Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Ja du.. Man får öppna plånboken Har du någon aning om vad det är jag har?

Plockade idag isär hela tangentbordet och switcharna såklart. Blev väldigt överraskad eftersom jag hade förväntat mig något åt Cherry MX hållet. Men hade väldigt fel
Har sökt överallt på internet i flera timmar men kan inte hitta JUST den jag har! Men har däremot hittat ett som nästan har exakt samma mekanism, men ändå vissa små skillnader.

Fick en ganska bra uppfattning när jag undersökte switcharna. Och blev väldigt positiv överraskad. Finns en del Topre över det här tangentbordet och är absolut det närmaste alternativet jag har hittat. Funktionsmässigt är den extremt lik ett tangentbord som heter "Sony BKE-2011" som har Topre PCB. Hittade den under "Topre Switch" på Deskthority. Det som talar emot att det inte är en Topre är att det inte finns någon märkning på PCB:n. Något jag antar att det ska göra om det är ett Topre? Och så har den ju även stöd för Cherry MX tangenter. Kom dessutom med riktigt fina doubleshot caps Så är extremt nöjd med det.

Blev lite väl långt inlägg såg jag nu..Sry, men kan någon hjälpa mig att lösa detta mysterium så vore jag tacksam. Och kan även ge en tidig julklapp till den som lyckas Kommer lägga upp någon bild efter jag tagit lite nya kort.

Jag tror @rampjesus menade ditt Poker 3 i den tidigare posten, men det andra, vad det nu är, är betydligt mer intressant! Sony har använt och använder fortfarande Topre och så kallade Proto-Topre. De senare kan se ut lite hur som helst, men jag har aldrig sett något som ser ut som det du har. Du skriver att du plockat isär alltihop, det är möjligtvis inte så att du har bilder på de olika delarna? Eller för den delen på hela tangentbordet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Jag tror @rampjesus menade ditt Poker 3 i den tidigare posten, men det andra, vad det nu är, är betydligt mer intressant! Sony har använt och använder fortfarande Topre och så kallade Proto-Topre. De senare kan se ut lite hur som helst, men jag har aldrig sett något som ser ut som det du har. Du skriver att du plockat isär alltihop, det är möjligtvis inte så att du har bilder på de olika delarna? Eller för den delen på hela tangentbordet?

De har du alldeles rätt i att han gjorde.. Nej har själv aldrig sett någonting liknande heller. Bilder på hela tangentbordet kommer upp idag! Dock inte med tangenter på, för de sitter på några andra av mina tangentbord nu Men allt annat fixar jag bild på

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rampjesus:

Daaaamn 😅. Hur gör man för att få tag på det där tangentbordet?

Sry, råkade svara på fel inlägg. Jag köpte mitt på amazon.co.uk. De hade det bästa priset jag kunde hitta inkl frakt. Tangentbordet är Vortex Poker 3 med PBT tangenter och MX Clears . Ett av de prisvärdaste tangentborden just nu, då bara aluminium chassit, som säljs även separat, kostar en mindre förmögenhet att köpa. Det släpps snart ett med bakgrundsbelysning också. För i stort sett samma peng

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Jag har sån ångest. Jag var aptaggad på MDs RGBK set, sen såg jag det här i en IC på GH.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Medlem

Fick mina HKP Topre FN/Esc caps nyligen, riktigt fina men linjen som skiljer var ganska skev :/

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Fick ett litet paket av @Beltet idag, som tack för en god affär.

Lite caps.

Nog inte alla som kommer få användning för 'Rapporter' och 'Inleverans' caps. Men jag kom på ett ställe direkt, dessa hamnar direkt på jobbdatorns tangentbord.

Stort tack för bonusen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Arazand:

Fick ett litet paket av @Beltet idag, som tack för en god affär.

Lite caps.

i.imgur.com/RJJ58oD.jpg

Nog inte alla som kommer få användning för 'Rapporter' och 'Inleverans' caps. Men jag kom på ett ställe direkt, dessa hamnar direkt på jobbdatorns tangentbord.

Stort tack för bonusen.

Toppen att du gillade dem. Visste inte riktigt vad jag skulle skicka för att du skulle känna att det var shysst. Men tänkte att de skulle uppskattas. Mestadels "any key" och "half life". Men jag får också tacka för en bra affär. Kortet funkar utmärkt och det var ett rimligt pris. Jag är helnöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vaun:

Jag har sån ångest. Jag var aptaggad på MDs RGBK set, sen såg jag det här i en IC på GH.
http://i3.tietuku.com/32c8d76ddd3b6d92.png

Ser sjukt bra ut, om man bara hade ett cherry WOB DS set...

Permalänk
Medlem

Lite delar kom idag. Nu väntar jag bara på mina brytare (Zealios 67g tactile).

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

fick också hem ett "GH60" case från aliexpress idag, bra att ha eller nått

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoz:

fick också hem ett "GH60" case från aliexpress idag, bra att ha eller nått
https://c1.staticflickr.com/1/569/21705675930_6ba5fa715a_c.jpg

Inga problem med kvalitén på ditt case heller? Blev glatt överraskad att skruvar ingick, hade för mig att det inte gjorde det.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Kollade precis på dessa sets men jag vet inte vilket ännu, har 3 olika sets som ev kommer nästa vecka.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem

Jag har redan tangenter från point-of-sale - tangentbord. Jag behöver inga fler som jag inte använder ...

