Permalänk
Medlem

Jag skulle kunna tänka mig haka på om det startas en [Swec] clan. clanen jag är med i har alltid varit casual men det är bara jag som fortfarande spelar. jag är inte superaktiv men kör några games i veckan.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

@CynXen: @foxzox7:

Jag kan bara svara för mig personligen, men det jag är ute efter med en klan är att spela, främst på helgen, lite SH eller annat för att det är roligt. Jag vill inte ha något dödsallvar där det "måste" skjutas premium-skott och alla ska prestera varje match.

Jag är inte heller någon toppen-spelare, men nog vinner man ibland. Lyckas vi hjälpa varandra att bli bättre spelare så är väl det bara ett plus.

Detta är alltså bara vad jag är ute efter, men jag är rätt säker på att de medlemmar jag eventuellt får med mig delar mitt tankesätt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta:

Låter perfekt för min del.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Skrivet av Slaktardej:

@Kosmoskatten: Har du någon lust att spela några games ikväll?

Såg detta nu;) Jobbar em denna v så jag är inte hemma förns kl 23.30 på kvällarna..

Men lägg till mig, "nickar" DruttenII i WoT..

Permalänk
Medlem

Fy fan vad tråkigt T-10 är! Alla tanks är ju tråkiga "stock", men detta är ju sanslöst.

Vad bör man uppgradera först på skrothögen? Har bästa radio och Tier 9-bössan. Torn, band eller motor? Eller rent av spara ihop det dubbla till den bättre bössan?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Fy fan vad tråkigt T-10 är! Alla tanks är ju tråkiga "stock", men detta är ju sanslöst.

Vad bör man uppgradera först på skrothögen? Har bästa radio och Tier 9-bössan. Torn, band eller motor? Eller rent av spara ihop det dubbla till den bättre bössan?

Är den det? Jag som funderade på att slutligen grinda upp min IS3 till T10 (är inte intresserad av IS7, den gillar jag inte alls, så fruktansvärt dålig gun handling).

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Fy fan vad tråkigt T-10 är! Alla tanks är ju tråkiga "stock", men detta är ju sanslöst.

Vad bör man uppgradera först på skrothögen? Har bästa radio och Tier 9-bössan. Torn, band eller motor? Eller rent av spara ihop det dubbla till den bättre bössan?

Då jag precis kommit till IS-7 och lämnat min T-10 efter 470 games ungefär så tycker jag att top tier bössan är riktigt trevlig.
Men allt du kan uppgradera för rörlighet osv ska du uppgradera då det är ett bra sätt att ta ut dina motståndare, genom att köra runt dem och skjuta där bak

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hulle:

Är den det? Jag som funderade på att slutligen grinda upp min IS3 till T10 (är inte intresserad av IS7, den gillar jag inte alls, så fruktansvärt dålig gun handling).

/hulle.

Allt är ju personligt och jag får kanske återkomma om ett par rundor till. Men just nu känns IS-3 bättre än T-10 i alla fall.

Men jag är mer ute efter IS-7 då jag inte alls kommer överens med E100.

Skrivet av Veerz:

Då jag precis kommit till IS-7 och lämnat min T-10 efter 470 games ungefär så tycker jag att top tier bössan är riktigt trevlig.
Men allt du kan uppgradera för rörlighet osv ska du uppgradera då det är ett bra sätt att ta ut dina motståndare, genom att köra runt dem och skjuta där bak

Jodå, jag är van medium-spelare, så jag är inte ny till den taktiken. Men med 12-13 sek i laddtid så behöver man vara ganska snabb för att hålla sig undan till nästa skott är laddat.

Är du intresserad av en swec-klan på wot då?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Allt är ju personligt och jag får kanske återkomma om ett par rundor till. Men just nu känns IS-3 bättre än T-10 i alla fall.

Men jag är mer ute efter IS-7 då jag inte alls kommer överens med E100.

Jodå, jag är van medium-spelare, så jag är inte ny till den taktiken. Men med 12-13 sek i laddtid så behöver man vara ganska snabb för att hålla sig undan till nästa skott är laddat.

