Windows 10 Insider Preview (build 10586)

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Skumt. Min är aktiverad. Kan det ha påverkats av att jag i förrgår rensade bort tidigare builds, sedan 9871, med hjälp av cleanmgr.exe (med tanke på att det kan finnas buggar som man inte vet hur de påverkar systemet).

Följde stormenses rek.
http://www.sweclockers.com/forum/trad/1324749-windows-10-tech...

Jag kör en riktig 8.1 Pro key.

Skrivet av Oneone:

start > kör > slui 3 > cd key

http://www.tenforums.com/tutorials/5705-activate-windows-10-a...

jag fick byta och ta den senaste, då lirade det.

Som sagt så kör jag en äkta 8.1 key.
Micrsosoft har bekräftat att det är problem med vissa aktiveringar och jobbar på en lösning.

Skrivet av issue:

det här med att uppdatera till nyare builds är ju helt galet dåligt, har aldrig lyckats uppdatea via win update utan har alltid fått dragit ner en iso när dom släppts.. sitter kvar på build 10074 men ska dra på 10130 via iso nu..

För mig har det fungerat klockrent, varje gång, sedan bygge 9600.

Permalänk
Medlem

haha, installerade build 10130 via iso inifrån iso, när maskinen kom upp är det fortfarande build 10074

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Jag kör en riktig 8.1 Pro key.
...
Som sagt så kör jag en äkta 8.1 key.

Men varför använder du inte den officiella produktnyckeln?

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso
Product key: 6P99N-YF42M-TPGBG-9VMJP-YKHCF

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Skrivet av issue:

det här med att uppdatera till nyare builds är ju helt galet dåligt, har aldrig lyckats uppdatea via win update utan har alltid fått dragit ner en iso när dom släppts.. sitter kvar på build 10074 men ska dra på 10130 via iso nu..

Konstigt funkar för mig jätte bra utom en gång då jag fick starta om Windows update via processer och tjänster. För då hade uppdateringarna fastnat i två dagar. Funkar de vanliga uppdateringarna att gör då.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunner357:

Konstigt funkar för mig jätte bra utom en gång då jag fick starta om Windows update via processer och tjänster. För då hade uppdateringarna fastnat i två dagar. Funkar de vanliga uppdateringarna att gör då.

somliga har tur det har jag aldrig lyckats med, förrän nu faktiskt..
jag satt ju med 10074, installerade 10130 från iso inifrån windows, när maskinen kom upp var den fortfarande 10074.. försökte då via windows update igen, för femtioelfte gången, då lyckades 10159 installeras

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Skrivet av issue:

somliga har tur det har jag aldrig lyckats med, förrän nu faktiskt..
jag satt ju med 10074, installerade 10130 från iso inifrån windows, när maskinen kom upp var den fortfarande 10074.. försökte då via windows update igen, för femtioelfte gången, då lyckades 10159 installeras

Va gött.:)☺

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Avstängd

"Hur man uppgraderar en miljard enheter till Windows 10"

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/07/02/windows-1...

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Nån som vet om soundblaster (mitt fall zxr) fungerar med senaste win 10 updates? Dom ändrade ljudstacken och då fungerade tydligen inga soundblaster vad jag vet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sp1k3n:

Men varför använder du inte den officiella produktnyckeln?

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/preview-iso
Product key: 6P99N-YF42M-TPGBG-9VMJP-YKHCF

Min riktiga nyckel har fungerat sedan bygge 9600, så varför ändra på det.
Microsoft har ju sagt att de har problem och jobbar med en lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falcon:

Min riktiga nyckel har fungerat sedan bygge 9600, så varför ändra på det.
Microsoft har ju sagt att de har problem och jobbar med en lösning.

Då vet du också att build 9600 står för Windows 8.1, medans build 10159 står för Windows 10 Pro Insider Preview.
Men valet är fritt antar jag.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Jag installerade home insider preview med build 10130 och kan inte uppdatera till senare builds. Måste jag installera om allt? Uppdaterade från 8.1

Permalänk
Avstängd

Windows 10 Insider Preview Build 10162

http://blogs.windows.com/bloggingwindows/2015/07/02/welcome-t...

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Windows 10 Insider Preview Build 10162

http://s12.postimg.org/jyxhh1d3x/vddv.png

Håller på och hämtar här med

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sp1k3n:

Håller på och hämtar här med

Trevligt
Går det lika segt för dig också?

