Permalänk
Skrivet av Spelaspel:

Hehe, acetoin blir till diacetyl när du vapear det

Skickades från m.sweclockers.com

Källa?

Permalänk
Skrivet av Wholteza:

Ni som vill beställa inom Sverige med vettiga priser kan kolla in Esmokes.se. De har riktigt bra priser för att vara lokaliserade inom landet, har 1-2 dagars leveranser och deras kundservice är underbar. Mailade dem om att jag behövde en mekanisk mod att ha på jobbet (industri) och de fick tag i en bland de som arbetade där och sålde den till ett riktigt bra pris.

Låter lite som ett reklaminlägg men de är riktigt bra, värt att kolla in!

Minns när för längesen jag skulle beställa DNA30 o 2st VTC5 batterier så fick jag hem min DNA30 utan batterier, skickade då mail att jag inte hade fått mina batterier, de bad om ursäkt, o sa att VTC5 var slut.. Så fick 2st Efest 35A (Eller ja, egentligen 20A continuous) istället.. Lite synd.
Har beställt där andra gånger dock, o då har det gått bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Hände mig typ tre ggr i rad MEN ska säga att de bad om ursäkt och jag fick rabatt på nästa beställning av juice.

Skrivet av TeknikHemmet:

Minns när för längesen jag skulle beställa DNA30 o 2st VTC5 batterier så fick jag hem min DNA30 utan batterier, skickade då mail att jag inte hade fått mina batterier, de bad om ursäkt, o sa att VTC5 var slut.. Så fick 2st Efest 35A (Eller ja, egentligen 20A continuous) istället.. Lite synd.
Har beställt där andra gånger dock, o då har det gått bra.

Antar att det blir lite misstag där nere, verkar ju inte vara jättemånga anställda. Men ja lite dåligt att de inte kontrollerar sina ordrar mer, då blir det ju missnöjt både hos företaget och köparen.

Skrivet av TeknikHemmet:

Ser gärna detta med

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide 240, CPU: Intel i5 4690K @ 3.5MHz, CPU-Kylare: Corsair Hydro H100i w/ 4x Noctua NF-F12, Moderkort: ASUS Gryphon Z97 Armor-edition, RAM: Corsair DDR3 16Gb (4x4),SSD: Corsair 120Gb, HDD: WD Green 1TB, Grafikkort: EVGA GeForce GTX 970 4GB ACX 2.0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Nästa år i maj/april kommer ju TPD implementeras inom hela EU, verkligen allt på EU-marknaden kommer försvinna. Aa, förutom cigalikes då...
Hahaha, jävlar, cash finns eller?

I know :(..surt...frågan är dock hur importer från utlandet kommer behandlas? Det återstår väll att se....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Hehe, acetoin blir till diacetyl när du vapear det

Var har du läst det?
Lite info:
http://www.ectaofcanada.com/pagedisp.php?section=Acetoin

Och Acetyl Propionyl (2,3-Pentanedione) är minst lika "oroväckande" då det har liknande effecter som diacetyl.....men..som sagt tidigare ingen uteslutande forskning som säger att det skulle vara farligt för vejpare...but why take the risk?

Permalänk
Medlem

Fick hem min Subox igår hann testa den lite men märkte en sak. Jag fyllde tanken med samma juice som jag använder i min protank 2 (ADV) Fast med 3mg istället för 12mg för jag läste lite att den kunde vara starkare. Grejjen är att ibland får jag en kittlande känsla i halsen. Inget jag kännt tidigare. Påminner inte alls om en TH. Fortsätter jag röka så blir den värre tills jag typ inte kan hålla mig från att hosta. Går det så långt så känns det väldigt märkligt när jag andas. Nästan som jag skulle föreställa mig att astma känns som (har ingen astma/aldrig haft). Jag har lekt runt lite med den och det verkar som om jag tar snabbare drag så får jag inte denna känslan.

Någon som varit med om något liknande?

