Absolut jag har levt med en av dessa familjer från forna Jugoslavien under en lång tid, Bosnien närmare bestämt fast har även Serber och Kroater ingift i släkten samt bland vänner osv. Jag vet att detta inte är en populär åsikt i dagens PK Sverige bland diverse indoktrinerat folk som lever under propagandatäcket, men jag tänker säga det iaf då det är sanning så som jag levt igenom den överlag, visst finns det alltid undantag men jag menar rent generellt så till den vida grad man nu kan generalisera ett folk så här?
Folket from forna Jugoslavien så som tex Bosnier absolut avskyr ofta att vara arbetslösa, dom har en stark drivkraft och har en hög arbetsmoral. Det var mycket svårt för min före detta tjej och hennes familj när dom anlände till Sverige -90, efter flyktingförläggningen så lärde dom sig kommunicera på Svenska på ett enda år el t.o.m snabbare för de yngre och hela vuxna familjen arbetade och betalade skatt kort därefter, mycket inponerande i min mening ett starkt folk jag har mycket stor respekt för. Likaså de första Assyrier/Syrianer som kom hit har arbetat sig upp, jag vet att det finns Svenskar som mumlat och kollat snett på dom ang deras fina Mercor/BMW's osv men dom jobbar överlag mycket hårt, att driva resturanger/pizzerior kräver mycket input och långa timmar och jag har all respekt för dom. Sen har vi Finnar, Polacker osv oftast vill dom jobba enligt vad jag har sett under mina år och räds inte för att göra rätt för sig alls men så igen jag generaliserar och det finns alltid undantag i alla grupper speciellt i förorten skulle jag tro?
Man kan tyvvärr inte säga det för alla grupper som söker sig hit idag, jag är iofs uppvuxen runt olika grupper av flyktingar så har sett det mesta men jag tror att ryktet sprider sig i länderna där flyktingarna kommer ifrån och när det ryktet sen når alla kommer vi att drunkna i flyktingströmmen om inget görs, inte konstigt att SD växer så det knakar när 7 klöver tokvägrar att ta i problemet med tång ens. Jag har personligen varit arbetslös och tagit socialbidrag (nej inte stålt för 5 öre) och blev då tvingad att genomgå arbetsträning (vuxendagis) och ingick i en sygrupp i ett helt år, detta var i Rinkeby och umgicks med för det mesta Somaliska kvinnor där och vi hade samhällsdebatter var dag men extremt olika syn på saker och ting. Av totalt kanske 50 Somaliska kvinnor så vill jag påstå att iaf 90% (i verkligheten fler vill bara inte överdriva) sa åt mig rakt i ansiktet helt utan att skämmas ett dugg att dom anser sig ha rätt till ekonomiskt stöd i Sverige utan att att behöva arbeta en enda dag och ursäkterna till detta är för många för att gå igenom här och nu i denna redan allt för långa text, jag minns specifit en kvinna som ansåg sig ha rätt att köpa nya Nike skor för närmare 2k paret till alla sina söner, detta varannan månad på skattebetalarnas bekostnad år in och år ut igen och igen och hon var fullt allvarlig och blev t.o.m arg på mig när jag inte såg hur det kan vara rättvist? Hon menade på att hennes söner annars fick skämmas likt en luffare i trasiga, skitiga kläder och därmed kan bli mobbad detta sa hon i ansikten på mig med upphetsad, darrande röst med stirriga ögon och allt. Dvs extra inkomster utöver standard bidraget som följer en norm som är lika för alla grupper oavsett, dessa kvinnor sökte extra (massor av extra) varje månad så som tex nya barnnagnar, extra kläder (utöver vad som ingår i bidragsnormen) och en av dom anklagade t.o.m en Latino soc sekreterare för att vara rasist när hon inte fick allt extra en månad, summa kardemumma dom tror att Sverige är så rikt att det påverkar ingenting att dom får allt detta månad efter månad och förväntar att det aldrig upphöra samt att det är orättvist att gå på arbetsträning och andra sysslor soc/arbetsförmedling tillhandahåller när man lyfter bidrag.
Dom har en annan kultur och jag vet att deras kvinnor ofta inte arbetar i Somalien (utöver hemma sysslor menar jag) men vi är så sjukt mjuka här och detta är såklart inte hållbart i längden det kan ju vilken 5 åring som helst räkna ut på 3 minuter. Men jag skyller inte på dessa kvinnor/grupper heller även då jag inte håller med dom i deras tänk, jag skyller på våra politiker som tillåter utnyttjandet hade vi visat från dag ett att detta inte är acceptabelt i Sverige så hade vi kanske inte haft ryktet vi har idag när alla vill hit, Tyskland el liknande land.
Dessutom var fanken är vår politik när det kommer till att stoppa vansinnet, stoppa krigen väst står för i demokratins namn? Jag vill ha ett parti att rösta på men känner att det inte finns något som passar mig, SD är närmast men håller inte heller med dom om allt och def inte nån rasist, jag har nog umgåtts mer med utlänningar i betongdjungeln än dom flesta här inne har i hela sitt liv och många av de tidigare utlänningar jag umgås med röstade faktiskt SD nu senast, how about that! Tänk om våra politiker faktiskt kunde skapa jobb åt oss alla och undvika integrationen, vi skulle nog kunna gå en bra framtid till mötes. Dom flesta är inte dåliga människor oavsett etnicitet men för allas bästa finns det mycket som måste göras, helst igår redan.