Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk

Är det någon som kan citera mig med en länk hur man gör en rollback till 8.0 på tex en lumia 920? Har testat windows device recovery tool utan framgång.

Har en kompis vars telefon ballat ut totalt, ingen mottagning, inget ljud samt att man kan inte spela upp lokala filmer. Vet inte hur han lyckats... Tips och tricks mottages varmt!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Hej!
Vi är på g att byta växel på jobbet och valet blev en Mitelväxel genom Alltele. Jag undrar då ifall någon har sådan växel och kan tipsa om någon fungerande app till WP?
Har fått lite olika svar angående app. Tror också det i grunden är en Telepo växel. (Köptes upp av Mitel)
Vill inte gärna byta till Android så jag hoppas kunna lösa det.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej!
Vi är på g att byta växel på jobbet och valet blev en Mitelväxel genom Alltele. Jag undrar då ifall någon har sådan växel och kan tipsa om någon fungerande app till WP?
Har fått lite olika svar angående app. Tror också det i grunden är en Telepo växel. (Köptes upp av Mitel)

Mvh, Jakob

Ni har redan bestämt er för Mitel? När vårt företag letade ny växellösning förra året så ställde vi som krav att det skulle finnas WP-app, vi valde Telavox delvis pga. att de har WP-app.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Ni har redan bestämt er för Mitel? När vårt företag letade ny växellösning förra året så ställde vi som krav att det skulle finnas WP-app, vi valde Telavox delvis pga. att de har WP-app.

Hej jmkbiker,
Ja, det är redan bestämt. Eftersom jag är den enda på företaget som använder WP så hade vi inte sådant krav. Dock blir det inköp av telefoner så vi hade förstås kunna ha det kravet. Dock lyckades Alltele hålla betydligt lägre pris än Telavox denna gång så det avgjorde också.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Är det någon som kan citera mig med en länk hur man gör en rollback till 8.0 på tex en lumia 920? Har testat windows device recovery tool utan framgång.

Har en kompis vars telefon ballat ut totalt, ingen mottagning, inget ljud samt att man kan inte spela upp lokala filmer. Vet inte hur han lyckats... Tips och tricks mottages varmt!

Kan man verkligen gå tillbaka till 8.0? Genom Windows device recovery är det ju väldigt simpelt att bara ladda ner den senaste 8.1 och sedan installera. Vad blir det för fel för dig?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: AMD Radeon RX 9070 XT
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Skrivet av PeterMagnuss0n:

Kan man verkligen gå tillbaka till 8.0? Genom Windows device recovery är det ju väldigt simpelt att bara ladda ner den senaste 8.1 och sedan installera. Vad blir det för fel för dig?

Testade att köra verktyget och då ominstallerade den bara samma version.
Telefonen är inte min utan en väns.

Telefonen är köpt på tradera för 2 månander sedan och har funkat fint tills nu. Problemen uppkom efter en uppdatering och telefonen spelar inte upp något ljud och musik appen krashar vid uppstart, videoappen krashar vid uppstart, när man ska spela in video med kameran så krashar kamera appen. När man ändrar volymen med knapparna så syns inte hela "gardinen" utan bara en grå linje längst upp. Dessutom så har den börjat visa "no service" i samband med de andra felen.

Problemen kvarstod efter ominstallationen.

Vi har även öppnat och kontrollerat insidan av telefonen, för att se om antennen lossnat. Antennen satt på plats och insidan såg fin ut. Telefonen ser väldigt bra ut på utsidan också jämfört med min egen 920.

Hjälp?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.

Permalänk
Skrivet av Albinfiskare:

Testade att köra verktyget och då ominstallerade den bara samma version.
Telefonen är inte min utan en väns.

Telefonen är köpt på tradera för 2 månander sedan och har funkat fint tills nu. Problemen uppkom efter en uppdatering och telefonen spelar inte upp något ljud och musik appen krashar vid uppstart, videoappen krashar vid uppstart, när man ska spela in video med kameran så krashar kamera appen. När man ändrar volymen med knapparna så syns inte hela "gardinen" utan bara en grå linje längst upp. Dessutom så har den börjat visa "no service" i samband med de andra felen.

Problemen kvarstod efter ominstallationen.

Vi har även öppnat och kontrollerat insidan av telefonen, för att se om antennen lossnat. Antennen satt på plats och insidan såg fin ut. Telefonen ser väldigt bra ut på utsidan också jämfört med min egen 920.

