Permalänk
Cdon.com

Det stämmer - denna vara lagerförs hos det lager som för närvarande ligger efter i sin orderhantering. De börjar komma ikapp, och vi hoppas vara i stort sett helt fas till slutet av månaden. Beklagar att informationen angående leveransen varit så bristfällig!

Skrivet av danern:

Innefattas Surface 3 128 GB av "de drabbade produkterna"?
Det står "Beräknad leveranstid: 1-3 arbetsdagar" på den nu precis som det har gjort sedan vi gjorde en beställning för snart 3 veckor sedan. Ordern står fortfarande som "Behandlas".
Den enda infon som kommit från CDON sedan orderbekräftelsen är ett mail som kom ca 2 veckor efter beställning. Där stod det något i stil med 'eftersom din vara är en beställningsvara har vi ingen aning om när den kommer'.
Det står inget om beställningsvara varken på er hemsida eller i orderbekräftelsen. På prisjakt visas produkten som i lager hos CDON .

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kommer ni ta in Asus ROG Swift PG348Q till erat sortiment?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3471052&c=all

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Hur kan du ens tä'nka tanken att handla nått så dyrt hos cdon?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Hur kan du ens tä'nka tanken att handla nått så dyrt hos cdon?

Alltid positivt med fler aktörer som är redo att pressa priset.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Kul att ni la upp monitorn efter min önskan, dåligt att ni* inte ville prispressa dock!

glömde ett ni
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Har du upplevt problem med order/leverans får du gärna kontakta kundtjänst så ordnar vi med kompensation!

Tredje gången detta ignoreras

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Skrivet av muSashi:

Kul att ni la upp monitorn efter min önskan, dåligt att inte ville prispressa dock!

Trodde du verkligen det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ralle_81:

Är dessutom reglerat i lag att man skall kunna avbeställa en vara om den INTE har lämnat lagret. Att man har bytt status på en vara till "packas" eller liknande ändrar inte företagets skyldighet.

I praktiken innebär det att om paketet ligger i postburen på väg att puttas ut till lastbryggan där postbilen väntar och en avbeställning kommer - så SKALL (!!) företaget avbryta ordern - något som tydligen inte fungerar hos CDON....:(

Är lite intresserad av detta. Det borde ju gå att anmäla skiten ur dem för detta väl? Är ju totalt skamligt att man inte ens kan avbeställa produkter som man har beställt några minuter tidigare. Sedan en annan sak som är rena bluffen är ju deras lagersaldon vilket många andra även skrivit om här! Fick en vara struken igår för att den inte gick att få tag på fast det på hemsidan står att den finns i lager och skall skickas inom 1-3 dagar. Det är inte första gången heller för den delen! Alltså borde inte dessa två grejer ensamt vara tillräckligt för att stänga ner hela skiten för dem? Det är ju totalt lurendrejeri och uppenbarligen mot svensk lag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Det stämmer - denna vara lagerförs hos det lager som för närvarande ligger efter i sin orderhantering. De börjar komma ikapp, och vi hoppas vara i stort sett helt fas till slutet av månaden. Beklagar att informationen angående leveransen varit så bristfällig!

Ska det ta 1 månad att få svar på en retur?, skickade iväg ett returärende 28 december och har ännu ej fått svar.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Ska det ta 1 månad att få svar på en retur?, skickade iväg ett returärende 28 december och har ännu ej fått svar.

Gjorde också en retur i mellandagarna som jag inte har fått något svar på. Vid förfrågan till kundtjänst har svaret endast varit att de ligger efter i returhanteringen..... Att det tagit så lång tid är direkt i strid med lagen om distansavtal, men Cdon bryter mot den lagen även i andra avseenden just nu. Vid köpet före jul kom dock varan snabbt.

Permalänk
Medlem

Det där med retur fungerar verkligen inte med CDON. De svarar inte ens på inkomna ärenden längre och har fått följade tips från konsumentvägledare i min kommun.

Leta upp cdon's postadress, (Qliro Group AB, P.O. Box 195 25, Sveavägen 151, 104 32 Stockholm).
Skicka ett rekommenderat brev (så ni kan bevisa att de mottagit brevet) där ni framför era åsikter om er eventuella reklamation/återköp och om ni vill få en ny produkt eller inte.
Ange att de har en vecka på sig att svara er via post.

Om de inte har gjort det och fullföljt sina åttaganden så är nästa steg vända sig till ARN.

Från varit ett helt OK företag till detta är tragiskt. Inte fått återkoppling på ärende från den 29e December heller trots flera gånger som de lovat via facebook och chat att återkomma snarast. Igår blev jag lovad att bli uppringd med, men ingen ringde (såklart).

Permalänk
Medlem

Om alla gör en anmälan till Trygg e-handel så kanske CDON börjar skärpa sig.

Här kan ni göra en anmälan till Trygg e-handel

http://www.tryggehandel.se/butik/332/

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Om alla gör en anmälan till Trygg e-handel så kanske CDON börjar skärpa sig.

