Permalänk
Medlem
Skrivet av Selmalagerlöf:

jopp det stämmer

Skrivet av SUMITOMO:

Antar det var gamla ragator?

Om det finns sanningshalt i det så skulle jag prostituera mig för dom pengarna utan att fundera en andra gång. Som jag skrev i en annan tråd. En huvudkudde fylld av pengar kan natta bort förvånansvärt mycket problem.

Kring tråden ämne så är svaret kort - det finns inga genvägar till att bli rik, inga enklare eller svårare vägar. Allt beror på din personlighet.
Är du en person med entreprenörskap i dig så kan du tjäna miljontals kronor så, är du en förvaltare så går det även tjäna miljoner på det.

Men ingen här vet vad som är rätt väg för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kakann:

2008 kanske, inte 2015.

Jag spelade mellan typ 2005-2009, var mest för skojs skull, men insåg att jag faktiskt tjänade pengar på det fast jag inte ens egentligen var så bra. Handlade mest om att göra bra beslut med lite taktik. Inte för att jag blev rik, men tillräckligt att leva på som jobb i den perioden av mitt liv.

Men jag slutade för jag ville ha mer stabilitet och fast arbete. Man kan säkert tjäna bra idag med, men du måste nog har mer passion för spelet och vilja för att lyckas.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Miggro:

Ja, de håller nog med. Båda två driver varsin internationell gigant. Sina pengar har de knappast fått från inkomst av tjänst.

Dom internationella giganterna byggde dom upp med två tomma händer tack vare hårt arbete.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Antar det var gamla ragator?

ja och nej, det var mest affärs kvinnor som besökte och många var faktiskt helt okej.

Skrivet av niklasloow:

Om det finns sanningshalt i det så skulle jag prostituera mig för dom pengarna utan att fundera en andra gång. Som jag skrev i en annan tråd. En huvudkudde fylld av pengar kan natta bort förvånansvärt mycket problem.

Var inte prostitution (självklart så fick man ju ligg titt som tätt). Dom betala ordagrant för att sitta å snacka och bli stötta på, inget mer. Sen så blev det att man träffa dom finare kvinnorna under dagen när man inte jobba (var kvälls/natt jobb). Och sedan var det inte en dans på rosor, fy fan va skumt folk man träffa asså... skumt är nog extremt underdrivet i detta fallet.

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Jag spelade mellan typ 2005-2009, var mest för skojs skull, men insåg att jag faktiskt tjänade pengar på det fast jag inte ens egentligen var så bra. Handlade mest om att göra bra beslut med lite taktik. Inte för att jag blev rik, men tillräckligt att leva på som jobb i den perioden av mitt liv.

Men jag slutade för jag ville ha mer stabilitet och fast arbete. Man kan säkert tjäna bra idag med, men du måste nog har mer passion för spelet och vilja för att lyckas.

Det är enorm skillnad på gamet nu jämfört med pre 2010. Ska man bli rik på poker måste man fullständigt krossa mid-stakes och det är väldigt få som gör 2015.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marke:

Börja lev som en kyrkråtta och acceptera det. Börja samla på dig fonder/aktier och behåll långsiktigt.

Jag har haft lite små koll på aktie/fondmarknaden sen 2013, såg en tråd på fragbite om "hur man blir rik" och såg en kille som gick in tungt i Fingerprints card aktie. Den har gått upp 5 347% på 3år. Just då skrattade folk åt han.

Killen jag gjorde mitt exjobb med satte 50k i fingerprint när dom låg på 6kr / st när vi fortfarande studerade. Han fick tipset av sin svåger och var/är själv helt ointresserad och oinsatt i aktier. Värt närmare 4 milj med dagens kurs. Synd att inte jag hade några pengar att satsa då....

