Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Avstängd

Efter 5 min.

Bra:
+ Alla småfunktioner
+ Tydlig uppdelning på posterna i forumet
+ Kantigt

Anus:
- På tok för vit bakgrund
- Alldeles för hoptryckt nyhetsflödet, inga tydliga avgränsningar som i posterna för forumet
- Lite för kantigt med tydliga borders

Permalänk
Medlem

@Alling högst upp på listan! Inte illa!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Entusiast
Skrivet av mats42:

Reviderar mitt uttalande. Krävs bara att man sätter om max-width för <div class="whitePage fluidPage container" id="content"> från -90 talets 1280X1024 monitorer (står på 1250 px) till något mer modernt som tex 3000 och vips så vart det lite mer användbart.

Somliga av oss föredrar läsbarhet före estetik när det handlar om stora stycken text. Att tvinga ut texten över hela skärmen är en styggelse om man faktiskt vill göra mer än att titta på bilder. Personligen uppskattar jag att de gjort det något smalare nu för jag kör alltid två fönster bredvid varandra så varje fönster blir 960 pixlar. Du kanske skulle testa det istället så får du någon nytta av all skärmyta.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det enda som hänt är att listan nollställts vid uppgradering för att alla delar ska fungera korrekt rätt. Löser sig med tiden!

Tack får sätta gilla på din inlägg:) hoppas på detta. är ett mindre slavarbete att jag ska under min livstid ordna detta själv

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

så underbar uppdatering på forumet

Permalänk
Medlem

För liten text, har riktigt svårt att läsa på laptopen utan att förstora texten.
Sen saknar jag minatrådar också, typ 12 år borta

Permalänk
Medlem

Mörkt tema?

Tackar för en underbar uppdatering! Kommer ni lägga in något mörkare tema som man kan välja mellan?

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cav.:

Efter 5 min.

- På tok för vit bakgrund

Kan också hålla med om att det är lite för vit bakgrund.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Det enda som hänt är att listan nollställts vid uppgradering för att alla delar ska fungera korrekt rätt. Löser sig med tiden!

Tack
Hmm, då får man in och ta bort posten i feedbackforumet eftersom svaret kom snabbt här

Permalänk
Medlem

Tjatar lite till för funktion för vänsterställd layout. Exmepelvis när man läser kod-block i programmeringsforumet så får man numera ofta en scrollbar istället för att kunna se hela kodblocket.

Sen saknar jag "markera forumsdel som läst".

Och hur ser jag om det kommit nya inlägg i en forumsdel? Det indikerades ju med orange förut.

Annars har jag inget att klaga på än

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Mishy:

Tackar för en underbar uppdatering! Kommer ni lägga in något mörkare tema som man kan välja mellan?

Spana in vad @Blargmode erbjuder i denna tråd: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1089561-ett-morkt-tema-...

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify) » Pappa till Moderskeppet 1–3 » SweClockers chefredaktör 2007–2015 (Team Jonas, Emil, Jacob och Ytterberg)

Permalänk
Avstängd

Massa häftigt!

Kommer något att släppas som öppen källkod?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rick21:

Kan inte kontakta annonsörer för jag inte har varit medlem en viss tid samt aktiv i forumet...
Samma här. Alldeles för ljust nu.

Om det är för ljust kan jag rekommendera http://www.sweclockers.com/forum/trad/1089561-ett-morkt-tema-...
Vet inte hur jag missat detta tidigare, men det var underbart skönt för ögonen att komma ifrån den ljusa layout som är på sweclockers (sorry, men det är på tok för ljust för min smak)

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Roligt med en uppdatering även om det är lite jobbigt att sidan inte är centrerad.
(vilket den dock inte var innan heller)

Permalänk
Medlem

Kanske (förmodligen) jag som är trög, men i förra versionen länkades till diskussionstråden längst ned när man läst en nyhet. Alltså om man klickade på en artikel på startsidan kunde man längst ned efter artikeln, i en orange ruta, se de senaste inläggen och även klicka för att komma direkt till diskussionstråden. I nya versionen måste man gå tillbaka till startsidan och klicka på pratbubblan till höger om rubriken, eller har mina forna falkögon förlorat sin pondus?

För övrigt: Grattis och förbaskat snyggt jobbat. Kul att det händer saker!

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Sprawler:

Kanske (förmodligen) jag som är trög, men i förra versionen länkades till diskussionstråden längst ned när man läst en nyhet. Alltså om man klickade på en artikel på startsidan kunde man längst ned efter artikeln, i en orange ruta, se de senaste inläggen och även klicka för att komma direkt till diskussionstråden. I nya versionen måste man gå tillbaka till startsidan och klicka på pratbubblan till höger om rubriken, eller har mina forna falkögon förlorat sin pondus?

För övrigt: Grattis och förbaskat snyggt jobbat. Kul att det händer saker!

Jodå, den finns kvar, orange och fin som vanligt. Säkert att den inte syns?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem

När man läser en artikel så kan man inte ta sig till kommentarerna? Var tvungen att klicka på chattbubblan på framsidan för att ta mig hit. Bu.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Jodå, den finns kvar, orange och fin som vanligt. Säkert att den inte syns?

För någon timme sen stod det " 0 inlägg " och klickade man på kommentera(minns inte riktigt) så kom man till "Svara-på-tråd"-sidan och @Nyheter var inskrivet.

Gick alltså inte att komma in på kommentarerna, om man inte klickar på Orange/Gråa pratbubblan vid förstasidan.