Här kan ni göra en anmälan till Trygg e-handel

http://www.tryggehandel.se/butik/332/

Svagaste anmälan jag gjort någonsin fick detta svar tillbaka.

Hej Jonas,

Man har alltid rätt att avbeställa en vara. I det fall varan har gått vidare i hanteringen kan det vara så att säljaren har rätt att ta ut en avgift för administrativa kostnader.
Ångrar man sin vara så är företaget skyldiga att återbetala samtliga avgifter (exklusive den frakt som betalas av konsument tillbaka till säljaren) inom 14 dagar från att meddelandet om ånger skickats. Detta behandlas i lagen (2005:59).

Finns det andra omständigheter kring din leverans som inte framgår här så kan vår rekommendation förändras. Det finns alltid många parametrar att ta hänsyn till i olika ärenden.

Har du frågor är du välkommen att höra av dig till mig så besvarar jag dessa.

Ha en bra dag!
Med vänlig hälsning
Anne Bardeman
Svensk Digital Handel
Trygg e-handel

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem

Beställde en skärm https://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg279q-ips-27-p3...
och såg det var dubbletter på sidan https://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg279q-ips-27-p3.... Jag fråga genast eran kundtjänst som bara är på mail. Eftersom jag såg på Prisjakt att det fanns många som var slut i lager. Jag skrev och fick svar:

"Hej,

Tack för ditt mail.
Beräknad leveranstid för din Asusskärm är 1-3 arbetsdagar då det rör sig om en beställningsvara som vi beställer av leverantören när du registrerar din order. Tyvärr kan vi inte ge dig någon mer specifik leveranstid än så.
Du kan se beräknad leveranstid för en vara i produktinformationen på vår hemsida.

När varan skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen via www.posten.se

Återkom gärna om du har några frågor!

Med vänliga hälsningar

Alexandra"

Alexandra läste alltså inte min fråga och vet ingenting och en 3 åring kunde ge ett bättre svar. Varför ens svara då? Svara gärna.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iben301:

Beställde en skärm https://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg279q-ips-27-p3...
och såg det var dubbletter på sidan https://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg279q-ips-27-p3.... Jag fråga genast eran kundtjänst som bara är på mail. Eftersom jag såg på Prisjakt att det fanns många som var slut i lager. Jag skrev och fick svar:

"Hej,

Tack för ditt mail.
Beräknad leveranstid för din Asusskärm är 1-3 arbetsdagar då det rör sig om en beställningsvara som vi beställer av leverantören när du registrerar din order. Tyvärr kan vi inte ge dig någon mer specifik leveranstid än så.
Du kan se beräknad leveranstid för en vara i produktinformationen på vår hemsida.

När varan skickas från vårt lager får du ett mail med information om att ordern är på väg, samt brev-id eller kolli-id för spårning av leveransen via www.posten.se

Med vänliga hälsningar

Alexandra"

Alexandra läste alltså inte min fråga och vet ingenting och en 3 åring kunde ge ett bättre svar. Varför ens svara då? Svara gärna.

haha, de här med att de skulle ha bootar som kundtjänst känns mer och mer troligt

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av iben301:

"Hej,

Tack för ditt mail.

Med vänliga hälsningar

Alexandra"

Ledsen för bristfälligt svar från vår kundtjänst. Tyvärr hade vi som du skrev en dubblett i vårt system. Det är denna som ska användas och vi har 15 st på lager med leverans på 1-3 dagar i skrivande stund.
https://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg279q-ips-27-p3...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av iben301:

"Hej,

Tack för ditt mail.

Med vänliga hälsningar

Alexandra"

Hehe nu har han lovat 1-3 dagar. Du måste meddela hur länge de tar innan du får den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Ledsen för bristfälligt svar från vår kundtjänst. Tyvärr hade vi som du skrev en dubblett i vårt system. Det är denna som ska användas och vi har 15 st på lager med leverans på 1-3 dagar i skrivande stund.
https://cdon.se/hemelektronik/asus-rog-swift-pg279q-ips-27-p3...

Avbeställde odernr. Istället för det ska vara smidigt så säger dom "Hej Ben,

Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Fatima" och när jag frågar hur det går får jag inga svar. Den var inte skickad ens.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iben301:

Avbeställde odernr. Istället för det ska vara smidigt så säger dom "Hej Ben,

Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt.

Med vänliga hälsningar

Fatima" och när jag frågar hur det går får jag inga svar. Den var inte skickad ens.

När beställde du och när avbeställde du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

När beställde du och när avbeställde du?

Igår och gjorde avbeställningen igår. Det står
Mottagen av lagret nu

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iben301:

Igår och gjorde avbeställningen igår. Det står
Mottagen av lagret nu

Du måste vara den första som kunnat avbeställa en pryl

Permalänk
Medlem

Du måste vara den första som kunnat avbeställa en pryl

Varför det haha?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iben301:

Varför det haha?

Brukar vara omöjligt då den "redan packas"

Permalänk
Medlem

Brukar vara omöjligt då den "redan packas"

Skrev innan den blev packad.
EDIT: köpte denna på inet istället https://www.inet.se/produkt/2200035/asus-34-rog-swift-pg348q-...