Hjälp?

Men om en total återställning av mjukvaran inte funkar så borde det ju vara något hårdvarufel som telefonen har råkat ut för?

Visa signatur

Permalänk

Men om en total återställning av mjukvaran inte funkar så borde det ju vara något hårdvarufel som telefonen har råkat ut för?

Det är klart men jag tycker att det är skumt att det bara händer sådär över en natt utan yttre åverkan.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Vad tror ni man kan begära för en Nokia Lumia 1520 i perfekt skick?
Privat-Importerad från Hongkong. Får man inte mycket är det ingen idé att slänga ut den på Marknaden eller Blocket. Kameran är ju jädrans go.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av UnkeN:

Hej!

Mvh, Jakob

Är det en telepoväxel så är det inte lika bra funktion som till ios/android. Man får möjlighet till att söka på kontakter i växeln. Du kan ändra din status. Chatta går, men utan push-notifikation så rätt värdelös. Du kan ändra mellan arbete/privat och det går att koppla men med extra klick. Det finns ingen integration där den söker i den adressboken när någon ringer, en fördel på större företag.

Knappen koppla inte finns integrerad i samtalsvyn och därför måste man öppna appen på klassiskt vis. Jag är inte med i några ACD-grupper så vet inte hur det fungerar men kan inte tänka mig annat än att knappar för det dyker upp om man är medlem

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Det är klart men jag tycker att det är skumt att det bara händer sådär över en natt utan yttre åverkan.

Har ni provat med hörlurarna i om det funkar då?
Hörde om ett fall där en hade fått nått metal skräp/damn inne i hörlurs kontakten av 920 och då började allt som hade med ljud att göra strula.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Är det en telepoväxel så är det inte lika bra funktion som till ios/android. Man får möjlighet till att söka på kontakter i växeln. Du kan ändra din status. Chatta går, men utan push-notifikation så rätt värdelös. Du kan ändra mellan arbete/privat och det går att koppla men med extra klick. Det finns ingen integration där den söker i den adressboken när någon ringer, en fördel på större företag.

Knappen koppla inte finns integrerad i samtalsvyn och därför måste man öppna appen på klassiskt vis. Jag är inte med i några ACD-grupper så vet inte hur det fungerar men kan inte tänka mig annat än att knappar för det dyker upp om man är medlem

Stort tack för svar jocke92!
Det lutar helt enkelt åt att gå över till android då. Vi köper in både Samsung Xcover3 och Motorola Moto G 3 så någon borde passa tillräckligt bra åt mig.

Som du sa, push-notifikation och att den inte har all funktionalitet.

Tack igen!

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
Dator nr.2

Permalänk

Hej, har en lumia 920, version 8.1 alla officiella uppdateringar. Varför går det inte att uppdatera till Win10? Felmeddelande hela tiden 0x80070020 hela tiden. Utrymme finns kan jag säga, vad gör jag för fel?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Så sugen på Lumia 950xl, men fick precis reda på att snapchat inte finns till Windows Phone Synd att dom fortfarande inte kunnat lösa sådana stora appar, så länge inte såna självklara appar finns så kommer Windows aldrig plocka marknadsandelar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Så sugen på Lumia 950xl, men fick precis reda på att snapchat inte finns till Windows Phone Synd att dom fortfarande inte kunnat lösa sådana stora appar, så länge inte såna självklara appar finns så kommer Windows aldrig plocka marknadsandelar.

I detta fall tror jag det är Snapchat som vägrar... Det fanns några inofficiella snapchat appar förut. Men de bannade alla som använde sig av sådana och verkar inte ha nått intresse av att göra en officiell app till WP..

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ronz:

I detta fall tror jag det är Snapchat som vägrar... Det fanns några inofficiella snapchat appar förut. Men de bannade alla som använde sig av sådana och verkar inte ha nått intresse av att göra en officiell app till WP..

Dom inofficiella togs bort eftersom bilder blivit kapade, det är rätt giltig anledning. Snapchat skulle säkert gå att lösa om Microsoft verkligen ville ha det också, dom lyckades ju inleda ett samarbete och introducerade Instagram. Båda sidor verkar tyvärr rätt ovilliga här. Men vem vet!

