WildStar - [Inget guestpass-tiggande /Mod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

Härligt att du gillar spelet!
Har du kollat Subforumet för Jabbit på Wildstars egna forum?
Har ingen större koll på exile sidan förutom "high-tier" raid guilderna så som Codex.

Hur som helst om du rollar Dominion istället så är du välkommen till Cynical som Socal member

Jag startade en Mechari Medic på Jabbit nu. Vill gärna gå med i guilden Vilken info behöver du för att kunna invita?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzer:

Vi är 6 spelare på europeiska PVP-servern Luminai, i en guild vid namn Quantum Satis. Vårt mål är att bli den största svenska guilden på servern, med inriktning på både PVP och PvE.

Vi lirar allihop ett par timmar om dagen, och är just nu runt lvl 15 allihop. Om det är någon som är intresserad så är ni mer än välkomna

Åh fan.. Kanske ska haka på er istället

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Vi är 6 spelare på europeiska PVP-servern Luminai, i en guild vid namn Quantum Satis. Vårt mål är att bli den största svenska guilden på servern, med inriktning på både PVP och PvE.

Vi lirar allihop ett par timmar om dagen, och är just nu runt lvl 15 allihop. Om det är någon som är intresserad så är ni mer än välkomna

Hur är spelet nu? Lirade vid release. Är de nå pvp igång eller är de bara pve som gäller??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Åh fan.. Kanske ska haka på er istället

Gör det! Skicka mig vad du heter så lägger jag till dig nu under förmiddagen

Skrivet av Gurrasson:

Hur är spelet nu? Lirade vid release. Är de nå pvp igång eller är de bara pve som gäller??

Spelet är grymt mycket bättre nu faktiskt. Allting flyter så mycket bättre, menyerna är klarare osv. Lite som att man tagit alla de bästa aspekterna från de stora MMORPG-spelen och sammanställt till ett spel.

Än så länge har jag personligen inte stött på alltför mycket PvP, men då får man ha i åtanke att jag bara är lol 16. Jag har dock fått intryck av att det faktiskt är mycket PvP igång i de lite högre levlarna, genom att ha tittat på zonchatter och så.

Spelar du nu eller är du i ett uppehåll? Du borde komma tillbaka och köra en sväng med oss

Permalänk
Entusiast

Ger mig nog tillbaks in i WildStar om ett par veckor, denna uppdateringen ser ju faktiskt bra ut men vill inte hoppa in när hypen är för stor å servrarna är överbelastade?

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Gör det! Skicka mig vad du heter så lägger jag till dig nu under förmiddagen

Spelet är grymt mycket bättre nu faktiskt. Allting flyter så mycket bättre, menyerna är klarare osv. Lite som att man tagit alla de bästa aspekterna från de stora MMORPG-spelen och sammanställt till ett spel.

Än så länge har jag personligen inte stött på alltför mycket PvP, men då får man ha i åtanke att jag bara är lol 16. Jag har dock fått intryck av att det faktiskt är mycket PvP igång i de lite högre levlarna, genom att ha tittat på zonchatter och så.

Spelar du nu eller är du i ett uppehåll? Du borde komma tillbaka och köra en sväng med oss

Okej, ja det låter ju bra! Har inte spelat på typ 1år

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ger mig nog tillbaks in i WildStar om ett par veckor, denna uppdateringen ser ju faktiskt bra ut men vill inte hoppa in när hypen är för stor å servrarna är överbelastade?

Det tycker jag du gör helt rätt i! Servrarna är faktiskt inte helt söndermatade - nu längre. Första två dagarna efter F2P öppnade så var alla servrar fulla med ~1 timmes väntetid. Nu har de dock öppnat två servrar till, Jabbit 2 och Luminai 2. Nu är det aldrig kö faktiskt, och fördröjningen i combat osv är numera helt oexisterande. Så det är skönt som tusan nu faktiskt, att devsen faktiskt lyssnat och uppgraderat

Skrivet av Gurrasson:

Okej, ja det låter ju bra! Har inte spelat på typ 1år

Ser jag dig in-game?

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Vi är 6 spelare på europeiska PVP-servern Luminai, i en guild vid namn Quantum Satis. Vårt mål är att bli den största svenska guilden på servern, med inriktning på både PVP och PvE.

Vi lirar allihop ett par timmar om dagen, och är just nu runt lvl 15 allihop. Om det är någon som är intresserad så är ni mer än välkomna

Men tja! Finns det möjlighet att få joina er guild kanske? Blir så tråkigt att springa omkring ensam
Spelar ni dominion eller exiles?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firkraag:

Ger mig nog tillbaks in i WildStar om ett par veckor, denna uppdateringen ser ju faktiskt bra ut men vill inte hoppa in när hypen är för stor å servrarna är överbelastade?

Carbine svettas en hel del nu, verkar vara väldigt många som vill spela Wildstar, vilket är roligt. Det är bara synd att dom inte var bättre förberedda.

