Permalänk

Bahnhof bra?

Tänkte byta från comhem 100/100 famtidens bredband till bahnhof med samma spec.
Har inte haft några problem alls med comhem sen jag skaffade det för 2 år sen men bahnhof är billigare.
Är dom bra? Läser man har blir man lite avskräckt. https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Inaktiv

Tänk på att folk inte hoppar in och rescencerar när de känner sig nöjda. Folk börjar gnälla när de blir missnöjda.

Jag hade inget att klaga på när jag hade banhof som leverantör. Enda anledningen till att jag inte har dem längre var att jag kunde får samma hastighet mycket billigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Tänkte byta från comhem 100/100 famtidens bredband till bahnhof med samma spec.
Har inte haft några problem alls med comhem sen jag skaffade det för 2 år sen men bahnhof är billigare.
Är dom bra? Läser man har blir man lite avskräckt. https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

jag hade stannat kvar med comhem

Visa signatur

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Permalänk
Medlem

Har inte haft några problem alls med Bahnhof sedan två år tillbaka. 100/10 fiber.

Permalänk
Medlem

Blev faktiskt rädd när jag läste de där recensionerna. Jag hade tänkt anlita banhof när jag får fiber. Men nu får jag kanske tänka om lite.

Fast läser man recensionerna för comhem: https://se.trustpilot.com/review/www.comhem.se
För bredbandsbolaget: https://se.trustpilot.com/review/www.bredbandsbolaget.se
och för Telia: https://se.trustpilot.com/review/www.telia.se
Så ser man ett klart mönster mellan dem.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av anon81912:

Tänk på att folk inte hoppar in och rescencerar när de känner sig nöjda. Folk börjar gnälla när de blir missnöjda.

Jag hade inget att klaga på när jag hade banhof som leverantör. Enda anledningen till att jag inte har dem längre var att jag kunde får samma hastighet mycket billigare

Comhem kostar 329:- i månaden och bahnhof 269:- för 100/100. Sen ingår en anonymitetstjänst hos bahnhof med.
Men binda sig med ett bolag som eventuellt strular och har sig under ett år hade varit jobbigt. Vad har du som är så mycket billigare?

Skrivet av Marre09:

jag hade stannat kvar med comhem

Baserat på trustpilot?

Skrivet av Thofiman:

Har inte haft några problem alls med Bahnhof sedan två år tillbaka. 100/10 fiber.

Låter bra

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Skrivet av simon253:

Blev faktiskt rädd när jag läste de där recensionerna. Jag hade tänkt anlita banhof när jag får fiber. Men nu får jag kanske tänka om lite.

Fast läser man recensionerna för comhem: https://se.trustpilot.com/review/www.comhem.se
, För bredbandsbolaget: https://se.trustpilot.com/review/www.bredbandsbolaget.se
och för Telia: https://se.trustpilot.com/review/www.telia.se
Så ser man ett klart mönster mellan dem.

Har haft comhem i två år utan ett enda problem.
Men som du säger så ser man ett möster på trustpilot
Dock verkade ju snittet vara högre hos bahnhof än dom andra.
Kan det vara så att det ligger hos användaren i många fall?
Svårt att koppla in routern och sådana "supportsaker" som man själv aldrig ringer om.

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

Har själv bahnhof sen 2008
Funkar felfritt aldrig strulat varken internet eller ip telefoni

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

Läser man har blir man lite avskräckt. https://se.trustpilot.com/review/www.bahnhof.se

Jag tror att många av recensionerna snarare beror på opålitliga stadsnät snarare än Bahnhof. Jag hade Bahnhof i säkert åtta år när jag bodde i Umeå och har (tills nyligen på grund av flytt) haft dem två år i Skellefteå. Under denna period har jag haft totalt två större driftstörningar. Bägge har berott på att någon grävt av kablar.

Permalänk
Medlem

@robertr81: Ja, jag misstänker att det är något sådant.
Överlag är de flesta på forumet väldigt glada i Banhof så jag misstänker precis som du säger att de är antingen ett användarfel alternativt ett enstaka fall.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

Kör ni genom ITUX "framtidens bredband" hos bahnhof?

