Skall clocka lite o skaffa nytt.. behöver lite hjälp

Permalänk
Medlem

Skall clocka lite o skaffa nytt.. behöver lite hjälp

Atm kör ja Xp1600+
Skall köpa ett EPoX 8RDA+ eftersom att det visst låser upp processorn automatiskt och klarar dual ddr och har bra clock prestanda. Har aldrig clockat förut så ja behöver lite hjälp...
- Ska ja skaffa en XP1700+ istället , den ska visst va bättre att clocka??
- Har en Alpha PAL8045t fläns nu, har hört att Artic Cooling PRO flänsen ska va väldigt bra och tyst, ska ja skaffa en sådan istället? Om inte vilken fläkt ska ja ha på min nuvarande fläns ? Har en Papst på 12dB liggnades här hemma...

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Tror inte du får upp din Palomino 1600+ särskilt många MHz, mitt råd är att antingen skaffar du en 1700+ eller en 2100+, jag kör själv med en 2100+ och det smider på bra, brukar rulla på i 2300MHz med luft.
Var dock noga med att kolla stepping på prollen så du får en klockvänlig en

Tycker inte du ska byta ut din Alpha då det är en riktigt bra fläns.

Visa signatur

XP 2400+ - 512mb ram - 180GB
P4 2.4GHz M - 512 mb ram - 60Gb

Permalänk

8rda+ låser inte upp nått det är bara vissa cpu som är olåsta

Visa signatur

In`salah

Permalänk
Medlem

Köp en Amd xp2400+ istället. Köpte min nyss å betalade bara 1068:-inkl frakt hos www.oneshop.nu

Visa signatur

I rather laugh with the sinners than cry with the saints

Permalänk
Medlem

ok tack för hjälpen allihopa

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Tänk på steppingen oxo!

Visa signatur

XP 2100+|256 MB PC3200|80 GB Seagate Baracuda 5|Creative Geforce 4 Ti4200 64 MB|

Permalänk
Medlem

Din nuvarande kylfläns är bättre sätt en tyst fläkt på den isället.

Nej 8RDA+ låser inte upp några processorer, dock så har den stöd för 5bit fid alltså över 12.5x på dom processorer som har en orginalmultipel över 12.5x(det gäller bara tbred som folk säger "låses upp" men egentligen så är dom inte låsta bara 4bit fid moderkort som inte kan manipulera multiplyers över 12.5x).
Det gäller bara tbred att man kan ändra multipel. Palominos är låsta.

Ja 1700+ Tbred B tex JIUHB klockar mycket bra, dock så skulle jag nog hellre sattsat på en 2100+ AIUHB..