Permalänk
Medlem

Asus RT-AC66U VS ASUS RT-AC87U

Funderat ett tag på att uppgradera och sitter idag på 1000 mbit bredband och 100 mbit up.

Har i normala fall telefoner, platta, tv trådlöst, bärbara och en del stationära på mitt nätverk + reciever och tvbox.

Vilken hade ni valt och varför ??

Vad är skillnaderna mellan dessa ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

AC87U har bla "Wave 2" 802.11ac vilket har MU-MIMO. Vet även att AC66U har ett standard problem som jag tyvärr inte kommer ihåg vilket det är just nu, men en kollega till mig pratade om det, ett som är löst i AC68U, därför de två är så lika ...

Däremot ska AC87U ha haft enorma problem med 5 GHz, vet inte om det är fixat eller ej, så funderar själv på om jag ska köpa AC87U eller ej ...

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Väntade för länge nu är AC-87U slutsåld.

Fanns att trycka på köp 100+ anländer den 10 december men var dum och fråga komplett på deras facebook sida om dom skickar ut fakturan först då varan lämnar lagret så man inte betalar innan den ens anlänt.

3 min senare var Varan bortplockad och fråga via deras chatt om detta berodde på min fråga på facebook och dom bortförklarade sig att det så klart ej berodde på min fråga.

hahaha, dumt och ställa frågor istället för att bara beställa märkte jag iallfall.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Beställde Asus RT-AC-66U istället från Cdon med tanke på bemötandet från Komplett.

Dom lovade dock att deras inköpare skulle återkomma på måndag men fick aldrig någon klarhet om jag kunde få samma pris som Black friday men misstänker att så ej är fallet och vågar ej chansa.

Uppgraderar från Asus RT-N56U

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk

Fasiken satt ju på jobbet o vela vilken av dom jag skulle ha så tog 87:an slut medans jag fortfarande var på jobbet o när jag kom hem så hade 66:an också tagit slut :/
Funderar på om netgear R6400 kan vara ett alternativ istället för 66:an.
Gillade ju Asus mjukvara o har inte testat netgears mjukvara

Visa signatur

<- Old school datanörd ->