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iben301:

EDIT: köpte denna på inet istället https://www.inet.se/produkt/2200035/asus-34-rog-swift-pg348q-...

Ja du får ju godis med nu också

Permalänk
Medlem

CDON - en pensionärsförening sköter returhanteringen....

Seeeeeeeeeeeeeegaaaaaaa.....

Verkar som om CDON behöver anställa lite "frisk" personal på returavdelningen.

Reklamerade en Router i juni månad 2015 och trots påminnelser har jag inte hört av dem sedan i oktober.

Fått standardsvar "Vi har kontaktat vår leverantör då jag inte kan se att vi mottagit svar från dem", sedan niente, nada,
zilch.....

Det enda som kommer regelbundet och uppdateras är deras reklam

Visa signatur

Varför heter det felsäkert läge ? Det borde heta Säkert fel Läge......

Permalänk
Medlem
Skrivet av iben301:

Du hade tur, det verkar vara praktiskt taget omöjligt att avboka från CDON. Jag försökte avboka inom samma timme som beställningen las och fick bara till svar att ordern kommit för kångt i hanteringen för att kunna avbokas. Den hade inte lämnat lagret eller ens hunnit behandlas #fulafiskar

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Du hade tur, det verkar vara praktiskt taget omöjligt att avboka från CDON. Jag försökte avboka inom samma timme som beställningen las och fick bara till svar att ordern kommit för kångt i hanteringen för att kunna avbokas. Den hade inte lämnat lagret eller ens hunnit behandlas #fulafiskar

Ja men skrev i chatten och bad dom ringa sina kollegor. Till slut lyssnade han

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av iben301:

Ja men skrev i chatten och bad dom ringa sina kollegor. Till slut lyssnade han

Med andra ord är andra i kundtjänst för lata för att hjälpa folk eller så har cdon.com en inre policy som strider mot lagarna.

Permalänk
Medlem

Nytt avsnitt i den tragikomiska följetongen med CDON eller CDtotaltOFF som de borde kalla sig.

Vi beställde en Surface 3 den 2:a januari. Den har fortfarande inte kommit. Det har inte heller kommit något vettigt besked om när den eventuellt kan tänkas komma.. Den listas dessutom som i lager..

Idag försökte jag avbeställa ordern via chatt med kundtjänst. Det resulterade i nedanstående helt häpnadsväckande konversation.

•Gustaf: Välkommen till kundservice! Du pratar med Gustaf. Hur kan jag hjälpa dig?
Om din fråga gäller en specifik order, vänlig ange ditt ordernummer i ditt svar till oss.
•Du: hej jag vill avbeställa en order
•Gustaf: Får jag be om ditt ordernummer?
•Du: XXXXXXX
•Gustaf: Tack
•Gustaf: XXXXXXX@gmail.com
•Gustaf: Ditt ärende gäller en produkt från The Mobile Store, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com
•Du: the mobile store????
•Gustaf: Ditt ärende gäller en läkemedelsprodukt, ett ärende som jag inte kan hjälpa dig vidare med. Jag har däremot skapat ett ärende och bett mina kollegor som sitter med dessa typer av ärenden att hjälpa dig vidare. Du kommer få svar från dem snarast möjligast på XXXXXX@gmail.com.
•Gustaf: Ursäkta, bortse från det första jag skrev. Jag skrev fel.
•Du: jag behöver iof läkemedel efter kontakt med er..
•Du: men Surface 3 brukar kanske inte klassas som just läkemedel
•Du: snarare hemelektronik?
•Gustaf: Den klassas som läkemedel eller livsmedel i vårt system och därför kan jag inte hantera ditt ärende, men har bett mina kollegor att hjälpa dig.
•Du: seriöst??? en dator klassad som läkemedel?????????
•Du: använder du läkemdel just nu??
•Du: gör om gör rätt
•Gustaf: Som sagt. Din produkt är registrerad som läkemedel eller livsmedel i vårt system, så jag kan inte hjälpa dig vidare, men mina kollegor kommer besvara dig på e-post XXXXXX@gmail.com så fort som möjligt.
•Du: vakna! Surface 3 står som surfplatta vilket det också är
•Du: dvs en platt dator den går inte att äta
•Gustaf:
Den är registrerad under denna kategori i vårt system, trots att det är en dator. Du kommer få svar på din e-post.
Jag känner inte att vi kommer vidare i det här samtalet och kommer därför avsluta denna konversation om du inte behöver hjälp med något annat.
•Du: haha ni slår alla rekord i att vara urusla
•Du: tjoflöjt!

Måhända är jag inte helt vänlig i tonen men jag blir lite lätt förbannad av deras totala oförmåga att hantera mitt ärende.
Produkten säljs av cdon.com inte någon underaffär. Om de har råkat lägga in den fel på något sätt i sitt system måste de ändå kunna hantera en avbeställning av min order. De är ju helt overkligt värdelösa på att hjälpa sina kunder!!