Allmänna frågor: event, nattöppet, kampanjer med mera

Permalänk
Skrivet av Rugbyspelaren:

Släng med ordernummret på beställningen med, kanse lättare att hitta de för dem

Fixat!

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Webhallen
Skrivet av noobonur:

Tack för att ni tog er tid att svara här. Uppskattas!

Faktura nr från er: 21511838880275574 och fakturan från segoria har samma faktura nummer som den från er.

Hoppas att ni kan lösa det så snart som möjligt. Skickade in kopia på mitt kvitto till segoria eftersom de inte lyckats få svar med er, pratade med segoria nyligen.

EDIT: Lägger till order nr om det underlättar: 7155792

Tack, vi har nu löst det hela med Segoria. Fakturan är borta inga påföljder ska finnas kvar i något system etc.
Det jag kan se är att fakturan var makulerad hos oss, samtidigt som du lämnade tillbaka produkten men något i kopplingen mellan oss och Klarna/Segoria har fallerat så deras system har inte mottagit eller behandlat informationen korrekt (eller så har vi inte skickat den korrekt).
Men kort sagt IT-strul har gjort att det i vår ände sett ut som om allt var grönt trots att det inte var det.

Vi snackade nyss med Segoria och de hade inte mycket info att ge oss annat än att du hade bestridit fakturan.
De kunde inte säga om, när eller hur de försökt kontakta oss.

Just nu har jag bett vår kundtjänst att se över inkomna mail för att se om de missat ditt mail helt eller om det fastnat i spamfiltret etc. Vid "första anblick" (dvs söka på ditt namn eller din e-postadress) hittade vi ingen korrespondens dock. Men de skulle titta närmare på det nu, jag återkopplar om de kommer fram till något.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Tack, vi har nu löst det hela med Segoria. Fakturan är borta inga påföljder ska finnas kvar i något system etc.
Det jag kan se är att fakturan var makulerad hos oss, samtidigt som du lämnade tillbaka produkten men något i kopplingen mellan oss och Klarna/Segoria har fallerat så deras system har inte mottagit eller behandlat informationen korrekt (eller så har vi inte skickat den korrekt).
Men kort sagt IT-strul har gjort att det i vår ände sett ut som om allt var grönt trots att det inte var det.

Vi snackade nyss med Segoria och de hade inte mycket info att ge oss annat än att du hade bestridit fakturan.
De kunde inte säga om, när eller hur de försökt kontakta oss.

Just nu har jag bett vår kundtjänst att se över inkomna mail för att se om de missat ditt mail helt eller om det fastnat i spamfiltret etc. Vid "första anblick" (dvs söka på ditt namn eller din e-postadress) hittade vi ingen korrespondens dock. Men de skulle titta närmare på det nu, jag återkopplar om de kommer fram till något.

Fick ett email av er nu! Kan bara säga, riktigt proffsigt gjort av er. Den service, jag alltid förväntar mig av er fick jag nu via mail. Det var riktigt riktigt bra att ni löste det. Tappade förtroendet efter så lång tid men det kan hända, och att ni löst det nu visar att ni faktiskt bryr er.. Att ni dessutom erbjöd mig något spel som plåster på såret kan jag bra säga, VÄRLDSKLASS. Tack så mycket och ni kommer definitivt att behålla mig som kund hos er.

Visa signatur

7950X3D, 64GB @ 6000mhz, RTX 5090
Legion 5 Slim 7840HS, 32GB @ 5600mhz, RTX4060

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trazer:

Det går heller inte att gå in på tidigare beställningar, sortera efter produkt och sedan trycka på en bokstav. Då får man 404 - Not found. Fungerade för nån/några veckor sedan.

Skrivet av Webhallen:

Det låter jättekonstigt, hör av dig till vår kundtjänst med ditt ordernummer så får de kolla vad som hänt.
info@webhallen.com / 08 563 60 00

Hej, vi hålle rpå att fixa båda dessa buggarna nu på morgonen, bör vara klart om en liten stund!

Morgonen verkar vara väldigt lång... Detta fungerar alltså fortfarande inte.

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Trazer:

Morgonen verkar vara väldigt lång... Detta fungerar alltså fortfarande inte.

