Batman: Arkham Knight - Diskussionstråd

Permalänk
Medlem

Arkham Knight är för mig den största spelreleasen i år, men har tänkt vänta ett tag tills det patchas upp och eventuella buggar och problem fixats till. Sen tror jag att jag ska uppgradera grafikprestandan också inför spelet, har GTX 670 SLI nu och undrar om jag inte ska gå upp på ett 980 kanske.. Det är ju sista spelet i serien (som det verkar nu i alla fall) och jag vill få ut maximal njutning när jag väl sätter igång med det

Nu ska jag läsa recensioner och hoppas på att det ser bra ut

Permalänk
Medlem

Ni som har slangat det från steam, hur stort är det? fnular på om jag ska ta det digitalt eller fysisk kopia eftersom jag sitter på mobilt bredband förnärvarande..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Ni som har slangat det från steam, hur stort är det? fnular på om jag ska ta det digitalt eller fysisk kopia eftersom jag sitter på mobilt bredband förnärvarande..

Saxat från Steam:

RECOMMENDED:
OS: Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System Required)
Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: NVIDIA GeForce GTX 760 - 3 GB Memory Recommended
DirectX: Version 11
Network: Broadband Internet connection
Hard Drive: 55 GB available space

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Frisell:

Ni som har slangat det från steam, hur stort är det? fnular på om jag ska ta det digitalt eller fysisk kopia eftersom jag sitter på mobilt bredband förnärvarande..

33GB behövdes laddas ner för mig vid preload.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Det behövs uppenbarligen 980 Ti's i SLI för att driva spelet som det är tänkt... eller?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Ja, den där 30fps låsningen låter ju inte alls bra... Hoppas det går att fixa utan för mycket krångel.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av trickysaer:

Det behövs uppenbarligen 980 Ti's i SLI för att driva spelet som det är tänkt... eller?

https://www.youtube.com/watch?v=rzReHnZJLEA

Awwwwwwkward!

Får se om min "endast" 980-rigg pallar med! ^^ Men lär väl dröja några veckor/månader innan det är spelbart i alla fall.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

en nVidia tittel och såhär kass prestanda? ett skämt. Därför man inte pre-köper spel gott folk

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Wow, tack så mycket.
Det blev mycket bättre nu.

Skrivet av biorrith:
Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk

Jag hörde att folk har problem med prestanda med SLI, så typiskt.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

en nVidia tittel och såhär kass prestanda? ett skämt. Därför man inte pre-köper spel gott folk

Jag får spela som Harley Quinn jue

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

en nVidia tittel och såhär kass prestanda? ett skämt. Därför man inte pre-köper spel gott folk

Kan man gissa på att konsoll versionen har fått större fokus som vanligt?

Det roliga är ju ändå att de sitter AMD grafikkretsar i dessa. Så en Nvidia titel för PC som fått fokus på konsoll som presterar dåligt för både Nvidia och AMD på PC. derp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Kan man gissa på att konsoll versionen har fått större fokus som vanligt?

Det roliga är ju ändå att de sitter AMD grafikkretsar i dessa. Så en Nvidia titel för PC som fått fokus på konsoll som presterar dåligt för både Nvidia och AMD på PC. derp?

Det går inte att på något sätt jämföra konsol mot PC förutom att de bygger på samma x64-arkitektur. Att det lutar åt att de däremot lagt all vikt vid att få konsolversionerna att lira och skitit i PC-versionen råder det inget tvivel om.

Borde tamefan införas någon form av böter för spel som presterar så dåligt vid release. I vilken annan som helst värld är detta okey? Går och ser Batman på bio och den går i 14 FPS, kraschar tre gånger under föreställningen också. Jag som ville ha den bästa upplevelsen valde att se den i den största salongen på Rigoletto i Stockholm med VIP-biljetter som kostade det dubbla.

Får sen höra att den gått utan problem i de mindre salongerna på lokalbiografen i Ånsele.