Jag körde just då på 1.5ohm(min låg på 1.6ohm) stock OCC 13W mouth to lung. (50/50 3mg) samma smak som alltid så allergi lär det väll inte vara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av riccoo:

Fick hem min Subox igår hann testa den lite men märkte en sak. Jag fyllde tanken med samma juice som jag använder i min protank 2 (ADV) Fast med 3mg istället för 12mg för jag läste lite att den kunde vara starkare. Grejjen är att ibland får jag en kittlande känsla i halsen. Inget jag kännt tidigare. Påminner inte alls om en TH. Fortsätter jag röka så blir den värre tills jag typ inte kan hålla mig från att hosta. Går det så långt så känns det väldigt märkligt när jag andas. Nästan som jag skulle föreställa mig att astma känns som (har ingen astma/aldrig haft). Jag har lekt runt lite med den och det verkar som om jag tar snabbare drag så får jag inte denna känslan.

Jag körde just då på 1.5ohm(min låg på 1.6ohm) stock OCC 13W mouth to lung. (50/50 3mg) samma smak som alltid så allergi lär det väll inte vara?

Och det ar samma ratio på e juicen, 50/50?
Hur har du ställt in luftflödet på air flow control ringen?
Med en 1.5ohm på 13w pumpar batteriet 4.42v det kan var lite högt..speciellt om du kör med en tight draw.
Och I ditt fall, 1.6ohm på 13w är det 4.56v....jag skulle ställa ner watten lite..börja med 11w = 4.2v vilket är ett bra ställe att börja på och småjustera ner om det behövs.
Lek runt lite med air flow control oxå..i och med att du säger att det inte känns av lika mycket när du drar "hårdare" tror jag att det beror på watt inställningen med den airflown du har.

Vad använde du för mod innan suboxen?

Permalänk
Skrivet av riccoo:

Det är lite en vanesak skulle jag tro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Och det ar samma ratio på e juicen, 50/50?
Hur har du ställt in luftflödet på air flow control ringen?
Med en 1.5ohm på 13w pumpar batteriet 4.42v det kan var lite högt..speciellt om du kör med en tight draw.
Och I ditt fall, 1.6ohm på 13w är det 4.56v....jag skulle ställa ner watten lite..börja med 11w = 4.2v vilket är ett bra ställe att börja på och småjustera ner om det behövs.
Lek runt lite med air flow control oxå..i och med att du säger att det inte känns av lika mycket när du drar "hårdare" tror jag att det beror på watt inställningen med den airflown du har.

Vad använde du för mod innan suboxen?

Ja det är samma 50/50 bara lägre nic.
Började på 7w och jobbade mig uppåt till jag hittade en plats där det smakade bra. Ska testa och gå ner igen men har för mig jag fick samma grej på lägre watt. Jag har den på det minsta hålet. Men den är fortfarande mycket luftigare än protanken. Tidigare använde jag vv ego-c twist 1600mah. Har kört lite mer än ett år nu med den gammla så jag är inte ovan med ångan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av riccoo:

Ja det är samma 50/50 bara lägre nic.
Började på 7w och jobbade mig uppåt till jag hittade en plats där det smakade bra. Ska testa och gå ner igen men har för mig jag fick samma grej på lägre watt. Jag har den på det minsta hålet. Men den är fortfarande mycket luftigare än protanken. Tidigare använde jag vv ego-c twist 1600mah. Har kört lite mer än ett år nu med den gammla så jag är inte ovan med ångan.

Och vad hade du för volt inställning på ego-c twisten?
Kan mycket väl vara vad MuffinManxD sa; en vane sak...testa lite och låt oss veta hur det gick

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Det är lite en vanesak skulle jag tro.

Skrivet av yogiblod:

Och vad hade du för volt inställning på ego-c twisten?
Kan mycket väl vara vad MuffinManxD sa; en vane sak...testa lite och låt oss veta hur det gick

Jag ska leka runt med den lite. Som sagt fick den nyss så mycket möjligt att jag inte är van vid dem högre volten. Körde trots allt på 3.7 med ego.

Permalänk
Skrivet av riccoo:

Jag ska leka runt med den lite. Som sagt fick den nyss så mycket möjligt att jag inte är van vid dem högre volten. Körde trots allt på 3.7 med ego.

