Hearthstone - Blizzard's Online Cardgame

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Typiska kleptomanpriestargument.

Och Paladin är inte en combo klass? Den stora skillnaden är att jag inte kan ta dina kort billigt, dra massvis med kort billigt, cleara billigt med kort som går genom t.ex. divine shield och heala mig själv billigt. Dessutom är det enda jag har för att få bort alla minions equality och consecration.

Ska jag vara tvungen att crafta en deck för att döda din deck, min deck och dig? Låter ju rimligt.

Meh. Kör med auto concede numera när jag möter en priest. Slöseri med tid att spela mot priest som midrange/late game paladin. Borde göra en facehunter bara för att trolla.

Spelade 4 matcher innan jag stack ut på löpningsrundan. 2 mages och 2 priests. Oh joy. Dom flesta mages har ju i alla fall inget late game, så det är ju i alla fall möjligt att klå dom.

Sen vet jag inte hur du kan få för dig att thoughtsteal är sämre än arcane intellect. Du får två extra random kort i din hand som du inte ens har, eller kan ha, i din deck.

Edit: spelade nyss en runda mot en priest. Har 12 4-* kort i min deck men det går inte att vinna. Kleptoman-nollan thoughtstealade aldor peacekeeper och sword of justice på slutet. Så broken att det bara skriker om det.

Oj. Höll på att glömma att han thoughtstealade equality och mindgame-ade guardian of kings som han sedan körde en resurrect på också.

Nej, inte alls OP...

Du har helt rätt i att priest är ganska op ibland, men de är de andra klasserna också om man använder dem rätt (och har lite tur).

Vann precis mot en tempopaladin trots en extremt långsam start, jag får dock tacka honom för att han spelade ut två Zombie Chows. Utan dem hade jag förlorat. Men Mind Control på Kel'thuzad och thoughtsteal på Dr. Boom är rätt okej. Jag använde dock aldrig Dr. Boom, han gav upp innan...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Meh. Kör med auto concede numera när jag möter en priest. Slöseri med tid att spela mot priest som midrange/late game paladin. Borde göra en facehunter bara för att trolla.

Personligen tycker jag inte Priest är OP men däremot en fruktansvärt tråkig klass att spela mot. Många matcher går till fatigue vilket är orsaken till att jag ger upp direkt när jag ser att det är en Priest jag möter.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Personligen tycker jag inte Priest är OP men däremot en fruktansvärt tråkig klass att spela mot. Många matcher går till fatigue vilket är orsaken till att jag ger upp direkt när jag ser att det är en Priest jag möter.

Det är sällan mina motståndare överlever så länge, eller jag för den delen... ;P Och då kör jag ändå Priest hyfsat ofta. Och om det är tråkigt att köra mot mig? Kanske det, många concedar mitt i.

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

@Laccy:

Självklart finns det folk som kör variation, men majoriteten kör exakt samma sega lek. Precis som med Hunter så är det sällan man möter något annat än face hunter. Gör man det så blir det ett stort svart kryss i taket!

Egentligen börjar många klasser kännas fruktansvärt tråkiga att möta nuförtiden då 90% kör exakt samma lek. Tavern Brawl är verkligen en ljusning i Hearthstone, må vara mycket som hänger på RNG i Tavern Brawl men spelläget bjuder i.a.f. på en massa variation, oavsett klass!

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Avstängd

Har inte förlorat mot en priest på rätt så många matcher nu. Tror jag fick till en rätt bra anti-priest deck som fungerar bra överlag. Spelade alldeles nyss mot en priest och han thoughtstealade två spectral knight med samma thoughtsteal. Sjuk RNG. Det slutade med att han dog av fatigue och jag hade 30 health. Hade även 5 2-2 silver hand recruits på bordet och en truesilver champion equipped.

Roligaste klassen att möta i mitt tycke är nog warlock. Om det inte är en zoolock för då är det i stort sett en facehunter.

Sprang på två druids som körde med många murlocs igår. Verkade fungera bra. Dog snabbt båda gångerna i och med att min deck kommer igång runt turn 4 om jag inte drar mina få små minions.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem

Har varit topp 60 med hybrid hunter säger inte så mycket är sugen att spela lagtuneringen i hs hos Keita Gaming. Om någon har ett lag (jag är 20) så skulle jag gärna vilja vara med.

En fråga till er som använt sidan, hur okej är ni med att man måste fylla in sitt personnummer för att skapa ett konto? Jag tycker inte att det är ok men om någon skulle konfirmera att sidan är seriös så antar jag att jag får fylla in mitt personnummer. Eller ska man fylla i ett falskt, vad tycker ni?

