The Legend of Zelda Wii U

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Får mig att tänka på Nimbus Land i Super Mario RPG som var en stad i molnen där Mallow kom ifrån:

http://i.ytimg.com/vi/NaG0Cs462iU/hqdefault.jpg

Har snart spelat igenom Majora's Mask 3D 100% och har nyligen börjat med A Link Between Worlds och Ocarina of Time 3D igen.
Kanske ska spela igenom Zelda no Densetsu: Yume o Miru Shima (The Legend of Zelda: Link's Awakening) när jag får det nu i veckan till Super Game Boy på Super Famicom.

Hoppas hoppas att The Legend of Zelda Wii U släpps i år för nu är hypen här riktigt stor.
Link ser riktigt badass ut:

Hehe jo, Nimbus Land var ett av de absolut härligaste ställena i Super Mario RPG. Underbart spel, hade gärna sett fler spel i samma stuk. Paper-serien är ju lite annorlunda.

Links Awakening rekommenderas varmt (förslagsvis DX-utgåvorna), en klar personlig favorit det.

Jag har aldrig riktigt trott på att de får ut spelet i år så gissar tyvärr på 2016. Samtidigt tror jag att Nintendo faktiskt har de resurser som krävs för att faktiskt få ut spelet i julhandeln och då i, som vanligt, fungerande skick. 2015 har inledningsvis mest framstått som ett år av förseningar.

Själv borde jag lägga lite mer speltid på Majoras Mask 3D känner jag.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Själv borde jag lägga lite mer speltid på Majoras Mask 3D känner jag.

Jag har alltid spelat igenom Majora's Mask "som man ska" dvs. utan sequence breaks. Men i 3D versionen tog jag en annan vändning och skaffade mig både Goron Mask, Zora Mask, Lens of Truth och Hookshoten innan jag ens besökt Woodfall templet genom diverse sequence breaks.

Jag hade ganska många hjärtan med tanke på allt man kan göra om man har alla 3 huvudmaskerna i början.

Genom att ha skölden uppe och göra bakåtvolter kunde jag tajma ett hopp upp på bergväggen och ta mig förbi det stora isblocket för att ta mig till Mountain Village för att sedan göra det som krävs för att få Goron masken.

Sedan använde jag en ChuChu på Termina field och lurade den till staketet där du behöver ha Epona för att komma till Great Bay, drog på mig Goron masken vid staketet, gjorde mig till en boll och sedan en ground pound för att sedan återgå till vanliga Goron formen i luften.
Tajmar man det hela rätt och ChuChun hoppar och skadar dig kan man flyga över och landa på andra sidan staketet för att komma till Great Bay.

Ganska coolt ändå.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon183825:

Jag har alltid spelat igenom Majora's Mask "som man ska" dvs. utan sequence breaks. Men i 3D versionen tog jag en annan vändning och skaffade mig både Goron Mask, Zora Mask, Lens of Truth och Hookshoten innan jag ens besökt Woodfall templet genom diverse sequence breaks.

Jag hade ganska många hjärtan med tanke på allt man kan göra om man har alla 3 huvudmaskerna i början.

Genom att ha skölden uppe och göra bakåtvolter kunde jag tajma ett hopp upp på bergväggen och ta mig förbi det stora isblocket för att ta mig till Mountain Village för att sedan göra det som krävs för att få Goron masken.

Sedan använde jag en ChuChu på Termina field och lurade den till staketet där du behöver ha Epona för att komma till Great Bay, drog på mig Goron masken vid staketet, gjorde mig till en boll och sedan en ground pound för att sedan återgå till vanliga Goron formen i luften.
Tajmar man det hela rätt och ChuChun hoppar och skadar dig kan man flyga över och landa på andra sidan staketet för att komma till Great Bay.

Ganska coolt ändå.

Sånt kan vara rätt trevligt att titta på faktiskt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon5930:

Sånt kan vara rätt trevligt att titta på faktiskt.

