Premiär för SweClockers 6.0

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av zipmiX:

Håller med om att detta är lite drygt att titta på haha. Det jag undrar är om dem som har avatarer fortfarande ser sin egen avatar, men att andra användare ser pixlarna ända sen bytet skedde?

Det som har hänt är som sagt att bilder har delats ut till dem som inte själva har valt någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

Det som har hänt är som sagt att bilder har delats ut till dem som inte själva har valt någon.

Ledsen att jag missat detta i tråden

Visa signatur

i7-10700K 5Ghz OC / 32GB 3600Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode everything √

Permalänk
Avstängd

Någon bug med sidan att mina inlägg försvinner ibland.

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk

Stör mig lite på att då man själv skickat nytt PM till någon, så kommer det upp på min profilsida under "Mina händelser" som "Nytt PM i ...". Känns förvirrande, hänt rätt många gånger att jag då trott att personen jag PM:ar med svarat mig, men då jag klickar ser jag att det är mitt eget meddelande som flaggas för mig som nytt. Att jag själv skrivit till en viss person har jag hyffsad koll på, behöver inte bli påmind om det. Däremot är det ju bra om det kommer upp då andra parten skrivit. Blev rörigt, men hoppas ni förstår.

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem

Hur stänger man av mailet med "Nya svar och händelser på SweClockers.com"? Räcker väl med att ni förstört och plockat bort så man inte får mail vid uppdateringar av följda trådar och PM. Varför påtvingas man ett mail som man inte vill ha istället? Börjar vara väldigt besviken på nya sidan där de viktigaste funktionerna är borta och något man inte efterfrågar dyker upp.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av altair4:

Hur stänger man av mailet med "Nya svar och händelser på SweClockers.com"? Räcker väl med att ni förstört och plockat bort så man inte får mail vid uppdateringar av följda trådar och PM. Varför påtvingas man ett mail som man inte vill ha istället? Börjar vara väldigt besviken på nya sidan där de viktigaste funktionerna är borta och något man inte efterfrågar dyker upp.

Inställningar > Medlemskap > scrolla ner till rutan "utskick via e-post" och bocka ur de rutor du inte vill ha. Avsluta med att klicka på spara inställningar.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Inställningar > Medlemskap > scrolla ner till rutan "utskick via e-post" och bocka ur de rutor du inte vill ha. Avsluta med att klicka på spara inställningar.

Tackar!

Permalänk

Jag upplever att tempot/inläggen i både "Dagens fynd" och "Dagens fynd - diskussionstråden" har fullkomligt störtdykt ned sedan lanseringen av Swec 6.0. Det är ju nästan helt dött i båda trådarna, framför allt diskussionstråden har det varit extremt få inlägg senaste tiden, vilket är ovanligt. Men vet inte om det bara är jag som upplever detta...

Inbillar mig att nu då man måste sitta och själv hålla koll då det kommer nya inlägg i valda trådar, iom att mail-notifieringen är borttagen, så orkar man inte riktigt logga in stup i kvarten för att kolla eventuella fynd. Så är det för mig iaf. Vet att jag, med flera, uttryckt vår saknad av denna funktion, men tycker att detta är en så pass stor försämring som tyvärr börjar slita lite på tålamodet...

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av marmeladov:

Jag upplever att tempot/inläggen i både "Dagens fynd" och "Dagens fynd - diskussionstråden" har fullkomligt störtdykt ned sedan lanseringen av Swec 6.0. Det är ju nästan helt dött i båda trådarna, framför allt diskussionstråden har det varit extremt få inlägg senaste tiden, vilket är ovanligt. Men vet inte om det bara är jag som upplever detta...

Inbillar mig att nu då man måste sitta och själv hålla koll då det kommer nya inlägg i valda trådar, iom att mail-notifieringen är borttagen, så orkar man inte riktigt logga in stup i kvarten för att kolla eventuella fynd. Så är det för mig iaf. Vet att jag, med flera, uttryckt vår saknad av denna funktion, men tycker att detta är en så pass stor försämring som tyvärr börjar slita lite på tålamodet...

Förstår att det frustrerande förändring för er som har följt dagens fynd på det sättet tidigare, men det stämmer inte att aktiviteten är lägre. Sett till perioden 1:e-11e vs. 13:e-17:e har det skrivits i snitt ett inlägg mer per dag i fyndtråden efter uppgraderingen. Med det sagt så ska vi naturligtvis titta på lösningar för mailutskicken, och hoppas att alla kan hålla ut till dess.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Skrivet av Biberu:

Förstår att det frustrerande förändring för er som har följt dagens fynd på det sättet tidigare, men det stämmer inte att aktiviteten är lägre. Sett till perioden 1:e-11e vs. 13:e-17:e har det skrivits i snitt ett inlägg mer per dag i fyndtråden efter uppgraderingen. Med det sagt så ska vi naturligtvis titta på lösningar för mailutskicken, och hoppas att alla kan hålla ut till dess.

