Quantum Break kommer till PC – får skyhöga systemkrav och DirectX 12

Permalänk
Melding Plague

Quantum Break kommer till PC – får skyhöga systemkrav och DirectX 12

Den efterlängtade Xbox One-titeln Quantum Break kommer till PC och blir ett av de första spelen som enbart stödjer DirectX 12. Även hårdvarumässigt ställs rejäla krav.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Processor: Intel Core i7-4790, eller motsvarande AMD"

Jo tjena...

Permalänk
Medlem

Gissar att Quantum Break kommer med Gameworks annars har dom misslyckats katastrofalt med optimeringen.

Ta en titt på youtube, det är ju inte direkt något extremt snyggt spel om du jämför med dagens så något äter ju upp din hårdvara.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Avstängd

Fan va najs att man får PC-versionen om man förbeställer Xbox One-versionen också. Jag har en Xbox One men är egentligen inte så intresserad av det här spelet... Men mycket roligt med ett spel som kräver Windows 10 och DirectX 12 som minimum!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem

Så grafiken på Xbone kommer vara inställd på Ultra Low i 30fps då?

Permalänk
Medlem

Vad i helvete... skämtar dem eller?

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

Hur stor är risken att Quantum Break blir en ny "but can it run Crysis" meme om dom här systemkraven gäller. Man kan ju hoppas att de rekommenderade är för något högre än 1080p i 30 fps iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Under construction...

Permalänk
Medlem
Skrivet av foxzox7:

"Processor: Intel Core i7-4790, eller motsvarande AMD"

Jo tjena...

Det blir nog bättre zen

Permalänk
Medlem
Skrivet av fRostmirE:

Hur stor är risken att Quantum Break blir en ny "but can it run Crysis" meme om dom här systemkraven gäller. Man kan ju hoppas att de rekommenderade är för något högre än 1080p i 30 fps iaf!

Skickades från m.sweclockers.com

Saken med crisis var väl mer att det såg otroligt snyggt ut för sin tid, sen hade det ju enorma systemkrav oxå på grund av det, tror inte detta kommer följa samma våg

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem

Nice. Kul att utrustningen får svettas lite.

Edit: Inlägg 1000

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

antingen är spelet sjukt ooptimerat på pc eller så kör xbox på 2fps i ultra low

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk

Verka ej stämma längre

https://twitter.com/QuantumBreak/status/698010560252674048

Permalänk
Medlem

@napahlm: Ja bara AMD tar det lugnt och inte rushar ut den, "bättre zent än aldrig".

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Intressant att veta om
http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1182809

Anyone who pre-orders the Xbox One digital version of Quantum Break through the Xbox Store, purchases an Xbox One digital token at participating retailers, or pre-orders an Xbox One Special Edition Quantum Break bundle, will receive the Windows 10 version of the game downloadable at the Windows Store via redemption code.*

Bara boka digitalt för XBone on man har så får man W10 versionen. Nu vet jag inte om det gäller vårt avlånga land men man får ju hoppas det.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk
Medlem

U say wut? 980ti som rekommenderat eller AMD fury x med 6 gb vram.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Foxmaner:

U say wut? 980ti som rekommenderat eller AMD fury x med 6 gb vram.....

Rekommenderat för Ultra settings ja.....

Visa signatur

Speldator: Intel i7 4770k - 16 GB DDR3 - GeForce GTX 1060 EVGA SC MiniITX - Samsung 850 Pro 256GB (OS) - Samsung 840 EVO 500GB (Install) - 3x4TB Seagate (Mix) - Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Wow, kom till oss på Win10 - vi gör udnerverk för dina gamla dator - sa dom.
Kom till oss på Win10 exklusiva klubben - där du måste har det grymmaste grafikkortet som finns för att spela våra exklusiva win10 spel...

Fjanteri! Lockar inte mig att skaffa win 10 på primära burken - snarare tvärtom.

Permalänk

Rekommenderat kräver 16GB ram jisses alltså! Börjar kanske bli dags att hoppa upp till 16GB då.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Jag får svårare och svårare att vänta till Zen med att uppgradera... Tur att plånboken håller emot!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Skrivet av Foolwolf:

Wow, kom till oss på Win10 - vi gör udnerverk för dina gamla dator - sa dom.
Kom till oss på Win10 exklusiva klubben - där du måste har det grymmaste grafikkortet som finns för att spela våra exklusiva win10 spel...

Fjanteri! Lockar inte mig att skaffa win 10 på primära burken - snarare tvärtom.

Folk är fan aldrig nöjda, krävs ett bra grafikkort för att klara spelet på ultra så gnälls det för det och skulle det istället gå att maxa spelet med ett billigt grafikkort så gnälls det istället på att det är begräsnat av konsolerna..
Är väll bara att vara glad för att de satsar lite på PC versionen och låter de med bra hårdvara få lite mer ögongodis så kan de med sämre hårdvara lira på lägre inställningar. Kollar man min settings så borde till och med ett gammalt gtx580 klara spelet...

Sen att Microsoft valt att bara släppa directX12 till win10 är inte spelmakarnas fel även om det suger då jag också har noll intresse av att "uppgradera"..