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

Bytt från Tele2 till Bahnhof för ungefär 6 månader sedan. Väldigt nöjd aldrig strulat. Får till och med lite mer i hastighet än vad jag betalar för

Permalänk

En till fråga, har man ett publigt ipnummer hos bahnhof?

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

3år 100/100, fungerat bra. Haft 2-3 supportärenden under denna tid men samtliga var p.g.a. itux (comhem). Dock har itux blivit blivit bättre på sistone.

Permalänk
Medlem

sitter på 100/10 och får ut 95/9. är otroligt nöjd, har bara haft 5 downtimes på 5 år. farten har aldrig dimpt ned under 80mbit, pingar sjukt bra emot alla spelservrar i sverige.
enda gången jag varit i kontakt med supporten är när min fiberlåda hade dödat elen och när min fart dog ut helt (visade sig vara zitius fel). dom räddade min fiberlåda efter 2 veckor. andra gången var dom dock helt värdelösa enligt mig.

så länge man inte behöver kontakta supporten (som man väldigt sällan behöver) så är det bland de jag varit nöjdast med i mitt liv.
kan inte ha bahnhof i min nya lägenhet jag får till jul vilket jag är hemskt ledsen över

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem

Bahnhof 100/10, men får över den hastigheten. Mycket nöjd, och valet var självklart med tanke på deras ställningstaganden för integritet o dyl.

Visa signatur

Propaganda syftar till att göra det politiska opolitiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

skulle jag ha möjligheten skulle jag haft Bahnhof alla dagar i veckan, dom är det enda stora ISPn i Sverige som värnar om sina kunder.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Precis som redan konstaterats så är det ju sällan folk som är nöjda med sina tjänster benägna att leta upp recensionssajter och ge dom bra betyg, vad tjänar man på detta?
När man däremot haft en dålig upplevelse så är det ju allt från ilska till hämndbegär som driver en att skriva en dålig recension.

Vad som gäller med Comhem är ju att det är extremt olika förutsättningar, vissa bor i hus med kablar och nät som är säkert 20-30 år gamla, andra bor i nyainstallationer (hemska tanke den byggare som drar smutsig koax-kabel istället för fiber/koppar-LAN år 2015!).
Vissa bor i områden med låg anslutningsgrad, andra i områden där större delen är anslutna.

Sist men inte minst så är en viktig pusselbit det "stadsnät" man nu sitter ansluten till. Ofta så är det en enskild operatör som får skiten, när det är nätet som är hem till kund som (ofta?) driftas av någon annan som är struligt/underdimensionerat.

Jag hade Bahnhof i ungefär 5 år i min förra lägenhet och var extremt nöjd.
Under dessa år hade jag var jag minns problem tre gånger, och samtliga berodde på stadsnätsleverantören.

Permalänk
Medlem

Enda egentliga nackdelen jag upplevt är att de lever kvar i stenåldern och inte har möjlighet till e-faktura. De skickar ett mail istället till mitt gamla halvt övergivna e-mailkonto var tredje månad. Blir lite dyrt i längden med alla påminnelseavgifter. :/

Permalänk
Medlem

@robertr81: Jag har haft problem med BBB, gick till Bahnhof och det har fungerat väldigt bra, gick sedan till Telia då föreningen hade avtal med dom. Bahnhof har i mitt fall varit billigast och fungerat väldigt bra "för mig"
Läste lite tråkiga saker i omdömena som ändå verkar väldigt seriösa, det är ungefär dom problemen jag hade med bredbandsbolaget. Kanske alla operatörer har gått ner sig?

Gillade också integrity

EDIT: Men det är ju aldrig roligt om det inte fungerar, med en ikke fungerande kundservice

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Enda egentliga nackdelen jag upplevt är att de lever kvar i stenåldern och inte har möjlighet till e-faktura.

Varför inte autogiro?