Snacka om att det hade blivit ramaskri i media. Spelvärlden? Några upprörda tråder på ett forum och lite småartiklar på diverse hårdvaru- och spelsajter. Konsekvenser? Noll. Möjligtvis att folk börjar köpa mer till konsol istället. Nästan så man börjar konspirationsteorisera att det är en medveten strategi för att boosta med mer lukrativa konsolförsäljningen...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk

Alternativ launch trailer

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Saxat ifrån geforce.

"An update to the Batman: Arkham Knight SLI profile was deployed
via GeForce Experience before the game's launch. To acquire the update,
open GeForce Experience, navigate to the Preferences tab, click
"General" on the left nav, and click "Check for updates". The updated
profile will automatically be downloaded and installed, ready for use
in-game."

Gött haha.

"There's a few reasons for this that NeoGaf has discovered;

1 - FPS can be unlocked via ini file, causes stability issues though.

2 - Iron Galaxy did the PC port...monkeys could have done a better job.

3 - Denuvo DRM confirmed, causes a MASSIVE memory leak and is arguably the number one reason for bad peformance.
4 - Nvidia Works...fail again. When was the last time any additional Nvidia features DIDN'T slay performance."

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

ett spel ska inte vara år 2015 låst till 30fps och kan bara ändras om man ändrar en .ini fil.. det är ju fan ruttet gjort.. sen prestandan sett till grafiken är ju knappast ok heller ser ju like bra ut som arkham origins och dom andra spelen ändå ska det få så dålig prestanda nej inte ok alls! Och nu visar det sig att det inte ens var rocksteady som tog hand om pc versionen? ja då förklarar det ju varför det presterar så dåligt.. fan va besviken man känner sig har ju väntat länge på detta spel.

Tur jag inte köpte skiten..

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Oneone:

Saxat ifrån geforce.

"An update to the Batman: Arkham Knight SLI profile was deployed
via GeForce Experience before the game's launch. To acquire the update,
open GeForce Experience, navigate to the Preferences tab, click
"General" on the left nav, and click "Check for updates". The updated
profile will automatically be downloaded and installed, ready for use
in-game."

Gött haha.

"There's a few reasons for this that NeoGaf has discovered;

1 - FPS can be unlocked via ini file, causes stability issues though.

2 - Iron Galaxy did the PC port...monkeys could have done a better job.

3 - Denuvo DRM confirmed, causes a MASSIVE memory leak and is arguably the number one reason for bad peformance.
4 - Nvidia Works...fail again. When was the last time any additional Nvidia features DIDN'T slay performance."

Som sagt, köp inte detta spel innan lite patchar och drivrutiner har fixat det, varför betala för något man ännu inte kan spela?
Kommentarer till listan.

  1. Se dock upp för ökat stutter, sett en del hävda att spelet verkar vara gjort för 30 Hz som det ser ut i dag.

  2. Verkar så.

  3. Ni som inte låter Windows ha hand om swapen gör så, om inte annat ställ upp storleken rejält.

  4. Lite lustigt att de PhysX effekter som inte AMD har tillgång till (rök och pappar), får de flesta GF kort att gå som skit, hur svårt skall det vara att göra rök? rök har funnits i åratal och vem fan behöver allt detta flygande papper.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

ett spel ska inte vara år 2015 låst till 30fps och kan bara ändras om man ändrar en .ini fil.. det är ju fan ruttet gjort.. sen prestandan sett till grafiken är ju knappast ok heller ser ju like bra ut som arkham origins och dom andra spelen ändå ska det få så dålig prestanda nej inte ok alls! Och nu visar det sig att det inte ens var rocksteady som tog hand om pc versionen? ja då förklarar det ju varför det presterar så dåligt.. fan va besviken man känner sig har ju väntat länge på detta spel.

Tur jag inte köpte skiten..

Håller med. Verkligt ruttet.

