Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Efter ha mejlat cirka 10 företag

Discshop har som enda företag bekräftat att man har PS4 CUH-1216 i lager. Har en känsla att Media Markt lär ha inom kort också. Eftersom CUH-1216 nyligen släpptes i deras butiker i bland annat England och Tyskland.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A ATX | Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U14S | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 | RAM: ADATA 16GB CL9 1600MHz | SSD: Samsung SSD 250GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär | Display: ASUS 24" VG248QE 144Hz | Mus: SteelSeries Sensei RAW Headphones: QPAD QH-90| Keyboard: QPAD MK-50 MX Red

Permalänk
Medlem

PSN problem här, någon annan?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Startade ps4at och testade påbörja en tankning och ansluta till Destiny utan några bekymmer.
Hoppas det löser sig snart för dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Japp, upplever också problem. Försöker gå in och hantera konton och det går inte att få svar från serveriet.

För övrigt så måste jag gnälla lite och tycka att hela upplägget med Huvudkonton och underkonton (för t.ex. barn) är riktigt knöligt att hantera. Tycker mest att det blir en salig röra av alltihop. Funderar på om man ska göra om allt och strunta i olika konton...

/Fredrik

Permalänk
Medlem

Vart kan man få tag på den matta hårddisk kåpan som CUH-1216 har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-amme:

Discshop har som enda företag bekräftat att man har PS4 CUH-1216 i lager.

Ser ut som att CDON har den i lager när man tittar här på handkontrolls-bundlen.
Dock ska MGS5-limited edition och Destiny-limited edition vara den nya CUH-1200.
Säkrast är väl att hämta ut ordern från Webhallen eller liknande och kolla modellnumret på kartongen (står i det nedre högra hörnet bredvid "500GB")

Permalänk
Medlem

Tog och slog till på ett PS4 när Elgiganten reade ut MSG5 bundeln för 3.4k på deras hemsida. Längtar tills den kommer

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Tog och slog till på ett PS4 när Elgiganten reade ut MSG5 bundeln för 3.4k på deras hemsida. Längtar tills den kommer

Haha samma, kunde inte motstå! Frugan kommer bli allt annat än glad

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogs4:

Haha samma, kunde inte motstå! Frugan kommer bli allt annat än glad

Haha, min fruga är beredd på detta

Har de skickat din än btw? Min står fortfarande som "reserverad" Tog iofs snålfrakten då jag måste jobba ganska mycket hela veckan, men hoppas att den kommer innan helgen i alla fall

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem

Köpte mig ett ps4 förra veckan. Spelade 10 min, fläktarna går upp i varv och det låter värre än mitt första generations 360. Blir så förbannad.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Microapple:

Köpte mig ett ps4 förra veckan. Spelade 10 min, fläktarna går upp i varv och det låter värre än mitt första generations 360. Blir så förbannad.

Bara att lämna igen till butiken och få ut en ny, det borde gå utan problem, för så ska det inte låta.

Den ska i det närmsta inte höras alls egentligen, om man har den i en tv bänk/hylla, och sitter en bit ifrån, visst det kan höras ett mindre fläkt ljud, men inget större ska det inte vara.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av PowerNet:

Bara att lämna igen till butiken och få ut en ny, det borde gå utan problem, för så ska det inte låta.

Den ska i det närmsta inte höras alls egentligen, om man har den i en tv bänk/hylla, och sitter en bit ifrån, visst det kan höras ett mindre fläkt ljud, men inget större ska det inte vara.

Ja, köpte den på cdon och dom hänvisade till playstation. Har varit i kontakt med dom och jag skulle prova att systemåterställa konsolen. Testade men det blev inte bättre, så väntar nu på svar om att skicka in den.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc Midi R2 Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: i5 4690K @3,5GHz CPU-kylare: SilverStone Argon AR01 RAM: VENGEANCE LP 4x4GB GPU: Sapphire Radeon R9 290 TRI-X OC 4GB PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung EVO 840 250GB HDD: Seagate Desktop HDD 7200rpm 2TB Skärm: ASUS MG279Q @2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av Microapple:

Ja, köpte den på cdon och dom hänvisade till playstation. Har varit i kontakt med dom och jag skulle prova att systemåterställa konsolen. Testade men det blev inte bättre, så väntar nu på svar om att skicka in den.

Den låter så mycket, tyvärr. Min och polarens låter en del när man spelar, som om fläktarna går på högvarv. Spelar man med skiva så låter läsaren en hel del också i början. Jag sitter ca 1 meter från min, men spelar nästan enbart med lurar så hör knappt ljudet.

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av frizzy10:

Den låter så mycket, tyvärr. Min och polarens låter en del när man spelar, som om fläktarna går på högvarv. Spelar man med skiva så låter läsaren en hel del också i början. Jag sitter ca 1 meter från min, men spelar nästan enbart med lurar så hör knappt ljudet.

