Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

Får bli att köra med 22mm, de flesta drippers/tanks verkar vara 22mm just nu ändå

Vågar jag slänga i en 0.16 ohm Wolv?

en 0,16 ger dig ca 22amp draw batteriet är klassat för 20 amp continous och 60amp pulse så 0,16 ska inte vara några problem jag antar att du kör single batteri för med stackade är det definitivt för lågt

Använd denna siten för att kolla dina byggen

http://www.steam-engine.org/ohm.asp

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Får bli att köra med 22mm, de flesta drippers/tanks verkar vara 22mm just nu ändå

Vågar jag slänga i en 0.16 ohm Wolv?

Vad e det för batteri?

Skrivet av [WP@]Wolverine:

en 0,16 ger dig ca 22amp draw batteriet är klassat för 20 amp continous och 60amp pulse så 0,16 ska inte vara några problem jag antar att du kör single batteri för med stackade är det definitivt för lågt

Använd denna siten för att kolla dina byggen

http://www.steam-engine.org/ohm.asp

Fast vid färskt laddat batteri så är det väl uppe i 26 amp?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Vad e det för batteri?

Fast vid färskt laddat batteri så är det väl uppe i 26 amp?

mnke imr-26650.

Enligt steam engine så är jag uppe i 26 amp på 0.16 ohm, men jag har inte någon dripper för dem coilsen ändå så det blir nog inget.

Ska man utgå från att batteriet ger 3.7v eller 4.2?

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

mnke imr-26650.

Enligt steam engine så är jag uppe i 26 amp på 0.16 ohm, men jag har inte någon dripper för dem coilsen ändå så det blir nog inget.

Batteriet går ner till 3.7 relativt snabbt men det är ju uppe i 4-4.2 ett tag när du laddat det.

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Zippeer:

mnke imr-26650.

jag utgår ifrån att batteriet alltid är 3,5-3,7 för inget batteri levererar den volt dom har nyladdat så fort du trycker på knappen dras powern ur batteriet och volten droppar du har typ full volt i början på ditt första bloss efter laddning thats it. I detta fallet blir skillnaderna väldigt små och som sagt amp draw oavsett. Men att räkna ut amps på 4,2volt blir fel hur man än vänder och vrider på det. 3,5 eller 3,7 kan kvitta en exakt siffra kan man inte få oavsett.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

jag utgår ifrån att batteriet alltid är 3,5-3,7 för inget batteri levererar den volt dom har nyladdat så fort du trycker på knappen dras powern ur batteriet och volten droppar du har typ full volt i början på ditt första bloss efter laddning thats it. I detta fallet blir skillnaderna väldigt små och som sagt amp draw oavsett. Men att räkna ut amps på 4,2volt blir fel hur man än vänder och vrider på det. 3,5 eller 3,7 kan kvitta en exakt siffra kan man inte få oavsett.

Däremot kan det vara, iaf för mig, skönt att ha någon "safety buffer".

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

Däremot kan det vara, iaf för mig, skönt att ha någon "safety buffer".

håll dig runt 0,2 så är du helt safe alla dagar i veckan

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Dagens vapemail, har fått mig att äntligen förstå tjusningen med sub-ohm vejping.. Var inte lika njutbart med 18mg 70/30 juice

Permalänk
Medlem

håll dig runt 0,2 så är du helt safe alla dagar i veckan

Brukar sitta mellan .2 - .4 beroende på juice. Är det mer än 20% PG så klarar inte min hals av de lägre resistanserna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag håller mig gärna safe så kommer försöka lägga mig runt 0.2 och upp. men 0.5 som jag kör just nu är för högt.

Vapemail även idag!(Borde ha kommit för länge sen men skickade till fel adress i fel stad..)

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Månadens shopping (+ 4 samsung 18650 och tråd)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag har sånt jäkla problem med throat hit vid utandningen. Funderar på om man ska köpa ren VG och blanda ut de problematiska juicerna med. Vad tror ni om den idén?
Om det verkar vettigt; vart köper man bäst/billigast VG?

Mvh,
Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jkrx:

http://i.imgur.com/t0NoZgH.jpg

Månadens shopping (+ 4 samsung 18650 och tråd)

MMMM!!! Dat doughnut pounder!!! Massiv mumsfaktor

Visa signatur

Permalänk
Medlem

MMMM!!! Dat doughnut pounder!!! Massiv mumsfaktor

Kan säga att caramel corpse var jävligt god den med!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag har sånt jäkla problem med throat hit vid utandningen. Funderar på om man ska köpa ren VG och blanda ut de problematiska juicerna med. Vad tror ni om den idén?
Om det verkar vettigt; vart köper man bäst/billigast VG?

