Dags att uppgradera!!! Men vad?...

Permalänk
Medlem

Dags att uppgradera!!! Men vad?...

Tjenare! Jag ska äntligen få tummarna ur baken och ta och uppgradera mitt grafikkort men jag är lite osäker på om jag behöver uppgradera något annat när jag ändå håller på. Jag tänkte satsa på ett kort runt 5000 kr +- ett par tusenlappar men jag kan tänka mig att lägga några tusen på andra delar om det behövs! Förslag om vad som ska uppgraderas och till vad skulle vara mycket uppskattat!

PS. Spelar en hel del ARMA så jag vet inte om en uppgradering på CPUn skulle ge en hel del mer fps, ligger just nu på ca 30 ^^

Nuvarande specs:
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 480
Motherboard: Asus P8P67-M PRO
Ram: 8 GB DDR3
Harddrive: Samsung Samsung hd103sj (1tb)
Operating System: Microsoft Windows 7

EDIT:Skärm: 1920x1200 dell u2412m
Kyningen är bra luft, stor jäkla fläkt.
Nätagget behöver vi inte oroa oss för

Tack på förhand!
/Nils

Permalänk
Medlem

Överklocka processorn är det du främst vill göra förutom nytt grafikkort. Ganska brett budget utrymme "+/- ett par tusingar".

390 tycker jag själv är prisvärt, men det kostar närmare 3k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

En bra CPU kylar och sen överklockar du det som går med din cpu.
Till det så köper du en 250-500 GB SSD och ett 390 som kronwalled föreslog är inte nån dum idé.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Hedersmedlem

Kolla vad du har för nätagg också så du inte sitter på något sunkigt där. 390 låter bra, lite beroende på vad du har för skärm.

Tycker det är fascinerande hur fort utvecklingen går, dagens GTX950 som är budgetens budgetkort för 1500:- slår GTX480 som var toppkortet när det släpptes.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Sproge:

Tjenare! Jag ska äntligen få tummarna ur baken och ta och uppgradera mitt grafikkort men jag är lite osäker på om jag behöver uppgradera något annat när jag ändå håller på. Jag tänkte satsa på ett kort runt 5000 kr +- ett par tusenlappar men jag kan tänka mig att lägga några tusen på andra delar om det behövs! Förslag om vad som ska uppgraderas och till vad skulle vara mycket uppskattat!

PS. Spelar en hel del ARMA så jag vet inte om en uppgradering på CPUn skulle ge en hel del mer fps, ligger just nu på ca 30 ^^

Nuvarande specs:
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 480
Motherboard: Asus P8P67-M PRO
Ram: 8 GB DDR3
Harddrive: Samsung Samsung hd103sj (1tb)
Operating System: Microsoft Windows 7

Tack på förhand!
/Nils

http://www.inet.se/kundvagn/visa/8740651/2015-11-08

+

https://www.netonnet.se/art/komponenter/grafikkort/amd/sapphi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av kronwalled:

Överklocka processorn är det du främst vill göra förutom nytt grafikkort. Ganska brett budget utrymme "+/- ett par tusingar".

390 tycker jag själv är prisvärt, men det kostar närmare 3k.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, jo, jag har inte så bra koll längre på vad man ska köpa och vad som är prisvärt så jag överlåter det till de som är mer kunniga. Är ju surt om man köper något billigt nu som måste uppgraderas om ett år.

Ok, är 390 ett lågpriskort då eller? Har jäkla dålig koll på AMD kort, är van vid GTX Om man drar en parallell till ett GTX kort, vart skulle det ligga då? Sitter på 1920x1200 skärm kan jag ju tillägga, ska editera OPn med den infon.

Skrivet av Andreaz1:

Kolla vad du har för nätagg också så du inte sitter på något sunkigt där. 390 låter bra, lite beroende på vad du har för skärm.

Tycker det är fascinerande hur fort utvecklingen går, dagens GTX950 som är budgetens budgetkort för 1500:- slår GTX480 som var toppkortet när det släpptes.

Nätagget köpte jag ordentligt när jag byggde datan så det är inge problem Är ändå förvånad över hur bra 480 är, klarar fan GTA5 och Witcher 3 på medium ^^

Kylningen är också inga problem, har aldrig överklockat bara! Ska läsa hur man gör!

Permalänk
Avstängd

Klocka din cpu.

Har du pengar över kanske du kan köpa ny skärm med

Permalänk
Medlem

Tillägget till ARMA 3 ska få stöd för DX12, så måhända kan ARMA 3 få DX12 också via patch. Då ARMA 3 är väldigt CPU-bundet torde DX12 hjälpa enormt.

Du skulle kunna köpa 8GB extra RAM för framtiden. i5 2500k är fortfarande en bra processor, men finge du en i7 3770k för ett bra pris vore det värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gabriel15:

Klocka din cpu.

Har du pengar över kanske du kan köpa ny skärm med

Ok, skärmen är rätt så nyköpt :/ Är den dålig eller? Trivs rätt så bra med den och den kostade en del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sproge:

Ok, skärmen är rätt så nyköpt :/ Är den dålig eller? Trivs rätt så bra med den och den kostade en del.

Nejdå, det är bra