Permalänk
Permalänk
Medlem

kör på det du, Ser bra ut

Glöm inte frifrakt https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

@Hymer: Om dom ska bygga den så får man ej ta fraktfritt.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser bra ut alla har lite olika preferenser vad som är viktigt men inga grejer som inte funkar med varandra eller några grejer som riskerar att flashhalsa vad jag kan se. lycka till

Skickades från m.sweclockers.com

läser som en kratta
Permalänk

@willienelpson: Kommer den datorn klara av Call of duty black ops 3, Fallout 4, GTA V,
Mad Max, just cause 3 ?

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8332292/2015-08-19 haru 2,5 Tusen kronor mer får du en dator som klarar sig 3-4 år Inkluderar operativ systemet som jag glömde lägga in

Permalänk

@ramkung: blir lite väl dyrt annars så har jag en här som jag troligen kommer köpa http://www.inet.se/kundvagn/visa/8332312/2015-08-17

Permalänk
Medlem

Ser bra ut Faktiskt

Permalänk

@ramkung: böt till ett H97 PC mate moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av luddeee:3:

@ramkung: böt till ett H97 PC mate moderkort

Gissar att de beror på att det är svart och rött? I övrigt finns det inget som är bättre med det, kör på z97 istället billigaste blir 3-400kr mindre än det h97 du länkade till. Och med det kan du överklocka i BIOS inte bara via mjukvara som med h97. H97 kommer du troligen behöva uppdatera BIOS för att kunna klocka med överhuvud taget.

Förstår inte prioriteringarna riktigt.
Köper du en K processor och ett vettigt moderkort (z97) så kan du öka prestandan avsevärt, antingen nu, eller när du känner att det behövs. Köper du ett dyrare och sämre moderkort för att det är finare färger kommer du inte att kunna klocka lika högt eller kanske inte alls utan att uppdatera BIOS vilket i sin tur kan vara knöligare än själva klockningen.

Permalänk
Skrivet av willienelpson:

Gissar att de beror på att det är svart och rött? I övrigt finns det inget som är bättre med det, kör på z97 istället billigaste blir 3-400kr mindre än det h97 du länkade till. Och med det kan du överklocka i BIOS inte bara via mjukvara som med h97. H97 kommer du troligen behöva uppdatera BIOS för att kunna klocka med överhuvud taget.

Köper du en K processor och ett vettigt moderkort (z97) så kan du öka prestandan avsevärt, antingen nu, eller när du känner att det behövs. Köper du ett dyrare och sämre moderkort för att det är finare färger kommer du inte att kunna klocka lika högt eller kanske inte alls utan att uppdatera BIOS vilket i sin tur kan vara knöligare än själva klockningen.

Trodde h97 var det som man kunde överklocka med

Permalänk
Skrivet av willienelpson:

Fast pcmate h97 är ju blå och svart och kostar 890

Permalänk
Medlem

@luddeee:3 Det ser bra ut fortfarande. Slå till nu istället för att snurra samma saker om och om igen

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Här har du ett svart och rött moderkort för ett bra pris

https://www.netonnet.se/art/fyndvaror/fyndvaror-datorkomponen...

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

@Hymer: yes ska beställa om 5 dagar så den kommer när jag fyller år

Permalänk

@Sten sax påse: kostar 1400 på inet

Permalänk

Varför inte bara beställa den delen därifrån? Fri frakt ändå liksom?

Visa signatur

Datorn: i5-4690k@4.3ghz, Asus Dual OC 1070, Fractal Design Newton R3 1000w, Asus Z97-A, Fractal Define R5, 16GB Corsair@1600mhz, Hyper 212 EVO, Crucial BX100, WD Black 1TB x2
Kringutrustning: BenqXL2411Z, AOC 24" x2, Func KB-460, Mionix Naos 7000, Logitech MX Master, Logitech Z-906, Sehnheiser HD 558, Optuma uDAC 3, Blue Yeti, Akai LPK 25 Steelseries QCK XXL

Permalänk

@Sten sax påse: för jag kan inte bygga själv

Permalänk

@Sten sax påse: för jag kan inte bygga själv

Ja juste glömde det synd :/ Men om det är det blåa på pc mate kortet du ogillar finns det här kortet!

http://www.inet.se/produkt/1902802/gigabyte-ga-z97p-d3

Visa signatur

Permalänk

@Sten sax påse: nja jag ogillar det inte men skulle vilja ha rött tema men skit i det 😂

Permalänk

@Hymer: men en sak jag har funderat på är att dom kommer ju spara os i ssden och den är ju bara 250 gb jag måste ju nästan köPa en extern hdd direkt eller vad tror ni för 250gb räcker väll inte med alla spel och så :/

Permalänk
Medlem

Du klarar dig. Nu vet jag inte hur mycket spel du kommer installera men du får väl göra som alla andra och installera dom du lirar nu sen ta bort om du behöver ha in något annat. Köp för gudskull inte en extern disk.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Hymer: men en sak jag har funderat på är att dom kommer ju spara os i ssden och den är ju bara 250 gb jag måste ju nästan köPa en extern hdd direkt eller vad tror ni för 250gb räcker väll inte med alla spel och så :/

Till OS och rätt många större titlar räcker 250GB rätt långt ändå.Börjar du ladda ner massa högupplöst film (naturligtvis lagligt ) och inte tar bort dem när du sett dem blir det nog lite trångt fort.

Ett tips kan vara Ccleaner som är gratis. Kan bli rejält mkt skräp som du inte behöver efter ett tag. Tror jag rensade 16GB när jag installerade det på min 2-3 år gamla laptop.

Annars ang. ovanstående, extern är kanon till backup om man fotar raw eller filmar en del men kolla på en 1TB intern mekanisk ifall du känner att det behövs efter ett tag. Väldigt prisvärd lagring.

Permalänk
Medlem

Fast pcmate h97 är ju blå och svart och kostar 890

Både de gigabyte som länkades och det här http://www.inet.se/produkt/1902730/asrock-z97-anniversary

Kostar samma pengar och bägge är bättre.

Gissade att du letade svart/rött och det var därför du bytte ut z97 mot ett sämre h97.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Precis, nej den är inte röd. Du skrev ovan att du helst ville ha ett rött tema varför jag gissade att du bytte ut ett bättre moderkort mot ett sämre för samma pris men i en färg du gillade.

Bottomline köp precis det du känner för men jag tror du blir mest nöjd med ett z97 moderkort ihop med en k-processor.

Lycka till!

Permalänk

@willienelpson: så jag ska ta z97 pc mate istället för h97 pcmate

Permalänk
Medlem

Precis. Eller vilket z97 som helst

Permalänk

@Deatlev: Tack! Men vad tycker du om att köpa en färdigbydd dator? har tittat lite på denna http://www.inet.se/produkt/1517099/taurus-overkill-gtx-960-46... vad tycker du?

Var det inte max 10k? Den ovan kostar 12.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se

Permalänk

@ramkung: blir lite väl dyrt annars så har jag en här som jag troligen kommer köpa http://www.inet.se/kundvagn/visa/8332312/2015-08-17

Varför 8.1? 10 ska det såklart vara.

Visa signatur

IT-farbror 53år från Gävle, driver IT-bolag sen 2010 på heltid. Jobbar mycket med Unifi.
--
www.phs-itservice.se