Skrivet av celoz:

När man läser en artikel så kan man inte ta sig till kommentarerna? Var tvungen att klicka på chattbubblan på framsidan för att ta mig hit. Bu.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Hur får man vänsterställd layout?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av celoz:

Skrivet av EyeNEye:

För någon timme sen stod det " 0 inlägg " och klickade man på kommentera(minns inte riktigt) så kom man till "Svara-på-tråd"-sidan och @Nyheter var inskrivet.

Gick alltså inte att komma in på kommentarerna, om man inte klickar på Orange/Gråa pratbubblan vid förstasidan.

Funkar fint här

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk

Kul, äntligen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S || Moderkort: ASUS Z170 Pro Gaming || Processor: Intel Core i7-6700K || RAM: Corsair Vengeance DDR3 3000MHz 16 Gb || Grafikkort: ASUS GTX 1080 Strix || PSU: Corsair RM750x || SSD1:Samsung SSD 850 EVO 500GB || SSD2: Corsair Force GT 120GB || OS: Windows 10 Pro ||Skärmar: Acer Predator XB271HU 165Hz & Dell UltraSharp U2412M

Permalänk
Medlem
Skrivet av mats42:

921 px av 2560 ....

Påminner mest om 15" skärmar.

Nåväl det kräver enbart två raders ändring i CSS filen för att fixa. Nu ska vi bara se om det går att göra som ett skin till siten eller om det får bli lite URL rewrite i proxyn

960-systemet är perfekt och behöver inte ersättas av något annat. Bara för att det finns utrymme för mer så betyder det inte att man borde fylla ut hela rutan. Finns inget värre än när man kommer till en sida som sträcker sig från kant till kant. GBAtemp är ett sånt exempel. Väldigt jobbigt att läsa på det forumet.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Yep den syns inte för mig, ska testa stänga av Ghostery och se om den dyker upp.

Visa signatur

9950X3D - 3090 - 2x48GB 6000@30

Permalänk
Medlem

Ikonen (nere till vänster) som med färgskiftning säger om medlemmen är offline eller inne i forumet, har blivit till en pytteliten prick. Var lättare innan med en något större ikon. Lite svårt att se skillnad för mig nu.

Visa signatur

Chassi: NZXT Phantom 530 / SSD: Intel 520 240GB / HDD: Seagate 7200RPM 2TB x2 / CPU: i5 2500K @ 4,7 Ghz / Kylning: Noctua NH-U12P push/pull / GPU: 2x MSI GTX 780 Twin Frozr SLI / PSU: Corsair AX850 / MB: ASUS P8P67 Deluxe / RAM: Corsair 2x8GB 2133 mhz / OS: W11, Ubuntu / Mus: Logitech G602 / TB: Logitech UltraX Premium / Ljud: Sennheiser HD 598, Skärm: ACER Predator XB271HUA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Funkar fint här

Jo, men det är bara för att flödet har "fyllts på". Var ingenting där tidigare.

Stod bara " Var först med att kommentera "

Tar ju en stund för flödet att fyllas på, även om folk skrivit flera kommentarer.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Jo, men det är bara för att flödet har "fyllts på". Var ingenting där tidigare.

Stod bara " Var först med att kommentera "

Tar ju en stund för flödet att fyllas på, även om folk skrivit flera kommentarer.

aaa du menar så, jo så har hänt tidigare med Swec uppdaterar ju databasen med vissa intervall. Märks även på mina trådar, där det tar 5/10 sek ibland mer innan det syns att et nytt inlägg har kommit.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobbat! Otroligt snabbt går det!
Ser och läser gärna en teknik genomgång och vilka mjukvaror som används, hade varit en rolig läsning! @biberu

Permalänk
Medlem

Wow! Mitt första intryck är: Vad snabbt alla sidor läses in!
#Svarstid

Permalänk
Medlem
Skrivet av LucaBoo:

Ikonen (nere till vänster) som med färgskiftning säger om medlemmen är offline eller inne i forumet, har blivit till en pytteliten prick. Var lättare innan med en något större ikon. Lite svårt att se skillnad för mig nu.

Ja den var lite liten. Tycker också att den borde hänga ihop med användarnamnet och inte vara längst ner i inlägget.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

//

Skrivet av Biberu:

Den kommer bara försöka highlighta vad som ser ut att vara ett giltigt användarnamn enligt det uppdaterade, något striktare formatet. De som har namn med t.ex. skiljetecken går dock fortfarande att citera som tidigare, och vi kan naturligtvis hjälpa till med att ändra om någon skulle vilja det.

@Biberu

Varför inte tolka allt från @ till nästa " " (mellanslag) som ett användarnamn?

Å citat tecken verkar inte funka :/

@Sony?
"@Sony?"

Btw kan man stänga av kortkommandona altgr+u,i,b? Kanske bara är jag, men har alla special tecken keybindade på altgr+*bokstav*, går snabbare när man touchtypar

Om det tar för lång tid att skapa GUI och DB tabell etc för det, kan du lägga in typ:

if(typeof window.sweclockersDisableShortcuts == "undefined") // Er nuvarande kod för kortkommando hooksen }

Då kan man själv skapa ett userscript som stänger av dem med `window.sweclockersDisableShortcuts = true;`.

---
Test:

<?php while($i--) { echo "test test"+ 1337 + true + Class::method()->sub(); }

Dold text
Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.