Mvh,
Gorian

Om du du får problem med en 80/20 blandning så är du antingen extremt allergisk mot PG, kör på för hög watt eller så har du för hög nikotinstyrka.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Snacka om design flaw!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jkrx:

Om du du får problem med en 80/20 blandning så är du antingen extremt allergisk mot PG, kör på för hög watt eller så har du för hög nikotinstyrka.

Jag kör oftast 70/30 blandningar. Vissa går bättre än andra.

Brukar köra 13W på min 1.2 Ohms brännare (Kangertech Nano). Testade nyss att gå ned till 8W - samma sak.

Kör 6mg nikotin. Har en 0mg Vanilj smak som inte ger mig någon throat hit överhuvudtaget. Som att andas luft.

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Jag kör oftast 70/30 blandningar. Vissa går bättre än andra.

Brukar köra 13W på min 1.2 Ohms brännare (Kangertech Nano). Testade nyss att gå ned till 8W - samma sak.

Kör 6mg nikotin. Har en 0mg Vanilj smak som inte ger mig någon throat hit överhuvudtaget. Som att andas luft.

Ok knappast watt eller nikotin. Testa 80/20 blandningar. Jag kan också få problem med PG vid 30% speciellt på fruktsmaker av någon anledning.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är det dags att beställa en mod till min Triton, Aspire pegasus (70W). Duger mitt Samsung 18650 till denna mod med?
Kör 0.4 ohm just nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Nu är det dags att beställa en mod till min Triton, Aspire pegasus (70W). Duger mitt Samsung 18650 till denna mod med?
Kör 0.4 ohm just nu.

Samsung r25 antar jag? I så fall så ja utan problem

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått hem och testat min första e-cigg. Det vart ett Aspire Premium kit som jag vart tipsad om tidigare här.

Kändes väldigt märkligt att pyssla med vätskor och ladda batterier och grejjer. Hade bilder i huvudet på hur en pundare sitter och eldar under en matsked med bubblande substanser. Samtidigt var det såklart spännande och under de 3h som batteriet ville ha på sig att ladda upp satt jag på helspänn.

Första blosset gick inget vidare, kom knappt någon rök/ånga och kändes inte mkt mer än att jag blev torr i halsen.

Efter lite youtubande konstaterade jag att jag nog inte kan röka på denna på samma sätt som jag röker en cigarett. De på youtube tog väldigt långa, till synes hårda bloss. Medans jag försökt röka min cigarett "som vanligt".

Konstaterade även att de på youtube inte körde på 3,3v som min kom förinställd på utan att de la sig på 3.8v - 4.3v.

Så jag testade igen, nu på 3.8v och voila! Kände nikotinet direkt och ut kom ångan, likt vanlig rök. Grymt!

Har dock en obehagskänsla på utandningen. Halsen och munnen blir väldigt torr och på utandningen bränner/river det obehagligt mkt i halsen. Det hjälper att ta försiktigare bloss eller genom att andas ut genom näsan.

E-joicen jag testade först är en Liquid voyage signature 12mg nikotin. Som sagt så ger den mig obehag på utandningen, men det kanske är en fråga om teknik? vana?

Eftersmaken av karamell var oväntat god. Jag hade initialt inte tänkt mig skaffa frukt/godissmaker. Det är Marlboro jag försöker bli av med, inte Marabo. Här vart jag iaf väldigt positivt överraskad och kommer definitivt att testa lite mer exotiska smaker framöver.

Hur gör jag om jag vill byta joice i glasbehållaren? Det framgick inte av manualen. Antar att det kan smaka lite latjo om man bara häller på nästa joice när den första nästan är slit så att säga

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zippeer:

Samsung r25 antar jag? I så fall så ja utan problem

Precis. Tack så mycket

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pojo:

Har dock en obehagskänsla på utandningen. Halsen och munnen blir väldigt torr och på utandningen bränner/river det obehagligt mkt i halsen. Det hjälper att ta försiktigare bloss eller genom att andas ut genom näsan.

E-joicen jag testade först är en Liquid voyage signature 12mg nikotin. Som sagt så ger den mig obehag på utandningen, men det kanske är en fråga om teknik? vana?

Hur gör jag om jag vill byta joice i glasbehållaren? Det framgick inte av manualen. Antar att det kan smaka lite latjo om man bara häller på nästa joice när den första nästan är slit så att säga

Jag har samma problem. Jag började med exakt samma juice/nikotinhalt, och för mig blev det snabbt bättre när jag bytte till andra juicer och 6mg nikotin. Har inte rört en 12mg vätska sen dess.
Har dock börjat få problem med throat hit igen

För att byta; rök upp det du har eller häll ut det, häll i den nya, vänta nån minut, rök vidare.
De första blossen kan smaka en mix av den gamla smaken och den nya, men det försvinner snart.