Men med din Subox, bara kör med lung hits ett tag så kommer du vänja dig rätt snabbt. Jag har många vänner som vill prova min setup, och de hostar för att de tar antingen mouth to lung när de är väldigt luftigt och därför hostar, eller att de tar lung hits och inte är van vid det. Jag var själv ingen lung hitter innan, men nu kan jag knappt göra mouth to lung längre haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av riccoo:

Ganska stor skillnad att köra med 4.56v jämför med 3.7v (vet däremot inte vad du körde med för ohm på dina protank coils dock).
Om det var 1.8ohm protank coilen så skulle motsvarande watt vid 3.7v vara 7.61w
Om det var 2.5ohm protank coilen så skulle motsvarande watt vid 3.7v vara 5.48w

Sen kom jag på en annan grej som går tillbaka till det MuffinManxD sa; protank coilheadsen är wickade med silica och inte organiskt bomull...kan vara varför du upplever denna skillnad i halsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Men med din Subox, bara kör med lung hits ett tag så kommer du vänja dig rätt snabbt. Jag har många vänner som vill prova min setup, och de hostar för att de tar antingen mouth to lung när de är väldigt luftigt och därför hostar, eller att de tar lung hits och inte är van vid det. Jag var själv ingen lung hitter innan, men nu kan jag knappt göra mouth to lung längre haha

Det är lustigt det där..jag börja med mlt och trodde aldrig att jag skulle gå över till lung hitting..nu kan jag bara inte mlt:a..känns så onaturligt

Permalänk
Skrivet av yogiblod:

Ganska stor skillnad att köra med 4.56v jämför med 3.7v (vet däremot inte vad du körde med för ohm på dina protank coils dock).

Sen kom jag på en annan grej som går tillbaka till det MuffinManxD sa; protank coilheadsen är wickade med silica och inte organiskt bomull...kan vara varför du upplever denna skillnad i halsen.

Protank huvuden är värdelösa, igemförelse med OCC coilsen till Subtank.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Var har du läst det?
Lite info:
http://www.ectaofcanada.com/pagedisp.php?section=Acetoin

Och Acetyl Propionyl (2,3-Pentanedione) är minst lika "oroväckande" då det har liknande effecter som diacetyl.....men..som sagt tidigare ingen uteslutande forskning som säger att det skulle vara farligt för vejpare...but why take the risk?

Fel av mig, ber om ursäkt. Lite väl många öl i solen igår kanske

Själv bryr jag mig inte så mycket om diketones, folk har ju vapeat juice innehållande dessa ämnen sen eciggen upfanns. Ingen har dött än. Dessutom brydde jag mig inre direkt om alla tusentals ämnen i filterlösa cigg jag rökte tidigare lol

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Protank huvuden är värdelösa, igemförelse med OCC coilsen till Subtank.

skulle inte gå så långt...helt enkelt en coil som inte är i samma kategori som en subohm coil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Fel av mig, ber om ursäkt. Lite väl många öl i solen igår kanske

Själv bryr jag mig inte så mycket om diketones, folk har ju vapeat juice innehållande dessa ämnen sen eciggen upfanns. Ingen har dött än. Dessutom brydde jag mig inre direkt om alla tusentals ämnen i filterlösa cigg jag rökte tidigare lol

Och det kan jag köpa! Är man inte orolig över det så är det ok, speciellt då det inte finns några absoluta resultat som visar på att det är ett faktiskt problem. Hur som helst är det ett hälsosammare alternativ än att röka, hands down:) Dock är vaping så pass ungt att inga slutsatser av dess långvariga effekter kan dras. Personligen välkomnar jag gärna mer forskning och utveckling för att minska faktiska och potentiella risker rörande vaping.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TeknikHemmet:

Hahah är lite skeptiskt med lung hits. Men kommer absolut ge det en chans lite Dfr jag köpte suboxen. Ville testa på lite annat och se vad som passar mig bäst.

Skrivet av yogiblod:

Jag har både 1.8ohm och 2.5ohm coils. Men är nästan helt säker på att jag kört med 2.5ohm den senaste tiden.

Tror mitt problem va att min coil va "flodded". För märkte efter ett tag att det rann juice ut från luftintaget. Plocka isär den gjorde rent. Blåste ur coilen. Nu kan jag köra på 11w utan problem. Innan hände inget på 11w. Får se om det håller i sig.