Det var sjukt längesedan jag gjorde sequence breaks i något spel faktiskt, det spel jag gjort mest i är nog Super Metroid men även en del i Metroid Prime.
Sequence breaks är ju inget fusk i sig tycker jag, man får ju trots allt slita för att få dem saker man är ute efter.

Sedan finns ju det uppenbara sequence breaks som i The Legend of Zelda till NES, jag har ofta klarat både det ena och det andra innan jag ens har gjort första dungeon.

Permalänk
Medlem

Zelda U kommer förmodligen inte släppas i år trots allt.

Permalänk
Inaktiv

Det kommer bli Zelda Twilight Princess all over again då med andra ord, kanske? Det var egentligen tänkt släppas 2004 men det blev ju släppt 2006 istället.
Inte mig emot, då har de mer tid att göra det ännu mer storslagnare.

Permalänk
Inaktiv

Ganska oväntat att spelet inte kommer i år, även om jag fortfarande hoppades på det. Vore fint om de återlanserade något annat Zelda-spel så länge. HD-utgåva av Ocarina of Time, Majoras Mask, Twilight Princess, Four Sword Adventures och/eller Skyward Sword. VC-utgåvor av några/alla av spelen vore också trevligt förstås.

Permalänk
Medlem

Gissar på att de släpper det på nästa konsoll istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Gissar på att de släpper det på nästa konsoll istället.

Blir kanske precis som Twilight Princess. Släpps till två konsoler.

Visa signatur

Dator: Mac Mini M4 500gb Display: Dell 34" Alienware AW3423DW
Spelkonsol: Nintendo Switch 2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cooling23:

Blir kanske precis som Twilight Princess. Släpps till två konsoler.

Kanske, kanske inte.
Som jag ser det är det 50/50 att det släpps på Wii U.

För dem som fortfarande har Super Paper Mario färskt i minnet kanske kommer ihåg att det skulle komma till GameCube men det slutade av med att det istället kom ut till Wii.

Jag minns för jag hade förbokat Super Paper Mario till GameCube men blev blåst och fick köpt det långt senare till Wii när jag hade börjat satsa på den.

Endera blir det som Twilight Princess att det både kommer komma ut till Wii U och den nya konsolen eller så blir det som i fallet med Super Paper Mario att vi som förbokat och hoppats på en Wii U release blir blåsta.

Skulle så vara fallet kommer jag inte att köpa spelet och jag tänker inte satsa mer pengar på någon som tillverkar spel och konsoler mer någonsin.

The Legend of Zelda till Wii U blir potentiellt det sista "NYA" spel jag köper och sedan kommer jag enbart hålla mig till retro, jag känner att jag gjort mitt efter 25+ år inom spelbranschen.

Permalänk
Medlem

Några nyheter ute om detta spel? Bilder, filmer, trailers, datum, rykten eller vad som helst? Har lite "abstinens" på Zelda och det här spelet dyker upp i tankarna titt som tätt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Några nyheter ute om detta spel? Bilder, filmer, trailers, datum, rykten eller vad som helst? Har lite "abstinens" på Zelda och det här spelet dyker upp i tankarna titt som tätt

Det verkar vara rätt tyst. Känslan jag får är att det nog inte längre handlar om en Wii U titel utan om en titel avsedd för NX eller vad nästa stationära konsoll nu kommer heta. Rätt trist med tanke på att Nintendo var ganska aktiv med såväl intervjuer såväl som videor och liknande.

Det suger lite extra med tanke på att det troligen var tänkt att spelet skulle dyka upp lagom till julhandeln i år. Just nu är det ganska tomt.

Permalänk
Medlem

@anon5930: De sa igen vid E3 att det kommer till Wii U. Tror att det blir som med TP till GC/Wii

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Blewris:

@anders190: De sa igen vid E3 att det kommer till Wii U. Tror att det blir som med TP till GC/Wii

Samtidigt har Nintendo bytt president sedan dess så det är ju frågan om vad som egentligen gäller nu. Men även jag hoppas ju såklart på ett Wii U släpp och TP-lösningen är fullt acceptabel för min del. Beroende på hur stora skillnaderna skulle bli så är det möjligt att jag köper bägge utgåvorna.

