Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

"The Pianist" 5/5 - ett mästerverk helt enkelt!

Visa signatur

🖥️:Phanteks Enthoo Evolv X | Ryzen 7 7800X3D | Arctic Freezer II 420 | 6x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Asus B650 ProArt Creator | 32Gb Corsair Vengeance 6000Mhz CL30| Samsung 990 Pro 2+1TB | ASUS TUF 3080 12Gb | Corsair RM1000x Shift | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | Ducky One 3 Mini RGB |

Permalänk

Star Wars: The Force Awakens 8/10

Visa signatur

"Ost är svaret på det mesta här i livet."
- Sigmund Kristus Nietzche, eller något.

Permalänk
Medlem

Star Wars The Force Awakens

7/10

Visa signatur

Stationär: [INTEL i7 2600k (@4.6GHZ) h100] [ASUS Sabertooth P67] [Corsair Vengeance™ DDR3 @2133MHz 16GB] [Powercolor R9 290 pcs+ CrossFireX] [intel 240gb ]
stationär nr2: [Intel q8200][Nvidia 9800GTX 512mb][8 GB ddr2][vx450w]

Permalänk
Medlem

Spectre

6,5/10, tänker jag om ett tag.
Den var helt klart sevärd en gång.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd

San Andreas en skitfilm, Hollywood gillar att skapa många filmer som om dom kom direkt från Pentagon med överdriven amerikanism om hur bra USA och amerikaner är, och den här är så full av det att den blir bara ett dåligt skämt.

Permalänk

SW VII

5/10 tyckte det kändes mest som ett försök att vara nostalgisk men känslan blev gammalt och gjort.
Älskar hans reboot av star trek, så är lite besviken. Man kunde ha tagit elementen av det bästa från både 1-3 och 4-6

Permalänk
Medlem

Wanted (2008). Lite humor, grym och överdriven action. 7.5/10

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

The Martian

Betyg 6,5/10

Filmen var bra men storyn var lite långsam och det hände inte så mycket. Helt klart godkänd från min sida

Btw, måste bara få flika in med sak angående just The Martian.
Det är väldigt sällan jag blir så pass eggad, engagerad (kalla det vad man vill) av ens films tema som just denna. Isoleringen från omvärlden, chansen att kunna ge en bild av hur Mars kan tänkas se ut. Jag hade verkligen sett fram emot en film som skulle fokusera på en ensam individs överlevnad, den mentala och psykiska kampen för att inte ge upp hoppet.
Filmen hade verkligen alla ingredienser och och möjligheter.
Istället vart det hela mest en skämtsam komedi med plumpskämt.
Nej. Hade förväntat mig met av just en sån skådis som Matt Damon

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk

@Adam West: Och som vanligt är boken bättre än filmen...

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guybrush82:

@Adam West: Och som vanligt är boken bättre än filmen...

Var inte ens medveten om att den var baserad på en bok

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

(Halvt off-topic)
Är det någon som vet var man kan se de sex första Star Wars-filmerna? Antingen hyra eller streama. Vill se dem innan jag ser sjuan...

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Star Wars : The Force Awakens
9.5/10. Älskar Star Wars franchisen och var riktigt hypad för denna. Gillade den starkt men lite negativt om den måste jag säga!

*Tog bort en sak, eheh

Tråkigt att Kylo Ren såg ut som en riktigt fjortis brat utan masken. Mycket sånt som drog ner filmens känsla

Dold text
Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem

12 Angry Men

Till en början så var jag ganska skeptisk till att se en sådan 'gammal och svartvit' film. Den visade sig dock vara väldigt, väldigt bra.

9/10

Observera att det inte är en film för er som gillar action.

Permalänk
Medlem

Sicario - Action om drogkarteller och poliser. Rätt bra men lite skum. Inte mycket förklaras varken för huvudpersonen eller puibliken. 7/10

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Ex Machina [2015)
Sci-fi om AI.
Den var snyggt gjord och i många mån väldigt bra men den kändes ändå aningen ojämn/kunde varit bättre.
Gillar man Sci-Fi är det dock en film man inte får missa !

