Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Plus att Windows 10 egentligen inte är gratis. Det råkar vara gratis att uppgradera i ett år om man sedan tidigare har betalat en Windows 7 eller 8.1-licens till Microsoft. Efter det ser det ut som att priserna kommer vara precis som vanligt. Microsoft hoppas förstås att hundratals miljoner användare uppgraderar och därmed får de en stor användarbas som har möjlighet att kolla i deras Windows Store precis som du skrev.

För oss som har MSDN-licenser kan man ju säga att det är helt gratis egentligen. Och det är ju trots allt ganska många.

Å andra sidan så finns det ju ingenting som är gratis.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av strejf:

Plus att Windows 10 egentligen inte är gratis. Det råkar vara gratis att uppgradera i ett år om man sedan tidigare har betalat en Windows 7 eller 8.1-licens till Microsoft. Efter det ser det ut som att priserna kommer vara precis som vanligt. Microsoft hoppas förstås att hundratals miljoner användare uppgraderar och därmed får de en stor användarbas som har möjlighet att kolla i deras Windows Store precis som du skrev.

Precis. Och uppgraderingar har aldrig varit någon större inkomstkälla, upp till åtta kostade ju exempelvis bara någon hundring den första tiden.

Skrivet av GaMeR2K5:

För oss som har MSDN-licenser kan man ju säga att det är helt gratis egentligen. Och det är ju trots allt ganska många.

Å andra sidan så finns det ju ingenting som är gratis.

Dreamspark (som är MSDN för studenter) är inte gratis utan skolan betalar för licenserna, inte fullpris förstås men inte gratis heller. MSDN är definitivt inte gratis, ska man ha den billigaste varianten som typ bara ger OS så kostar det 6845 per år och användare om man inte har volymavtal. Sen betyder inte MSDN-licenser samma sak som vanliga licenser utan de är till för utveckling och testning och inte för daglig användning. Så om man råkar ut för en licensrevision och använder MSDN-Windows på de vanliga datorerna för mail och sånt så får man böta precis som om det hade varit piratversioner. Risken att råka ut för en revision som student är förstås inte så stor dock, skolan kanske men knappast studenten själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Precis. Och uppgraderingar har aldrig varit någon större inkomstkälla, upp till åtta kostade ju exempelvis bara någon hundring den första tiden.

Nä antagligen inte, är väl nysälj som driver försäljning av senaste version av Windows hela tiden får man väl anta.
MS har ju säkert data på hur extremt ovilliga folk är till att uppgradera, så dom har väl antagligen räknat fler fördelar än nackdelar med att få folk att migrera till 10:an gratis.

http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...
Ingen aning om hur pålitliga dom där siffrorna är, men om dom ens är i närheten av rimliga så är det ju sjukt hur många som fortfarande håller fast vid win XP/7.
Så MS vill väl antagligen få in folk i deras nya Store & crossplatform-koncept kan man ju misstänka.

Skrivet av snajk:

Dreamspark (som är MSDN för studenter) är inte gratis utan skolan betalar för licenserna, inte fullpris förstås men inte gratis heller. MSDN är definitivt inte gratis, ska man ha den billigaste varianten som typ bara ger OS så kostar det 6845 per år och användare om man inte har volymavtal. Sen betyder inte MSDN-licenser samma sak som vanliga licenser utan de är till för utveckling och testning och inte för daglig användning. Så om man råkar ut för en licensrevision och använder MSDN-Windows på de vanliga datorerna för mail och sånt så får man böta precis som om det hade varit piratversioner. Risken att råka ut för en revision som student är förstås inte så stor dock, skolan kanske men knappast studenten själv.

Jo, folk fattar ju inte detta...
Har sett en företagssetup där hela it-infrastrukturen körde på licenser från ett MSDN-konto....
Misstänker att det ur juridisk synvinkel är lika illa som att piratkopiera...

Och ingen kan väl tro att det är rimligt att man ska kunna använda licenser på t ex Windows Server Datacenter (som vid en snabb googling som billigast vekar ligga på 40k+moms) i produktionsmiljö från ett MSDN-konto för typ 7kkr som du sa.

https://www.dreamspark.com/Institution/DSP-Usage-Guidelines.a...
Jag är riktigt dålig på att tolka avtal, men läser man längst ner där:

Citat:

(ii) the computers will at all times remain physically located in the STEM lab(s) of the STEM department that is the licensee under this agreement, (iii) the products are used to support STEM learning, teaching and research relating to Microsoft technologies, and (iv) are not used for general purpose activities as web browsing or email access or non-STEM activities.