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone 13

Permalänk
Medlem

@htbtoma: Jag blir bara sur när jag läser sånt Men men va fan pengar är inte allt utan viktigaste är att man har roligt i livet

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

@Hymer:

haha, den killen är en riktig pajas i en bra bemärkelse så kul har vi definitivt ihop och hade det även som fattiga studenter. Men han är också den sista i min umgängeskrets jag trodde skulle bli rik då han inte är den skarpaste kniven i lådan..
han har även en trea på södermalm sedan ett par år som säkert gått upp nån miljon, så sammantaget har han nog rätt god ekonomi utan att jag vet några exakta siffror. Kontentan blir väl att chansen finns för oss alla, haha

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av htbtoma:

@Hymer:

haha, den killen är en riktig pajas i en bra bemärkelse så kul har vi definitivt ihop och hade det även som fattiga studenter. Men han är också den sista i min umgängeskrets jag trodde skulle bli rik då han inte är den skarpaste kniven i lådan..
han har även en trea på södermalm sedan ett par år som säkert gått upp nån miljon, så sammantaget har han nog rätt god ekonomi utan att jag vet några exakta siffror. Kontentan blir väl att chansen finns för oss alla, haha

5 miljoner räknas som rik? Ojojoj.

Permalänk
Medlem

@El_Raspberry: Ja det är ju? inte allt för många svennebananer som sitter med 5 mille på kontot men visst rik rik är man ju inte.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Inaktiv

Kände en kille som köpte tomter i Knivsta-området och byggde fina villor med pool osv och sålde varje med hygglig vinst. Nu är villapriserna rätt så höga så går det väl.. pga av att det är pendlingsavstånd till Stockholm/Uppsala.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon179202:

Kände en kille som köpte tomter i Knivsta-området och byggde fina villor med pool osv och sålde varje med hygglig vinst. Nu är villapriserna rätt så höga så går det väl.. pga av att det är pendlingsavstånd till Stockholm/Uppsala.

Du ska sitta på hyffsat kapital för att kunna göra det också. Avkastningen är det intressanta.

Permalänk
Medlem

@AppendixSE: Självklart är det så. Men det hela handlar ju om att man spelar på sannolikhet över en längre tid, går man in för att spela det långa spelet (vilket är ganska tråkigt) så brukar det resultera i att man kan plocka ut en slant när månaden är slut och ändå ligga +-0 jämfört med förra månaden.

Sen kan det ju gå såhär också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Hade jag som 25år gammal haft en villa värd 5 millar och inga lån på banken hade jag kallat mig rik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Att sitta på 5 mille som student är ganska ovanligt och ja, jag skulle nog kalla honom rik.

Permalänk
Medlem

Min väg mot rikedom började för 2-3 veckor sedan.
Sitter med ett vanlig svenssonlön, lite över 30k innan skatt men drömmer som alla andra efter att bli rik.

Så började med aktier, startar med ett extremt litet kapital på 10k -> detta ska jag använda tills jag känner att jag har någon som helst koll på marknaden. Mitt första misstag var att jag köpte in mig på Aktier som redan är extremt hypeade, köpte FPB när den låg på 487 SEK för att sedan rasa ner till 300. Enda smarta jag gjorde här var att köpa ännu fler aktier på 300, gick sedan upp till runt 420 och då sålde jag av, gick back med 500 kronor.

Sen kom nästa felsteg, köpte in mig i Hamlet Pharma, den gick extremt bra och jag gick + 2000 kronor (och hade tjänat in de jag gått back, dvs låg mina 10 000 på 12 000) Snesteget blev att jag köpte ännu mer aktier då den låg högt, sedan rasade den, jag paniksålde när mitt totala kapital låg på 9500.

Senaste misstaget gjorde jag idag, sålde av en aktie för att köpa en aktie som gått +500% på en dag. Gjorde lyckligtvis det bra beslutet att inte köpa den 500% aktien. MEN, aktien jag sålde gick upp 30% någon timme efter jag sålt. Misstag nummer 2: Jag köpte tillbaka aktien med motivation "Nyheten som drev upp aktien släpptes för 10 minuter sedan!" Boom, dessa +30% ligger nu på +18% dvs, jag gick -12% på denna affär..

Fyfan, att man aldrig lär sig. Köp aktier LÅNGSIKTIGT. Blir det ett ras - sälj inte, du tror trots allt på denna aktien LÅNGSIKTIGT. Satsa på massvis med företag, och flera olika branscher, dvs riskspridning. Detta misstaget har jag också gjort - köpte in mig på Fingerprint och Precise Biometrics - FPB rasade, o då rasar även PB..

