AGP 2X på ett Geforce 3!?

Permalänk

AGP 2X på ett Geforce 3!?

Jag skulle behöva alla förslag som möjligen jag kan få.

Jag har ett MSI 6321 (Pro Air) med VIA chipset (Apollo 133 Pro A).
Jag vet att Nvidias drivrutiner stänger av AGP 4x funktionen på vissa Apollo chip, men det gäller endast "Pro" versionerna. Då jag har "Pro A" gäller ju inte detta mig. Så vad ska man göra? Köpa ett nytt grafikkort (ATI kanske?) eller testa med ett annat kort?

Jag har ju redan gett upp hoppet om att få AGP 4X då jag redan har försökt med ett register hack som MSI tipsade mig om. Även VIA:s förslag var inget att ha....... Hjälp någon!?

Om du vet något som kan funka maila gärna direkt till:
psycho_squid@hotmail.com

Ps. Kör Win XP och LINUX (Debian), om det skulle vara till hjälp DS.

- Andreas Eriksson aka Psycho Squid.

Visa signatur

Every machine that runs on a CPU is immense fun!

Permalänk
Medlem

Med tanke på att du funderar på att köpa ett nytt grafikkort bara för att du inte kan köra AGP4x så undrar jag vad du förväntar dig för mirakel av AGP4x?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tweakade lite så att AGP4X funkade på mitt gamla TUV4X (Via Apollo Pro 133T). Det gav 0.2 FPS extra i Q3A (från 102.4 till 102.6 tror jag) och ca 30p extra i 3DMark2k1.
Kort sagt; att kortet går i 2X är inget att bry sig om.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk

kör pci det äger

Permalänk
Medlem

Jag har också Apollo 133 Pro chipset och jag har AGP4X igång, jag hade samma problem som dig men jag lyckades lösa det på ett mycket smidigt sätt, gå in på http://www.riva3d.com och ladda ner RivaTuner 2.0 och installera, sen startar du det och går in på fliken som vissar grafikkortets klock osv ikonen ser ut som ett graffekort sen tar du fliken "compability" och bockar för VIA AGP4X och startar om sen har AGP4X ingång, detta får du göra om varje gång du installerar om Windows, dock inte när du uppdaterar

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213