Permalänk
Medlem

Har börjat spela HS igen, men fårgan är: får man inget när man dödar 3st bossar på heroic!? håller på att dra igenom de gamla bossarna, går det på tid/datum för rewards?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Måste vara något fel på thoughtsteal som priest har. Kleptomanklass. Skaffa era egna kort era nollor. Borde finnas någon typ av begränsning på rarity eller mana cost på vad man kan få av thoughtsteal. 3 mana för 2 kort? Vadå obalans?

Förra matchen fick priestjäveln consecration, aldor peacekeeper, truesilver champion och sword of justice.

Hoppas att Blizzard nerfar röven av priest.

Thoughtsteal är ju i princip Arcane intellect fast man tar från motståndarens deck egentligen.

Dessutom kan en thoughtsteal ta kort som inte alls är användbara för Priest, Deadly Poison, Shield slam, etc. Det är RNG helt enkelt.

Priest är verkligen inte OP, det är dock väldigt beroende av bra kort i starten. Tänk på att alltid cleara deras minions istället för att gå mot face, de har massviss med buffs. Om motståndaren har en Cultis uppe, lämna den ensam uppe.

Permalänk
Medlem

Det finns dåliga starter, och så finns detta:

Kan tillägga att jag bytte bort 2 Frostwolf Warlords och Consecration i början och att min motståndare fick en perfekt start med coin samt Mechwarper + lite annat sånt (Mech-Shaman).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

132 nya kort i augusti... Undrar lite över coldarra drake som dom visat upp. You can use your hero power any number of times? Hur ska det fungera med t.ex. hunter?

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem

Tror att all god RnG har övergett mig helt, har knappt vunnit något alls fe senaste dagarna pga att jag inte drar något nyttigt. Den enda riktigt bra match jag har haft idag var när jag drog alls mina 4 1-drops i början. :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

132 nya kort i augusti... Undrar lite över coldarra drake som dom visat upp. You can use your hero power any number of times? Hur ska det fungera med t.ex. hunter?

Då kan du göra mycket damage

När nästa expansion kommer kommer arena att slumpa vilket pack man får som reward. Antingen Classic, GvG eller The Great Tournament. Det innebär att det kommer att ta lång tid att samla nya kort genom arena. Det kanske blir att förköpa 50 packs, vilket är precis vad Blizzard vill genom förändringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av twk:

Då kan du göra mycket damage

När nästa expansion kommer kommer arena att slumpa vilket pack man får som reward. Antingen Classic, GvG eller The Great Tournament. Det innebär att det kommer att ta lång tid att samla nya kort genom arena. Det kanske blir att förköpa 50 packs, vilket är precis vad Blizzard vill genom förändringen.

Skickades från m.sweclockers.com

Går ju alltid att crafta kort man vill ha. Många kort fås säkert genom en ny wing med solo adventures så det blir ju en till kassako för Blizzard.

Fan också. Kommer ju att ta evigheter att grinda guld för att låsa upp alla wings. Har naxx gjord och jobbar på blackrock nu. Hade sett framemot att spela mera arena när jag var färdig med blackrock.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Går ju alltid att crafta kort man vill ha. Många kort fås säkert genom en ny wing med solo adventures så det blir ju en till kassako för Blizzard.

Fan också. Kommer ju att ta evigheter att grinda guld för att låsa upp alla wings. Har naxx gjord och jobbar på blackrock nu. Hade sett framemot att spela mera arena när jag var färdig med blackrock.

Det bästa sättet att grinda guld är ju att spela just arena? Försök att träna ännu mer på arena så att du kan få 7 wins konstant så kommer guldet flöda in. 700 borde du få ihop på några dagar om du kör endel. Om inte hoppas jag du snart når ditt mål med blackrock iaf

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ludzee:

Det bästa sättet att grinda guld är ju att spela just arena? Försök att träna ännu mer på arena så att du kan få 7 wins konstant så kommer guldet flöda in. 700 borde du få ihop på några dagar om du kör endel. Om inte hoppas jag du snart når ditt mål med blackrock iaf

Hmm. Ja, kanske det. Har 4 wings kvar på blackrock.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Eller en shadowpriest med Prophet Velen...!

Visa signatur

Ryzen 5900x, Noctua NH-D15, ROG Dark Hero VIII, 32GB G.Skill Trident Z Neo, WD Black SN850 2 Tb, Gigabyte 4090 Gaming OC, FD Meshify 2 XL, LG 38GL950G, Varmilo VA109M, Razer Deathadder V2, SteelSeries Arctic 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Kolla igen, kortet är ett mage kort

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaOOz:

Fast priest kan iofs kopiera/stjäla det.