Permalänk
Medlem

Det bör bli det snyggaste PC spelet någonsin med andra ord.. Eller inte.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Då får vi se om det lever upp till de kraven som ställs på hårdvaran. Inget fel med dem i sig men de är sjukt höga så nu förväntar man sig ju ett snyggt spel. One ligger ju runt min specs om jag inte missminner mig, iaf grafiskt, så även att konsolversionen kan skräddarsys och då ge mer än hårdvaran hade kunnat på PC förväntar jag mig ju inte att de ser snarlika ut fast PC versionen kan gå i över 30fps och över 1080p bara. Förväntar mig mycket mer om man ställer krav som detta. Mycket mer.

Får se vad som händer, ska bli spännande att se iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 6900XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Master of Overkill

fattar inte vad folk klagar över... det är ULTRA......

Helt sjukt folk går banans helt galna...

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av lanbonden:

Folk är fan aldrig nöjda, krävs ett bra grafikkort för att klara spelet på ultra så gnälls det för det och skulle det istället gå att maxa spelet med ett billigt grafikkort så gnälls det istället på att det är begräsnat av konsolerna..
Är väll bara att vara glad för att de satsar lite på PC versionen och låter de med bra hårdvara få lite mer ögongodis så kan de med sämre hårdvara lira på lägre inställningar. Kollar man min settings så borde till och med ett gammalt gtx580 klara spelet...

Sen att Microsoft valt att bara släppa directX12 till win10 är inte spelmakarnas fel även om det suger då jag också har noll intresse av att "uppgradera"..

Instämmer 150 %

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Ämtligen får vi vad vi krävt

@hakd: du har helt fel i din slutsats.

vi har skrikit och gapat efter ett top optimerat pc spel nu sen Xboxone å ps4 släpptes och nu äntligen får vi ett maxat spel.
och vad händer ni klagar som ett gäng konsol wannabies...Ni borde skämmas

Permalänk
Medlem

@Carolus Rex bra fångat.
Ultra != rekommenderat

Sen att de har saftiga Ultra krav är väl inget fel... men ser det ut som ultra?

@Foolwolf Ang Win 10 kravet. Det var väl rätt väntat att DX12 spel lär har krav på DX12, oavsett bildkvalitet. Förväntade man sig något annat?
Om du vill kunna få samma fördelar utan Win 10 måste man titta på Vulkan som alt, och det måste släppas först :=/

@Stefan73 Tror inte det är samma personer som klagar på båda
Personligen vill jag inte se spel som kräver mer än ens hårdvara klarar, då det är så få som kommer kunna använda det då. Men med det sagt, jag måste inte ha ultra heller, och dess rekommenderad är helt okej nivå.

Edit: Artikeln har nu blivit rättad, där nivå Ultra stod som Rekommenderade, där av mångas kommentar på det.

Permalänk
Medlem

erm

@Paddanx: för det första är det ingen som har sett pc spelet visas ännu så det är spännande att folk tror att dom gjort dettta

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Gissar att Quantum Break kommer med Gameworks annars har dom misslyckats katastrofalt med optimeringen.

Ta en titt på youtube, det är ju inte direkt något extremt snyggt spel om du jämför med dagens så något äter ju upp din hårdvara.

det är video från xbox versionen...
Just nu finns det inte en enda video från pc versionen så vi har ingen aning hur mycket bättre spelet kommer se ut för pc

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Folk är fan aldrig nöjda, krävs ett bra grafikkort för att klara spelet på ultra så gnälls det för det och skulle det istället gå att maxa spelet med ett billigt grafikkort så gnälls det istället på att det är begräsnat av konsolerna..
Är väll bara att vara glad för att de satsar lite på PC versionen och låter de med bra hårdvara få lite mer ögongodis så kan de med sämre hårdvara lira på lägre inställningar. Kollar man min settings så borde till och med ett gammalt gtx580 klara spelet...

Sen att Microsoft valt att bara släppa directX12 till win10 är inte spelmakarnas fel även om det suger då jag också har noll intresse av att "uppgradera"..

Vi är ju svenskar, de måste hitta någonting mitt emellan annars är vi inte nöjda!

Visa signatur

AMD 5800X ▪ MSI B550M Mortar ▪ G.Skill 32GB 3600MHz CL16 ▪ Palit 4070 Ti ▪ 1TB SSD 970 Evo+ ▪ Dark Power 13 1000W ▪ FD Define Mini C ▪ Aorus AD27QD + LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefan73:

@Paddanx: för det första är det ingen som har sett pc spelet visas ännu så det är spännande att folk tror att dom gjort dettta

Vet inte vad som är mer förvirrande med det svaret.... "erm" rubriken eller "svaret".

Men just pga vi inte vet än så skrev jag också min kommentar om dess utseende som just en fråga (och inte ett klagomål). "...men ser det ut som ultra?"
Kraven är bra, förutsatt att det ser bra ut. Eftersom ingen vet än, så kan man bara göra förväntningar baserat på systemkraven.

För mig är rekommenderade på en bra nivå, där highend kort sitter, typ, men inte extrem. Så man kan förvänta sig bra prestanda och förhoppningsvis grafik med ens system, även om jag kanske inte kan köra ultra. Mer begär jag inte.