Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Yorg:

Är inte K7XX typ samma som de K702 jag kan köpa här i Sverige?

http://cdon.se/hemelektronik/akg-k702-p36454298

Har ögonen på X2 men är inte helt säker på att de kommer funka med min tjocka skalle och hyggligt stora öron. Ska testa dem mer.

Fidelio X2 sitter rätt bra på min långskalle, har visserligen inte särskilt stora öron men de trycker inte ner för mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av farnebr1nk:

Fidelio X2 sitter rätt bra på min långskalle, har visserligen inte särskilt stora öron men de trycker inte ner för mycket.

Jag har svårt att tro att någon har så stora öron att det blir ett problem med Philips X2. Och stora huvuden... De här lurarna är gjorda för uppblåsta typer, helt klart. Jag har inte på något sätt "litet" huvud, och mitt problem är tvärt om att lurarna sitter lite löst. Inte så att de faktiskt riskerar att trilla av, men det känns som om de rör sig mer än vad som är optimalt när man sitter i stolen. De är absolut inte (för mig) lämpliga att röra sig med. Den öppna designen gör det mindre lämpligt i alla fall, men gå runt med lurarna så känns det verkligen som om de är på väg att trilla av.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/217134-samsung_7...

Beror på vilken level ni är på era konton, men jag är level 9 och fick TV:n för 30k, vilket är SJUKT billigt, och SJUKT bra rabatt.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/217134-samsung_7...

Beror på vilken level ni är på era konton, men jag är level 9 och fick TV:n för 30k, vilket är SJUKT billigt, och SJUKT bra rabatt.

Jag är bara level 5 - Silver och får den oxå för 30k.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk
Skrivet av Snövit:

Jag är bara level 5 - Silver och får den oxå för 30k.

Level 3 - Brons samma pris för mig./Robin

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Level 3 - Brons samma pris för mig./Robin

Level 1 Brons, 3448 / 3500 XP, 29990:-
Jag tror helt enkelt inte att level'n påverkar ett skit.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Level 1 Brons, 3448 / 3500 XP, 29990:-
Jag tror helt enkelt inte att level'n påverkar ett skit.
B!

Kan även notera att den där modellen var nere i 29990:- och 29490:- på mellandagsrean och Black Friday, enligt prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=3059774

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/217134-samsung_7...

Beror på vilken level ni är på era konton, men jag är level 9 och fick TV:n för 30k, vilket är SJUKT billigt, och SJUKT bra rabatt.

Ja det är SJUKT stor skillnad mellan vad de skriver som ordinarie pris och vad TVn har kostat sedan november 2015. Snart ett halvår.

Beror lite hur man ser på det. Grattis till att du köpte en TV till det pris den kostar i svensk handel. Snyggt lirat.

Visa signatur

Burk: NZXT 440 Vit - i5-2500K@4.3 - FD Kelvin360 - ASUS P67B3Evo - Corsair 2x8GB - ASUS GTX780 - Crucial m4 128GB / MX100 240GB - EVGA g2 850W - ASUS PB278Q - Logitech G710+ + G502 Ljud: Simple Audio Listen - Aune X1S - Sennheiser 598SE
HTPC: FD Node304 - i3-3225 - ASUS P8H77 - Kingston 2x4GB - Crucial m4 128GB + WD Green 10TB - Samsung 55"LED - Logitech K400P Ljud: Onkyo TX-NR609 - KEF iQ30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/217134-samsung_7...

Beror på vilken level ni är på era konton, men jag är level 9 och fick TV:n för 30k, vilket är SJUKT billigt, och SJUKT bra rabatt.

30k här också, bronze level, hade jag varit i behov av en ny tv och hade pengarna så.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

http://www.webhallen.com/se-sv/ljud_och_bild/217134-samsung_7...

Beror på vilken level ni är på era konton, men jag är level 9 och fick TV:n för 30k, vilket är SJUKT billigt, och SJUKT bra rabatt.

Skrivet av Adam West:

30k här också, bronze level, hade jag varit i behov av en ny tv och hade pengarna så.