Permalänk
Inaktiv

En Twilight Princess lösning fungerar absolut.

Har min förbokning kvar på DiscShop (vet inte längre varför då det börjar se mörkt ut) och minsta lilla tecken på att vi kommer bli blåsta och inte få se spelet på Wii U så avbokar jag det med en gång.

Kommer det så kommer det annars lär det aldrig bli något mer spelköp för min del.

Har spelat igenom en hel hög med Famicom/Famicom Disk System och Super Famicom spel den sista tiden och börjar inse att spel av denna kaliber och kvalitet aldrig någonsin kommer att se jordens yta mer.

Det finns inget hjärta och ingen själ i dagens spel idag och jag saknar tiden då man köpte "färdiga och fullständiga spel" och inte spel som bara handlar om DLC, mikrotransaktioner och är fullt med buggar till förbannelse.

Retro 4 ever!

Permalänk
Medlem

Nu får dom snart släppa någon mer info om detta spel!

Skyward Sword var en gigantisk besvikelse och det var absolut inte tack vare att spelet var dåligt utan mer att man blev tvingad att sitta och vifta som en fjolla för att kunna spela så de la jag åt sidan på obestämd tid..

Mitt stackars Wii U har stått och dammat under hela 2015 i brist av spel sen jag tröttnade på wind waker HD

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

Nu får dom snart släppa någon mer info om detta spel!

Skyward Sword var en gigantisk besvikelse och det var absolut inte tack vare att spelet var dåligt utan mer att man blev tvingad att sitta och vifta som en fjolla för att kunna spela så de la jag åt sidan på obestämd tid..

Mitt stackars Wii U har stått och dammat under hela 2015 i brist av spel sen jag tröttnade på wind waker HD

http://i.imgur.com/pwBvwgq.jpg

Tycker du inte om konceptet med Skyward Sword? Jag gillade faktiskt hur de utvecklade motion kontrollen för det spelet, det var super bekvämt att ligga i soffan bekvämt och göra små rörelser utan någon vidare ansträngning så funkade det suveränt! Ett otroligt grymt spel i mitt tycke, däremot skulle jag tycka om en Twilight Princess remake i HD med traditionell kontoll

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tycker du inte om konceptet med Skyward Sword? Jag gillade faktiskt hur de utvecklade motion kontrollen för det spelet, det var super bekvämt att ligga i soffan bekvämt och göra små rörelser utan någon vidare ansträngning så funkade det suveränt! Ett otroligt grymt spel i mitt tycke, däremot skulle jag tycka om en Twilight Princess remake i HD med traditionell kontoll

twilight princess på gamecube med rgb kabel är fint nog

tyvärr avskyr jag motion controls mer än något annat, otroligt välgjort och bra spel så långt som jag orkade spela igenom det.. ser gärna en remake med riktigt kontroll i framtiden

Visa signatur

Permalänk

Wind waker, Twilight princess, och Skyward sword är i mina ögon totalt flopp... gillad einte något av dem.

Wind waker gillade jag inte för tecknarstilen.
Twilight princess fastnade jag aldrig riktigt för utan blev mer att man tvingade sig igenom det. (testat både GC och wii versionen och gc vann lätt den matchen med en riktig kontroll...)
Skyward sword hatade jag kontrollerna i något fruktansvärt att ja inte äns kört klart det... de här med vifta skiten ur min handkontroll är inte min grej.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Wind waker, Twilight princess, och Skyward sword är i mina ögon totalt flopp... gillad einte något av dem.

Wind waker gillade jag inte för tecknarstilen.
Twilight princess fastnade jag aldrig riktigt för utan blev mer att man tvingade sig igenom det. (testat både GC och wii versionen och gc vann lätt den matchen med en riktig kontroll...)
Skyward sword hatade jag kontrollerna i något fruktansvärt att ja inte äns kört klart det... de här med vifta skiten ur min handkontroll är inte min grej.