Onekligen, såg att vi fixat utskrift men att det fortfarande inte går att sortera på bokstav. Har felrapporterat till vår IT igen

Visa signatur

Permalänk

Vad är skillnaden på kampanjpris och medlemspris? Loggar in och tittar på mina medlemspriser efter att precis ha gått upp till silver, hittar en vara som verkar ha ett jättebra pris och ser att det är "Mitt medlemspris". Går till prisjakt och kollar lite snabbt och ser att priset fortfarande är mycket bra för varan, men till min förvåning är det samma pris för alla oavsett om de är medlemmar eller ej. Loggar ut för att kontrollera och jo om jag loggar ut står det "kampanjpris" och exakt samma pris i stället. Hur många fler av mina jättebra medlemserbjudanden är egentligen bara era vanliga kampanjpriser för alla? Klagar inte på priset bara undrar hur jag vet vad som är vad.

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Vad är skillnaden på kampanjpris och medlemspris? Loggar in och tittar på mina medlemspriser efter att precis ha gått upp till silver, hittar en vara som verkar ha ett jättebra pris och ser att det är "Mitt medlemspris". Går till prisjakt och kollar lite snabbt och ser att priset fortfarande är mycket bra för varan, men till min förvåning är det samma pris för alla oavsett om de är medlemmar eller ej. Loggar ut för att kontrollera och jo om jag loggar ut står det "kampanjpris" och exakt samma pris i stället. Hur många fler av mina jättebra medlemserbjudanden är egentligen bara era vanliga kampanjpriser för alla? Klagar inte på priset bara undrar hur jag vet vad som är vad.

Jag har märkt, efter flera år som medlem, att det ofta är de speciella "24-timmar", "black friday" osv. som har bäst priser, då står de som medlemspris även om de gäller generellt. Undantaget är när det körs via Facebook eller här på Sweclockers, då ser man vad det handlar om.

Om det spelar någon roll att det är generellt eller medlem får man nog logga ut, eller starta en ny session utan inloggning. Jag tror att jag sett priset krypa ner ytterligare några kronor som inloggad då och då (och förr någon enstaka gång att det var en bugg och blev dyrare).

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Skrivet av rbt:

Jag har märkt, efter flera år som medlem, att det ofta är de speciella "24-timmar", "black friday" osv. som har bäst priser, då står de som medlemspris även om de gäller generellt. Undantaget är när det körs via Facebook eller här på Sweclockers, då ser man vad det handlar om.

Om det spelar någon roll att det är generellt eller medlem får man nog logga ut, eller starta en ny session utan inloggning. Jag tror att jag sett priset krypa ner ytterligare några kronor som inloggad då och då (och förr någon enstaka gång att det var en bugg och blev dyrare).

Kan det vara något med att man hade fått ett medlemspris på den varan men att REA-priset är bättre så då står det som medlemspris i stället? För det är ju långt ifrån alla varor på kampanj som är med i medlemsprislistan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gaminggirl:

Kan det vara något med att man hade fått ett medlemspris på den varan men att REA-priset är bättre så då står det som medlemspris i stället? För det är ju långt ifrån alla varor på kampanj som är med i medlemsprislistan.

Skickades från m.sweclockers.com

Medlemsprislistan är inte fullständig och det är inte alla produkter med medlemspris som finns i någon kampanj, så är man intresserad av något kan man ha tur och se att det är medlemspris. Som inloggad tror jag aldrig att jag fått någon annan rabatt än just facebook, sweclockers eller medlem.

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem

Nordea internetbank - Direktbetalning

Har tidigare använt mig utav Nordea direktbetalning men det funkar ej nu.
Kommer till alternativet vilken bank jag vill gå till och där funkar de tre andra bankerna men inte Nordea? De andra tre går att fylla i och anges och får den där blå pricken som visar vad man valt och "highlightar" även vad man valt eller kan välja.

Irriterande när man vill köpa en kampanjvara som säkert är tidsbegränsad.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bogey:

Kommer till alternativet vilken bank jag vill gå till och där funkar de tre andra bankerna men inte Nordea? De andra tre går att fylla i och anges och får den där blå pricken som visar vad man valt och "highlightar" även vad man valt eller kan välja.

