Permalänk
Medlem

Distans mellan moderkort och plåt???

Hej! Som rubriken säger, hur långt är det mellan moderkortet och plåten under ifall att distansen är 6 mm lång (utan den gängade delen)?

Visa signatur

Världen bästa och högljudaste dator FTW!
Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -
2x8 GB Corsair Vengeance - Cooler Master 212 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Hej! Som rubriken säger, hur långt är det mellan moderkortet och plåten under ifall att distansen är 6 mm lång (utan den gängade delen)?

Jag är inte säker på att jag förstår din fråga riktigt eller anledningen till att du frågar vilket kan vara lika viktigt. Men om distansen är 6 mm så är ju mellanrummet 6mm vid distansen. Sen har ju moderkort lödningar och stuff som sticker ner på massvis med ställen, dessa brukar väl vara 1-2mm som max antar jag. Inte helt säker här dock.

Om det är så att du vill klämma något mellan moderkortet och plåten är detta inte att rekommendera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Jag är inte säker på att jag förstår din fråga riktigt eller anledningen till att du frågar vilket kan vara lika viktigt. Men om distansen är 6 mm så är ju mellanrummet 6mm vid distansen. Sen har ju moderkort lödningar och stuff som sticker ner på massvis med ställen, dessa brukar väl vara 1-2mm som max antar jag. Inte helt säker här dock.

Om det är så att du vill klämma något mellan moderkortet och plåten är detta inte att rekommendera.

Håller på att designa ett chassi jag tänker bygga, så behöver måttet. Men vad jag menade med min fråga var om distansen går in i moderkortet på nåt sätt, så att distansen blir t.ex. endast 5,5 mm emellan.

Visa signatur

Sapphire 7970 Vapor X - MSI Z77 G45 - Cooler Master GX 650W - Intel i5 3570k - 1 TB HDD - Cooler Master Storm Scout II -

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Håller på att designa ett chassi jag tänker bygga, så behöver måttet. Men vad jag menade med min fråga var om distansen går in i moderkortet på nåt sätt, så att distansen blir t.ex. endast 5,5 mm emellan.

De går inte in i hålet på moderkortet, nej.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | Gigabyte B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX Beast 3600 MT/s | Asrock RX 9070 | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | EVGA G2 750W | FD Define R5 Ti | 2 x 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

De går inte in i hålet på moderkortet, nej.

Så det blir alltså 6 mm emellan? Perfekt! (y)

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sedan kan olika chassin ha olikt långa distans skruvar. Så det beror ju mer på hur långa distanser du har/ska köpa.
Så det är ju lite av en "Hur långt är ett snöre?" fråga.

Skrivet av ZyAnidE:

Så det blir alltså 6 mm emellan? Perfekt! (y)

Japp, har du 6mm långa distanser så är det 6mm mellan moderkortet och plåten.

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyAnidE:

Ballt. Hoppas vi får se lite bilder här på SweC sen när det är färdigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Ballt. Hoppas vi får se lite bilder här på SweC sen när det är färdigt

Det blir det nog

Visa signatur