för massa år sedan började med flickrande texturer och efter ett par månader med det började det flimmra och ha sig på skärmen även i bios vid boot och var bara att skrota kortet.

TS 270x bör däremot vara såpass nytt att han bör få pengarna tillbaka eller ett nytt kort om han lämnar in det.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.