Permalänk
Medlem

Data till dottern

Hon flyttar äntligen hemifrån, den 1/10, och kan få stöka till o lägga grejor överallt så mycket hon vill.
Klart jag kommer sakna henne, men hon flyttar bara 5 km bort, men faan va skönt:)

Söker en billig första egna dator till henne, som hon skall få betala för själv, men jag hjälper till att ordna upp det, installera o se till att det funkar som hemma, ni vet...3 månader senare får jag säkert rensa den på malware o virus:) det går att stöka till i mer än bara rummet.

Vad gör hon på datan då, och vad behöver hon
Hon kollar FB, surfar på Zalando o köper massa onödiga dojjor, spenderar mer tid med telefonen på watsup o viber.
hon surfar i princip, och spelar inga spel alls...inte lik sin far alltså.

En Billig Stationär som i alla fall har en SSD till Os, och en någorlunda stor Hdd minst 500Gb , helst komplett med skärm , mus o keyboard

eller en laptop med i alla fall 15" skärm.

Det finns såklart en budget och Jag tror att 2000:- är lagom.

Hör av er om ni har nåt som ni vill bli av med, och som matchar hennes budget.
Kan följa med henne o hämta i Örebro trakten up till 10 mil åt alla håll..

Stefan

Läs hela annonsen här

Visa signatur

One of the sheep, and part of the herd!

Permalänk
Medlem

Tjena, har en dator som bara står och tar plats, inget monster men borde dug för FB och en massa online-shopping. Tyvärr ingen SSD eller stor HDD, tror det är 250GB som sitter i samt 4GB minne, men är det något som är intressant så blir den eran för en platta energidryck.

Skärm finns ingen, eller ja en vanliga 17" plattskräm från typ stenåldern men ingen mus eller tangent bord, detta finns ju dock billigt på typ Netonnet och det har ni ju i örebro

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD, Chassi : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Spare/kontor
MOBO: MSI Z95 Gaming 5, CPU: Intel Core I5 4790K @ 4.5GHz, RAM: 4x8GBB @ 1600MHz, GPU: Sapphire RX 5700 (Flashat till XT), SSD: totalt 2TB S-ata, Chassi : Corsair 300 (Nånting), PSU: Coolermaster 750Watt, Skärm: Philips 34" Curved 100Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Hon kollar FB, surfar på Zalando o köper massa onödiga dojjor, spenderar mer tid med telefonen på watsup o viber.
hon surfar i princip, och spelar inga spel alls...inte lik sin far alltså.

Ni har inte övervägt en iPad? Så mycket roligare apparat för att ta del av webben med än en PC utan SSD och med massor av kablar som dessutom "sitter fast" på skrivborden den står på. Jag skriver utan SSD för jag tror inte du kommer hitta en begagnad PC med SSD för två lax. Du kommer dessutom slippa rensa Malware och lära henne vilken typ av uppdaterings-pop-up som är säkra att klicka på.

En iPad 4 16GB WiFi borde passa er budget. Kolla Tradera.

Permalänk

Skön annons !

Visa signatur

10900k 5.4 GHZ | 64GB | RTX 3080 Strix | Asus Maximus Xll Apex |
8700k 5.0 GHZ | 16GB | RTX 3060 TI | Asus strix Z370-f |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolle2000:

Ni har inte övervägt en iPad? Så mycket roligare apparat för att ta del av webben med än en PC utan SSD och med massor av kablar som dessutom "sitter fast" på skrivborden den står på. Jag skriver utan SSD för jag tror inte du kommer hitta en begagnad PC med SSD för två lax. Du kommer dessutom slippa rensa Malware och lära henne vilken typ av uppdaterings-pop-up som är säkra att klicka på.

En iPad 4 16GB WiFi borde passa er budget. Kolla Tradera.

Tack för svar, och Du har säkert rätt i det att det är mycket begärt med SSD för 2 tusen, vi får se vad som trillar in,
Nåja, Utan SSD går också bra, det funkar.

Ipad o liknande inte intressant, har vi redan, den bara ligger i låddan o samlar damm, så en till sån vill vi inte ha

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag har en Dell-burk över. Den är använd i ett konferensrum fram tills alldeles nyligen då den pensionerades.

Quad Core Q9650, 8 GB Minne. Om jag inte minns fel så sitter det både en SSD och en HDD i den.
Du kan få med en skärm 20 eller 22" (jag minns inte vilket) widescreen är det i alla fall, mus och tangentbord.