Servrarna mår ganska dåligt men jag lyckades ändå spela upp en ny alt till 50 igår

Permalänk
Medlem

Var tankar man bäst addons? Jag körde ned curse-klienten som jag använt till WoW innan, men det verkar som att pluginsen som fanns där var outdated hela högen... Det vore ju bra att ha t.ex. Threat meter och DPS meter som tank.

Om ni som har spelat sen innan vill rekommendera några bra addons vore det fint!

Visa signatur

CPU: intel i7 6700K GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming 4G MOBO: ASUS Z170-P ATX RAM: Corsair 16GB DDR4 2666Mhz Vengeance LPX KYL: Cooler Master Hyper 212 EVO PSU: EVGA Supernova G2 750W BURK: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flyktsoda:

Men tja! Finns det möjlighet att få joina er guild kanske? Blir så tråkigt att springa omkring ensam
Spelar ni dominion eller exiles?

Helt klart!

Vi spelar Exile allihop, lägg till Stor Tallrik som vän så bjuder vi in dig så fort jag nattat lille grabben här hemma

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Helt klart!

Vi spelar Exile allihop, lägg till Stor Tallrik som vän så bjuder vi in dig så fort jag nattat lille grabben här hemma

Yay! Vad roligt!
Har faktiskt ingen exile på Luminai (ÄN!) men tänkte rolla en fin liten SS. Försöker adda dig när servrarna är uppe igen och jag lyckats göra en char

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Det tycker jag du gör helt rätt i! Servrarna är faktiskt inte helt söndermatade - nu längre. Första två dagarna efter F2P öppnade så var alla servrar fulla med ~1 timmes väntetid. Nu har de dock öppnat två servrar till, Jabbit 2 och Luminai 2. Nu är det aldrig kö faktiskt, och fördröjningen i combat osv är numera helt oexisterande. Så det är skönt som tusan nu faktiskt, att devsen faktiskt lyssnat och uppgraderat

Ser jag dig in-game?

Kanske tar och installerar och tittar in lite då och då Exile på Luminai som gäller??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flyktsoda:

Yay! Vad roligt!
Har faktiskt ingen exile på Luminai (ÄN!) men tänkte rolla en fin liten SS. Försöker adda dig när servrarna är uppe igen och jag lyckats göra en char

Grymt

Skrivet av Gurrasson:

Kanske tar och installerar och tittar in lite då och då Exile på Luminai som gäller??

Precis : ) Lägg till Stor Tallrik så ses vi!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster:

Var tankar man bäst addons? Jag körde ned curse-klienten som jag använt till WoW innan, men det verkar som att pluginsen som fanns där var outdated hela högen... Det vore ju bra att ha t.ex. Threat meter och DPS meter som tank.

Om ni som har spelat sen innan vill rekommendera några bra addons vore det fint!

Curse.com kör jag. Många addons är utdaterade eftersom det är så många och frekventa småfixar, som av någon anledning ändå kallas patches - och därför blir addons "utdaterade". De funkar dock ändå, utan problem i 99% av gångerna.

Jag kör följande addons:

ForgeUI (http://www.curse.com/ws-addons/wildstar/227047-forgeui):
Addon för att skräddarsy sitt UI. Många, jag inkluderat, tycker att standardutförandet är något för onödigt stort, och då är detta addon guld värt!

Vortex Meter (http://www.curse.com/ws-addons/wildstar/228503-vortex-meter)
DPS- och healing-mätare

RaidCore (http://www.curse.com/ws-addons/wildstar/227908-raidcore)
Lite notifications under bossfighter och liknande

Ayth_Quest (http://www.curse.com/ws-addons/wildstar/220588-ayth_quest)
Addon för att skynda på och underlätta questande. Du slipper trycka på vidare-knappen när du ska ta emot och lämna in quests, det sker automatiskt och med ett tryck. Du får även en bättre "tracker" som visar var dina objectives befinner sig, om det så är en npc eller en grupp monster du behöver lappa till

Threat meter har jag faktiskt inte hunnit kika på, men är inget jag oroat mig för än så länge - eftersom jag helar folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Åh fan.. Kanske ska haka på er istället

Skrivet av Flyktsoda:

Men tja! Finns det möjlighet att få joina er guild kanske? Blir så tråkigt att springa omkring ensam
Spelar ni dominion eller exiles?

Skrivet av Gurrasson:

Kanske tar och installerar och tittar in lite då och då Exile på Luminai som gäller??

Jag är dessvärre uttvingad ur huset av frugan och grabben, men lägg till "Sötsom Fan" som vän in-game så bjuder han in er : )
Hoppas vi ses ikväll!

Permalänk
Medlem

Trodde deras f2p modell skulle vara med som GW2.
Men de vill att man ändå ska pröjsa en del pengar i månaden för att få tillgång till exempel ,guild.
wtf..

https://shop.wildstar-online.com/product/signatureMembership

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Trodde deras f2p modell skulle vara med som GW2.
Men de vill att man ändå ska pröjsa en del pengar i månaden för att få tillgång till exempel ,guild.
wtf..

https://shop.wildstar-online.com/product/signatureMembership

Med tanke på spelets faktiska storlek, och systemkrav osv, tycker jag att det är helt förståeligt att de behöver tjäna in en del också. Tillgång till guild får du ju, bara att du inte kan skapa en eller bjuda in till en.