...och så var det ny vecka och priset steg typ 50% och inget köp.
Btw så funkar det för mig att beställa med Nordea på andra ställen, så endera är det ni som strular eller ni och Nordea.
Illa.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Beställde ett tangentbord för en vecka sen till upphämtning i butik, men det står fortfarande på "mottagna"? Det finns i 8 andra butiker och brukar ta under en vecka tills det finns att hämta, är det något på gång eller bara jag som är otålig?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 7 5700G / 48GB RAM / RX 7900 XTX / 2TB SSD / Arch Linux
Server 1: i5-7400T / 32GB RAM / 88TB HDD / Proxmox
Server 2: i5-6500T / 32GB RAM / 1TB SSD / Proxmox

Permalänk
Medlem

Bara för att jag gnäller lite så kom det såklart fram idag ^^

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Kattus:

Bara för att jag gnäller lite så kom det såklart fram idag ^^

Vad var lagerstatus för den butik du beställde upphämtning i?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugbyspelaren:

Vad var lagerstatus för den butik du beställde upphämtning i?

Beställningsvara, har stått så många gånger förut dock och det bara tagit 2-3 dagar innan dom har varan redo

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Något vidare bra på att besvara frågor här i tråden tycks de ej vara.
Har man ett eget underforum på Sveriges största datorsajt, borde man nog behandla det forat som sin egen support.
Min egen fråga ställdes den 13/02, men det är ju nog bra för läsarna att får reda på det med tålamod och att man kanske borde fundera på att köpa annanstans om man vill ha svar eller få sina saker som andra skriver om.

Kanske för gnällig nu iofs.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag beställde ett GTX 970 nu när the division kampanjen kom upp
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/220999-asus_g...
När min beställning genomfördes syntes det dock inget på namnen eller inne i själv produktlänken, nu ser jag att det har uppdaterats för alla produkterna i kampanjen.. Behöver jag göra något eller kommer kampanjen att fungera för mig ändå ?

Tack!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bogey:

Något vidare bra på att besvara frågor här i tråden tycks de ej vara.
Har man ett eget underforum på Sveriges största datorsajt, borde man nog behandla det forat som sin egen support.
Min egen fråga ställdes den 13/02, men det är ju nog bra för läsarna att får reda på det med tålamod och att man kanske borde fundera på att köpa annanstans om man vill ha svar eller få sina saker som andra skriver om.

Kanske för gnällig nu iofs.

Normalt sett är forumet bemannat hör 7 dagar i veckan mellan tio och tio typ.
Men det är bara en person (jag dvs) som hanterar det och just nu har jag tagit en hel veckas semester och har tyvärr haft lite sämre tillgång till internet än jag tänkt mig så jag har inte riktigt hunnit led här.
På måndag kommer jag se till att gå genom allt som dykt upp här.

Visa signatur

Permalänk
Webhallen
Skrivet av gaminggirl:

Hej, just nu är det lite dumt. Om vi sätter ett rea-pris på något så dyker det upp som ett "kampanjpris" för alla som inte är inloggade men ett "medlemspris" för dem som är inloggade.
Om vi bara sätter ett medlemspris så ser de som inte är inloggade ordinariepris medan de som är inloggade ser medlemspris.
Så det är inte medvetet vilseledande från vår sida, där är bara en teknikalitet där vår IT tagit lite genvägar när de implementerat olika system för att köra nedsatt pris på en vara. Jag har bett dem ändra det nu dock.

Skrivet av Bogey:

Hej det ska vara fixat vid det här laget, ursäkta det sena svaret.

Skrivet av Mezzlock:

Jag beställde ett GTX 970 nu när the division kampanjen kom upp
http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/220999-asus_g...
När min beställning genomfördes syntes det dock inget på namnen eller inne i själv produktlänken, nu ser jag att det har uppdaterats för alla produkterna i kampanjen.. Behöver jag göra något eller kommer kampanjen att fungera för mig ändå ?

Tack!

Hej om du inte fått koden ännu så kan du höra av dig till vår kundtjänst och be dem fixa den åt dig. Jag har tyvärr ingen lös att skicka då vi numera bara får koder digitalt.

Visa signatur

Permalänk
Mattecoach

@Webhallen:

Hej Webhallen!

Jag tänkte köpa hörlurar i pågående kampanj, men när jag lägger till dem i varukorgen ändras priset till orginalpris (2890 kr). Snälla hjälp!

Produkten: http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/226499-bose_quie...

Permalänk
Webhallen
Skrivet av PuMaH:

@Webhallen:

Hej Webhallen!

Jag tänkte köpa hörlurar i pågående kampanj, men när jag lägger till dem i varukorgen ändras priset till orginalpris (2890 kr). Snälla hjälp!

Produkten: http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/226499-bose_quie...