Jaja, vägen till rikedom har bara börjat. Ligger just nu på -900 SEK! Tur man inte gick in med ett större kapital till en början

edit: mitt bästa köp är nog lägenheten jag bor i just nu!
Köpte den för 1 miljon, utan budgivning. Helt nyrenoverad 3:a med låg hyra. Har sett på hemnet flertalet lägenheter från samma område (bostadsförening) och de har sålts för över 1 miljon trots att de är 2:or, mindre och har lika hyra som min 3:a. Har sett 3:or säljas för 1.3 och 1.4 miljoner! Ägt bostaden i ungefär 5 månader.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Skrivet av andra94:

Jag gjorde såhär för att få ihop min miljon vid 21 års ålder

Läser nyheter världen om investerat i aktier/fonder sen jag var 10-12 år
Läs på hur det går mer världen , ex skulle jag inte satsa något idag då USA pumpar olja och allting redan ligger högt kan säga att jag började med 50,000 och under dessa år ligger jag nu med 1miljon sparat på ett konto med bra sparränta pga aktier osv är ostadigt då USA´s ekonomi är lite knas. Ex är det några forskare som kan skapa bränsle med luft + vatten och det ska börja massproduceras runt 2017 så det gäller att satsa på något liknande. Kan säga att Ja jag hade appleaktier som stod för 40% av allt jag kännat.

Kan ha haft tur kan ha varit allt jag läst xD

troll right?

Visa signatur

Intel i9 9900K | BeQuiet Dark Rock Pro 4 | ASUS ROG STRIX Z390-H GAMING | Corsair Force MP600 1TB | 2tb Samsung 870 Evo | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Trident | ASUS GeForce RTX 2080 SUPER 8GB ROG STRIX | Seasonic 1000W Platinum | Asus RoG PG279Q 165hz | Vortex P0K3R RGB mx-brown | DT770 Pro 250Ω | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser Game Zero |

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av skywa1ker:

troll right?

HAha nee men dåligt förklarat och hade lite tur med föräldrar som hade lagt fonder väldigt bra

Visa signatur

Jonsbo i100| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | SF600 | Samsung G9 49 OLED | Quest Pro | Noctua fans | Custom loop

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Hade jag som 25år gammal haft en villa värd 5 millar och inga lån på banken hade jag kallat mig rik.

Skrivet av Efta:

Att sitta på 5 mille som student är ganska ovanligt och ja, jag skulle nog kalla honom rik.

Det sa en hel del.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av andra94:

HAha nee men dåligt förklarat och hade lite tur med föräldrar som hade lagt fonder väldigt bra

Så vad har du för "bra ränta"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Så du började med 50.000? Vem har 50.000 när man är 10-12 år?

Permalänk
Medlem

Mamma och pappa ... kanske

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Barn med föräldrar som inte lever lön till lön?

Permalänk
Medlem

@El_Raspberry: Man ger väl ändå inte 50k till en 10-åring att spendera heller?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

@El_Raspberry: Man ger väl ändå inte 50k till en 10-åring att spendera heller?

Nej, men låter på honom som att föräldrarna satt upp ett sparkonto åt honom med 50 000. Sedan har de försökt lära honom att handla med aktier. Hur mycket inflytande han har haft vet jag inte.

Permalänk

Satsar hela sitt kapital och spränger Börsen! Det är hur man blir rik! B)

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Det sa en hel del.

Vad definierar du som rik då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Många. Min dotter är 6 och har något sånt.
Inte så många som får tillgång till dem i den åldern dock

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

@El_Raspberry:

allt är väl relativt. Jämfört med medelsvennen är 5 miljoner i kapital absolut att räkna som rik, jämfört med Bill Gates not so much

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Efta:

vi är dock inte studenter längre han jobbar idag på raffinaderiet i nynäshamn som produktionsplanerare och har gjort det i nästan 4 år. Vet att han började på 32.500kr i månaden där så han tjänar säkert en bit över 35.000 nu, men visst även när vi studerade hade han typ 150.000kr i aktier som hans föräldrar köpt till honom genom åren. Det var genom att sälja 50.000kr H&M aktier som han fick kapital att köpa fingerprint för.

Visa signatur