Min låter också mycket, tillräckligt för att störa i de titlar kyllösningen pressas extra mycket. Inte i närheten av samma nivå som min gamla Xbox 360 (Elite med Falcon-revisionen om jag inte minns fel, köpt hösten 2008). Min Xbox One är riktigt tyst oavsett vad jag gör. Skivläsaren låter de få gånger den används men även den är rätt tyst.

Tyvärr så är det normalt att PS4 låter. Personligen hade jag föredragit om Sony gjort nya PS4-revisionen tystare med bättre kylning. Men låter de ni har för mycket så kan det ju såklart vara något fel på exempelvis fläktarna.

Permalänk

Hej är det nån som vet om det är nån större skillnad på hårdvaran i de nya versionerna av XB1 och PS4
att det är en terabyte nu är ju bra men annars är det samma konsol som funnits ute ett tag nu?

Visa signatur

[MSI GE70 2OE-014NE]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legopappa:

Hej är det nån som vet om det är nån större skillnad på hårdvaran i de nya versionerna av XB1 och PS4
att det är en terabyte nu är ju bra men annars är det samma konsol som funnits ute ett tag nu?

Läste att nya PS4'an skulle dra aningen mindre ström, men nej det är inget skillnad att tala om.
Prestanda kommer vara samma tills PS5/XB2 kommer.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

http://www.discshop.se/spel/playstation_4/playstation_4_1tb_c...

Jag hänger inte med? Om jag har förstått flera artiklar så är det enbart CUH-1216 500 GB som gäller just nu.. 1TB kommer/ska komma senare? Framförallt i och med att många föreslår att man antingen ska köpa 500 GB CUH 12-16, alternativt vänta mot Julen?

Men enligt ovan länk får jag uppfattningen att Discshop säljer 1TB CUH-1216?

Visa signatur

Moderkort: ASUS Z97-A ATX | Processor: Intel Core i7 4790K 4GHz | CPU-kylare: Noctua NH-U14S | Grafikkort: MSI GeForce GTX 770 | RAM: ADATA 16GB CL9 1600MHz | SSD: Samsung SSD 250GB | Nätagg: EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold, Modulär | Display: ASUS 24" VG248QE 144Hz | Mus: SteelSeries Sensei RAW Headphones: QPAD QH-90| Keyboard: QPAD MK-50 MX Red

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Legopappa:

Sämre strömförsörjning till cpu/gpu, enklare byggd hårdvara, ex blu-ray spelaren, mm så troligen sämre kvalité/hållbarhet.

På konsoler gäller det att köpa första revisionen/versionen, då nyare revisioner har besparingar i hårdvaran, för att göra produktion billigare.

Skrivet av Json_81:

Läste att nya PS4'an skulle dra aningen mindre ström, men nej det är inget skillnad att tala om.
Prestanda kommer vara samma tills PS5/XB2 kommer.

Nya CUH-12xx serien drar ca 8% mindre (enligt Sony själva) mot tidigare revisioner av PS4.

Skrivet av S-amme:

http://www.discshop.se/spel/playstation_4/playstation_4_1tb_c...

Jag hänger inte med? Om jag har förstått flera artiklar så är det enbart CUH-1216 500 GB som gäller just nu.. 1TB kommer/ska komma senare? Framförallt i och med att många föreslår att man antingen ska köpa 500 GB CUH 12-16, alternativt vänta mot Julen?

Men enligt ovan länk får jag uppfattningen att Discshop säljer 1TB CUH-1216?

Den där är en ur CUH-11xx serien, således inte nya CUH-12XX serien.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av PowerNet:

Sämre strömförsörjning till cpu/gpu, enklare byggd hårdvara, ex blu-ray spelaren, mm så troligen sämre kvalité/hållbarhet.

Nu blev jag nyfiken, har du någon källa på det? Jag har bara läst om minskad strömförbrukning i den nya revisionen, inget om försämrad Blu-ray etc?

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Testpilot
Skrivet av PowerNet:

På konsoler gäller det att köpa första revisionen/versionen, då nyare revisioner har besparingar i hårdvaran, för att göra produktion billigare.
Nya CUH-12xx serien drar ca 8% mindre (enligt Sony själva) mot tidigare revisioner av PS4.
Den där är en ur CUH-11xx serien, således inte nya CUH-12XX serien.

Blu-ray-spelaren har en annan konstruktion med färre rörliga delar, jämför den gamla mot den nya (scrolla ner till fjärde bilden). Att den är simplare betyder ju inte att den är sämre utan kan även betyda att den håller bättre eftersom den har färre delar.

Att de lyckas krympa tillverkningsprocessen för processorerna kan inte jag se att det skulle vara något dåligt, tvärt om ger det lägre strömförbrukning. Den nya PS4:an har hälften så många minneskapslar (fast dubbelt så stora då) vilket också minskar strömförbrukningen.

