Permalänk
Medlem

Project Chernobyl

Detta projekt är nu till salu! Annons

Hej! jag har sedan sent 2014 jobbat med min nuvarande huvuddator vid namn Chernobyl
Datorn har genomgått ett gäng olika modifikationer och jag har lärt mig väldigt mycket på vägen, detta har varit ett väldigt intressant projekt som har lämnat mig i flera dagars grubblande men som till sist löste sig när det passade som bäst!

Det som sitter i systemet nu är inte mer än:
CPU - AMD fx-8320
Motherboard - Sabertooth 990fx R 2.0
RAM - Kingston HyperX 16GB 1600MHz
GPU - R9 270x Vapor-x
GPU2 - R9 270x Vapor-x
PSU - Corsair HX 1000i
HDD - Western digital 1TB
SSD - Kingston v300 128 GB

Om ni inte har följt projektet så finns hela projektloggen här:
Chernobyl bygglogg

där kan ni följa hela projektets gång från början till start!
Nu vidare till bilderna.

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Förjävla snyggt bygge! Bra jobbat!

Visa signatur

CPU: i5 4690k @ 4.2ghz | Kylare: Hyper 212 EVO | MB: MSI Z97-G45 | RAM: Corsair 16GB | GPU: Asus 760 2GB | OS SSD: Intel 530 120GB | HDD: Seagate 1TB | SSD: Samsung EVO 250GB | PSU: CX600M | Chassi: Define R4 window | Fläktar: 4x140mm

Permalänk
Medlem

To the top you go!

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

Skönt att se att mina gamla delar kom till ett vettigt bygge 5p !

Visa signatur

måndagar är ett värdelöst sätt att slösa bort en sjundedel av sitt liv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av '[MSK:

Jäger;15346997']Skönt att se att mina gamla delar kom till ett vettigt bygge 5p !

Skrivet av LPG:

To the top you go!

Skrivet av DooD:

Förjävla snyggt bygge! Bra jobbat!

Tack! uppskattar verkligen all feedback

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt byggen men jag är lite fundersam till kopplingen mellan chernobyl och biohazard :\

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Love black and yellow, looks really sharp. Really nice to see some soft tubes again Really clean and sharp looking build, love it. (Sorry for the English typing, I live in Ireland so the keyboards are in english.)

Ha det fint!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Bygget är snyggt. Hard tubing hade gjort den lite snyggare, men snyggt för soft tubing.

Det enda som stör min OCD lite är att du använder loggan för giftigt avfall och inte loggan för radioaktivt avfall.

Annars riktigt snyggt.

Visa signatur

CaseLabs STH10 | Asus ROG Maximus XI Formula | Intel Core i9 9900K | RTX 2080Ti x2 SLI | 32GB (4x8 GB) G.Skill TridentZ Royal Gold | Samsung EVO PLUS 970 1TB | Samsung EVO 970 2TB | 4x1 TB Samsung 860 EVO | 2x4 TB WD HDD | Corsair AXi1600 Modulär

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt. Gult & svart ska mitt nästa bygga bli, ser fram emot det! Behöver inte en till dator men roligt är det ju...

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Riktigt snyggt byggen men jag är lite fundersam till kopplingen mellan chernobyl och biohazard :\

Finns ingen direkt koppling förutom avfallet då som kan vara farligt för mänskligheten, men original idén var att bara ha loggan på hårddisken just för innehållet men valde att lägga till fläktgrillar efteråt för att fylla upp bygget mer.

Skrivet av onYYx:

Love black and yellow, looks really sharp. Really nice to some soft tubes again Really clean and sharp looking build, love it. (Sorry for the English typing, live in Ireland so the keyboards are in english.)

Ha det fint!

Thank you! it feels like there's a bit too many hardline builds out there at the current time so I decided to try soft tubing instead

Skrivet av Andiders:

Bygget är snyggt. Hard tubing hade gjort den lite snyggare, men snyggt för soft tubing.

Det enda som stör min OCD lite är att du använder loggan för giftigt avfall och inte loggan för radioaktivt avfall.

Annars riktigt snyggt.

Tanken var att bara ha loggan på SSDn i botten (liten pun) men bestämde mig för att lägga till fläktgrillar för att fylla upp det lite mer.

Skrivet av Flygman:

Otroligt snyggt. Gult & svart ska mitt nästa bygga bli, ser fram emot det! Behöver inte en till dator men roligt är det ju...

Tackar! Älskar gult och svart <3, ska bli kul att se ditt bygge!

Permalänk
Medlem

Snyggt byggt, även fast de kanske inte är något jag själv hade byggt (lite för skrikigt med gult o svart enligt mig! Men 5p ändå för all tid och kreativitet samt att du dragit slangarna snyggt

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat, speciellt kabeldragningen.

Håller med tidigare kommentarer om att du borde valt denna loggan,

Sen är jag lite skadad med typografi, Y:et i Chernobyl är lite väl långt ifrån B:et och L:et. Där kanske man ska dra ihop det lite (Kerning), men som sagt antagligen bara jag som ser det.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Titan Xp, 32Gb @ 3333MHz, mITX Asus Strix Z270I, Jonsbo UMX1 Plus, Corsair SF600

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Finns ingen direkt koppling förutom avfallet då som kan vara farligt för mänskligheten, men original idén var att bara ha loggan på hårddisken just för innehållet men valde att lägga till fläktgrillar efteråt för att fylla upp bygget mer.

