Halflife 2 --> Officiell Tråd

Permalänk
Medlem

Halflife 2 --> Officiell Tråd

Visa signatur

AMD Ryzen 9 9900X3D 4. 4GHz 140MB
ASUS ROG Crosshair X870E Hero
Corsair iCUE Link Titan RX LCD 360
G.Skill 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz
MSI GeForce RTX 5060 Ti 16GB Gaming Trio OC

Permalänk
Medlem

farligt nära första april... hoppas det är ett skämmt...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D | RTX 4090 TUF | 64GB 6000CL30 | ASRock X870E Nova
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Om man inte ens kommer att kunna få igång det med ett ATI-kort blir jag besviken (har precis införskaffat ett Radeon 9700).

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Keeper of the Bamse

Självklart kommer ATI-kort fungera. Det där måste vara ett skämt i så fall.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Klart det är ett skämt. Speltillverkare vill att deras spel ska kunna spelas av så många som möjligt.

Permalänk
Medlem

http://www.gamespot.com/xbox/action/halflife2/index.html

Titta här då. Det är så man kan spy. Jävla MS motarbetar oss med sin sketbox

Visa signatur

What is this? A centre for ants? How are we suppose to learn children how to read if they can't even fit in the building?

Permalänk
Medlem

Microsoft är roten till allt ont inom PC-spelvärlden! Det började med att de tog Halo ifrån oss. Hur ska detta sluta

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zulan
Microsoft är roten till allt ont inom PC-spelvärlden! Det började med att de tog Halo ifrån oss. Hur ska detta sluta

Men som jag hoppas alla vet e att Halo (ommodifierat) kommer under hosten till PC!
Så det finns ingen mening att lipa nu...

Hoppas de lyckas bra med MP nu när man har trötnat på BF1942.

Mvh

Visa signatur

2003 : 3dmark 01 03| Burken
2004 : SuperPI 29s
06 - 07 : Miranda
www.porrverkad.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razor_cut
Men som jag hoppas alla vet e att Halo (ommodifierat) kommer under hosten till PC!
Så det finns ingen mening att lipa nu...

Hoppas de lyckas bra med MP nu när man har trötnat på BF1942.

Mvh

Men tänk om inte Microsoft hade lagt sin stora näsa i blöt. Då hade vi PC-spelare haft Halo för längesen.

Visa signatur

"All animals are equal but some animals are more equal than others." - George Orwell, "Animal Farm"

Permalänk

Hata Microsoft... nåja, dom får ju inte ett öre av mig ändå

Visa signatur

AMD1200|1024MB|Geforce 3 3.8ns 64MB DDR|EPoX 8KTA3+PRO|Win XP PRO SP1|Addtronics 7896A
Har Dyslexi så räkna med stavfel... men jag har allafall inte fel i staven
Nu är det bevisat att svenska folket består av 56,1% totalonanister och idioter. (EMU valet)

Permalänk
Avstängd

om inte Microsoft hade lagt näsan i blöt hade Halo blivit ett spel till Mac! minns en macentusiast i min klass när det först skulle komma och sen blev han så sur när microsoft hade köpt upp det

Edit: Förövrigt ett fult knep för att få folk att köpa deras grafikkort

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abishai
om inte Microsoft hade lagt näsan i blöt hade Halo blivit ett spel till Mac! minns en macentusiast i min klass när det först skulle komma och sen blev han så sur när microsoft hade köpt upp det

Edit: Förövrigt ett fult knep för att få folk att köpa deras grafikkort

Stämmer inte. Det var bara i början de planerade att bara släppa det till Mac. Senare medgav de att både Pc och Mac versionen skulle komma samtiddigt. Hur det gick sen vet alla. J*vla microsoft och deras X-box. Halo blir knappast så bra nu för tiden när vi har många andra bra spel till Pc som är både snyggare och säkert bättre. Blev faktiskt lite besviken på Halo när jag testade det hos en kompis. Hoppas den blir bättre på Pc.

Microsoft är onda.

Permalänk
Medlem

[upprörd]
Microsoft e väl för fan inte onda? Dom skiljer sig inte det minsta från något annat företag, deras prioritering #1 är att TJÄNA SÅ MYCKET PENGAR SOM MÖJLIGT!
Det hade NI oxå velat göra om ni va i deras situation...
[/upprörd]

Permalänk
Hedersmedlem

SnAQ: Bra artikel, läs den så förstår du varför ms inte är som andra företag - http://www.euronet.nl/users/frankvw/IhateMS.html

Hålla Halo borta från PCn är det minst onda ms har gjort..

