Lumia 950 och 950XL (uppdaterad)

Permalänk

Firmwaren som släpptes härom dagen löste min instabila blåtands uppkoppling, nu kopplas inte mitt Jabra Extreme2 ifrån hela tiden.
Kör med Build .29. Inga omstarter eller andra konstigheter nu i alla fall.

Visa signatur

Corsair Obsidian 750D | EVGA Z790 Classified | G.Skill Ripjaws S5 6000 MHz CL30 64GB DDR5 @6600 MHz CL30 | i9-13900KF @5.6 GHz | PNY GeForce RTX 3080Ti XLR8 Gaming Revel Epic-X RGB @2055 MHz, 19902 MHz | Cooler Master V1200 | CPU+GPU-kylning: EK Custom loop | BenQ XL2410T + LG UltraGear 34GP950G |

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

@Cyberz:

Jag har också fått ett par.

men inga alls efter nya firmware...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av [SH]:

Är du insider? Om inte, har det verkligen släppts nyare versioner för icke insiders?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Xi:

Hmm var det inte just .29 som hade ett fel där du behövde göra en hard-reset för att få senaste builden i fast-rig?

Kan du inte vara lite mer specifik i din negativitet? Blir lite löjligt när du idiotförklarar MS utan att peka på något.. sen kan det ju vara så att du fått en defekt enhet, som kan hända både Apple, Sony, Samsung etc. För jag har inte haft några problem alls, ändå använder jag den mycket varje dag.. visst jag har ju tagit upp i tråden att jag upplever blixten på kameran lite konstigt men det har ju inte med WP10 att göra..

Men som sagt skriv gärna lite mer konkret, kan ju vara så att något kanske går att fixa eller att du använder saker som inte vi gör och kan hjälpa någon som har samma fel och funderar på om denne är ensam om det..

Märkligt.. jag har wifi på hela tiden och kopplar upp mig på tre! olika wifi varje dag, hemma, SJ och eduroam. Jag har aldrig tappat wifi någon gång sedan jag köpte mobilen i december..

Skrivet av issue:

@Stoff3th3m4n: Dwt är lite skumt detta, jag kör build .29 och upplever inga som helst problem med min XL.

Sen snackade jag med en kund idag och han hade upplevt precis det du beskriver. Han är nu med i fast ring och han sa till mig idag att äntligen börjar WP kännas färdigt och att det uppenbarligen var en beta som leverades vid release.

Håll ut eller joina windows insider!!

Men med tanke på alla problem man läst om så var helt klar inte windows färdigt vid release, vilket är jävligt synd, vi behöver folk som gillar wp, inte hatar

Jag är inte Insider. Fick göra en Hard Reset på build 10.0.10586.0 för att få build 10.0.10586.29. Kom en ny firmware idag. Firmware revision number: 01078.00038.16025.39017. OS är fortfarande build 10.0.10586.29. Ni har som problem, vilken Hardware version har ni? Jag har Hardware revision number: 4.0.1.1. Har noterat att en del har en tidigare version.
Jag inte haft några problem alls med min 950 XL, som jag haft sen början av december. Igår fick jag mitt Mozo Book Cover Black för Lumia 950 XL från Inet. Beställde det den 4:e december. Mycket nöjd med det.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

återkoppling angående problem med att ringa, händer fortfarande ibland, dock sällan. Tyvärr så hände det såklart efter att jag suttit närmare 40 minuter i kö på telefonsupport. Jag hör dom alldeles klart, dom hör inte ett ord ifrån mig och lägger på.

Är så trött på att vara beta-testare av en telefon när jag inte bett om det. Blivit väldigt sur flera gånger, och är redan på jakt efter en ny telefon, denna duger enbart som andra-telefon för mig. Har gjort återställningar på den, provat med senaste testmjukvaran, men även med originalmjukvaran som ingick, tyvärr inget som fungerar tillräckligt bra.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem

@Gnisch:
Har inga problem alls att ringa med min vanliga 950. Däremot hör jag två olika signaler under tiden jag ringer upp någon, väldigt märkligt.

Permalänk
Medlem

@Cyberz:

Hur fick du ny firmware?
Måste man installera det själv?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av KaZZoA:

@Cyberz:

Hur fick du ny firmware?

Det kom via Windows Update automatiskt. Min telefon har tyvärr startat om sig ett par gånger även efter uppdateringen av firmware.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaZZoA:

@Cyberz:

Hur fick du ny firmware?

Ja de kommer i windows update som det skrevs.

Men jag är med i insider och får det tidigare.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

@Nischi:
Har inga problem alls att ringa med min vanliga 950. Däremot hör jag två olika signaler under tiden jag ringer upp någon, väldigt märkligt.

Det problemet har jag också, men inte för alla nummer jag ringer. Mycket märkligt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600X - SCYTHE SCMG-5PCGH - TUF GAMING X570-PLUS - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 4000MHz - Samsung 980 Pro NVME - Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB EAGLE 2.0 - EVGA BQ 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gnisch:

Det problemet har jag också, men inte för alla nummer jag ringer. Mycket märkligt.

Ja, märkte det när jag ringde en polare. Bara en vanlig signal, sen när jag ringde min sambo så kom den andra skumma signalen igen

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Ja, märkte det när jag ringde en polare. Bara en vanlig signal, sen när jag ringde min sambo så kom den andra skumma signalen igen

Det har jag haft sedan L930.. kan det ha att göra med olika operatörer??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xi:

Det var inte så på min android lur. Jag har tre som operatör, fjällan telia. Polaren jag ringde vet jag inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

Det var inte så på min android lur. Jag har tre som operatör, fjällan telia. Polaren jag ringde vet jag inte.