Hej, kan det möjligtvis vara så att du köpt ett par identiska lurar av oss tidigare?
Det skulle kunna vara vår spärr på "max en per hushåll" som spökar.

Visa signatur

Permalänk
Mattecoach
Skrivet av Webhallen:

Hej, kan det möjligtvis vara så att du köpt ett par identiska lurar av oss tidigare?
Det skulle kunna vara vår spärr på "max en per hushåll" som spökar.

Hej, tack för svaret!

Jag har inte köpt några, men första gången jag försökte köpa dem idag så gick inte betalningen igenom och jag fick byta till Paypal. Det var då det stod fel pris första gången.

Jag beställde iaf ett par utan att logga in nu för att vara säker på att få några...

Permalänk

Jag har inget emot att det finns annonser även på butikssidor, men när annonsen nästan är större än platsen butikssidan får känns det lite väl:

Det ser inte alls bra ut det där.

Visa signatur

Permalänk

Tjena! jag undrar vad som är snabbast ifall en produkt är en förboknings vara dvs. är det snabbare att få den skickat till mig direkt (till ett postombud) eller att hämta den i butik (fruängen) detta är gällande rival 900 samt collector's edition av mirrors edge?

Visa signatur

Ryzen 9950X3D [Cools with EKWB 2x 360mm XE/SE] | Asus Extreme X670E | ASUS RTX 5090 Astral LC Alphacool WB | Corsair HX1500i | G.Skill Neo 64GB 6000MHz (2x32GB) | MP700 Gen5 2TB NVME | 980/950/970 NVME 1TB/512GB/2TB | 6x 512GB 850PRO | 4x512GB NVME WD Black | 4x1TB NVME Raid 0 - 4x24TB Raid 10 Qnap (+Backblaze Backup) | LianLi O11 Dynamic XL | Main Screen: Samsung Neo G9 240Hz Ultra-Wide | AUX: LG IPS7 27" (x2) | LG CX 55" G-sync | 10 Gbit/s ISP (Bahnhof) Connection | Copyright©1996-2024 RaW-D-Coy Inc.™ All rights reserved ®

Permalänk
Webhallen
Skrivet av RaW D Coy:

Tjena! jag undrar vad som är snabbast ifall en produkt är en förboknings vara dvs. är det snabbare att få den skickat till mig direkt (till ett postombud) eller att hämta den i butik (fruängen) detta är gällande rival 900 samt collector's edition av mirrors edge?

Det bör vara sak samma (förutom att du kan hänga på låset när butiken öppnar 10:00 medan posten kanske inte kommer förrän lite senare).
I de få fall som leverantörerna är sena in med ett spel till vårt lager (kan ju hända ibland att de levererar till oss samma dag som releasedagen) så kan det vara snabbast att hämta på vårt huvudlager jämfört med alal andra alternativ men det händer extremt sällan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kanske inte du kan svara på men kommer ni ha några kampanjpriser på korten under denna kampanj? (likt den inet hade i helgen (970 för 3295)): http://www.webhallen.com/datorkomponenter/kampanjer/asus_gtx_...

@Webhallen

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markusas:

Kanske inte du kan svara på men kommer ni ha några kampanjpriser på korten under denna kampanj? (likt den inet hade i helgen (970 för 3295)): http://www.webhallen.com/datorkomponenter/kampanjer/asus_gtx_...

Wait, what? (970 + Primal + Division 3290:-)

Visa signatur

CPU: 9800X3D GPU: RTX 4080 Super Moderkort: ASUS Rog Strix B650E-F
RAM:
G.Skill 32GB DDR5 CL30 @6000Mhz Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: Corsair RM1000x SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB
Skärm:
AOC Agon AG271QG 27" G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Medlem

@Azureye: Syftade på Strix-korten, turbon är inte intressant.

Visa signatur

Dator: Lian Li A3, R7 9800X3D, ASUS X670E Gene, Thermalright Phantom Spirit 120 SE, Kingston Fury@6000CL30, ASUS RTX5080 PRIME OC, Firecuda 530 2TB, 2st 990 Pro 2TB, Thermaltake SFX 1000W Platinum.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Markusas:

@Webhallen

Förutom 970 Turbo har vi inget direkt planerat där just nu

Visa signatur

Permalänk

@Webhallen
Kommer det vara några öppningserbjudanden imorgon när ni öppnar butiken i Liljeholmen?