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnAQ
[upprörd]
Microsoft e väl för fan inte onda? Dom skiljer sig inte det minsta från något annat företag, deras prioritering #1 är att TJÄNA SÅ MYCKET PENGAR SOM MÖJLIGT!
[/upprörd]

Klart de är onda. Microsofts mål är inte bara att tjäna pengar. De vill ta över hela världen med deras mjukvara. Nu när de introducerade X-box hade de säkert som mål att ta över hela console marknaden. Det gick dock inte som planerat....:rolleyes:

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnAQ
[upprörd]
[/upprörd]

[gråtfärdig]
Ett normalt företag försöker göra så bra produkter som möjligt, och på så vis hoppas de att kunder ska välja just deras produkt.

Ett ondskefullt företag snor andras ideer. Förbättrar dem lite och tjänar enorma summor pengar på det. Sen köper de upp alla konkurrenter så att kunden endast har dem att välja på.
Köper alla media/spel-tillverkare så att spelen endast fungerar på x-box.
De är så onda att de vill ta kontrollen över våra datorer (palladium). De vill spionera på oss och bestämma vad vi ska göra på våra datorer.
Jag nämner inga namn, hehe.
[/gråtfärdig]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZLO
De är så onda att de vill ta kontrollen över våra datorer (palladium)

Vad e palladium?
Va det MS som designade dom skorna för så många år sedan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZLO
[gråtfärdig]
Ett normalt företag försöker göra så bra produkter som möjligt, och på så vis hoppas de att kunder ska välja just deras produkt.

Ett ondskefullt företag snor andras ideer. Förbättrar dem lite och tjänar enorma summor pengar på det. Sen köper de upp alla konkurrenter så att kunden endast har dem att välja på.
Köper alla media/spel-tillverkare så att spelen endast fungerar på x-box.
De är så onda att de vill ta kontrollen över våra datorer (palladium). De vill spionera på oss och bestämma vad vi ska göra på våra datorer.
Jag nämner inga namn, hehe.
[/gråtfärdig]

Precis. M$ är ONDA.

Permalänk

palladium är ett försök till att stoppa all piratkopiering genom att lägga till en liten sak på moderkortet.
Som kommer varje gång man startar datorn kolla igenom hela datorn och ser den nåt program som inte är registrerat lr nån mp3/film så kommer den att kontakta ev tillverkare via nätet och är det olagligt så åker man dit.

Typ så, inte speciellt bra förklarat men trött o sjuk och inte så insatt idetta.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

hrm... om en grej ska scanna datorn, betyder inte det typ LÅNGA boot tider?

Permalänk
Medlem

Varför det?

Permalänk
Avstängd

"Det var bara i början de planerade att bara släppa det till Mac."

det jag menade, det var då

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Medlem

Det kommer att finnas flera olika boxar när man köper HL2, med bilder på Freeman, G-Man, Alyx och en speciell silver box som kommer att finnas i begränsad utgåva, innehållandes några speciella saker. Den sistnämnda är ju helt klart den man ska försöka få tag på.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Stämmer det, då blir det många boxar då...

Silverboxen är givet

Dom andra med, fast efter...

(om du börjar skriva källor M9 så blir det nog mycket bättre)

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Kommer säkert bara vara i USA som det blir så. (Tänker närmast på Wc3...)

Visa signatur

[size="1"]Michael Bolton: We're not going to some white collar resort prison. No, no, no! We're going to federal POUND ME IN THE ASS prison![/size]

Permalänk
Medlem

Tänk starcraft då...

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

Vem bryr sig om hur boxen ser ut, jag ska ha spelet, sen skiter jag om det ligger i en skokartong.

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.

Permalänk
Medlem

Det är mycket viktigt

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hipshot
Stämmer det, då blir det många boxar då...

Silverboxen är givet

Dom andra med, fast efter...

(om du börjar skriva källor M9 så blir det nog mycket bättre)

Vaaa!... litar du inte på lilla mig?

Johnson confirmed...
http://www.homelanfed.com/index.php?id=14310

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wasa
Vem bryr sig om hur boxen ser ut, jag ska ha spelet, sen skiter jag om det ligger i en skokartong.

Klart att det är viktigt, skulle aldrig t.ex köpa HL utan original kartong.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Nej men varför köpa fler av samma spel bara för att de är olika boxar?

Visa signatur

Det är bättre att köra huvudet i väggen, än att inte använda det alls!
"Tja jag undrar vad som kom först Half-Life eller Counter-Strike betan? vill gärna ha säkra källor"- Darker.