Det är helt otroligt hur lika man tycka om saker, enligt min åsikt var Twilight Princess en värdig uppföljare av Ocarina of Time. Däremot kan jag hålla med om stilen med Wind Waker, jag var själv skeptisk till designen men det var inte förrän efter några timmars spelande som jag insåg att det var ännu ett genialiskt skapelse av Miyamoto, ett av de bästa Zelda spelen genom tiderna faktiskt. Nu sist men inte minst, till Skyward Sword kan jag utan tvekan sätta spelet på Top 3 av alla Zelda spelen efter Ocarina of Time och Majora's Mask. Jag älskade kontrollen, det var bekvämt och gjorde spelandet mer spännande, men tydligen är det inte alla som trivs med det konceptet och det kan jag ändå förstå, fast det är synd att ni inte upplevde det som jag gjorde. Nu förtiden tar man spelandet för seriöst med våra kritik och nedlåtande kommentarer, man saknar tiden där man bara kunde ta spelet som det var och bara njöt av det, som till exempel förr i tiden var det inte klagomål när man hittade massa buggar i spelen, vi uppskattade att det ens fanns spel. Men vi värdesätter inte sånt längre för att vi har blivit såpass bortskämda, vi vill bara ha bättre, bättre och bättre hela tiden, allting har bara blivit klagomål, fast det är bara jag som lever kvar i 90 talet

Permalänk
Medlem

Det är helt otroligt hur lika man tycka om saker, enligt min åsikt var Twilight Princess en värdig uppföljare av Ocarina of Time. Däremot kan jag hålla med om stilen med Wind Waker, jag var själv skeptisk till designen men det var inte förrän efter några timmars spelande som jag insåg att det var ännu ett genialiskt skapelse av Miyamoto, ett av de bästa Zelda spelen genom tiderna faktiskt. Nu sist men inte minst, till Skyward Sword kan jag utan tvekan sätta spelet på Top 3 av alla Zelda spelen efter Ocarina of Time och Majora's Mask. Jag älskade kontrollen, det var bekvämt och gjorde spelandet mer spännande, men tydligen är det inte alla som trivs med det konceptet och det kan jag ändå förstå, fast det är synd att ni inte upplevde det som jag gjorde. Nu förtiden tar man spelandet för seriöst med våra kritik och nedlåtande kommentarer, man saknar tiden där man bara kunde ta spelet som det var och bara njöt av det, som till exempel förr i tiden var det inte klagomål när man hittade massa buggar i spelen, vi uppskattade att det ens fanns spel. Men vi värdesätter inte sånt längre, allting har bara blivit klagomål, fast det är bara jag som lever kvar i 90 talet

skyward sword är snuskigt välgjort med kontrollen förstör hela upplevelsen.. hoppas de gör en remake på det framöver så man kan njuta av det

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

skyward sword är snuskigt välgjort med kontrollen förstör hela upplevelsen.. hoppas de gör en remake på det framöver så man kan njuta av det

Men vänta låt mig fråga detta, har du kollat inställningar på din sensor bar och wii mote så att det inte har stört funktionen eller liknande? Jag hade någon konstig inställning som gjorde att min remote inte reagerade så bra i början av köpet av min Wii U, sedan när jag anpassade i inställningarna blev det hur bra som helst. Sen kan ju föremål i vägen också orsaka att kontrollen inte får full signal.

Permalänk
Medlem

Funderade på att skafa wii u just för zelda ( ganska bilig beg) men säger ni att man måste hålla på att vifta å ha sig, man kan alltså inte stänga av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

RyZen 5700x, MSI B350 Mortar, 16gb corsair LTX, GPU 7800xt

Permalänk
Medlem

För mig har det gått lite tick-tock

Älskade Ocarina of Time, var inte så förtjust i Majoras Mask. (Gillade inte tidsgrejen)
Älskade Twilight Princess (Wii), ogillade Skyward Sword. (För lång intro, tröttnade)
Älskade Phantom Hourglass, inte jätteförtjust i Spirit Tracks. (för mycket blåsande i micken).