Jag menar, om det där är reglerna som gäller för varje enskild Dreamspark-användare (jag har svårt att tyda om detta gäller själva instutionen/skolan eller om det även inkluderar varje enskild användare), så kan jag ju säga att i stort sett varenda person jag känner som har/haft ett MSDNAA/Dreamspark-konto har missanvänt det.
Så som jag tolkar det så är det ju alltså ett licensbrott att installera t ex en Dreamspark Windows 8 licens på sin egenbyggda burk i hemmet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BasseBaba:

Nä antagligen inte, är väl nysälj som driver försäljning av senaste version av Windows hela tiden får man väl anta.
MS har ju säkert data på hur extremt ovilliga folk är till att uppgradera, så dom har väl antagligen räknat fler fördelar än nackdelar med att få folk att migrera till 10:an gratis.

http://www.netmarketshare.com/operating-system-market-share.a...
Ingen aning om hur pålitliga dom där siffrorna är, men om dom ens är i närheten av rimliga så är det ju sjukt hur många som fortfarande håller fast vid win XP/7.
Så MS vill väl antagligen få in folk i deras nya Store & crossplatform-koncept kan man ju misstänka.

Jo, folk fattar ju inte detta...
Har sett en företagssetup där hela it-infrastrukturen körde på licenser från ett MSDN-konto....
Misstänker att det ur juridisk synvinkel är lika illa som att piratkopiera...

Och ingen kan väl tro att det är rimligt att man ska kunna använda licenser på t ex Windows Server Datacenter (som vid en snabb googling som billigast vekar ligga på 40k+moms) i produktionsmiljö från ett MSDN-konto för typ 7kkr som du sa.

https://www.dreamspark.com/Institution/DSP-Usage-Guidelines.a...
Jag är riktigt dålig på att tolka avtal, men läser man längst ner där:

Jag menar, om det där är reglerna som gäller för varje enskild Dreamspark-användare (jag har svårt att tyda om detta gäller själva instutionen/skolan eller om det även inkluderar varje enskild användare), så kan jag ju säga att i stort sett varenda person jag känner som har/haft ett MSDNAA/Dreamspark-konto har missanvänt det.
Så som jag tolkar det så är det ju alltså ett licensbrott att installera t ex en Dreamspark Windows 8 licens på sin egenbyggda burk i hemmet?

Dreamspark och MSDN har nog lite olika avtal men samtidigt är villkoren ganska tydliga i mina ögon:

Citat:

3. DREAMSPARK DIRECT SUBSCRIPTION RIGHTS.
a. DreamSpark Direct Subscription Software.
Your use of the software is subject to the license terms provided with the software, such as click-through license terms, except for any changes to those terms that are provided in this agreement.
b. Installation and Use Rights.
You may install and use two (2) copies of the DreamSpark Direct Subscription software on your devices (a) to support your education; (b) in non-commercial research; or (c) to design, develop, test, and demonstrate software programs for the above purposes. The DreamSpark Direct Subscription and software are personal to you and may not be shared, transferred, resold, assigned or used to develop or maintain your own administrative or IT systems.
c. Using Windows Desktop Operating Systems.
Your DreamSpark Direct Subscription includes certain Windows operating system products. You may install these products only on a computer that is already licensed to run a full version of a Windows operating system on it, as evidenced by a valid Certificate of Authenticity (COA) for a Windows operating system affixed to the computer.
d. No commercial use.
Except as provided below, you may not use the DreamSpark Direct Subscription software for commercial purposes or commercial software application development, publication or distribution unless you first purchase the appropriate commercial license(s) for the software.
• Windows Phone Application Requirements. To commercially publish and distribute a phone-based software application that you developed using the DreamSpark Subscription software, the application must be submitted through the Windows Phone Dev Center (https://dev.windowsphone.com/) for publication in the Windows Phone Store and comply with all applicable Windows Phone Store Application Provider requirements.
• Windows Application Requirements. To commercially publish and distribute a computer-based software application that you developed using the DreamSpark Subscription software, the application must be published in the Windows Store and comply with all applicable Windows Store Application Developer requirements.
• Xbox LIVE Indie Games Development Requirements. To commercially publish and distribute a console-based game or software application that you developed using the DreamSpark Subscription software, the application must be published to Xbox LIVE Indie Games and comply with all applicable Xbox LIVE Indie Games development requirements.