Eventuellt kommer jag snart göra en resa från Göteborg till Askersund och skulle då kunna leverera den hem till dig om det passar.

mvh Mikael

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Hej!

Jag har en Dell-burk över. Den är använd i ett konferensrum fram tills alldeles nyligen då den pensionerades.

Quad Core Q9650, 8 GB Minne. Om jag inte minns fel så sitter det både en SSD och en HDD i den.
Du kan få med en skärm 20 eller 22" (jag minns inte vilket) widescreen är det i alla fall, mus och tangentbord.

Eventuellt kommer jag snart göra en resa från Göteborg till Askersund och skulle då kunna leverera den hem till dig om det passar.

mvh Mikael

Tjena Micke!
Detta och ett par PM är intressanta, och att man får det hemkört nästan ända till dörren, ja det blir ju nästan som att handla på netonnet ju sicken service.

I såna fall får jag nog ta med mig stora plånboken till Askersund o bjuda på kaffe o wienerbröd också..
hur som helst helt klart intressant.
Kommer låta några dagar gå och se vad som ramlar in, och det hoppas jag är OK.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blacksheep:

Tjena Micke!
Detta och ett par PM är intressanta, och att man får det hemkört nästan ända till dörren, ja det blir ju nästan som att handla på netonnet ju sicken service.

I såna fall får jag nog ta med mig stora plånboken till Askersund o bjuda på kaffe o wienerbröd också..
hur som helst helt klart intressant.
Kommer låta några dagar gå och se vad som ramlar in, och det hoppas jag är OK.

Du kan absolut vänta några dagar. Resan är inte bestämd till 100% ännu, så jag kan ännu inte lova ett datum när datorn finns tillgänglig.

mvh Mikael

Permalänk
Medlem
Skrivet av MickeBoy:

Du kan absolut vänta några dagar. Resan är inte bestämd till 100% ännu, så jag kan ännu inte lova ett datum när datorn finns tillgänglig.

mvh Mikael

Döttra flyttar inte förns 1 sta Oktober så ingen brådska, Kul om du kunde kolla när du har tid o dela med dig lite mer exakt vad som satt i den Dellen, nyfiket.

Mvh
stefan

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köp en chromebook. Ungdomar behöver bara internet nu för tiden..

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Skrivet av darrenj:

Köp en chromebook. Ungdomar behöver bara internet nu för tiden..

yepp chromebook är faktiskt helt underbar att surfa på!

Visa signatur

Enthoo luxe | Custom loop |
GTX TITAN 3-Way SLI | 3960x@5ghz | x79 black edition
32GB ram | Samsung EVO 500GB | Lepa G1600 | <3

HTPC rajintek styx | i5 2500k@4,8ghz | GTX TITAN |

Permalänk
Medlem

Tja. Har så mycket dela hemma så jag vet inte vart jag ska göra av det. Till skillnad mot dig får jag snart en till och har två burkar (endast ett chassi) men med 775 bräda eller en AMD phenom 2. Kan fås antingen med ett asus 560 dcu 2 kort eller ett gts250. Finns ingen ssd, men skulle kunna sätta upp en raid åt dig med två 2,5" are om så önskas och kan ta med det till örebro då jag jobbar där. Ingen skärm eller tangentbord/mus tyvärr (kan ha något på vinden) ej OS! Hör av dig om du är sugen. 4-8gb ram

Permalänk
Medlem

Hej Stefan!
Jag har en sån här laptop/surfplatta-hybrid: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.500728/hp-envy-x2-hogklassig...
Jag köpte den för lite mer än två år sen för att ha i skolan, men jag slutade skolan för över ett år sedan och har inte använt den sen dess. Den är väldigt sparsamt använd i allmänhet, originalkartong och tillbehör finns kvar och ifall intresse finns får du med en laptopstrumpa också som är bra ifall man har med sig den någonstans. Den har för tillfället windows 8.1, men windows 10 är färdigt att installeras.
Mvh Oskar

Permalänk
Medlem

UPPDATERING:

Har fått många erbjudanden, varav det finns några som jag är intreserad utav. Dessa har fått PM och vet också om det.
Jag avvaktar till Onsdag i nästa vecka, och då bestämmer jag mig.
Kommer att höra av mig till alla då så ni vet ee, och så att det inte finns några loose ends.

Fortsätt gärna lämna förslag, allt inom ramen för annonsen är fortfarande av intresse.

Visa signatur