För övrigt, fan va subtanken dricker juice. Hahah trodde nästan den börjat läcka igen efter en liten stunds vapande...

Permalänk
Medlem
Skrivet av riccoo:

Hahah är lite skeptiskt med lung hits. Men kommer absolut ge det en chans lite Dfr jag köpte suboxen. Ville testa på lite annat och se vad som passar mig bäst.

Jag har både 1.8ohm och 2.5ohm coils. Men är nästan helt säker på att jag kört med 2.5ohm den senaste tiden.

Tror mitt problem va att min coil va "flodded". För märkte efter ett tag att det rann juice ut från luftintaget. Plocka isär den gjorde rent. Blåste ur coilen. Nu kan jag köra på 11w utan problem. Innan hände inget på 11w. Får se om det håller i sig.

För övrigt, fan va subtanken dricker juice. Hahah trodde nästan den börjat läcka igen efter en liten stunds vapande...

Skoja inte! Den är något av en juice whore men en väldigt trevlig subtank;) skönt att du fick rätsida på det hela! Kanske får börja mixa egen juice? Hör med MuffinManxD då..han verkar ha koll på sånt. God knows, jag behöver börja mixa själv...har handlat e juice för 1500kr denna månad

Permalänk
Medlem

Jag vet inte hur det är med er men jag har samlat på mig en hel del juicer. Mycket av det kommer jag förmodligen aldrig att använda. Tyvärr så röker alla mina polare fortfarande vanliga cigg. Hade ju varit trevligt om man kunde byta lite juicer mellan varandra. Så man får testa nya samtidigt som man slipper slänga det man redan har. Är det folk som är intresserade av detta?

Antar man får skapa en bytes annons för att det ska gå rätt till?

Men ville kolla intresset så fall sätter jag mig ner och gör en utförlig lista på det jag kan tänka mig att byta ut.

Jag har dock bara juicer från mt baker vapor.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av riccoo:

Jag vet inte hur det är med er men jag har samlat på mig en hel del juicer. Mycket av det kommer jag förmodligen aldrig att använda. Tyvärr så röker alla mina polare fortfarande vanliga cigg. Hade ju varit trevligt om man kunde byta lite juicer mellan varandra. Så man får testa nya samtidigt som man slipper slänga det man redan har. Är det folk som är intresserade av detta?

Antar man får skapa en bytes annons för att det ska gå rätt till?

Men ville kolla intresset så fall sätter jag mig ner och gör en utförlig lista på det jag kan tänka mig att byta ut.

Jag har dock bara juicer från mt baker vapor.

Annars kan du kolla denna gruppen på Facebook

https://www.facebook.com/groups/185945774827491/

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Nu har jag hittat ett recept på ejuice som jag skulle vilja prova. Har ingen erfarenheter med diy ejuice och skulle behöva hjälp av er som håller på med det.

Detta är receptet;
http://e-liquid-recipes.com/recipe/143350/Mustard+Milk+-+Simp...

Jag har hittat alla koncentrat i England;
http://vapable.com

Men där jag blir lite osäker är inhandlandet av nikotin. Receptet utgår från att man använder 100mg (PG) nikotin. Vete fan om jag vågar använda 100mg nikotin..hur gör man för att få till ration med en lägre haltig nikotinvätska? Som sagt, total n00b på detta så jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få (here's looking at you MuffinManxD )

Edit:
Nu har jag lekt runt lite med Steam Engine och fick följande;

Gjord med 36mg nikotin PG basvätska. Ser det ut att stämma?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Nu har jag hittat ett recept på ejuice som jag skulle vilja prova. Har ingen erfarenheter med diy ejuice och skulle behöva hjälp av er som håller på med det.

Detta är receptet;
http://e-liquid-recipes.com/recipe/143350/Mustard+Milk+-+Simp...

Jag har hittat alla koncentrat i England;
http://vapable.com

Men där jag blir lite osäker är inhandlandet av nikotin. Receptet utgår från att man använder 100mg (PG) nikotin. Vete fan om jag vågar använda 100mg nikotin..hur gör man för att få till ration med en lägre haltig nikotinvätska? Som sagt, total n00b på detta så jag uppskattar verkligen all hjälp jag kan få (here's looking at you MuffinManxD )

Edit:
Nu har jag lekt runt lite med Steam Engine och fick följande;
http://i.imgur.com/PaWCYwa.png

Gjord med 36mg nikotin PG basvätska. Ser det ut att stämma?