Samtidigt så bryr sig ju inte MS särskilt om detta. Om du börjar sälja Dreamspark- eller MSDN-licenser så kan du nog åka på en nit dock, eller om du typ utvecklar ett program som blir en hit med denna typ av utvecklingsmjukvara utan att följa licensens restriktioner på publicering eller så. Men att köra deras OS på en hembyggd dator eller så är ju i princip riskfritt även om det rent juridiskt är ett avtalsbrott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Även jag har kört denna bat-fil med lyckat resultat på Windows 7 datorer, hittade den här:

http://techdows.com/2015/06/how-to-enable-get-windows-10-app-...

Men, jag har fortfarande problem med en surfplatta som har Windows 8.1 (with bing) - HP Stream 7.

Trots att jag kört alla alternativ i bat-filen så får jag inte upp "windows 10 ikonen" - har tom installerat om Windows 8.1 (with bing) utan resultat.

Har förövrigt en billig laptop som också kör Windows 8.1 (with bing) som fått ikonen så det borde fungera även på surfplattan.

Någon som har tips att ge mig ?

Vill bara påpeka att jag löste mina problem genom ännu en ominstallation av Windows.

Denna gång installerade jag en "ren" version av Windows 8.1 (with bing) - alltså inte HP:s version som följer med surfplattan - då fick jag till slut upp "windows 10 ikonen"

Kan väl tillägga att det inte är helt enkelt att installera om Windows på en surfplatta med dess begränsade portar (en micro-usb) och faktumet att saker som "touch", rotation, wifi mm inte fungerar vid eller efter installationen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Precis, det var därför jag skrev "Å andra sidan så finns det ju ingenting som är gratis."

Men jag har inte betalat något direkt för mina MSDN-licenser, till skillnad mot när man köper licensen hos t.ex. Inet eller annan återförsäljare.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av GaMeR2K5:

Precis, det var därför jag skrev "Å andra sidan så finns det ju ingenting som är gratis."

Men jag har inte betalat något direkt för mina MSDN-licenser, till skillnad mot när man köper licensen hos t.ex. Inet eller annan återförsäljare.

Nej absolut. Men många verkar tro att MS bjuder på de licenser de får från Dreamspark/sin skola men så är inte fallet. Vilket är tråkigt förstås, studerande hade ju haft fördelar av att ha tillgång till MS programvaror oavsett deras skolas ekonomi. Men samtidigt verkar många tro att något gratis direkt innebär att man inte är kund, att man är produkten så att de minar ens personliga data eller så, men det är inte fallet här varken med Dreamspark-licenser eller gratisuppgraderingen. MS ger ju som sagt inte bort produkten utan bara uppgraderingen till den senaste versionen av produkten om man redan betalat för den.

Permalänk
Medlem

MS gjorde det igen !
Dom flaggar "KB3035583" som "viktig" trots att det bara handlar om reklam för W10.
Vansinnigt irriterande !
Va fan MS, jag -vet- att W10 är på gång och att ni väldigt gärna ser till att alla installerar det.
Men fan att jag uppdaterar utan att ha sett slutprodukten i action.
Alla RC'er har ju varit en lång radda av häpnadsväckande buggar och fula UI element.

Permalänk
Avstängd

installerat win 10 ingen skillnad med win 8.1 för mig.
RTM snart

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk

Liten fråga, jag har två datorer med Windows 7 home OEM, riktiga licenser båda två förstås.
En gamingdator som står hemma hos brorsan (han bor i granntrappan) och en lite äldre PC (h.p.d. från mina och brorsans gamla grejer) som duger fint till allt utom de senaste spelen med maxad grafik.

Hur göra med intresseanmälan? Skall man använda samma e-mail till båda, eller skall man använda två olika?

Det har talats om synkning mellan enheter och Microsoftaccounts, det vore ju iofs inte helt fel med lite automatik, men då antar jag att man bör registrera alla maskiner på samma sätt.

Lite oklart hur man skall göra tycker jag, någon som har en idé?

/Angwold

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

MS gjorde det igen !
Dom flaggar "KB3035583" som "viktig" trots att det bara handlar om reklam för W10.
Vansinnigt irriterande !
Va fan MS, jag -vet- att W10 är på gång och att ni väldigt gärna ser till att alla installerar det.
Men fan att jag uppdaterar utan att ha sett slutprodukten i action.
Alla RC'er har ju varit en lång radda av häpnadsväckande buggar och fula UI element.

Verkar onödigt att vänta med att uppgradera, du kan ju bara klicka på en knapp så har du fått tillbaka ditt föregående OS?

Bäst att uppgradera dag 1, sen kan du ångra dig och göra ett nytt försök längre fram utifall det var något problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hall[oo]n:

Liten fråga, jag har två datorer med Windows 7 home OEM, riktiga licenser båda två förstås.
En gamingdator som står hemma hos brorsan (han bor i granntrappan) och en lite äldre PC (h.p.d. från mina och brorsans gamla grejer) som duger fint till allt utom de senaste spelen med maxad grafik.