Tur är så köpte jag en voucher billigt, hade aldrig gett fullpris för sånt här skit. Borde vara kriminellt

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jäklar vilket #pcmasterrace whine (masterfail? Kan ju va hur mkt komponentrace som helst när koden ändå inte får kärlek ) det var i tråden som ligger under "spelkonsoller och konsolspel"

Dom som reviewat på ps4 verkar nöjda iaf!
http://www.metacritic.com/game/playstation-4/batman-arkham-kn...

Permalänk

Mer än 30 fps

Leta upp konfigurationsfilen i ditt Steam-bibliotek - “STEAM_INSTALL_FOLDER\Batman Arkham Knight\BmGame\Config\BmSystemSettings.ini”
Öppna "BmSystemSettings.ini" och sök upp strängen "Max_FPS=30"
Ersätt "Max_FPS=30" med Max_FPS=9999” och spara filen

Permalänk

Undrar om de tidigare Batman spelen är gjorda av någon annan en Rocksteady. De senaste 2 spelen har varit bra på PC. Ni som har problem med Physix effekter kan stänga av de om ni ändrar i kontrollpanelen under PHYSX till "CPU" . På senare tiden har jag den avstängd hela tiden. Tycker inte de extra effekterna är värda extra FPS man förlorar. Märkte t.ex att Whitcher 3 funkade för mig mycket bättre med skiten avstängd. Varför vet jag inte, men jag har högre fps och upplever mindre lagg.

Visa signatur

http://battlelog.battlefield.com/bf4/user/xR_III666III_I/
YT https://www.youtube.com/user/IIIRef/videos
Intel Core I7 12700K Corsair 32GB 3600MHz ASUS PRIME Z690-P D4
ZOTAC 4080 GTX EVGA 1000w, Samsung G8 OLED

Permalänk
Medlem

Arkham City var ju hur Nice som helst. Flöt på med enkla medel och såg helt ok ut. Kunde dom inte vara fortsätta med den grafikmotorn?!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av biorrith:

Arkham City var ju hur Nice som helst. Flöt på med enkla medel och såg helt ok ut. Kunde dom inte vara fortsätta med den grafikmotorn?!

Tror att det är UE3 för Batman Arkham Knight, det borde inte vara något problem med den motorn.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

Varför förbeställde jag??? Varför!!! Att man aldrig lär sig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Varför förbeställde jag??? Varför!!! Att man aldrig lär sig.

Går ju lämna tillbaka så länge du inte spelat mer än 2 timmar på steam!

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Jag fick bättre FPS och flyt när jag stängde av SLI. Trots att GPU2 var dedikerad till PhysX blev det bättre när jag stängde av det lilla jag hade på (enhanced rain).

Jag har fått kraschar 5-6 gånger nu på en fil som heter Chunk3.tfc, som ironisk nog ligger i mappen 'CookedPCconsole'.

Testade validera filer i Steam. 4600 filer gick inte att validera och hämtas på nytt, 32GB incoming!

Permalänk
Skrivet av Manne Saint:

Leta upp konfigurationsfilen i ditt Steam-bibliotek - “STEAM_INSTALL_FOLDER\Batman Arkham Knight\BmGame\Config\BmSystemSettings.ini”
Öppna "BmSystemSettings.ini" och sök upp strängen "Max_FPS=30"
Ersätt "Max_FPS=30" med Max_FPS=9999” och spara filen

Tack för tipset, ska se om denna funkar bättre än den andra jag prövade. Dock var det "MaxFPS" och inte Max_FPS"

Visa signatur

Citera för svar :)

Kom ihåg att alltid avsluta mening med glad smiley :)
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte hunnit prova själv. Men det låter som att man ännu en gång bör ha avvaktat istället för att gå på hypen och alla "erbjudanden". Jag reserverar mina klagomål efter jag kommit hem men lite less är börjar man bli.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Varför förbeställde jag??? Varför!!! Att man aldrig lär sig.

fy dig Mocka!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Alla tjatar om dessa batman-spel, känns som man måste testa snart!

Varför inga superman/spiderman-spel, bara läderlappen undrar man ju också?

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]