Kanske bara är ett sammanträffande men det verkar bara hända mig när jag ringer nån som är nära mig, typ grannen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Xi:

Skrivet av theailer:

Skrivet av Gnisch:

Kanske bara är ett sammanträffande men det verkar bara hända mig när jag ringer nån som är nära mig, typ grannen.

Jag hade samma på min 950, ringde jag Telenor fick jag olika ring toner, Telia lät som vanligt.

Efter som min 950xl fortfarande är på lagning så kör jag med en 930 och den har samma fenomen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Beställde en Lumia 950 xl idag och jag får den nog på torsdag.
Något speciellt jag bör tänka på? Viktiga appar?
Hur är det att vara med i insider? Buggit eller nödvändigt för att telefonen ska fungera bättre?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garderoben:

Jag hade samma på min 950, ringde jag Telenor fick jag olika ring toner, Telia lät som vanligt.

Efter som min 950xl fortfarande är på lagning så kör jag med en 930 och den har samma fenomen.

Min granne har Telenor >.>

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av museo12:

Beställde en Lumia 950 xl idag och jag får den nog på torsdag.
Något speciellt jag bör tänka på? Viktiga appar?
Hur är det att vara med i insider? Buggit eller nödvändigt för att telefonen ska fungera bättre?

Appar

Bankappen - Swedbank
BankID
Swish
Truecaller
6tag - instagram
Windows Central (nyheter dagligen om windows/phone)

Jag kör insider, har aldrig stött på problem med de versioner man får. 950xl

Permalänk
Medlem

@downup:
Märkte på min 950xl att den inte får firmware uppdateringar via insider, så jag var tvungen att fabriksåterställa via MS verktyget för att få senast Firmware.

Sedan dess har jag inte kört insider men kanske borde ta och aktivera det på nytt nu när jag har senaste firmware.
Har du upplevt några omstarter på senaste byggena?

Permalänk

Fick tillbaks min från "lagningen" fenomen högtalaren funkar väldigt väldigt dåligt i minus grader och usb-c laddar bara åt ett håll.

Deras lösning var att fabriksåterställa den......

Edit märker nu att jag fått OS-version 10.0.10586.11
Försöker uppdatera men det vägrar den... fast på 0%

http://forums.windowscentral.com/windows-10-mobile/410653-how...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ju mer man läser här, desto gladare är jag att det gick att lämna tillbaks den till Telia (prova 30 dagar). Och då upplevde jag inte ens hälften av alla problem som verkar finnas.

Köpte en z5 istället, grymt nöjd!

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Ju mer man läser här, desto gladare är jag att det gick att lämna tillbaks den till Telia (prova 30 dagar). Och då upplevde jag inte ens hälften av alla problem som verkar finnas.

Kul att du är nöjd!

Men tänk på att på ett sådant här forum kommer du alltid och åter alltid se allra mest från de som är minst nöjda.. Vi är väldigt många som är grymt nöjda också

Men Sony, iPhone, Samsung, MS whatever.. så länge man är nöjd

Permalänk
Medlem

@Xi:

Jo, så är det nog... Hade gärna behållt Lumia 950, tyckte menyer och så flöt jäkligt fint men det var just att surfa med edge som blev dealbreaker för mig (tillsammans med batteritid, som kan ha vart nå hårdvarufel?).

Kommer nog prova Microsoft phone igen, men nu fortsätter jag med Android istället.

Permalänk
Medlem

@carlbanan:
Är nöjd med min 950 men som du säger är Edge helt sämst!
Att en enhet med så mkt ram ska behöva ladda om sidorna var gång man skiftar appar eller flikar e ju skrattretande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av theailer:

@carlbanan:
Är nöjd med min 950 men som du säger är Edge helt sämst!
Att en enhet med så mkt ram ska behöva ladda om sidorna var gång man skiftar appar eller flikar e ju skrattretande.

Ja, det är skitkul om man ska kopiera över text till ett formulär med flera fält t ex...

Permalänk
Medlem

lumia offers appen uppdaterades på min 950 XL precis och den här gången fick man ett års Office 365 gratis......passa på stog att det var tidsbegränsat och så länge lagret räcker

Permalänk
Skrivet av Hakangbg:

lumia offers appen uppdaterades på min 950 XL precis och den här gången fick man ett års Office 365 gratis......passa på stog att det var tidsbegränsat och så länge lagret räcker

Tusen tack för tipset, har en 365 prenumeration som går ut nu den 22a. Och jag hade tänkt att förnya ☺ nu vart det gratis, synd bara att det försvinner på en burk då jag hade en högre prenumeration.

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Problem/buggar finns i Android med och iOS

min 950XL funkar fint, grymt nöjd.

edit

.107 är ute för fast ring!

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlbanan:

Det är ju dom som har fel på sina som hörs mest. Är väl bara att läsa i liknande trådar om sony t.ex. men jag ska skriva upp att du köpte en z5 så jag kommer ihåg det.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750. 4TB nvme SSD|| Surface Pro 2017 || Google Pixel 8 Pro|| BMW R1300GS 2025

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Appar

Bankappen - Swedbank
BankID
Swish
Truecaller
6tag - instagram
Windows Central (nyheter dagligen om windows/phone)

Jag kör insider, har aldrig stött på problem med de versioner man får. 950xl

Tack! Telefonen har kommit idag. 🙂

Permalänk

Gick hem från jobbet igår, testade ringa ett samtal, efter 2-4 minuter kom ett väldigt starkt tjutande ljud från högtalaren.

Precis som det var innan jag skicka den på lagning första gången. Lämnade in den idag igen så får se om det blir bättre på round två.

Visa signatur