Vad är bättre? MSI eller Gigabyte

Permalänk
Medlem

Vad är bättre? MSI eller Gigabyte

Undrar bara vilket av de här nämnda märkena är bäst. MSI eller Gigabyte inom 970 serien.
Ska snart köpa nytt grafikkort

Permalänk
Medlem

Prestandamässigt så är dom på samma nivå. Ser inget skillnad i spel.
Största skillnad är kylning och ljudnivå. Har själv msi och har inget att klaga på. Dom senaste är ny revision på, vilket dom nästan lyckast få bort allt coin whine på de 2 korten jag köpt. Temps är mellan 70-80 gaming (sli), idle kan vara 40-50 ifall man har på auto så fläktarna stängs av under 60 grader.

Överklockning är det ingen skillnad ifall du inte lägger en custom bios. Inget att rekommendera.

Har du rum för gigabyte, så köp det. Tror de är svalare och tystare. Större kylare, fläktarna behöver kanse inte arbeta lika mycket för att hålla värmen nere. Har ingen personlig erfarenhet förståss.

Att fläktarna stängs på msi korten är troligen bara försälnings tricks. Chassi fläktarna överröstar ändå gpu kortet på idle.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gaming: i7 8700k@4.9Ghz | MSI Z370 Tomahawk | 3080 Tuf oc | Gskill 4X4gb@3Ghz | 1.2 TB med ssd's | Evga 1000 P2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tasimo:

Undrar bara vilket av de här nämnda märkena är bäst. MSI eller Gigabyte inom 970 serien.
Ska snart köpa nytt grafikkort

Sett till prestanda/krona EVGA GTX 970 SSC.

Gigabyte G1 dock är kortet 31cm långt, så se till att du har plats.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk

sitter på gigabytes värsting och kan varmt rekommendera den!

Permalänk
Hedersmedlem

Vill bara tillägga att GB:s kort får precis plats i Define R2 - R3+ iaf.

Båda korten är bra så köp det som du tycker ser bra ut/ligger i din prisnivå.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Måste göra en varning på MSI korten, Tidigare BIOS så fungerar inte fläktarna som dom skulle och jag har personligen med mitt ex. haft problem med UEFI (Datorn stannar på en svart skärm efter 3 min på POST), Enda lösgningen va att slå igång legacy pci för att få det att fungera. UEFI problemet ska enligt MSI vara löst men har senaste bios versionen och ändå problem med booten.