Du kan göra ett acc på sidan(använder den flitigt själv) och trycka på skiftnyckeln till höger om receptet>adapt this och där kan du lägga in din önskade pg/vg-ratio nic base styrka etc. Du kan även lägga in smaker I din "flavor stash" på sidan när du samlat på dig ett par, sen kan du se alla recept du kan göra med smaker I ditt stash;)

Ang nic är det inte så farligt om du inte hanterar det vårdslöst. Du dör inte av några droppar på handen, men om du är osäker kan du använda handskar. Rekommenderar dock inte att smaka på 100mg nicbase :D. Att använda mer concentrerad nic har många fördelar, bland annat mycket billigare och mindre chans att juicen får en pepprig ton p.g.a nic.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

Du kan göra ett acc på sidan(använder den flitigt själv) och trycka på skiftnyckeln till höger om receptet>adapt this och där kan du lägga in din önskade pg/vg-ratio nic base styrka etc. Du kan även lägga in smaker I din "flavor stash" på sidan när du samlat på dig ett par, sen kan du se alla recept du kan göra med smaker I ditt stash;)

Ang nic är det inte så farligt om du inte hanterar det vårdslöst. Du dör inte av några droppar på handen, men om du är osäker kan du använda handskar. Rekommenderar dock inte att smaka på 100mg nicbase :D. Att använda mer concentrerad nic har många fördelar, bland annat mycket billigare och mindre chans att juicen får en pepprig ton p.g.a nic.

Tack för svaret! Var ska man beställa från om man vill ha 100mg nic? Blir det USA i så fall? Den har jag läst någonstans att smaken på nic basen kan variera beroende på var man köper den från...att tysk nic bas är mer bäsk i smak än engelsk nic bas...

Missa helt att man kunde föra account på den sidan:D Jag och min ADHD:p några förslag på var ifrån man bör köpa sina VG/PG baser ifrån?

Permalänk
Medlem
Skrivet av yogiblod:

Tack för svaret! Var ska man beställa från om man vill ha 100mg nic? Blir det USA i så fall? Den har jag läst någonstans att smaken på nic basen kan variera beroende på var man köper den från...att tysk nic bas är mer bäsk i smak än engelsk nic bas...

Missa helt att man kunde föra account på den sidan:D Jag och min ADHD:p några förslag på var ifrån man bör köpa sina VG/PG baser ifrån?

www.pgw.se är den billigaste för vg/pg. Nicbase har du ett par att välja mellan, www.mixnmatcheliquids.com är utan tvekan billigast i europa, men har inte testat dom än. Köpte från pink-mule då jag behövde några smaker därifrån och den funkar bra. Annars har i princip alla shoppar med diy nicbase så bara att söka runt.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spelaspel:

www.pgw.se är den billigaste för vg/pg. Nicbase har du ett par att välja mellan, www.mixnmatcheliquids.com är utan tvekan billigast i europa, men har inte testat dom än. Köpte från pink-mule då jag behövde några smaker därifrån och den funkar bra. Annars har i princip alla shoppar med diy nicbase så bara att söka runt.

Mixnmatcheliquids.com hade väldigt billig nic...kanske testar dem då! Försökte hitta pg på pgw men hitta bara vg...extremt billigt 65kr för en liter!!! Har du testat den m tidigare? Nu tror jag att jag har nog info för att ge mig in i the diy game:) Tack igen Spelaspel!

Permalänk
Medlem

Fick igår hem juice från Yaeliq. När jag beställde lade jag till "add boster" utan att veta vad det egentligen är.
Vad är add boster? extra smak gissar jag på att det är. Hur blandar jag isåfall i det? Hälla det direkt i ciggen eller i den större 100ml behållaren?

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden att köpa nic base i pg istället för vg. är det inte bättre med vg om man vill ha max vg juicer? Finns den någon nackdel med nic i vg?

Permalänk
Medlem

En sån här måste man ju ha (IpV D2)

https://www.youtube.com/watch?v=k-CKg12T2qw

Visa signatur

hej hej