Totalt ger jag den 7/10.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Star Wars : The Force Awakens
Betyg 9/10
Nostalgin och musiken , WOW!!!!
3 saker som man MÅSTE vara med om i livet.

1. Se sina barn födas
2. Se sina barn växa upp
3. Se Star Wars på Bio

Permalänk
Medlem

Star wars episode VII

Permalänk
Inaktiv

Starwars: The force awakens

4/5

Lätt den bästa i Starwars serien.

Permalänk

Jupiter Ascending 3/5.

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Force Awakens
8/10

Gillade den skarpt men tycker att den drogs av ett gäng missar och trötta klichéer som drog ned helheten. Dessvärre skulle en förklaring av dessa spoila stora delar av filmen så jag avstår nog från att gå in mer på det.

Permalänk
Medlem

Star Wars The Force Awakens

7/10

Permalänk
Medlem

A Beautiful Mind, 4/5.
Klart sevärt drama lite baserat på matematikern John Nash liv.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Monster Battle Station(tm)#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB RAM >-< RTX 4070S >-< Crucial 2TB SSD |[●▪▪●]|

Permalänk
Medlem

Såg Star wars som så många andra igår.
Mycket välgjord och en enorm uppryckning jämfört med prequeltrilogin.
Sedan var det det kanske rätt förutsägbar handling och de kör mycket på nostalgifaktorn genom diverse kopplingar till originaltrilogin.

Helt klart en av årets bästa filmer enligt mig. Får 8/10 av mig.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 48 | In-game namn : iller
Yrke : Kvantanalytiker, systemutvecklare.
Utbildning : PhD matematik. Självlärd med över 10 års erfarenhet av finansiell matematik och associerade ämnen.

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Force Awakens får en sval 5/10

En tids typisk äventyrsfilm med Star Wars tema

Man kan tycka vad man vill om prequelsen men dem försökte iaf innovera och inte kopiera och det fanns karaktärer med fler dimensioner vilket helt saknas i denna film

Finn: klantig "roliga killen" som får samvetskval över att döda och se döda i början av filmen för att sedan döda hela bemanningen i hangaren och dessutom jublar över hur bra han är på att skjuta ihjäl människor

Ray: ni som sätt förstår nog anledning the force hon är bra på allt utan förklaring och har ett tomt ansiktes uttryck hela filmen

Kylo Ren: En ledsen kille med pappa problem som bär mask bara för att det är coolt som lyckas bli skjuten trots att han tidigare stoppat en bolt mid air och som om inte det var förnedrande nog får han stryk av två helt otränade i the force

Dold text
Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Star Wars: The Force Awakens som de flesta andra på denna sidan i tråden.
Helt okej film 8-/10

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

SW VII

5/10 tyckte det kändes mest som ett försök att vara nostalgisk men känslan blev gammalt och gjort.
Älskar hans reboot av star trek, så är lite besviken. Man kunde ha tagit elementen av det bästa från både 1-3 och 4-6

Finns inget som är bra med 1-3..
VII var i min mening väldigt bra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Myllerman:

Ex Machina [2015)
Sci-fi om AI.
Den var snyggt gjord och i många mån väldigt bra men den kändes ändå aningen ojämn/kunde varit bättre.
Gillar man Sci-Fi är det dock en film man inte får missa !

Totalt ger jag den 7/10.

Om det är den jag tänker på så kändes det mer som pilot avsnittet på en TV-serie.. som jag skulle viljat se fortsättningen på

Permalänk

@griid_83: Säger mannen med den profilbilden
Fanns massor som var bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sunshine914:

@griid_83: Säger mannen med den profilbilden
Fanns massor som var bra!

Touché!
Jag gillar mörka inslag så episode III var väl ok

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB