Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

Jag tyckte så pass bra om mitt första HHKB att jag köpte ett till, så jag kunde ha ett hemma och ett på jobbet.

Här är mitt hem-HHKB:
http://i.imgur.com/kYlmNli.jpg

I likhet med @pheting har jag provat mycket och HHKB är det som faller mig bäst i smaken.

Nu med matt3os PBT space på är det fulländat.

Var fick du tag i rosa knappar till Topre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Har lagrat mitt i en kartong. Vill använda det varje dag, men på samma gång inte nöta ut det så att det blir oanvändbart...

Visa signatur

Grubblare

Permalänk
Medlem
Skrivet av careface:

Var fick du tag i rosa knappar till Topre?

SweC marknad

Då det inte känns som om incidensen av sådana försäljningar här är speciellt hög skulle jag kolla DT och GH. Då och då dyker det upp set, men rosa är kanske inte det vanligaste om det är just det du är ute efter (jag missade dock ett blankt rosa i somras, något jag grämer mig lite över).

Om andra färger kan vara intressanta hade Widebasket på ebay länge många färger till salu, men de flesta är slut. Kvar finns bara gröna.

Topre håller på att tillverka ett färgglatt tangentset designat av Matt3o, men det dröjer en stund innan det kommer komma ut på marknaden (tänk ett halvår eller mer).

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:
Skrivet av drwlz:

Har lagrat mitt i en kartong. Vill använda det varje dag, men på samma gång inte nöta ut det så att det blir oanvändbart...

Jag har tre stycken, ett som tjejen fick, ett där Ä och H var tröga och inte riktigt tog som de skulle och ett som jag gav till en kompis.
Han använder inte sitt, utan köpte nåt med belysning istället, men där går inte shift och space att trycka på samtidigt = inte bra för gaming.
Nu när jag levt ett tag med mekaniskt (ducky shine 2, mx brown) går jag i funderingar på att försöka få hem dem igen och bygga ihop ETT, riktigt bra och fungerande. Det är verkligen stört bra det där bordet.

Permalänk

Lite bilder på undergående projekt Quickfire XT.

Jag har bytt ut ledsen från röda till vita samt lackat chassit. Keycaps är beställda

Permalänk
Medlem

@Agustavsson: Snyggt! Var det mycket jobb med att lackera? Vad för färg körde du på?

Permalänk
Skrivet av Antman88:

@Agustavsson: Snyggt! Var det mycket jobb med att lackera? Vad för färg körde du på?

Väldigt lätt att plocka isär, detta tangentbord är ju som en dröm att modda.

Dock så är den sidenmatta ytan rätt så svår att lacka på. Jag snålade med underarbetet och körde först med primer och sedan med crc propaint ( vanlig sprayburk ) Det gick bra men jag skulle rekommendera att slipa ner den matta ytan helt först innan samt att torka rent ordentligt så inget fett är kvar på ytan. Fick lite apelsinskal på några ställen men det syns inte om man inte verkligen letar.

Att byta dioderna va också mycket lätt om man är någorlunda skillad med lödkolven.

Permalänk
Medlem

@Agustavsson: Låter fint det. Misstänkte att den matta ytan skulle vara jobbig att spraya över utan att skrapa bort innan. Får ta o ordna mitt XT jag använder på jobbet nån helg framöver! Adler blir så mycket snyggare på vitt, och se ser det fräschare ut!

Permalänk
Medlem

Fick mina ANSI Jukebox SA keycaps sets från Massdrop idag.

Edit: Ett ANSI set med ISO kit å Internationtal kit med svensk layout.

ANSI å ISO.

Update: Glömde att säga att det är mer än ISO å International kiten på bilderna, det är även Alternate Color Modifier kit, Novelties kit å Numpad kit.

Base setet är alltså ett 60%/TKL set.

Tillägg i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk

Så då va capsen på också. Hade svårt att välja färg men som ni ser så blev det gröna

Kände att razers ungdomliga "design" fick mig att kräkas lite i munnen, även om musen är bra så är den skitful Blev bättre med matt vit.

Permalänk
Medlem

@seville57: Riktigt läckert, har ångrat att jag inte hoppade på det där settet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zaarx:

@seville57: Riktigt läckert, har ångrat att jag inte hoppade på det där settet.

Du får gå in på Massdrop å trycka på "REQUEST" knappen.

Tyvärr är jag inte 100% nöjd med detta set, på botten raden från Ctrl till Enter + Del/End/Page down raden å pil vänster/pil ner/pil höger finns det lite störigt luftmellanrum.

Hade inte detta problem med mitt Miami set.

Inte dom bästa bilderna.

Tillägg av bilder.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

http://i.imgur.com/qf4LxZz.jpg

Kände att razers ungdomliga "design" fick mig att kräkas lite i munnen, även om musen är bra så är den skitful Blev bättre med matt vit.

http://i.imgur.com/pV7e3Sz.jpg

Nu blir man ju lite sugen på att måla om sin datormus med men färgen, ändrar den inte känslan på musen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

:)

Permalänk
Skrivet av FilosofN:

Nu blir man ju lite sugen på att måla om sin datormus med men färgen, ändrar den inte känslan på musen?

Skickades från m.sweclockers.com

Texturen uteblir ju. Jag slipade först med k240 och sedan med 600 för att få en bra yta. 2 lager med primer och så tre lager med lack.