Är du intresserad av en swec-klan på wot då?

Jag har tänkt på det ett tag, jag gillar idén jag är på!

Visa signatur

I7 13700KF - RTX 3070 - ASUS VG27A - Corsair K70 RGB - Logitech G502
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Har ni hört! Jag blev kallad nazist för jag inte kör japanska kinesiska ryska tanks. Utan majoriteten Tyska
http://www.noobmeter.com/player/eu/commanderofsweden1993/5005...

Jag skrattade faktiskt rakt ut när jag läste de.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Hah, "nazist". Fattar folk inte att alla tyska soldater inte var nazister, speciellt inte dem som körde tanks. Jag spelare nästan bara tyska tanks, men det har mer att göra med att jag redan har bra crews till dem snarare än att jag kan relatera till andra världskriget. Sedan så är alla tanks i tyska trädet inte relaterade till andra världskriget heller t.ex. leopard, mutz, t55, IS berlin osv.

Men folk är lättkränkta. En gång var det en snubbe som skrev "fu western EU players", sedan svarade en annan spelare med "fu eastern EU players". Då sa spelare från öst "report for rasism". Folk kaxar sedan tål dem inte när någon svarar tillbaka.

Eller igår, då var den en amx ac 48 som blev trackad och flankad och då skrev han något på tyska i stil med "bla bla bla afghaner". Så fult att dra till med någon random nationalitet för att försöka kränka.

En annan kul händelse var när jag och min polare spelade WOT, en annan spelare ställde en fråga och vi typ trollade lite, då skrev han "moslems". Typ som att folk vill kränka genom att använda vissa ord som de vill man ska uppfatta negativt. Denna händelsen hände någon dag efter attackerna i paris och veckorna frammåt så var det mycket islamofobiskt i chatten i wot.

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Har ni hört! Jag blev kallad nazist för jag inte kör japanska kinesiska ryska tanks. Utan majoriteten Tyska
http://www.noobmeter.com/player/eu/commanderofsweden1993/5005...

Jag skrattade faktiskt rakt ut när jag läste de.

Fina stats!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Vem känner sig manad att ta ansvaret som Commander i sådana fall? Personligen skulle jag kunna tänka mig det då jag ändå spelar rätt ofta, men har inte så superbra koll på SH och CW, till exempel.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Har spelat en hel del, dock har jag inga tanks som jag är intresserad av längre :/
Skulle vilja köra medium tanks, dock det enda trädet som jag inte kommit så långt i med mediums är det senaste tjeckiska eller vad det nu är. Hamnade på T-54 Light i det ryska trädet, Indien Pz i det tyska, kinesiska trädet intresserar mig inte så mycket eftersom dom mer eller mindre bara ha mindre bepansrade ryska tanks fram till tier 9 eller så.

Så svårt att bestämma sig! Brukar alltid tröttna på tier 7 eller 8 när det börjar bli en såndär helvetisk grind så jag har mer eller mindre kört alla mediums upp till tier 7 och ingen känner jag för att fortsätta sitta och nöta i

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Jag har inga invändningar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Hehe tackar men nu går det bara utför när man försöker komma tillbaka

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk

@CynXen @93Clocker @scienta @Alakai @foxzox7
Tänkte eventuellt skapa klanen idag. Ni som redan är med i klaner, men vill gå med i SweC-klanen, måste vänta i tre dagar efter att ni lämnat innan ni kan gå med i en ny, men de som inte har en klan får mer än gärna gå med i klanen när jag gjort den.

Edit: Kunde inte heller skapa en ny klan innan den 21:a mars, så det blir då, i sådana fall. De som vill får dock gärna skriva här i tråden så kanske vi kan spela något framöver!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

@CynXen @93Clocker @scienta @Alakai @foxzox7
Tänkte eventuellt skapa klanen idag. Ni som redan är med i klaner, men vill gå med i SweC-klanen, måste vänta i tre dagar efter att ni lämnat innan ni kan gå med i en ny, men de som inte har en klan får mer än gärna gå med i klanen när jag gjort den.

