Muskampen 2025: Segraren korad!

Kan inte få fram delade filer med Windows 10 [LÖST]

Permalänk

Kan inte få fram delade filer med Windows 10 [LÖST]

Jag har delat ut filer på min dator för att kunna se på filmer/serier på min surfplatta mediaspelare osv. och det har alltid funkat bra på Win7.

Men igår uppgraderade jag till Win10 och nu kan jag inte komma in på mina delade filer på min surfplatta (också Win10) men på mina två mediaspelare går det bra och även min Androidtelefon och en gammal Androidplatta funkar det bra på.

Det som händer är att den vill att jag ska trycka in ett lösenord och det funkar inte (men funkade på mediaspelare+android), när jag tog bort lösenordet så kommer den rakt in på dom andra enheterna men på min Win10platta vill den fortfarande ha lösenord (som såklart är fel).

Jag har testat att byta namn på både stationära och på plattan men jag får det inte att funka.

Skulle uppskatta hjälp, tack på förhand.

Permalänk

Ni kan strunta i det här, det löste sig med att gå med i samma hemgrupp (behövde jag inte tidigare).

Permalänk
Hedersmedlem

*Felplacerad tråd flyttad i enlighet med §3.2 i reglerna*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro