Free upgrade Windows 10, fler som fått detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av davvarn:

Vad snackar du om? Den släpps den 29 juli, idag är det den 13 juli. Alltså 16 dagar kvar. Ser likadant ut för mig med..

Aj då. Pinsamheten är ett faktum.
Men då är det inte så underligt, med andra ord.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis 365 dagar om året
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

För flera veckor sedan dök flaggan för Windows 10 upp på mina bärbara datorer (11" och 15") men inte på surfplattan (8"). Försökte med allehanda trix som jag hittade på nätet tvinga fram den.
Men utan resultat, så jag gav upp och förlikade mig med att det blir inget W10 på plattan. Fattade inte varför, men...

MEN, idag när jag startar den för att installera 12 viktiga uppdateringar fanns den där, yippee!, och reservationen är nu bekräftad.

Förstår att de kan gå några dagar mellan att flaggan dyker upp på alla miljoner enheter. Men flera veckor!

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

För flera veckor sedan dök flaggan för Windows 10 upp på mina bärbara datorer (11" och 15") men inte på surfplattan (8"). Försökte med allehanda trix som jag hittade på nätet tvinga fram den.
Men utan resultat, så jag gav upp och förlikade mig med att det blir inget W10 på plattan. Fattade inte varför, men...

MEN, idag när jag startar den för att installera 12 viktiga uppdateringar fanns den där, yippee!, och reservationen är nu bekräftad.

Förstår att de kan gå några dagar mellan att flaggan dyker upp på alla miljoner enheter. Men flera veckor!

En av anledningarna till att ikonen inte dyker upp är att det har saknats en Windows 10-kompatibel drivrutin för datorn/plattan och nu kan den drivrutinen som saknats för din platta ha blivit färdig.

Permalänk
Medlem

Då var vi där igen med ytterligare en häpnadsväckande uppdatering.
Varning för kb2952664 som kom nu i dagarna.
Inte nog med att det verkar vara en av de buggigaste "uppdateringarna" hittills och skapar problem för mängder av användare.
Den har dessutom ingenting på en dator att göra då det är ren spyware:
http://www.infoworld.com/article/2911609/operating-systems/kb...

MS har alltså gått från nagware med de tidigare W10 reklam installationerna till spyware.

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Inte nog med att det verkar vara en av de buggigaste "uppdateringarna" hittills och skapar problem för mängder av användare.

MS har alltså gått från nagware med de tidigare W10 reklam installationerna till spyware.

Kan man avinstallera denna uppdatering?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Herregud.. Jag som precis installerade den för några minuter sen och sne går in på denna tråden av en slump och ser detta =/ Hinner/Orkar inte läsa den, är det riktigt bad?

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Herregud.. Jag som precis installerade den för några minuter sen och sne går in på denna tråden av en slump och ser detta =/ Hinner/Orkar inte läsa den, är det riktigt bad?

Tror inte du behöver ligga sömnlös av oro för att MS får tag på alla dina eventuella hemligheter.
Men att MS överhuvud taget samlar data utan att meddela användarna är ju oroande i sig tycker jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Den där artikeln är bara FUD från en välkänd Windowskritiker. De har inte ens kontrollerat ifall det går iväg någon nätverkstrafik eller vad den i så fall skulle innehålla, de bara antar att det är ett spionprogram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

En sida som kallar min gratis uppdatering till windows 10 för nagware har tappat mitt förtroende redan. Känns helt klart som en sida som är helt emot windows i allmänhet bara.

"A self-described "Windows victim," " - yup, killen skriver bara för att få uppmärksamhet.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | Red Devil AMD Radeon™ RX 7900 XTX | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Jag hade fått upp ikonen för någon månade sen, men jag ominstallerade datorn den 28 juli och sen försvann ikonen och den har inte kommit tillbaks. Någon som vet vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelgev:

Jag hade fått upp ikonen för någon månade sen, men jag ominstallerade datorn den 28 juli och sen försvann ikonen och den har inte kommit tillbaks. Någon som vet vad jag kan göra?

http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10

Ladda ner den och se om installationen vill börja. Annars är de bara att vänta, alternativt se så de inte ligger några uppdateringar under Windows Update.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av samuelgev:

Visserligen normalt att det dröjer några dagar innan ikonen dyker upp efter en ominstallation men du kan kolla på https://support.microsoft.com/en-us/kb/3081048