Hur göra med intresseanmälan? Skall man använda samma e-mail till båda, eller skall man använda två olika?

Det har talats om synkning mellan enheter och Microsoftaccounts, det vore ju iofs inte helt fel med lite automatik, men då antar jag att man bör registrera alla maskiner på samma sätt.

Lite oklart hur man skall göra tycker jag, någon som har en idé?

/Angwold

Det spelar ingen roll vilken mail adress du använder för att boka, allt som kommer hända är att du får ett mail till postlådan som säger att installationen är redo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Verkar onödigt att vänta med att uppgradera, du kan ju bara klicka på en knapp så har du fått tillbaka ditt föregående OS?

Bäst att uppgradera dag 1, sen kan du ångra dig och göra ett nytt försök längre fram utifall det var något problem.

Har inga planer på att uppgradera.
Och rekommenderar ingen att göra det om dom vill slippa strul, en ren installation är det som gäller och så har det alltid varit.

Och som W10 ser ut just nu så är det nog bäst att ligga lågt ett halvår eller så efter släppet tills dom värsta buggarna hittats.
T.ex. så är det just nu omöjligt att avinstallera många av "apparna" (hatar det ordet, det är ingen j-la mobiltelefon jag har) som MS tycker att man bara måste ha.
Och varje version blir bara värre och värre.
Det är synd med tanke på att dom snickrat till en bra grund med många trevliga funktioner, att sen UI folket dränker det i saker som ingen vill ha.
Det var ju samma sak som sänkte W8.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Har inga planer på att uppgradera.
Och rekommenderar ingen att göra det om dom vill slippa strul, en ren installation är det som gäller och så har det alltid varit.

Och som W10 ser ut just nu så är det nog bäst att ligga lågt ett halvår eller så efter släppet tills dom värsta buggarna hittats.
T.ex. så är det just nu omöjligt att avinstallera många av "apparna" (hatar det ordet, det är ingen j-la mobiltelefon jag har) som MS tycker att man bara måste ha.
Och varje version blir bara värre och värre.
Det är synd med tanke på att dom snickrat till en bra grund med många trevliga funktioner, att sen UI folket dränker det i saker som ingen vill ha.
Det var ju samma sak som sänkte W8.

Fast hur har du tänkt att göra om dina nycklar till Windows 10-nycklar om du inte tänker uppgradera? Det går inte att konvertera nycklarna på något annat sätt vad jag vet.

"Så har det alltid varit" - citat farfar 96 år.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Fast hur har du tänkt att göra om dina nycklar till Windows 10-nycklar om du inte tänker uppgradera? Det går inte att konvertera nycklarna på något annat sätt vad jag vet.

"Så har det alltid varit" - citat farfar 96 år.

Jag tänker inte göra om mina guld värda W7 nycklar.
Visar det sig att W10 är användbart, eller åtminstone kan göras användbart, så fixar jag separata nycklar.

"Fool me once....." -W8 användare.

Permalänk
Medlem

För er som inte ha fått Microsoft erbjudande till win 10
http://www.sweclockers.com/artikel/20640-guide-uppgradera-gra...
Där står det hur man fixar det gäller lagliga licenser

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jygge:

För er som inte ha fått Microsoft erbjudande till win 10
http://www.sweclockers.com/artikel/20640-guide-uppgradera-gra...
Där står det hur man fixar det gäller lagliga licenser

Fick en sak bekräftat

Gratis uppdatering första året betyder det licensen går ut nästa år?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ozeroun:

Fick en sak bekräftat

Nej, den kommer inte gå ut.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Jag tänker inte göra om mina guld värda W7 nycklar.
Visar det sig att W10 är användbart, eller åtminstone kan göras användbart, så fixar jag separata nycklar.

"Fool me once....." -W8 användare.

Verkar dumt att inte göra om dina nycklar från Windows 7-nycklar till Windows 7+Windows 10-nycklar, gratis.

Skrivet av Ozeroun:

Fick en sak bekräftat

Som tidigare nämts, nej din licens går aldrig ut. Faktum är att om du uppgraderar till Windows 10 kommer du aldrig igen behöva uppgradera Windows eftersom att det är den sista versionen av Windows som kommer släppas. Skaffar du Windows 10 nu, så kommer den bli uppdaterad konstant med nya funktioner och föbättringar (DirectX 12 -> DirectX 13 -> DirectX 14... osv) gratis, i evighet. Det är vad Microsoft själva har lovat i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

man får göra en riktig backup sen när win 10 är släppt

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av strejf:

Verkar dumt att inte göra om dina nycklar från Windows 7-nycklar till Windows 7+Windows 10-nycklar, gratis.

