Permalänk
Medlem

Streama Heroes of the Storm

Tjena!

Min kompis är ute efter en stationär dator för att kunna spela och stream Heroes of the Storm, han vill även kunna maxa alla inställningar i heroes of the storm samt streama i HD.

Kan ni hjälpa mig att hitta en dator som passar han, gärna för så billigt som möjligt bara den klarar av dessa kraven

Permalänk
Medlem
Skrivet av MaBe96:

Tjena!

Min kompis är ute efter en stationär dator för att kunna spela och stream Heroes of the Storm, han vill även kunna maxa alla inställningar i heroes of the storm samt streama i HD.

Kan ni hjälpa mig att hitta en dator som passar han, gärna för så billigt som möjligt bara den klarar av dessa kraven

Jadu, det där lät ungefär som "försök fixa en bil så billigt som möjligt bara det är en Koenigsegg."
Men eftersom att det skall streamas, så är ju en I7 klart att föredra, sen en vettig GPU också.

Jag knycklar ihop ett paket, så får andra lämna sina bidrag också.

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2833431&view=o

Inte jättebilligt men smakar det så kostar det tyvärr.
Nu får andra här i tråden ge sina alternativ som förmodligen blir mer kostnadseffektiva.
(Min anledning av val till 4770K istället för 4790K är högre prestanda vid samma klock.)
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Jadu, det där lät ungefär som "försök fixa en bil så billigt som möjligt bara det är en Koenigsegg."
Men eftersom att det skall streamas, så är ju en I7 klart att föredra, sen en vettig GPU också.

Jag knycklar ihop ett paket, så får andra lämna sina bidrag också.

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2833431&view=o

Inte jättebilligt men smakar det så kostar det tyvärr.
Nu får andra här i tråden ge sina alternativ som förmodligen blir mer kostnadseffektiva.
(Min anledning av val till 4770K istället för 4790K är högre prestanda vid samma klock.)
/Lifooz

Ursäkta OT, men jag är nyfiken på vad du baserar detta på?

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

Ursäkta OT, men jag är nyfiken på vad du baserar detta på?

Ett antal källor som menade på att skillnaden är upp till 5%.
Inget jag lade någon stor vikt på, men som vi båda vet så skiljer sig 4770K och 4790K åt.
En av sakerna är att Intel fixade till kylningen bland annat som verkligen skulle ha varit bättre.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Jag sitter på en dator med samsung 850 pro ssd, i7 4790k, 2400mhz 16gb ram, geforce gtx 980. Med detta kan jag köra allt i ultra samt streama till twitch från en och samma dator. Ligger på runda fps i 110.

observera att den även är klockan till 5ghz. Så det krävs både kraft och pengar för att det skall flyta på i ultra. Enligt mig är det bättre att investera i en dator som kan köra spelet på ca high inställningar, sedan använda personens gamla dator? Antar att han har en sådan, och kör in ett videokort och matar till den istället så den datorn behandlar och kodar om skiten.

Permalänk
Medlem

Om vi ändrar kraven till att spela med medium inställningar? finns det dator runt 8 tusen?