Valde matt just för att inte få den för hal. Tycker det fungerar bra än så länge. Bränt ett par timmar BF4 i helgen och jag är lika dålig som vanligt så prestandan är oförändrad

Jag plockade även bort lysdioden bara för att minimera risken för att något lyser igenom.

Processen är inte direkt komplicerad bara man tar det lite piano

Permalänk
Medlem
Skrivet av seville57:

Du får gå in på Massdrop å trycka på "REQUEST" knappen.

Tyvärr är jag inte 100% nöjd med detta set, på botten raden från Ctrl till Enter + Del/End/Page down raden å pil vänster/pil ner/pil höger finns det lite störigt luftmellanrum.

Hade inte detta problem med mitt Miami set.

Ska fixa bild/er senare.

Jag tror det har med SA profilen att göra. Jag upplever det med alla mina SA tangenter faktiskt. Men hör av dig om du ska göra dig av med set:et

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beltet:

Jag tror det har med SA profilen att göra. Jag upplever det med alla mina SA tangenter faktiskt. Men hör av dig om du ska göra dig av med set:et

Tack för hjälpen/infon.

Borde inte keycaps tillverkarna kunna lösa detta problem?

Eller det kostar för mycket med nya molds (tror det heter så, du får rätta mig annars). Priserna på capsen skulle väl stiga.

Du betalar ju en hel del pengar för dessa sets/kits.

Tänker behålla seten, men om jag skulle ändra mig så hör jag av mig.

Visa signatur

Marantz Cinema 50.

Permalänk
Medlem

WASD V2 88-key

Visa signatur

Dator - Louqe Ghost S1 - i5 9600K - MSI Z390I MPG GAMING EDGE AC - Corsair Vengeance LPX 16GB - Samsung 960 EVO - Palit GeForce RTX 2080 GamingPro OC - Corsair SF600 V2

Ljud - Audeze LCD-2 - Schiit Jotunheim - Schiit Modi Multibit

Permalänk
Medlem

Fick hem min grab-bag idag! Lyckades skrapa ihop detta till 60%arn, saknas egentligen bara 2st 1,25 samt iso enter för ett 'ok' DSA-kit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Så då va capsen på också. Hade svårt att välja färg men som ni ser så blev det gröna

Var ifrån köpte du dina caps?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heinel:

Novatouch i ek.. Får se hur det blir:)
http://i.imgur.com/Q8HsBs7.jpg

Lätt den bästa musen du har där i alla fall!

Sitter själv på ett Logitech G410 med MX518, ser att det kanske inte platsar i den här tråden dock. Måste däremot ge Romer-G högt betyg. Känns riktigt bra att både skriva och spela på.

Permalänk
Skrivet av seigmenn:

Var ifrån köpte du dina caps?

Maxfps ( maxgaming ) faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Maxfps ( maxgaming ) faktiskt.

Ok, det är väl i princip samma som säljs av wasdkeyboards.com om jag inte missminner mig. Hur känns dem, bra kvalitet för att vara ABS?

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Skrivet av seigmenn:

Ok, det är väl i princip samma som säljs av wasdkeyboards.com om jag inte missminner mig. Hur känns dem, bra kvalitet för att vara ABS?

ja det är wasd caps. Dom är aningen randiga. Detta är mitt första set med caps så jag har inget att jämföra med tyvärr. Tycker dock att det är sjuka priser för lite plast

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Tycker dock att det är sjuka priser för lite plast

Då vill du nog inte veta vad Jukeboxsetten som Seville57 postat ovan gick för ;-). Men ja, en del pengar blir det i denna hobby, framförallt om man börjar med custombyggen, men alla hobbies kostar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

"skaffade ett"... du får det att låta som att det bara är att promenera in på valfri butik och inhandla. So much jelly.

Visa signatur

¯\_(Ó.ò)_/¯

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Agustavsson:

Texturen uteblir ju. Jag slipade först med k240 och sedan med 600 för att få en bra yta. 2 lager med primer och så tre lager med lack.

Valde matt just för att inte få den för hal. Tycker det fungerar bra än så länge. Bränt ett par timmar BF4 i helgen och jag är lika dålig som vanligt så prestandan är oförändrad

Jag plockade även bort lysdioden bara för att minimera risken för att något lyser igenom.

Processen är inte direkt komplicerad bara man tar det lite piano

Vad är K240 och 600?

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Vad är K240 och 600?

Kornstorleken på pappret som jag slipade med. Högre siffra = Mer finkornigt.

Permalänk
Medlem

Fick hem mina Zealios igår! Kan förhoppningsvis börja bygga i helgen. Dock fortfarande på jakt efter ett vitt/blått keyset att matcha resterande delar av brädan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Min "Rustler" anlände i går:

Permalänk
Medlem

Fick detta set från Ali idag, dålig bild.

Lite bättre bild/er här:
http://www.aliexpress.com/item/IKBC-PBT-108-Keycaps-for-Mecha...

Väntar på det andra setet ska komma, chocolate, men tycker mer att det är ett Coffee set.

Hittade samma sets för ett tag å beställde dessa, som tyvärr var out of stock där, då hette seten tvärtom.

Edit: Fick det andra setet igår.

Båda seten.

Ändring i text.
Visa signatur

Marantz Cinema 50.