Muskampen 2025: Segraren korad!
Permalänk
Medlem

Speldator för runt 6000-7500

Tjenare! Datorn man äger för tillfället har börjat gå mot sitt slut. Är oerhört dålig på datorer osv, så undrar om det finns någon snäll själ där ute som skulle vilja lägga ihop en dator med Nvidia kort i :). Skulle vart gott om den pallar BF4 på hög grafik om det ens går för detta priset. Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@knz321:

Har du något du kan återanvända, typ chassi, nätagg, optisk läsare (om det är nått du vill ha), hårddisk?
Vill du ha en ssd, påverkar framför allt uppstartstid och laddtid i spel men inte fps. Ssd drar tyvärr en del av budgeten i ett så pass prispressat läge.
Behöver du operativsystem?
Ska du bygga ihop den själv?

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

tjena, Har inget ovan och behöver operativ system och kan tyvärr inte bygga ihop den själv xD... Men SSD är inget måste för min del, och kan nog klämma ut 1000kr till så upp till 8000 @ljudnerd:

Permalänk

Du kan få ett r9 390 o en i3 för priset

Visa signatur

RX6800 R7 5800

Permalänk
Medlem

Det här är vad jag drog ihop nu. Eftersom du vill ha grafikkort ifrån nvidia blev det ett 960. Det är det som budgeten tillåter skulle jag säga. Som processor valde jag den snabbaste i3 varianten. Den ligger på 3,8 ghz medans i5 4690k som är en populär spelprocessor ligger på 3,5 ghz. Det betyder att i3an slår i5an i enkeltrådade program. Men å andra sidan går i5an att överklocka så att den kan få ett bra försprång samt har fler kärnor, såklart dyrare också. Jag tycker endå att det här är ett bra paket för din budget. Det blev en aning i överkant men det är bättre att spara en stund till och få nått som håller.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8497928/2015-09-19

Visa signatur

MACBOOK PRO TOUCH BAR 15" - FOCUSRITE CLARETT 8PREX - GENELEC M040 - NAD D3020 - B&W 685 S2 - DENON AH-D2000 - IPHONE SE

Permalänk
Medlem

Okay, Tack så mycket för hjälpen får se till att vänta på nästa lön bara