Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Min psu verkar bli varm och stänger av sig själv.

Permalänk
Medlem

Min psu verkar bli varm och stänger av sig själv.

Hej nu är det så att jag har en budget psu och haft den circa 1 och ett halvt år. Och nu har den börjat bli fruktansvärt varm och efter ett tag bara stänger av sig själv. Har ingen problem med värme på mina andra komponenter utan det är bara den. Kör desutom utan sido delen på chassit och blåser ofta med tryckluft. Nätagget heter sfc sf 500 p 12p. Borde jag köpa ett nytt rätt så fort innan hela datorn dör pga agget?. (EDIT) Den Blir kall rätt så fort efter att den har stängt av sig och jag startar datorn igen.

GPU: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 760 (Gigabyte) 36 °C
CPU: Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz 27 °C

Detta är agget. http://www.super-flower.com.tw/products_detail.php?class=2&sn...

Har kollat på detta agget men det är liksom exakt på gränsen att det passar till chassit. https://www.komplett.se/corsair-rm750-750w-psu/796967

Permalänk
Medlem

Fungerar fläkten? Ganska vanligt att de dör på billigare agg.
Vad har du för chassi? Tänk på att kontakterna till kablarna på modulära nätagg tar upp ungefär en extra cm.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ajin:

Fungerar fläkten? Ganska vanligt att de dör på billigare agg.
Vad har du för chassi? Tänk på att kontakterna till kablarna på modulära nätagg tar upp ungefär en extra cm.

Har nzxt hades men har kollat in cooler master storm trooper

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Utför RMA. (Lämna tillbaka produkten.) Pajar den inom 3 år efter köp har du rätt till ny/ersättning.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Utför RMA. (Lämna tillbaka produkten.) Pajar den inom 3 år efter köp har du rätt till ny/ersättning.

Reklamationsrätten gäller vid ursprungsfel.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

Reklamationsrätten gäller vid ursprungsfel.

Jag antar däremot att TS inte har pajjat den? Isf så borde han ha skrivit det och bett om hjälp för det.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle aldrig använda ett nätagg från ett företag som heter Super Flower.

Permalänk
Medlem
Skrivet av niclasc:

Jag skulle aldrig använda ett nätagg från ett företag som het Super Flower.

Dummaste kommentaren jag sett på ett tag, Super Flower gör några av världens bästa nätagg. T.ex. EVGA's G2-serie är baserad på Super Flower Leadex

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Köpte datorn hel. Byggde ej ihop den. Och har redan skickat tillbaka den 1 gång. Och var liksom nån månad utan dator vilket sög.

Permalänk
Medlem
Skrivet av philipborg:

Skrivet av philipborg:

Jag antar däremot att TS inte har pajjat den? Isf så borde han ha skrivit det och bett om hjälp för det.

TS måste kunna troliggöra att felet är ett ursprungsfel.
Alternativt att butiken själva gör den bedömningen och accepterar RMA.

Det är alltså inte så självklart som du skriver i din första post.

Till TS:

Om du inte ens kan tala om ifall fläkten i nätagget snurrar, är det svårt för oss att komma vidare.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem
Skrivet av FatherOfThree:

TS måste kunna troliggöra att felet är ett ursprungsfel.
Alternativt att butiken själva gör den bedömningen och accepterar RMA.

Ja det är sant, borde kanske förtydligat det. Går däremot någonting sönder utan förklarligt själ brukar det vara ursprungsfel. Mycket möjligt däremot att TS har orsakat skadan ovetande.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av stingrey:

Hej nu är det så att jag har en budget psu och haft den circa 1 och ett halvt år. Och nu har den börjat bli fruktansvärt varm och efter ett tag bara stänger av sig själv. Har ingen problem med värme på mina andra komponenter utan det är bara den. Kör desutom utan sido delen på chassit och blåser ofta med tryckluft. Nätagget heter sfc sf 500 p 12p. Borde jag köpa ett nytt rätt så fort innan hela datorn dör pga agget?. (EDIT) Den Blir kall rätt så fort efter att den har stängt av sig och jag startar datorn igen.

GPU: 2047MB NVIDIA GeForce GTX 760 (Gigabyte) 36 °C
CPU: Intel Core i5 4570 @ 3.20GHz 27 °C

Detta är agget. http://www.super-flower.com.tw/products_detail.php?class=2&sn...

Har kollat på detta agget men det är liksom exakt på gränsen att det passar till chassit. https://www.komplett.se/corsair-rm750-750w-psu/796967

Garanti? annars kolla så fläkten går. Skulle ta ett annat agg, det agget har ironiskt nog problem vid vis last (som påminner om ditt problem), runt 400 watt så stänger agget av för det blir för varmt.

Här är ett riktigt bra agg http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2551603

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Verkar ju vara helt dugligt utrymme för ett större agg i den burken, men håll handen bakom datorn längst ner vid gallret och känn om det kommer varm luft blåsande därifrån.

Visa signatur

Thermaltake W100 | 7800X3D | Asrock X670E Steel Legend | 64GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000 CL30 | RTX 4090FE