Du har ju dessutom fortfarande en mana begränsning till hur många gånger du kan använda den. Men visst med den rätta kombinationen av kort på brädet kan du får en hero power som gör 8 skada och kostar 1 mana och kan användas flera gånger per turn.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mcgreag:

Fast priest kan iofs kopiera/stjäla det.

Du har ju dessutom fortfarande en mana begränsning till hur många gånger du kan använda den. Men visst med den rätta kombinationen av kort på brädet kan du får en hero power som gör 8 skada och kostar 1 mana och kan användas flera gånger per turn.

Jo de är ju möjligt men långt ifrån OP

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaOOz:

Jo de är ju möjligt men långt ifrån OP

Att lycka med det känns ganska svårt
Kräver att du har spelat Justicar Trueheart (6 mana) vid ett tidigare tillfälle och har Prophet Velen (7 mana), Coldarra Drake (6 mana, mage), Maiden of the Lake (4 mana) och Auchenai Soulpriest (4 mana) på brädet samtidigt.
Om du nöjer dig med att bara kunna göra 8 skada två gånger utan mana reduktion så kan du byta ut Coldarra Drake mot Garrison Commander (2 mana) och ta bort Maiden of the Lake.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI MAG B650 Tomahawk WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: Nvidia GeForce RTX 4070 Super | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Öppnade precis ett bra pack. Ska se om jag kan göra någon rolig deck med Malygos.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kaOOz:

Tänkte jag inte på. Stämmer bra det.

Skrivet av twk:

Öppnade precis ett bra pack. Ska se om jag kan göra någon rolig deck med Malygos.
http://i.imgur.com/HkW2ZxV.png

Gz. Väntar fortfarande på min första legendary från packs. Bara fått epics hittills.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

http://i.imgur.com/HkW2ZxV.png

Malygos hunter?
http://www.hearthpwn.com/decks/268728-malygos-hunter-surprisi...

Ser rätt kul ut att spela, men är förmodligen rätt svårt

Permalänk
Medlem

@chipw00t:

Jag har fått två; Lorewalker Cho och Golden(!) Millhouse Manastorm...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Gz. Väntar fortfarande på min första legendary från packs. Bara fått epics hittills.

Tack!

Skrivet av kaOOz:

Malygos hunter?
http://www.hearthpwn.com/decks/268728-malygos-hunter-surprisi...

Ser rätt kul ut att spela, men är förmodligen rätt svårt

Ska kika på den. Malygos warlock och shaman verkar poppis!

Skrivet av Laccy:

@chipw00t:

Jag har fått två; Lorewalker Cho och Golden(!) Millhouse Manastorm...

Disenchanta Millhouse och crafta Dr Boom istället, mycket mer användbar!

Permalänk
Medlem

@twk:

Tror inte att jag tar Boom i så fall, tycker att han är tråkig.
Jag tror att jag kommer att spela lite med honom innan jag disenchantar ändå.
Dessutom tycker jag att Millhouse + Lorewalker är en ganska bra combo.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Själv hade jag overklig tur när jag öppnade packs precis innan semestern började.
I 5 packs irad fick jag inte mindre än:
troggzor, druid-legendaryn, jaxxarus, golden blingotron , två epics och två golden commons.

Permalänk
Avstängd

Fy fan för arena. Hjälper inte så mycket att använda heartharena när man draftar skit och möter folk som drar rätt kort hela tiden.

Suck.

Visa signatur

flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laccy:

@twk:

Tror inte att jag tar Boom i så fall, tycker att han är tråkig.
Jag tror att jag kommer att spela lite med honom innan jag disenchantar ändå.
Dessutom tycker jag att Millhouse + Lorewalker är en ganska bra combo.

Dr Boom är kanske inte så rolig, men den klart bästa och mest användbara legendaryn just nu.

Skrivet av muppeddie:

Själv hade jag overklig tur när jag öppnade packs precis innan semestern började.
I 5 packs irad fick jag inte mindre än:
troggzor, druid-legendaryn, jaxxarus, golden blingotron , två epics och två golden commons.

Vilket flyt, grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Fy fan för arena. Hjälper inte så mycket att använda heartharena när man draftar skit och möter folk som drar rätt kort hela tiden.

Suck.

|
Copy/Paste

Exakt samma sak händer mig varje gång jag kör arena.
Har en average win på 1.4...

Ska ta och köra arena nu och se hur det går.

Visa signatur