Visa signatur

[I7 9700k] [Asus rog strix z390-f gaming] [2x8GB DDR4 3200MHz CL14 Flare X] [Msi rtx 2070 super gaming x trio] [Corsair RM850X 850W v2] [Samsung 970 EVO Plus 500GB
] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [fractal design define s] [Windows 10 pro x64]

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Trevligt
Går det lika segt för dig också?

Just nu: Preparing to install updates 23%

Edit: La in bild

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Att detta skulle vara så fantastiskt frustrerande att inte få fortsätta följa med på resan när det inte går att uppdatera trodde jag inte.. Vill inte vänta till "Early next week" på en iso..

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Avstängd
Skrivet av N_Micke:

Att detta skulle vara så fantastiskt frustrerande att inte få fortsätta följa med på resan när det inte går att uppdatera trodde jag inte.. Vill inte vänta till "Early next week" på en iso..

Verkar vara en bra build.

"Build 10162 is another great one. In fact, our testing and internal telemetry metrics show it has better reliability, performance, battery life, and compatibility than any Windows 10 Insider Preview build so far."

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Och jag är fast vid 10130.. kommer inga uppdateringar alls. Har gjort sfc /scannow men inget behövde åtgärdas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Och jag är fast vid 10130.. kommer inga uppdateringar alls. Har gjort sfc /scannow men inget behövde åtgärdas.

Hur ser det ut på din advanced options?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Har samma issue. Build 10130, advanced settings är inställd på fast ring. Identiskt med min HTPC som lyckats få alla builds från 10158 och framåt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 9 3900X | MB: ASUS TUF GAMING X570-PLUS | RAM: Corsair 32GB 3200MHz | GPU: ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 Ti

Permalänk
Medlem

Det gick åt h-e när den skulle installeras. Fick meddelande att det inte fick plats och att jag skulle rensa bort får att få utrymme på min C disk.
Hade c:a 110 GB ledigt igår och nyss var den nästan helt full, samsung 830 256 GB. Nåväl, har fixat utrymmet nu men nu startade den om hämtningen och står just nu på: fbl_impressive Professional 10162, Downloading updates 0%

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så här snabbt skulle builds ha kommit ut från början. 1-2 månader mellan varje build är inte "fast", nightly är fast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Hur ser det ut på din advanced options?

Hämta automatiskt och slow på nya versioner till windows

Skrivet av Sw_V:

Har samma issue. Build 10130, advanced settings är inställd på fast ring. Identiskt med min HTPC som lyckats få alla builds från 10158 och framåt.

Tråkigt när det blir såhär.. Fast har slow istället för fast!

Permalänk
Medlem

Uppdatering från 10130 till 10158 och sedan till 10159 gick bra men uppdateringen till 10162 avbröts med "CLOCK WATCHDOG TIMEOUT" när installationen var nästan klar, jag var tvungen att starta om datorn och då återställdes windows till 10159 som fungerar bra.

Visa signatur

janee

Permalänk
Avstängd

Testat under nån timme nu. Det jag märkte direkt var att ikonerna i tray nere vid klockan är skarpare och tydligare. För volym och Wifi.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av wezc00:

Hämta automatiskt och slow på nya versioner till windows

Tråkigt när det blir såhär.. Fast har slow istället för fast!

10130 är väl nyaste för slow? De funderar på att lägga ut 10162 till slow läste jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

10130 är väl nyaste för slow? De funderar på att lägga ut 10162 till slow läste jag

Jasså? Länk?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Jasså? Länk?

Windows 10 Insider Preview - version 10130 = Nyaste för "slow" i skrivandets stund.

"We haven’t forgotten about Windows Insiders in the Slow ring either – we’re looking at Build 10162 as a candidate and unless we see any issues emerge in the Fast ring we’ll look to publish it to Slow (with ISOs) early next week."

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av robalm:

Windows 10 Insider Preview - version 10130 = Nyaste för "slow" i skrivandets stund.

"We haven’t forgotten about Windows Insiders in the Slow ring either – we’re looking at Build 10162 as a candidate and unless we see any issues emerge in the Fast ring we’ll look to publish it to Slow (with ISOs) early next week."

Så jag måste formatera med andra ord?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av wezc00:

Så jag måste formatera med andra ord?

Nej, varför skulle du behöva det?

Edit: Ett lätt sätt (som jag själv gjorde nyss) öppna iso med winrar kör setup.exe. Du kan välja att göra en uppgradering utan att du förlorar dina installerade program.

Visa signatur