hur kan jag får datorn och stänga ner om tempen blir typ varmare än 60

Permalänk
Avstängd

hur kan jag får datorn och stänga ner om tempen blir typ varmare än 60

hej

någon som vet hur jag kan få datorn och stänga ner sig själv om tempen går över 60grader typ?

i bios finns det varna vad jag fårstår men rycker jag fläkte så piper bara pcspeaker hjälper ju inte mycket om jag inte sitter vid den. jag har ett gigbyte 6eim

Permalänk

Re: hur kan jag får datorn och stänga ner om tempen blir typ varmare än 60

Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
hej

någon som vet hur jag kan få datorn och stänga ner sig själv om tempen går över 60grader typ?

i bios finns det varna vad jag fårstår men rycker jag fläkte så piper bara pcspeaker hjälper ju inte mycket om jag inte sitter vid den. jag har ett gigbyte 6eim

Finsn de ingetr som heter shutdown for cpu temp

Permalänk
Avstängd

nej vara varna vad jag ser...

Permalänk
Medlem

Re: hur kan jag får datorn och stänga ner om tempen blir typ varmare än 60

Citat:

Ursprungligen inskrivet av brevmapp
hej

Motherboard Monitor?
Finns här: http://www.sweclockers.com/html/filer.php

Permalänk
Medlem

men finns de inte någon hårdvaru relaterad lösning på detta... om datorn laggar ihop på grund av värmen så kanske inte programmet lyckas att stänga av datorn.. samma sak om man startar datorn... medans dator håller på att startas upp så överhettas prollen för att man clockat för högt o då är juh programmet inte äns igång... *bara pladrar på*

Men en krets som är kopplad till en termistor som ligger mot cpu:n som känner av när tempen överskrider "en viss temp" och då sluter power knappen ett visst antal sekunder...
de kan väll inte vara så svårt att fixa.. "jag kan dom inte de (än)"

Ni får ursäkta mej om jag är helt ute o cyklar.. men jag är en sådan som litar mer på hårdvara än mjukvara. (så är det bara)

Visa signatur

Medlem i signaturgruppen Appleanvändare för ett fritt SweClockers.
Erik Petterssons blogg om webbutveckling

Permalänk
Medlem

Över 60 grader är väl knappast farligt.. den kan ju dock stängas av när den börjar närma sig 70-75 grader

Visa signatur

Tänk på att din upload är någon annans download.