//Gorian

Visa signatur

---

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pojo:

Nu har jag fått hem och testat min första e-cigg. Det vart ett Aspire Premium kit som jag vart tipsad om tidigare här.

Kändes väldigt märkligt att pyssla med vätskor och ladda batterier och grejjer. Hade bilder i huvudet på hur en pundare sitter och eldar under en matsked med bubblande substanser. Samtidigt var det såklart spännande och under de 3h som batteriet ville ha på sig att ladda upp satt jag på helspänn.

Första blosset gick inget vidare, kom knappt någon rök/ånga och kändes inte mkt mer än att jag blev torr i halsen.

Efter lite youtubande konstaterade jag att jag nog inte kan röka på denna på samma sätt som jag röker en cigarett. De på youtube tog väldigt långa, till synes hårda bloss. Medans jag försökt röka min cigarett "som vanligt".

Konstaterade även att de på youtube inte körde på 3,3v som min kom förinställd på utan att de la sig på 3.8v - 4.3v.

Så jag testade igen, nu på 3.8v och voila! Kände nikotinet direkt och ut kom ångan, likt vanlig rök. Grymt!

Eftersmaken av karamell var oväntat god. Jag hade initialt inte tänkt mig skaffa frukt/godissmaker. Det är Marlboro jag försöker bli av med, inte Marabo. Här vart jag iaf väldigt positivt överraskad och kommer definitivt att testa lite mer exotiska smaker framöver.

Att det känns lite skumt i början är helt normalt eftersom man inte är van vid ångan detta försvinner dock rätt snabbt. En sak till som ofta glömms är att man ska se till att dricka rejält med vatten om man vapar mycket för ångan har en uttorkande effekt. Nu vet jag inte hur mycket du har rökt och hår pass påverkad kroppen har blivit men normalt är även att man känner irritation i halsen och hostar upp slem efter ett par veckor men detta beror inte på vapen utan det beror på att flimmerhåren återhämtar sig och man får upp skit som suttit fast i lungorna innan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Kör 0.4 ohm just nu.

Nöjd med triton? Har förbeställt triton/pegasus kittet hos cigoteket. De ska få hem första leveransen av dem på måndag.
Vilken kundsupport de har! Fick svar av dem inom tio sekunder tror jag i chatten på deras hemsida..

Permalänk
Medlem
Skrivet av retro123:

Nöjd med triton? Har förbeställt triton/pegasus kittet hos cigoteket. De ska få hem första leveransen av dem på måndag.
Vilken kundsupport de har! Fick svar av dem inom tio sekunder tror jag i chatten på deras hemsida..

Älskar den Så sjukt härligt med topfill och juicerna smakar kanon. Enda problemet är att den inte går att plocka isär så är lite drygt att rengöra/torka.

Såg att Aspire faktiskt lyssnat på oss vapers och lagt till TC på Pegasus. Roligt att se

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pojo:

Känner igen mig, köpte också ett aspire premium kit. Fick det att fungera helt ok efter några försök och inställningar. Helt klart behövs en invänjnings period, blev också mycket torr i halsen, som sagt drick vatten - det har dock gått över nu. Fick även halsbränna, också något som försvunnit.
Köpte snabbt därefter ett kanger subbox mini kit, och inte kunde förstå vad alla talade om när de gillade sub-ohm vaping..
Smakade otroligt illa, och starkt och med 0.5ohm med 18mg juice..
Här om dagen så fick jag hem lite max vg 6mg juice och allt föll på plats med "sub ohm" "direct lung inhale" o.s.v.
Visst krävs det tillvänjning, men när den perioden är över så tror jag inte du kommer ångra dig. Kan dessutom bli en intressant hobby, känns som jag bara skrapat på ytan än så länge..
Angående att byta juice så har jag aldrig varit speciellt noga med att rengöra emellan, speciellt inte om det är juicer med liknande smaker så kan man få bra resultat med att mixa dem. Annars torkar jag bara ur med lite papper.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KKay:

Älskar den Så sjukt härligt med topfill och juicerna smakar kanon. Enda problemet är att den inte går att plocka isär så är lite drygt att rengöra/torka.

Såg att Aspire faktiskt lyssnat på oss vapers och lagt till TC på Pegasus. Roligt att se

Kul att höra! Ser fram emot nästa vecka!

Permalänk
Medlem

Caramel corpse till ljudet hammer smashed face av cannibal corpse

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jkrx:

Caramel corpse till ljudet hammer smashed face av cannibal corpse

https://youtu.be/kPiuKrKCog4

Får nog prova en batch Caramel Corpse, älskar annars Cartomator Crush, gottigaste juicen jag provat hitills...
Metal är dock inte för mig längre, allt för gammal På min tid var hårdrock (och är fortfarande) Thin Lizzy och Deep Purple