Permalänk
Skrivet av anon134512:

Dom inofficiella togs bort eftersom bilder blivit kapade, det är rätt giltig anledning. Snapchat skulle säkert gå att lösa om Microsoft verkligen ville ha det också, dom lyckades ju inleda ett samarbete och introducerade Instagram. Båda sidor verkar tyvärr rätt ovilliga här. Men vem vet!

Källa på det?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Predator123:

Källa på det?

http://lmgtfy.com/?q=snapchat+unofficial+app

http://www.windowscentral.com/snapchat
http://www.windowscentral.com/how-you-cant-get-snapchat-windo...
http://www.theverge.com/2014/12/21/7432071/microsoft-removes-...

"Snapchat had some security issues. After a huge number of users photos were stolen and posted online, Snapchat clamped down on allowing third-party services access.

Apps such as 6Snap used reverse-engineered APIs to get them into Snapchat. And it was third-party apps that were ultimately responsible for the security breach."

Permalänk

Någon som kan ge lite info om hur pass kompatibla headsets är? En knapp bör väl givetvis fungera? Hur är det med 3 från tex ett android headset?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Någon som kan ge lite info om hur pass kompatibla headsets är? En knapp bör väl givetvis fungera? Hur är det med 3 från tex ett android headset?

Det finns olika standarder inom headsetkontakter, men de androidlurar jag testat funkar jättebra. Alla tre knappar har funkat som de ska.
iPhonelurar funkar till och med till viss del. Volymknapparna funkar inte, men det går att svara och byta låtar osv med mittenknappen.

Visa signatur

MOBO: MSI X570 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 5800X RAM: G.SKill Trident Z Neo 32GB
GPU:
Radeon 6900XT SSD: Samsung 860 EVO 1TB, 970 EVO 250GB, Kingston Uv500 120GB
PSU: Corsair RM850X V2 Chassi: NZXT H700i Skärm: Samsung Odyssey G8 OLED
Telefon: Samsung Galaxy S23 Ultra

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Vi med Lumia 930, icon eller 1520 fick idag slowmotion video Fungerar klockrent! Riktigt häftigt! Vet att det finns på iphone men detta är nytt för oss!

Borde bli ännu bättre på 950xl

Jag hittar inte ens Windos camera appen med min 930 :S

[EDIT]
Såg nu att man måste ha W10M, vilket jag inte fått än

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

Jag hittar inte ens Windos camera appen med min 930 :S

[EDIT]
Såg nu att man måste ha W10M, vilket jag inte fått än

Skaffa Windows insider så kan du få in det.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk

Nu har den slutgitliga RTM versionen 10586.11 släppts via Windows Insider för er som inte orkar vänta på era operatörer.

Visa signatur

Permalänk

Nu har den slutgitliga RTM versionen 10586.11 släppts via Windows Insider för er som inte orkar vänta på era operatörer.

Har dom börjat rulla ut W10M nu eller? Trodde den skulle komma först i december...

Permalänk
Skrivet av Krigarvarg:

Har dom börjat rulla ut W10M nu eller? Trodde den skulle komma först i december...

Via Windows Insider kan du få den nu. Vet inte när man kan få den via operatörerna.

Visa signatur

Permalänk

Via Windows Insider kan du få den nu. Vet inte när man kan få den via operatörerna.

Ah, då hänger jag med.

Permalänk
Medlem

Inget Astoria då och osäkert om det blir något, vad tycker ni om det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det ligger ju någon politiskt beslut bakom detta, då det är ganska ologiskt att lägga ner ett projekt som de arbetat med så länge och verkade fungera i pricip. Antingen är det något mellan Google och MS eller så är det att de är rädda att WP ska översvämmas av farlig kod, kanibalisera utveckling av wp-appar eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Det är lagt på is tills vidare, men de kör ju vidare med iOS.
http://www.windowscentral.com/microsoft-will-release-new-tool...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wickman:

Det är lagt på is tills vidare, men de kör ju vidare med iOS.
http://www.windowscentral.com/microsoft-will-release-new-tool...

Fast Project Islandwood implementerar inte alla API:er utan handlar om ObjC stöd, Astoria var en komplett Android-runtime som körde Androidprogram. Rent legalt är det snarare värre att skriva ramverk som använder och implementerar Apples stängda APIer än att använda något tillgängligt under Apache-licens. Inga av "projekten" är något som fixas av MSVC. Men det är väl bra om de tar in LLVM/Clang för att täcka upp för sina brister i Windows Runtime-plattformen och det stöd de byggt in i MSVC.