Som tidigare nämts, nej din licens går aldrig ut. Faktum är att om du uppgraderar till Windows 10 kommer du aldrig igen behöva uppgradera Windows eftersom att det är den sista versionen av Windows som kommer släppas. Skaffar du Windows 10 nu, så kommer den bli uppdaterad konstant med nya funktioner och föbättringar (DirectX 12 -> DirectX 13 -> DirectX 14... osv) gratis, i evighet. Det är vad Microsoft själva har lovat i alla fall.

Nja MS har inte lovat att de inte lägger ner windows och kommer med ett helt nytt os system, det vore t.om kanske en bra väg rent tekniskt, rensa ut allt gammalt och starta om med en mycket modernare grund.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Stod på länken till sweclockers gratis uppdatering 1 år?

Och det här med göra om nycklar, om jag uppdaterar till win 10 kan jag inte i fortsättningen använda win 8.1?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozeroun:

Stod på länken till sweclockers gratis uppdatering 1 år?

Och det här med göra om nycklar, om jag uppdaterar till win 10 kan jag inte i fortsättningen använda win 8.1?

Uppdateringen är gratis i ett år, sen kostar det att uppgradera, men när du väl har uppgraderingen så har du den för gott liksom. Detta har förklarats ett antal gånger redan.

Sen är det inte riktigt så säkert att man kommer att ha senaste versionen för evigt men under överskådlig framtid i alla fall. Tanken med tian är att den ska uppdateras löpande och inte en stor release var tredje år som förut och så länge den tanken råder så kommer ju alla (hemanvändare) som har tian att uppdateras och fortsätta ha det. Men den tanken kan förstås ändras också. Deras nuvarande VD lär inte ändra på den men vad som händer sen är svårt att sia om liksom.

Permalänk
Medlem

Varför så viktigt att få upp en ikon och "föranmäla" sig. Vill du upp(?)gradera till Win 10 så lär du kunna göra det utan föranmälan om du så vill.

Dessutom skulle jag vänta i 11 månader och 29 dagar med att köra in Win 10 i datorer som du använder till något viktigt: Låt andra användare ta buggarna först.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Ingen ny ikon för mig, vart var den och hur ser den ut?

Om du har tex Win 8 så om man klickar på Windows flaggan (till vänster om "nätverk" så kommer det upp en ruta så står det gör si o så.

Permalänk
Medlem

När man ska uppdatera kommer man få en Fil eller kommer det bli som en kombination med en Windwos uppdate och en formetering i ett ? när man går från 8.1 till 10 ?

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Skrivet av SweMerlin:

Varför så viktigt att få upp en ikon och "föranmäla" sig. Vill du upp(?)gradera till Win 10 så lär du kunna göra det utan föranmälan om du så vill.

Dessutom skulle jag vänta i 11 månader och 29 dagar med att köra in Win 10 i datorer som du använder till något viktigt: Låt andra användare ta buggarna först.

.

Windows 10 har funkat bra nu ett tag för mig iallafall så jag förstår inte varför man ska vänta. Jag har varit w 10 TP testare några månader och tänker gå över direkt till 10an när det är möjligt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweMerlin:

.

Kör win 10 på min laptop sen 3 måndarer + tillbaka allt funkar fint där alla fal inget att klaga över från min sida

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem

Än har jag inte sett skymten utav någon uppdatering. Är det något som man kan ha missat ?!
Menar, uppdateringen släpptes ju den 29 juli. Och jag har ju fått uppgraderingen reserverad.

Borde det inte ha hänt något vi det här laget ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://i.imgur.com/KKm3gmj.jpg
Än har jag inte sett skymten utav någon uppdatering. Är det något som man kan ha missat ?!
Menar, uppdateringen släpptes ju den 29 juli. Och jag har ju fått uppgraderingen reserverad.

Borde det inte ha hänt något vi det här laget ?

Vad snackar du om? Den släpps den 29 juli, idag är det den 13 juli. Alltså 16 dagar kvar. Ser likadant ut för mig med..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify C Mini | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Kylare: Be Quiet! Dark Rock Pro 4 | Graffe: ASUS 1070 8GB ROG STRIX DC3 | PSU: Corsair RM750X V2 | RAM: Corsair Vengence 32GB 3200 MHz | MOBO: MSI B450M MORTAR MAX
CS:GO-Maps (App) Sweclockers (App)