Permalänk
Medlem

Jag hade lätt valt Bahnhof, Jon Karlung är ju kung

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Enda egentliga nackdelen jag upplevt är att de lever kvar i stenåldern och inte har möjlighet till e-faktura. De skickar ett mail istället till mitt gamla halvt övergivna e-mailkonto var tredje månad. Blir lite dyrt i längden med alla påminnelseavgifter. :/

Varför inte välja en mail som du alltid har tillgång till? och du vet väll att internet SKA betalas per månad och inte när du känner för det? dålig ursäkt för att få en påminnelse ;P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av robertr81:

En till fråga, har man ett publigt ipnummer hos bahnhof?

Du får ringa till deras support för att få en publik ip-adress. Har själv bahnhof och det har fungerat felfritt på internetfronten, dock så är deras support helt åt skogen.
Det låter ju som att comhem sköter sig bra för dig så det kanske inte är värt risken att det inte fungerar. Om du måste binda upp dig en längre tid så kan det bli väldigt jobbigt om det inte fungerar. Om du bara behöver binda dig i ca 3 månader hade jag nog testat iaf.

Visa signatur

MAIN: AMD Ryzen 1700x@4GHz | ASUS PRIME B350-PLUS | Corsair 16GB | Gainward GTX 1070 | Qnix QX2710 115Hz
SRV1-4: 2x Intel Xeon E5-2660 | 16GB ECC | CentOS 7
SRV5: 2x Intel Xeon E5620 | 240GB ECC | CentOS 7

"I can show you a real Tunnel Snake, Amata."

Permalänk
Medlem

Helt klart nöjd med Bahnhof här. Känns inte som trustpilot är så mycket att lita på heller, som sagt är ju bara missnöjda kunder som använder den i stort sett.
Lite komiska kommentarer där med, som killen som klagar på skit suport och sen inte kan komma in på sidan bahnhof.se/suport , inte lätt att stava alltid lite lättare komma in på bahnhof.se/support

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600x+Noctua NH-D15 chromax , Asus Rog Strix B650E-E, Samsung 980 Pro 1TB m.2, Kingston Fury Renegade 2TB m.2, G.Skill Trident Z5 Neo Svart 2x16GB CL32 6000, Asus TUF 7900 XT

Permalänk
Vila i frid
Skrivet av robertr81:

En till fråga, har man ett publigt ipnummer hos bahnhof?

Om du inte får det per automatik kan du be om att få det. Man har börjat NAT'a på vissa ställen.

Permalänk
Skrivet av Windisch:

Du får ringa till deras support för att få en publik ip-adress. Har själv bahnhof och det har fungerat felfritt på internetfronten, dock så är deras support helt åt skogen.
Det låter ju som att comhem sköter sig bra för dig så det kanske inte är värt risken att det inte fungerar. Om du måste binda upp dig en längre tid så kan det bli väldigt jobbigt om det inte fungerar. Om du bara behöver binda dig i ca 3 månader hade jag nog testat iaf.

jo det rullar på med comhem utan problem men det är ju en viss prisskillnad samt integritetsskydd. Sen är två första mån gratis.
Jag kan lägst binda mig i 12 månader. Funderar på att chansa ändå

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Skrivet av hasenfrasen:

Om du inte får det per automatik kan du be om att få det. Man har börjat NAT'a på vissa ställen.

Gott att höra! Antar att det inte blir någon prishöjning på det

Visa signatur

Seasonic Focus GX 850w || Ryzen 5 5600X || Asus rog strix X570-F || 4x8GB Spectrix D60G DDR4 3600MHZ || 1TB Samsung Pro NVMe || 500GB Samsung Pro NVMe || ASUS ROG Ryujin AURA RGB 360mm || Asus geforce 3060Ti Tuf || Corsair Carbide 275R Airflow White

Permalänk
Medlem

@robertr81:

Erbjuder gratis VPN
Ingen bindningstid så testa och avgör själv

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av robertr81:

Vad har du som är så mycket billigare?

Bredband2 körde någon drive med halva avgiften i ett halvår (utan bindningstid). Jag betalar 170 för 200/20. Kommer eventuellt att byta senare när det går ut.