Att den första revisionen skulle vara bäst håller jag inte heller med om
Den första Xbox 360 hade inte HDMI och det var först flera revisioner fram de lyckades fixa RROD, samtidigt la de till internt flash-minne.

Den första revisionen av PS3 hade en fördel att det gick att spela PS2-spel men utöver det är den väldigt stor och högljudd och idag är den tjocka inte mer eftertraktad än slim.

Det första PlayStationet slet ut lasern så man fick lägga den upponer.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Blev sugen på att köpa PS4 idag för PS5 lär väl inte komma på några år? Är det billigaste sättet att köpa PS4 just nu här eller: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/P... ? Kollade prisjakt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mhj:

Blev sugen på att köpa PS4 idag för PS5 lär väl inte komma på några år? Är det billigaste sättet att köpa PS4 just nu här eller: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/P... ? Kollade prisjakt.

Den här är prisvärd, samma pris i de flesta stora butiker;

1TB Fifa16-bundle

jämfört med den du länkade till, så får man här 500gig extra + fifa 16 för bara 500 spänn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D1360:

Den här är prisvärd, samma pris i de flesta stora butiker;

1TB Fifa16-bundle

jämfört med den du länkade till, så får man här 500gig extra + fifa 16 för bara 500 spänn.

Jääävlar vad mer prisvärd den är än att köpa den här: http://www.electroworld.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/P... och sen fifa 16 separat. Stort tack för länken!! Slår nog till direkt!

Permalänk
Medlem

Fick mitt PS4 igår och jag blev helt bortblåst! Sicket lyft mot PS3:an, allt är så mycket snabbare och party chatten fungerar utmärkt. Hann bara spela 2 tim av MGSV igår, men ska försöka få in lite mer tid i helgen

Btw, tycker ni att enheten låter mer i viloläge med en skiva i? Tog ut skivan så tystnade den direkt.

Visa signatur

Permalänk
Inofficiell ambassadör
Skrivet av lord_tito:

Fick mitt PS4 igår och jag blev helt bortblåst! Sicket lyft mot PS3:an, allt är så mycket snabbare och party chatten fungerar utmärkt. Hann bara spela 2 tim av MGSV igår, men ska försöka få in lite mer tid i helgen

Btw, tycker ni att enheten låter mer i viloläge med en skiva i? Tog ut skivan så tystnade den direkt.

Njae, vet att min skivläsare kan fortsätta snurra en liten stund efter att man satt konsolen i viloläge. Men den slutar av sig själv efter en liten stund tror jag? Jag brukar nästan aldrig lämna skivor i när jag inte spelar iaf, gammal vana antar jag

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xyborg:

Njae, vet att min skivläsare kan fortsätta snurra en liten stund efter att man satt konsolen i viloläge. Men den slutar av sig själv efter en liten stund tror jag? Jag brukar nästan aldrig lämna skivor i när jag inte spelar iaf, gammal vana antar jag

Tack för tipset, kan testa att låta den vara en stund och se om den tystnar efter en liten stund

Visa signatur

Permalänk
Testpilot

I viloläge ska den vara knäpptyst, ingen skillnad mot det avstängda läget. Min står i viloläge just nu med en skiva i och det enda som tyder på att den inte är helt avstängs är att den lyser orange på ovansidan.

Om du har i en USB-kabel för att fortsätta ladda kontrollen kan den däremot låta från fläkten har jag för mig, kan det vara orsaken?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Skrivet av hunden:

I viloläge ska den vara knäpptyst, ingen skillnad mot det avstängda läget. Min står i viloläge just nu med en skiva i och det enda som tyder på att den inte är helt avstängs är att den lyser orange på ovansidan.

Om du har i en USB-kabel för att fortsätta ladda kontrollen kan den däremot låta från fläkten har jag för mig, kan det vara orsaken?

Det kan absolut vara orsaken, hade i laddaren då. Har någon av er haft problem med viloläget? Jag kunde inte väcka PS4an från viloläget så jag fick stänga av strömmen istället. Konsolen blinkade vitt också.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Det kan absolut vara orsaken, hade i laddaren då. Har någon av er haft problem med viloläget? Jag kunde inte väcka PS4an från viloläget så jag fick stänga av strömmen istället. Konsolen blinkade vitt också.

Någon enstaka gång har jag haft problem med att ansluta till nätverk(wifi) då jag startat den från viloläge men aldrig att den vägrat starta.
Spelar tyvärr rätt mycket så den hinner inte stå i flera dagar i viloläget dock.

Min är även en av dessa versioner som behöver spännband för att inte lyfta när fläkten går igång , det är enerverande men man får vänja sig.

Permalänk
Medlem

Idag kom 3.0.
Har skapat en community för oss Swec. "SweClockers.com" heter den.
Om inte någon från SpelClockers vill sköta detta?