Permalänk
Medlem

Problem med Sis655 dualddr ?

Hej, jag använder mig av följande

P4 2.4Ghz

GA-8SQ800

2x 256mb Twinmos windond ddr400

120gig Ibm Hd

Gf2 pro

osv...

Iaf så kan jag ha ett problem med Dual ddr. När datorn startar upp säger den "Dual ddr: Singel 129bit mode". Eftersom det inte finns några inställningar i bios (vad jag vet och har läst i manualen) som reglerar Dual ddr så vet jag inte riktigt vad jag ska göra för att få igång det. Jag vet inte ens vad de menar med meddelandet

Visa signatur

det blir inte roligare än såhär

Permalänk
Medlem

jag har en P4 2.4Ghz och ett GA-8SQ800 ULTRA med 2x 256mb Twinmos windond ddr400 vad jag förståg av manualen så ska man sätta ram minnen i de platser som har samma fräg alltså i lila lr orange...och de står oxå Dual ddr: Singel 128bit mode i bios

Permalänk
Hedersmedlem

Om inte annat kan du ju testa att bencha minnesprestandan

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3070 :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Fractal Design R5
WiFi: 2x Alta Labs S24-POE :: 2x Alta Labs S8-POE :: 3x AP6 Pro

Permalänk
Medlem

Det ska stå single channel 128-bit... Då kör ni i dual channel.... ni ska oxo akta er för allt för aggresiva timings.... Läs mer på www.asusboards.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NinD
Det ska stå single channel 128-bit... Då kör ni i dual channel.... ni ska oxo akta er för allt för aggresiva timings.... Läs mer på www.asusboards.com

Aggresiva timings?? Hömm.. För inte så många dagar sen investerade jag också i ett sådant mobo fast ännu ett snäpp hetare GA-SINXP1394(GA-8SQ800 Ultra2)
http://tw.giga-byte.com/MotherBoard/Products/Products_GA-SINX...(GA-8SQ800%20Ultra2).htm
Men men nu till saken. Den sidan du länka till fick jag ej upp men du kanske har orkk att dra lite snabt om vad du menar med Aggresiva timings?? så skulle jag vara hemskt glad

Visa signatur

Intel P4 2.8@Massa NW Malaysia
226w Peltier Idel: -16 Full: +3
ATI 9800Pro

Permalänk
Medlem

Kort o dock, med Corsairs TwinX minnen som går i 2-2-2-5-1 så har dom haft problem med att moderkortet inte startar... Och allt kommer ner till att SiS655 har bättre minnes bandbredd och mer aggresiva timings vilket gör att det blir problem med aggressiva minnes timings... Bäst vore om du kunde läsa själv på vad som är skrivet där... Det diskuteras väldigt mycket om just Gigabytes SiS655 moderkort, alla 3...

Permalänk
Medlem

Dom har oxo en tråd där dom har ändrat i bioset till Gigabytes moderkort som höjer volten på fler tal grejer i uppstart o så...

Permalänk
Medlem