Beställde Diablo 3 Reaper of Souls Collectors Edition från CDON, men såg sedan att Blizzard hade rabatt på sin egna digitala deluxe version vilket jag köpte istället då den var billigare.
Hörde av mig till CDON för att avbryta ordern men det var för sent då den var påväg att packas ned.
Får hem varan några dagar senare i ett stort paket, öppnar för att kolla om det är korrekt vara. Vilket det var, men till det konstiga var att spelet ej var inplastat?
Tänkte inte mer på det då jag skulle skicka tillbaka varan igen ändå. Packade ner sakerna och skickade tillbaka till CDON.
Under veckan som var får jag ett mejl där dom nekar mitt återköp pga produkten ej är inplastad samt att det tydligen var "dammkorn" på någon av skivorna.
Jag loggade in på chatten omgående och skrev att den skickades utan plast och det ända jag gjorde var att kolla så att varan var korrekt sedan skickade jag tillbaka allting.
Dom skulle kolla närmre på detta men återkom idag med att dom ej kommer ta emot varan då dom ej skickar ut spel utan plombering.
Läste på deras "vanliga frågor" i kundtjänsten att ibland så skickas spel ut utan plombering, men det är ingenting företaget kan rå för.
Men vad gäller?
Vad kan jag göra för att slippa få spelet tillbaka och betala dessa jäkla 400kr?
Finns det ingenting man kan göra?
Annars får jag väl spara lådan och innehållet och sälja vidare ..
MEN VAD GÄLLER!?
Skickades från m.sweclockers.com
UPPDATERING!
Efter mycket om och men nu det senaste dagarna fick jag svar på mejlet jag skickade iväg, samt meddelandet jag skrev på deras Sweclockers forumdel. Meddelandet jag fick var detta:
Hejsan!
Detta är såklart inte ok. En kollega på kundtjänst har löst detta för dig nu och hjälpt dig med returen. Lagret är även meddelade och vi kommer att se över denna rutin och ärendet närmre för att undvika att felaktig information kommer ut igen. Vi ber verkligen om ursäkt för det extra arbetet du har fått lägga ner på detta!
Mvh
CDON.COM
Och det stämmer, fick mejl från kundservice där dom skickade med både ruterfraktsedel, en ursäkt och att lagret är meddelat att varan skall tas emot och rutinerna skall undersökas. Problemet är löst såhär långt iallfall, skönt det!