i5-3570K, diverse minnen och annat

Permalänk
Medlem

i5-3570K, diverse minnen och annat

Säljer följande datordelar, separat eller i paket:

Processor: Core i5-3570K 3,4GHz, aldrig överklockad. 850kr eller högstbjudande.
Moderkort: ASRock Z77E-ITX, med defekt (PCIExpress x16 fungerar inte, iaf inte med ett testat grafikkort). Duger dock till serverlåda eller liknande med användning av integrerad grafik. 200kr eller högstbjudande.
SO-DIMM minnen #1: Corsair Value Select, CMSO8GX3M2A1333C9 kit, 2x4GB DDR3. 1,5V. 250kr eller högstbjudande.
SO-DIMM minnen #2: Micron, MT8JSF25664HZ-1G4D1 kit, 2x2GB DDR3. 1,5V. 100kr eller högstbjudande.

Processorn går att få med oanvänd Intel stock-kylare.

Allt kan antingen hämtas i Vallentuna, eller på Södermalm i Stockholm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har du tagit av CPU på moderkort och tittat om någon/några pins är böjda? Man brukar få lite sådana problem när något är böjt. Vill även tillägga att nya grafikkort ibland inte fungerar på vissa äldre moderkort. Jag hade själv det problemet när jag stoppade in ett R9 290 i ett äldre 1155 P67 moderkort och det gav ingen bild. När jag uppdaterade bios fungerade det dock.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

200:- för moderkortet.
Kan ses i stan/på söder under veckan om det passar.

Permalänk
Medlem

225kr för moderkort

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Har du tagit av CPU på moderkort och tittat om någon/några pins är böjda? Man brukar få lite sådana problem när något är böjt. Vill även tillägga att nya grafikkort ibland inte fungerar på vissa äldre moderkort. Jag hade själv det problemet när jag stoppade in ett R9 290 i ett äldre 1155 P67 moderkort och det gav ingen bild. När jag uppdaterade bios fungerade det dock.

CPU har aldrig tagits av från moderkortet så länge som de kördes tillsammans (typ 2 år). Allt fungerade perfekt tillsammans tills jag skulle byta fläkt på heatsinken, då moderkortet efter att alla delar demonterats och sen satts tillbaka inte kunde detektera grafikkortet. Grafikkortet lever nu vidare tillsammans med annat moderkort.

Permalänk
Medlem

300:- för moderkortet.

Permalänk
Medlem

EDIT; Drar tillbaka mitt bud, fick precis ett bättre erbjudande

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Medlem

@hravn: Har du möjlighet att skicka processorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

@hravn: Har du möjlighet att skicka processorn?

Det funkar, men med förskottsbetalning + att köparen står för frakten.

Permalänk
Medlem

Bjuder 900kr + frakt för processorn

Visa signatur

I7-3930K @4,6ghz, Asus P9X79, 2x8gb hyperx 1866mhz, 2x R9 290 cf, Ssd, fractal design r3, Lepa 1000w nätagg modulärt
www.tradera.com/Profile/Items/List?alias=gunbar-500&memberId=...

Permalänk
Medlem

1000 kr + frakt för processorn

Permalänk
Medlem

Bjuder 1300 för moderkort o processor om det kan skickas.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När avslutas auktionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

När avslutas auktionen?

Idag tänkte jag.

Permalänk
Medlem

@hravn: Ok! Hur ser du på att sälja endast processor for 1000 + frakt jämfört med det andra budet du fått med 1300 för både moderkort och processor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

@hravn: Ok! Hur ser du på att sälja endast processor for 1000 + frakt jämfört med det andra budet du fått med 1300 för både moderkort och processor?

Undrar också detta, fast med avseende på moderkortet då.

Permalänk
Medlem

1300 för moderkort o processor kan hämta på söder

Visa signatur

[Ace Ecco 220][ASRock Z77E ITX][3570k@4.2][ASUS 970 STRIX 4GB]
[Team Elite 8GB (2x4GB) CL11 1600MHz][Corsair HX520W]
[Toshiba Q300 480GB]

Permalänk
Medlem

400:- för moderkortet, kan hämta på söder.
(Hur det nu står sig mot övriga bud)

Permalänk

pm-ade ang minnen!

Visa signatur

nf7-s 2.0 | barton 2500+@2350mhz | cnsp 7 något.. | 2x256 pc3200 xms 2,5-3-3-8| Hercules 9800 pro @410/740

Permalänk
Medlem
Skrivet av Caesar:

Undrar också detta, fast med avseende på moderkortet då.

Föredrar ju helst att sälja allt på plats utan frakt (mindre jobb) om det inte är någon stor skillnad i bud, och just nu är det endast jolu5893 som är lokal processor-spekulant (+ moderkort).

Permalänk
Medlem
Skrivet av hravn:

Föredrar ju helst att sälja allt på plats utan frakt (mindre jobb) om det inte är någon stor skillnad i bud, och just nu är det endast jolu5893 som är lokal processor-spekulant (+ moderkort).

Ok.

Drar tillbaka mitt bud på 400:- för moderkortet då.
Skulle de som vill köpa både CPU och mobo dra sig ur så bjuder jag 300:- för moderkortet. Skicka ett PM om det blir aktuellt.

Permalänk
Medlem

Jag är fortfarande villig att ge 1000 kr + frakt för processorn.

Permalänk
Medlem

Processor + moderkort sålt. Minnen kvar, om ingen ger bättre bud än 290:- så går de till §zgeMbit/s§.