Aha! Där ser man. Det är väl just att man inte får utskicken som gör att man upplever aktiviteten som lägre, men det är ju goda nyheter att jag hade fel på den punkten.

Vi håller ut, måste tjata lite på er bara du vet

Visa signatur

Permalänk
Entusiast

Har ni pillat på RSS-flödet för nyheter? Såg att jag inte fått några uppdateringar alls sedan den 13e maj. Senaste nyheten i mitt flöde är recensionen av Be Quiet Dark Power Pro. Slängde in länken igen i Feedly och den dyker upp som nytt flöde med annan rubrik.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Zotamedu:

Har ni pillat på RSS-flödet för nyheter? Såg att jag inte fått några uppdateringar alls sedan den 13e maj. Senaste nyheten i mitt flöde är recensionen av Be Quiet Dark Power Pro. Slängde in länken igen i Feedly och den dyker upp som nytt flöde med annan rubrik.

Vad använde du för adress tidigare?

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Biberu:

Vad använde du för adress tidigare?

feeds/news.xml ser det ut som och den nya är feeds/nyheter.

Visa signatur

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Zotamedu:

feeds/news.xml ser det ut som och den nya är feeds/nyheter.

Oj, den var gammal, men jag har lagt in en redirect för den ifall den fortfarande används av någon annan.

Visa signatur

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Biberu:

Oj, den var gammal, men jag har lagt in en redirect för den ifall den fortfarande används av någon annan.

Ja den har legat där i ett antal år. Har inte brytt mig om att ändra eftersom ingen sagt att den var gammal

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av gothenburg:

Givetvis behöver det inte vara orange, men jag skulle gärna ha en ikon som ändrar färg för att symbolisera att det finns nya inlägg i forumet/tråden. Något som inte verkar finnas nu. Åtminstone inte för mig.

Jag håller med, tidigare såg man omedelbart att ett forum hade nya inlägg då RSS-ikonen blev orange istället för grå.
Nu är den konstant grå sedan Sweclockers 6.0 introducerades, om det är en ännu ej fixad funktion eller ett fel som beror på gamla cookies/cache hos mig vet jag inte.
Jag skulle också gärna se en indikering att nya inlägg finns i ett subforum, inget dramatiskt behövs, direktlänken till subforum med nya inlägg kan byta färg på fonten till svart (från nuvarande grå) ev. med fetstil.

En funktion jag hoppas återkommer snarast är dock markera forumet som läst, det underlättar navigeringen avsevärt.
Dels så hamnar man omedelbart rätt i äldre trådar som uppats när man klickar på ikonen för första nya inlägg, idag så hamnade jag t. ex. på första inlägget på sida 1 i "Elavläsningstråden"
Därefter måste man klicka sig fram till sista sidan samt ev. gå tillbaka till föregående sida om nya inlägg lett till ett sidbyte etc, flera klick för vad som tidigare var en en-klicks operation.
Samt att ikonen för trådar jag inte är intresserad av återgår till stängt kuvert eller motsvarande, vilket omedelbart ger en snabb och lättöverskådlig avgränsning mellan gamla och nya inlägg.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 l Nätdel: EVGA Supernova G2 750W l Moderkort: ASUS Z97-A
Processor:
Intel Core i5 4690K l RAM: A-Data 16GB l Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G
SSD: Samsung EVO 250GB l Hårddisk: Toshiba 2TB l OS: Win 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av zipmiX:

Håller med om att detta är lite drygt att titta på haha. Det jag undrar är om dem som har avatarer fortfarande ser sin egen avatar, men att andra användare ser pixlarna ända sen bytet skedde?

Nej, testa logga ut och titta på din avatar

Är som sagt dom utan profilbild som får detta (gissar du ser min profilbild och jag har inte rört den alls efter uppdateringen).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Nej det här var inte någon vidare förbättring. Två saker jag stör mig väldigt på:

1. Antalt inlägg i en tråd. jag vill se många inlägg på en gång så jag ska slippa klicka mig fram hela tiden Jag förstår att många sidor använder sig av att visa så få inlägg per sida som möjligt för att maximera antalet sidvisningar och därmed sälja fler annonser).

2. Bevakade tråder. Tidigare fick man i mailet de senaste inläggen. Nu får man bara en länk "nya inlägg". Totalt menlöst om inte sidan som i punkt 1 vill driva antalet sidvisningar för dra in annonsörer.