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

fixat klart springswap på switcharna som ska användas i mitt andra winkeyless hhkb-bygge, dioder löds imorgon morgon efter jobbet, caset borde anlända så att jag får löda ihop allt senast onsdag morgon såhär går jag tillväga för att öppna switchar iallafall:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flutters:

Ibland undrar jag hur de tänker på Massdrop. Hur kunde den här bli en faktisk drop? Kan knappast varit röstning. Jag tänkte att det var ett skämt först. Jag har iaf hoppat på Danger Zone och Carbon.

Permalänk
Medlem

Lite ny/gamla keycaps sets/färger från Tai-Hao.

https://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=...

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Jubileumsmästare

Sista chansen på den här nu. https://www.massdrop.com/buy/danger-zone-sa-keycap-set

Fick bli ett set och ett RAF set, ska bli kul när man får det i vår.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987

Permalänk
Medlem

Hot Keys Project har öppnat sin säljtråd för oktober månads keycaps https://geekhack.org/index.php?topic=61096.0

Visa signatur

PC: 5600X / 7800XT / 32 GB
FOTO: Sony a7R IIIa
Fotofolio \ flickr \ Mina Custom Gundam-modeller

Permalänk
Medlem
Skrivet av HaZe.eXe:

Någon som har stött på en sån här switch och kan ge mer information? Linjär, känns som något mitt emellan MX Black och Red

http://i61.tinypic.com/ff1ngo.jpg

Skrivet av Khers:

Jag tror @rampjesus menade ditt Poker 3 i den tidigare posten, men det andra, vad det nu är, är betydligt mer intressant! Sony har använt och använder fortfarande Topre och så kallade Proto-Topre. De senare kan se ut lite hur som helst, men jag har aldrig sett något som ser ut som det du har. Du skriver att du plockat isär alltihop, det är möjligtvis inte så att du har bilder på de olika delarna? Eller för den delen på hela tangentbordet?

Skapade en tråd om tangentbordet istället för att posta ett långt inlägg här

http://www.sweclockers.com/forum/trad/1391521-mystiskt-tangen...

Fel dir
Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk
Medlem

Ny bräda kom från Massdrop igår, min första 60%-bräda. Bytte ut capsen mot lila som jag hade liggandes. Brädan är en KC60 av NPKC. Första känslan är bra, välbyggt, kommer dock ta ett tag att vänja sig vid storleken och layouten. Behagliga vita ställbara LEDs sitter på.
Anledningen till att orginal-Enterknappen är kvar är att den lila som jag ville sätta där fastnade när tangenten var ledtryckt. Lite osäker på vad det kan bero på, om det är stabsen som tar i, eller om det är själva cappen som det är fel på.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem

Fick mitt ANSI Ducky RGB YOTG Cherry MX Black idag, ska ta bilder senare ikväll med RGB LEDen på.

Inte dom bästa bilderna men får duga så länge.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Fick mitt ANSI Ducky RGB YOTG Cherry MX Black idag, ska ta bilder senare ikväll med RGB LEDen på.
http://i.imgur.com/rrUAQyw.jpg

Riktigt läckert, funderar på att skaffa ett. Misstänker dock att det kan bli lite protester hemma...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Riktigt läckert, funderar på att skaffa ett. Misstänker dock att det kan bli lite protester hemma...

Det jag inte gillar är Win flaggorna på Win capsen, skulle hellre vilja ha Ducky loggan.

Ge "tanten" en ask choklad.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Det jag inte gillar är Win flaggorna på Win capsen, skulle hellre vilja ha Ducky logan.

Ge "tanten" en ask choklad.

Tyckte att det passade rätt bra med windows-loggan. Men man kunde ju ha varit generös och skickat med två stycken med deras egna också.

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av drwlz:

Tyckte att det passade rätt bra med windows-loggan. Men man kunde ju ha varit generös och skickat med två stycken med deras egna också.

Jo det kunde Ducky ha gjort, går ju att byta ut keycapsen, gillar inte vita keycaps direkt, fick en extra spacebar med en get på å en tangent med "Menu" på, om man vill byta ut "FN" tangenten.

Lite nackdelar: mina sleevade USB kablar från Pexon passar inte (mini USB).
Passar på mina Shine 2/3/4 t-bord.

Micro USB på "Get" bordet.

Finns inga"Mail" å "Min Dator" tangenter (som dom sista på övre raden på Shine 2/3/4 borden).

Edit: Shine 2/3/4 hade/har Duckys logga på Win capsen.

Edit1: Man kan välja när gäller strömmen från USB porten.

Enligt manulen

In order to achieve a better backlight display, Ducky Year Of The Goat usin USB 3.0 Power supply, when plug into the computer with USB 3.0 port.

However, insufficient computer Power may cause USB devices receivin Power shortages and unable to workin properly.

Please switched Ducky YOTG to the USB 2.0 Power mode.

Ändring i text.
Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Fick mitt ANSI Ducky RGB YOTG Cherry MX Black idag, ska ta bilder senare ikväll med RGB LEDen på.
http://i.imgur.com/rrUAQyw.jpg

Texten på Spacebar framför geten, ska det vara YOTG eller är det något annat?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Texten på Spacebar framför geten, ska det vara YOTG eller är det något annat?

Skulle tro det, ser ut som en läkare som har skrivet ut/undertecknat ett recept.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bopper:

Texten på Spacebar framför geten, ska det vara YOTG eller är det något annat?

2015 står det väl?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

2015 står det väl?

Tror du har rätt, som jag skrev till Bopper ser som en läkare som skrivet/undertecknat ett recept.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.