Nu har jag Wii U och fick med Windwaker HD. Har inte provat det ännu dock. Något kul?

Permalänk
Inaktiv

Det enda Zelda-spel jag personligen ogillar av de officiella spelen är nog Zelda II faktiskt. Håller de flesta andra spelen väldigt högt.

Men vänta låt mig fråga detta, har du kollat inställningar på din sensor bar och wii mote så att det inte har stört funktionen eller liknande? Jag hade någon konstig inställning som gjorde att min remote inte reagerade så bra i början av köpet av min Wii U, sedan när jag anpassade i inställningarna blev det hur bra som helst. Sen kan ju föremål i vägen också orsaka att kontrollen inte får full signal.

Vissa spelare (syftar inte på någon speciell i denna tråden nu) verkar samtidigt ogilla att röra på sig, om det så är hela kroppen eller handleden verkar inte göra någon större skillnad. Lite komiskt att både Valve och Occulus tror att deras kontrollerlösningar kommer uppskattas. Men vem vet, deras lojala ...anhängare lär väl inte säga emot hehe.

Skrivet av L.T.G:

Funderade på att skafa wii u just för zelda ( ganska bilig beg) men säger ni att man måste hålla på att vifta å ha sig, man kan alltså inte stänga av det?

Vilket Zelda-spel syftar du på? Endast Skyward Sword kräver att du gör rörelser och även där klarar man sig ofta med rätt små sådanna. Wii-utgåvan av Twilight Princess använder mer lätta rörelser från Wiimote och Nunchuck för input, behövs inte mycket för att spelet tar emot inputs. Zelda Wind Waker använder om man vill gyron i Gamepad för att sikta, om man inte vill så går det använda spakarna som vanligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L.T.G:

Ja eller hur? Jag vill liksom koppla av med mitt spel. Inte sitta och vifta med armarna och balansera handkontroller hela tiden.

Permalänk
Skrivet av L.T.G:

Såhär är det, enbart Wii spel kräver motion och viftande men inte Wii U spelen, däremot är det alternativt i Wii U spel. Men jag föreslår att du ändå skulle testa med motion i de Zelda spel som har det vilket är Twilight Princess och Skyward Sword, för som jag nämnde förut är det ganska individuellt. Du kanske skulle tycka om det till exempel, i min upplevelse är det inte alls som andra beskriver motion upplevelsen då jag inte alls tycker att man behöver vifta i stora rörelser. Jag brukar i princip ligga djupt i soffan med armarna liggande på soffstödet helt avslappnat och göra små rörelser utan att lyfta armarna, så det är inte alls att du behöver resa dig, sitta upprätt och vifta som en galning. Faktum är att det till och med är bekvämare med motion eftersom knapptryckning hela tiden blir också jobbigt efter ett tag. Därför är det bäst att du testar själv, annars kommer du aldrig veta om det skulle passat dig eller inte. För om du inte skulle ha något emot motion konceptet, skulle jag rekommendera starkt de två spelen då TP och SS är ett av de bästa spelen till Zelda enligt mig.

Permalänk
Medlem

yupp, gillar inte att vifta med armarna när jag spelar dock, vill sitta stilla

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ja eller hur? Jag vill liksom koppla av med mitt spel. Inte sitta och vifta med armarna och balansera handkontroller hela tiden.

finns inga wii u spel där du använder motion controls som krav, WII U är en ny konsol som släpptes 2012, WII däremot släpptes 2005 och har flertals titlar där "viftande" är ett måste.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Oliver91:

finns inga wii u spel där du använder motion controls som krav, WII U är en ny konsol som släpptes 2012, WII däremot släpptes 2005 och har flertals titlar där "viftande" är ett måste.

Nu är jag inte helt säker, men finns väl en del spel som kräver det som Just Dance eller kanske Mario Party 10?