Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Nej, varför skulle du behöva det?

Bör nog lägga mig nu, trodde du skrev att det endast kom som ISO fil.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Bör nog lägga mig nu, trodde du skrev att det endast kom som ISO fil.

Aha ok.

Men kör "fast" istället för "slow" och kör in Build 10162 annars?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Aha ok.

Men kör "fast" istället för "slow" och kör in Build 10162 annars?

Tog fast och sökte men hittade inga uppdateringar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Tog fast och sökte men hittade inga uppdateringar.

Har du loggat in med ditt microsoft konto?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Har du loggat in med ditt microsoft konto?

Har gjort det sen windows 8!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sp1k3n:

Det gick åt h-e när den skulle installeras. Fick meddelande att det inte fick plats och att jag skulle rensa bort får att få utrymme på min C disk.
Hade c:a 110 GB ledigt igår och nyss var den nästan helt full, samsung 830 256 GB. Nåväl, har fixat utrymmet nu men nu startade den om hämtningen och står just nu på: fbl_impressive Professional 10162, Downloading updates 0%

Hade också problemet. C:\Windows\Logs\dosvc är full med småfiler.
Jag följde detta och löste problemet: https://www.reddit.com/r/Windows10/comments/3bvxhn/log_files_...

Permalänk
Medlem

Nu finns build 10162 att hämta som ISO:
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/preview-iso

Kommer att blåsa burken och installera om eftersom min dator varit på hela natten och det har inte hänt nånting med nedladdningen. Fortfarande 0%. Fick errorkod efter första försöket:

There were problems installing some updates, but we'll try again later.
If you keep seeing this and want to search the web or contact support for information, this may help:

fbl_impressive Professional 10162 - Error 0x8024001e

ISO nedladdningen klar:
Windows10_InsiderPreview_x64_EN-US_10162.iso

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Kommer att blåsa burken och installera om eftersom min dator varit på hela natten och det har inte hänt nånting med nedladdningen. Fortfarande 0%. Fick errorkod efter första försöket:

If you keep seeing this and want to search the web or contact support for information, this may help:

ISO nedladdningen klar:

Jag startade om min dator några gånger för att min nerladdning också stod på 0% och i aktivitetshanteraren stod det att nätverket inte laddade ner något heller. Men efter några omstarter och att jag börjat ladda ner updaten igen varje gång så stod det helt plötsligt att nerladdningen låg på 99% och den började förbereda för installation direkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

ISO nedladdningen klar:

Yes! Helgen är räddad!

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Jag startade om min dator några gånger för att min nerladdning också stod på 0% och i aktivitetshanteraren stod det att nätverket inte laddade ner något heller. Men efter några omstarter och att jag börjat ladda ner updaten igen varje gång så stod det helt plötsligt att nerladdningen låg på 99% och den började förbereda för installation direkt.

Har också upplevt detta tidigare. Procenträkning är väl inte Microsofts starka sida...
Windows Update laddar väl ner i bakgrunden, så ibland blir det väl så där.

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Har också upplevt detta tidigare. Procenträkning är väl inte Microsofts starka sida...
Windows Update laddar väl ner i bakgrunden, så ibland blir det väl så där.

Ganske normalt for de fleste Prievew builds det der, men sjekk enkelt med følgende : Taskbar rightclick... Task manager network
Windows laster ned selv om den sier 0% ..... minor bug..

Visa signatur

Oldschool overclocker

Permalänk
Medlem
Skrivet av Åsa-Nisse:

Det fungerar inte här. Har rensat bort filer och startat om minst 6 ggr, men ingen skillnad. Står fortfarande på 0%.
Dags ändå att rensa bort gamla filer från tidigare builds så man får en renare installation innan RTM den 29 juli.
T.ex. så ligger mappen spartan kvar i C:\Users\xxxxx\AppData\Local. Även internet explorer finns där av nån oklar anledning.
Har även haft problem sen project spartan bytes mot microsoft edge, med att vissa länker i favorites och favorites bar inte går att ta bort. Varken i webläsaren eller i mappen favorites under C:\Users\xxxxx. Har letat i appdata med. Jag har skickat feedback till MS om det.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Avstängd

RTM 29:e Juli och det är fortfarande otroligt mycket som borde fixas till. Kommer inte vara färdigt när det släpps den här gången heller troligtvis.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd

Har inte läst om detta innan i tråden och kanske bara jag som reagerar på det. Men att aktivitetsfältet ligger kvar i både spel, Kodi och med Fjärrskrivbord tycker jag är irriterande. Göm automatiskt fixar det men ser det som en dålig lösning.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Då vet du också att build 9600 står för Windows 8.1, medans build 10159 står för Windows 10 Pro Insider Preview.
Men valet är fritt antar jag.