Edit: Kunde inte heller skapa en ny klan innan den 21:a mars, så det blir då, i sådana fall. De som vill får dock gärna skriva här i tråden så kanske vi kan spela något framöver!

Mycket bra. Vi kanske ska ta och informera/fråga någon behörig person om att använda Sweclockers som namn, så att det inte går helt obemärkt förbi. Har vi tur blir det kanske det ger extra uppmärksamhet.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@Slaktardej: Har följt tråden med visst intresse sista dagarna. Jag är gärna med om det blir något av det

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheYardbird:

Har spelat en hel del, dock har jag inga tanks som jag är intresserad av längre :/
Skulle vilja köra medium tanks, dock det enda trädet som jag inte kommit så långt i med mediums är det senaste tjeckiska eller vad det nu är. Hamnade på T-54 Light i det ryska trädet, Indien Pz i det tyska, kinesiska trädet intresserar mig inte så mycket eftersom dom mer eller mindre bara ha mindre bepansrade ryska tanks fram till tier 9 eller så.

Så svårt att bestämma sig! Brukar alltid tröttna på tier 7 eller 8 när det börjar bli en såndär helvetisk grind så jag har mer eller mindre kört alla mediums upp till tier 7 och ingen känner jag för att fortsätta sitta och nöta i

:-/ Det är ju på tier 9 och 10 som man hittar de riktiga guldkornen av medium tanks. Nu sätter du dig och nöter antingen det amerikanska eller ryska mediumträdet (det som leder till Obj 140/T-62A), och hör sen!

Permalänk
Medlem

@PHJ: Haha, den Tier 8 medium jag har i det amerikanska trädet är T69, och herregud vad jag är dålig i den tanken!
Får köpa tillbaka min Easy 8 och börjar grinda mot Patton eller nåt sånt kanske, eller fortsätta nöta i min Centurion 1, den är rätt rolig ändå, dock inte så mycket "medium" över den med tanke på hur slö den är

Heter btw samma sak i spelet som här på forumet ifall någon skulle få för sig att få spö tillsammans med mig nångång

Permalänk
Medlem

@Slaktardej:

det blir bra den 21a.. men hur går man ur en klan hittar fan inte

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CynXen:

@Slaktardej:

det blir bra den 21a.. men hur går man ur en klan hittar fan inte

Jag satt också och letade ett tag. Du måste öppna hela menyn till vänster i klan-profilen (de tre strecken) och då kommer det upp "leave clan" längst ned.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

@scienta:

Tack, ja den knappen var då inte stor.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk

Nu har jag skickat ett mail till redaktionen och frågat om det är okej att använda SweClockers som namn åt vår klan. Vet inte om de kommer att svara idag men förhoppningsvis kommer vi igång under kvällen!

Är det någon som känner sig manad att spela med mig/oss, de som blir, kan vi kanske köra ihop i TS. Jag kommer att sitta i WoT-kanalen de flesta kvällarna så det är bara att hoppa på om ni känner för det.

Får vi godkännande från redaktionen startar jag en separat rekryterings- och klantråd, som jag kommer att länka här och ha i min signatur.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Nu har jag skickat ett mail till redaktionen och frågat om det är okej att använda SweClockers som namn åt vår klan. Vet inte om de kommer att svara idag men förhoppningsvis kommer vi igång under kvällen!

Är det någon som känner sig manad att spela med mig/oss, de som blir, kan vi kanske köra ihop i TS. Jag kommer att sitta i WoT-kanalen de flesta kvällarna så det är bara att hoppa på om ni känner för det.

Får vi godkännande från redaktionen startar jag en separat rekryterings- och klantråd, som jag kommer att länka här och ha i min signatur.

Sweclockers TS-kanal?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

@scienta: självklart!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Är blev "klanlös" i detta nu iaf, sen har jag då några "straffdgr" innan man kan joina.. Men det ordnar sig vilket som..

Permalänk
Medlem

Är gärna med och leker lite jag med om det går för sig?

http://www.noobmeter.com/player/eu/Diabas/500044796/

Permalänk
Medlem

Jag hoppas inte att någon från denna klanen kommer xvm fokusera mig.