Permalänk

Är deras hemsida nere eller vad?

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk

Alltså va fan.. är ju nån 2-step verification skit på mitt acc.. Laddade ner google authenticator men den är ju kopplad då till mitt gmail.
Wildstar-accet är på min andra mail, och koden jag får säger de är fel..

Vafan gör man??

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem

Kommer du inte in på din andra mail? Vilken kod säger de är fel?

Permalänk
Skrivet av Belzer:

Kommer du inte in på din andra mail? Vilken kod säger de är fel?

Jo, jag kan logga in på båda mailen. Men accet ligger på en outlook-mail medan authenticatorn på ett gmail. Så när jag ska logga in på mitt acc i spelet då så ska jag slå in verifieringskoden så säger de att den är fel?

Samma om jag går in på hemsidan, loggar in på mitt acc. Och vill ta bort 2-step verification så måste man ju slå in verifieringskod till det. Men där säger de oxå att koden ej stämmer från authenticatorn.

Tänkte byta mail på accet, men verkade inte gå heller.....

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Jo, jag kan logga in på båda mailen. Men accet ligger på en outlook-mail medan authenticatorn på ett gmail. Så när jag ska logga in på mitt acc i spelet då så ska jag slå in verifieringskoden så säger de att den är fel?

Samma om jag går in på hemsidan, loggar in på mitt acc. Och vill ta bort 2-step verification så måste man ju slå in verifieringskod till det. Men där säger de oxå att koden ej stämmer från authenticatorn.

Tänkte byta mail på accet, men verkade inte gå heller.....

Ah okej. Jag har två vänner som jag vet har gjort helt rätt, och även de fick errorn att koden inte var rätt. De provade lite senare helt enkelt, och då funkade det till slut. Det enda jag kan råda dig om, tyvärr ^^

Permalänk
Medlem

Servrarna verkar vara rejält överbelastade. Tidigare idag var det 40 min kö för att komma in och nu får jag inte ens ställa mig i kö.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foster:

Var tankar man bäst addons? Jag körde ned curse-klienten som jag använt till WoW innan, men det verkar som att pluginsen som fanns där var outdated hela högen... Det vore ju bra att ha t.ex. Threat meter och DPS meter som tank.

Om ni som har spelat sen innan vill rekommendera några bra addons vore det fint!

Kör med curse. Även om addons är utdaterade så funkar de flesta ändå.

Du kan force loada dom i spelet under Addons -> Välj Addon -> Configure Launch -> Ignore version mismatch and load addon

UI
LUI Aura för att hantera och lägga till auras
ForgeUI - Annat UI, bra och enkelt att justera
Vortex Meter - DPS meter
Vince RaidFrames - bättre overview över raid partyt
RaidCore
BuffFilter
OhmnaHelper - För sista bossen i GA raiden.

Gött att ha:
ETooltip för att se exakt vilka stats som kommer ändras +/- om du håller musen över ett nytt item
KuronaBags
MailHelper
CommodityStats
RuneMaster - Låter dig se vad du behöver för att crafta vissa runor och göra inköpslistor
Vince Builds - Låter dig spara skillbuild och enkelt byta mellan dessa med ett klick

Questing:
TapThat - Autoklickar när du behöver spamma F för något mission
CheatSimon - Löser SimonSays quest automatiskt
Perspective - Dra linjer till quest objectives, mobs, harvesting nodes, path missions osv.
AutoScan - Scannar automatiskt saker du springer förbi om du är scientist, annars måste du klicka på varje grej och sedan G för att botten ska scanna

Måste Ha
LUI Holdem - Spela Texas Hold'em ingame med ett riktigt UI, antingen med ingame currency eller låtsas pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Servrarna verkar vara rejält överbelastade. Tidigare idag var det 40 min kö för att komma in och nu får jag inte ens ställa mig i kö.

Maintenance

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Servrarna verkar vara rejält överbelastade. Tidigare idag var det 40 min kö för att komma in och nu får jag inte ens ställa mig i kö.

EU är nere för hotfix.
Är du på Jabbit så laggar det, Jabbit -2 laggar tydligen inte alls lika mycket.
Tror problemet är att många nya spelare väljer Jabbit ändå.

Dom borde verkligen stängt jabbit för nya spelare när dom introducerade Jabbit-2

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoToes:

EU är nere för hotfix.
Är du på Jabbit så laggar det, Jabbit -2 laggar tydligen inte alls lika mycket.
Tror problemet är att många nya spelare väljer Jabbit ändå.

Dom borde verkligen stängt jabbit för nya spelare när dom introducerade Jabbit-2

Aha, okej.

Permalänk

Körde igång en SS imorse Blev nog lvl 5.. hahah

Visa signatur

Desktop: Geforce GTX 770 | 8gb DDR3 1600mhz | Intel i5-4670k | SSD 120gb | OS Win 8.1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurrasson:

Körde igång en SS imorse Blev nog lvl 5.. hahah

På Luminai? Heteru!? : )