Visa signatur

4090/7950X

Permalänk
Medlem
Skrivet av AppendixSE:

Nej det här var inte någon vidare förbättring. Två saker jag stör mig väldigt på:

1. Antalt inlägg i en tråd. jag vill se många inlägg på en gång så jag ska slippa klicka mig fram hela tiden Jag förstår att många sidor använder sig av att visa så få inlägg per sida som möjligt för att maximera antalet sidvisningar och därmed sälja fler annonser).

2. Bevakade tråder. Tidigare fick man i mailet de senaste inläggen. Nu får man bara en länk "nya inlägg". Totalt menlöst om inte sidan som i punkt 1 vill driva antalet sidvisningar för dra in annonsörer.

1. är för att optimera hemsidan, därför det är färre val nu än förr. För den ska gå fortare att ladda (får se om dom ändrar detta lite). Körde innan få inlägg per sida, så drabbas själv inte av problmet.

2. ska dom titta på på detta och längre fram hitta en trolig lösning.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av AppendixSE:

För ettan så kanske tillägget autopager fungerar, har inte testat på den nya siten om det rullar.
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/autopager/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Artiklar: Skriv ut / utskriftsvänlig
Hittar jag inte. Det är så mycket enklare att läsa en artikel som har oändlig scrollning. Man behöver inte bläddra fram och tillbaka när man läser om och jämföra samt får snabbt översikt. Hoppas in inte ser denna funktion som omodern den används nämligen till mer än att skriva ut.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:
Skrivet av lastninja:

Sweclockers ser jättebra ut, men en sak som ni tyvärr tog bort från SweC 5.0 är att alla inlägg i forumen numrerades så att återbesök till gamla trådar blev lättare att navigera (för oss som har hyffsad koll på inläggsnummer).

Dessutom var det enklare att avgöra om man ska scrolla upp eller ned i tråden, för att hitta det man söker, när man ser dessa nummer.

Tog bort dessa eftersom att ordningen i tråden inte är konstant utan kan ändras när inlägg raderas, modereras, flyttas, trådar sammanfogas etc., och det kunde bli knepigt när senare svar hänvisade till inlägg vars ordningsnummer hade ändrats. Nu står det bara permalänk istället; det skulle hypotetiskt gå att skriva ut inläggets permanenta ID, men det är ett ganska ohanterligt nummer (ditt var #15409941).

Tack så mycket för svar!
Jag var mest ute efter att den ska räkna från 1 och uppåt på varje inlägg from det första i varje tråd. Behöver asså inte änns vara klickbart/interaktivt, men bara så man ser att inlägget jag just nu läser är nr.23 i tråden. Behöver alltså inte vara något långt "postid", alltså typ 15410775.
Bara simpel räkning för numreringens skull, och för att göra bläddring och navigering mer interaktivt med den sortens feedback.

Och när jag ändå håller på.. Gamla Sweclockers angav hur många visningar varje annons hade fått (när man bläddrade igenom "marknaden"), men den funktionen är borta nu.
Jag är själv intresserad av hur många som tittat på mina annonser. Kanske många, eller kanske alla tyckt priserna är bizzarra så dom struntat i att kolla i huvetaget.

Bortsett från det är nya SweC superläckert som sagt var!

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man uppdaterar sin annons i marknaden? Hittar inte numret längre

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Icte:

Någon som vet hur man uppdaterar sin annons i marknaden? Hittar inte numret längre

Ser du inte annonsen under din profil ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Jo den finns där men det finns inget som hänvisar till bumpning av dessa, så som "Smsa: SWEC BUMP 111111 till 77555".

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Icte:

Skrivet av mrqaffe:

Skrivet av Icte:

Jo den finns där men det finns inget som hänvisar till bumpning av dessa, så som "Smsa: SWEC BUMP 111111 till 77555".

Andreas har svarat om just detta här.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1368744-marknaden-ej-la...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje -> R7 5700X3D - Prime B450-Plus - RX 7900 XTX - 32 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Xbox Series S

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

Oj den tråden missade jag! Men tack, då hänger jag med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att SweC 6.0 har offrat för mycket för snabbheten.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Skulle någon webbansvarig kunna ta en titt i denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1372534-segt-sweclocker...

Permalänk

Jag blir utloggad ganska ofta, är det någon annan som har detta problem? Om jag skall skriva ett snabbsvar t.ex. så loggar jag in, trycker på "Skicka inlägg" och måste då logga in igen för att skriva meddelandet på nytt. Någon annan som upplever detta?

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10