Jag menade bygge 9860.(tror jag)

Du som verkar så insatt vet också att MS har problem med sina aktiveringsservrar, så varför ska jag ändra något, som fungerat sedan start?
För vissa fungerar det, för andra inte, Windows fungerar ju utan aktivering.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wint...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nassuz:

Ganske normalt for de fleste Prievew builds det der, men sjekk enkelt med følgende : Taskbar rightclick... Task manager network
Windows laster ned selv om den sier 0% ..... minor bug..

Du menar att Windows visar 0% i Task manager, även när Windows Update laddar ner?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

Installerade precis technical preview på min main dator. Det mesta verkar fungera förutom min mic. Det är bara brus och konstiga ljud när jag spelar in eller pratar i skype. Är det bara jag som får problem med den? Har läst några sidor här nu men inte sett något om det. Googleat men finns bara om att micen inte dyker upp.

Visa signatur

Life is so wonderful, Life is so beautiful, Stay a while, No one gets out alive.
Life is so wonderful, Life is so beautiful, Just smile, No one gets out alive.

Permalänk
Medlem

Försöker tanka senaste men står på 0 % på alla mina maskiner segt

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Ska ge mig på detta nu i eftermiddag tänkte jag med nu när ASUS har släppt ordentliga drivutiner för mitt moderkort, hade problem i en utav dom tidigare buildsen då ljuddrivrutinerna inte fungerade spec bra.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Ah, en iso. Då kanske äntligen även jag kan komma vidare från 10130. Blåsa allt bliiir (igen)

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Sådärja, har just gjort en ren installation av build 10162 från usb och det känns genast mycket rappare än tidigare builds på builds
Rekommenderar andra att göra detsamma.

Edit: Infogade bild

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Sådärja, har just gjort en ren installation av build 10162 från usb och det känns genast mycket rappare än tidigare builds på builds
Rekommenderar andra att göra detsamma.

http://s30.postimg.org/acktddmjx/Windows_10_Insider_Preview_build_10162_Clean_Ins.jpg

Edit: Infogade bild

Håller med, känns lite rappare faktiskt. Ska faktiskt ge Edge en ärlig chans tänkte jag. Känns helt ok än så länge, det lilla jag hunnit köra.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Medlem

Undrar lite över startmenyn

Funderar över om man kan pin:a program dit pilen pekar(se bild) och om man kan ta bort den del jag har markerat i rött.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Medlem

Det går tyvärr inte @murzoo.

Permalänk

Vad tycker ni om Edge tror ni att ni kommer att byta webbläsare? Själv så kommer jag nog byta när det finns möjlighet att öppna flera flikar samtidigt ifrån favoriter och sortera dom vilket inte funkar just nu vilket känns väldigt konstigt.
Gillar den mörka designen dessutom, och sen hoppas jag att adblock plus kommer snart också.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Vad tycker ni om Edge tror ni att ni kommer att byta webbläsare? Själv så kommer jag nog byta när det finns möjlighet att öppna flera flikar samtidigt ifrån favoriter och sortera dom vilket inte funkar just nu vilket känns väldigt konstigt.
Gillar den mörka designen dessutom, och sen hoppas jag att adblock plus kommer snart också.

Troligtvis inte. Men när den får stöd för extensions, kanske.

Permalänk
Medlem

Kanske om de fixar den blurriga texten. Bookmarks är ett helvete i Edge och finns inga extensions.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murzoo:

Undrar lite över startmenyn

Funderar över om man kan pin:a program dit pilen pekar(se bild) och om man kan ta bort den del jag har markerat i rött.

http://i.imgur.com/p6c8cNm.png

http://winaero.com/blog/how-to-resize-windows-10-start-menu-t...

Kommer nog inte byta till det, kommer nog fortsätta med Comodo Dragon tills Vivaldi har kommit lite längre och har fullt stöd för tillägg.

Permalänk
Medlem

Har letat i startmenyn samt i Aktivitetshanteraren. Hur kan jag lägga till .exe till Autostart i Windows 10 ?

Angående Spartan så använder jag webbläsaren hela tiden. Bara för att ge feedback. Har haft jättemycket problem och irritation iom detta.

Permalänk
Medlem

AMD Radeon R9 380 driverutinerna funkar inte med win 10 överhuvudtaget.