Inte för att vara den som är den, men avfallet är fortfarande radioaktivt, symbolen du valt är biologisk fara (typ avfall från sjukhus, virussmittande zombies osv). http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_hazard

För övrigt jävligt snyggt bygge!

Permalänk
Medlem

Solklar 5/5

Starkt jobbat!

Visa signatur

Project: Perfection 2.0
OS: Microsoft Windows 11 Home | CPU: Intel Core i9 11900 | GPU: EVGA 3080 XC3 Ultra Hybrid
MB: ASUS ROG STRIX B560-I | RAM: Corsair Dominator Platinum 32GB | PSU: Corsair SF750
Chassi: Louqe Ghost S1 MK3 | SSD: Samsung 980 Pro | CPU-Kylare: Fractal Design Celsius+ S24
Bildskärm: Sony 65AG9 | Mus: Logitech G603 | Tangentbord: Corsair K63 Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Inte för att vara den som är den, men avfallet är fortfarande radioaktivt, symbolen du valt är biologisk fara (typ avfall från sjukhus, virussmittande zombies osv). http://en.wikipedia.org/wiki/Biological_hazard

För övrigt jävligt snyggt bygge!

Det jag menade med avfallet kan ha lite med det att göra är att det är farligt för människor. Sen så var huvudsyftet med loggan att ge en intryck av att hårddisken innehåller farligt avfall

Permalänk
Medlem

Nej du August, ganska roligt att du har märke för Biologiskfara när Chernobyl var Radioaktivt!
HAHA

Keep it up bro

Permalänk
Medlem
Skrivet av August L:

Finns ingen direkt koppling förutom avfallet då som kan vara farligt för mänskligheten, men original idén var att bara ha loggan på hårddisken just för innehållet men valde att lägga till fläktgrillar efteråt för att fylla upp bygget mer.

Thank you! it feels like there's a bit too many hardline builds out there at the current time so I decided to try soft tubing instead

Tanken var att bara ha loggan på SSDn i botten (liten pun) men bestämde mig för att lägga till fläktgrillar för att fylla upp det lite mer.

Tackar! Älskar gult och svart <3, ska bli kul att se ditt bygge!

I'm glad you did brother! Keep up the good work, lad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av onYYx:

I'm glad you did brother! Keep up the good work, lad

Skickades från m.sweclockers.com

Will do. Thank you once again!

Skrivet av Stegrarn:

Nej du August, ganska roligt att du har märke för Biologiskfara när Chernobyl var Radioaktivt!
HAHA

Keep it up bro

Tackar tackar <3

Permalänk
Medlem

Snyggt! Vars kan man köpa "plastskenorna" till kablarna?

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.

Permalänk
Medlem

Stealthcomba är rätta namnet finns på E22 (googla det)

Permalänk

fy fan vad snyggt!

Visa signatur

-[Asus Prime z590]-|- [Intel Core 11600k]-|-[Corsair Hydro H100i]-|-[Aorus rtx 3070 Master]-|-[Corsair 16GB 3600Mhz]-|-[Corsair LL120 RGB 120mm]-|-[Fractal Design Define 7 Compact]-
Aoc 32" 144Hz 1ms-[Logitech G502 HeroAsus Rog strix Scope Deluxe TKL

Permalänk
Medlem
Skrivet av affeiorby:

fy fan vad snyggt!

tack!

Permalänk

gult är fult <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av affepaffe98:

gult är fult <3

</3

Permalänk

Tjernobyl på ryska hade vari en idé..

Visa signatur

Buildning a machine that goes BING!
And a F-18 Simulatormachine that goes "Fox 2"

Permalänk
Entusiast

Även om det inte var top notch-grejer så var det ett fint bygge där det uppenbarligen lagts ner tid och engagemang!

Ska man vara petig borde du kört stavningen på ryska/ukrainska (se stavning här http://sv.wikipedia.org/wiki/Tjernobyl )
Eller "Tjornobyl/Chornobyl" och inte engelska stavningen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Även om det inte var top notch-grejer så var det ett fint bygge där det uppenbarligen lagts ner tid och engagemang!

Ska man vara petig borde du kört stavningen på ryska/ukrainska (se stavning här http://sv.wikipedia.org/wiki/Tjernobyl )
Eller "Tjornobyl/Chornobyl" och inte engelska stavningen

Jag kände att det var lättast att tolka om det stod på Engelska istället för ukrainska eller ryska, men det är förstås en smaksak.

Permalänk
Medlem

Jättesnyggt bygge och jag älskar gult och svart ihop (Gulsvart!) lol^^

Personligen gillar jag inte namnet Chernobyl, då jag kopplar det direkt till en enorm katastrof som tog många liv. Men som sagt bygget är kanonsnyggt.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Jättesnyggt bygge och jag älskar gult och svart ihop (Gulsvart!) lol^^

Personligen gillar jag inte namnet Chernobyl, då jag kopplar det direkt till en enorm katastrof som tog många liv. Men som sagt bygget är kanonsnyggt.

Tackar!

Permalänk
Medlem

Är det ett 750d eller 900d, Nice Bygge btw

Visa signatur

“Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today”

-James Dean