TVn är dock en gammal modell nu då den nya generationen har kommit

Visa signatur

|CPU: I5 9600K | MB: ASUS Z97 PRO GAMER |RAM: Corsair 16GB Vengeance LP |GPU: GTX 1070 | PSU: EVGA Supernova G2 750W | Kylare: NZXT Kraken X61 |Burk: NZXT H440 |

Permalänk
Medlem

Utförsäljning av en gammal model. Sure är det rabatt... Men inte riktigt lika hypad som Shoot

PS: Silver rank 7 också 29990 kr

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av -=Mr_B=-:

Var den begagnad redan till högra koppen? (Jag hoppas det, för så ska ju inte kaffe se ut... Jag dricker inte ens kaffe, men så där ska det inte se ut...)

Skrivet av marmeladov:

Lätt skiktat kaffe är underskattat

Nämen jag gissar att muggens form gör att det ser skiktat ut. Lagret kaffe just efter att muggen "breddar" sig gör gissningsvis att det ser konstigt ut.

Yes den var begagnad redan.
Hade fått nog med kaffe å dumt att slösa en kapsel

Permalänk
Medlem

Hur mycket pengar och tid måste man spendera för att få rabatt på gamla prylar på webhallen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Utförsäljning av en gammal model. Sure är det rabatt... Men inte riktigt lika hypad som Shoot

PS: Silver rank 7 också 29990 kr

Okej bra att veta. Tänkte sälja vidare den faktiskt, man lär väl kunna plocka 5k på det åtminstone? Billigaste på Prisjakt kostar 43.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur mycket pengar och tid måste man spendera för att få rabatt på gamla prylar på webhallen?

Det är inte bara gamla prylar, tid behöver du inte spendera mkt men pengar däremot. De har achievements också som ger progress på level för att göra det hela lite enklare, annars är 1 kr = 1 XP om jag kommer ihåg rätt.

Huvudsakligen valde jag Webhallen för att de är den enda datorsidan som tar emot Bitcoins. Sitter mycket på local så har en del sådana.

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur mycket pengar och tid måste man spendera för att få rabatt på gamla prylar på webhallen?

Ingenting, har knappt handlat, har också 30k

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

Okej bra att veta. Tänkte sälja vidare den faktiskt, man lär väl kunna plocka 5k på det åtminstone? Billigaste på Prisjakt kostar 43.

Har svårt att tro att du ens får den såld för priset du köpte den för.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem

Vem köper en TV för 30 000kr? Dessutom är den begagnad då du säljer den i andra hand. Den har också redan slutat säljas på NetonNet eftersom den är för gammal, dvs den har ersatts av en ny, bättre och billigare modell. Den saknar bland annat HDR som man definitivt vill ha om man köper en ny och dyr TV.

Det sämsta man kan göra med sina pengar är att köpa hemelektronik. Speciellt TV-apparater som sjunker i pris som en blyballong.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Voltaire63:

Vem köper en TV för 30 000kr? Dessutom är den begagnad då du säljer den i andra hand. Den har också redan slutat säljas på NetonNet eftersom den är för gammal, dvs den har ersatts av en ny, bättre och billigare modell. Den saknar bland annat HDR som man definitivt vill ha om man köper en ny och dyr TV.

Det sämsta man kan göra med sina pengar är att köpa hemelektronik. Speciellt TV-apparater som sjunker i pris som en blyballong.

Jag vet flera människor som köpt TV för det dubbla och mer. Sen är inte målgrupen jag riktar mig till 20-30-åringar som hänger på teknikforum utan folk i 40-50 års åldern. Min far köpte en TV för inte så länge sedan som inte var smart-TV, men den var stor iaf. Det är många som tänker så.

Andra hand oöppnad förpackning brukar kunna gå för originalpris. Om jag då dessutom kör på BVSA så blir jag nog av med den. Men jag återkommer eftersom så många tvivlar

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bozzeta:

Hur mycket pengar och tid måste man spendera för att få rabatt på gamla prylar på webhallen?

Småpengar, och ingen tid, av mitt pris på TV'n att döma.

Skrivet av Voltaire63:

Det sämsta man kan göra med sina pengar är att köpa hemelektronik. Speciellt TV-apparater som sjunker i pris som en blyballong.

Mythbusters blyballong svävade iväg upp mot taket... Men massproducerad elektronik är som du skriver oftast en dålig investering.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Shoot:

Jag vet flera människor som köpt TV för det dubbla och mer. Sen är inte målgrupen jag riktar mig till 20-30-åringar som hänger på teknikforum utan folk i 40-50 års åldern. Min far köpte en TV för inte så länge sedan som inte var smart-TV, men den var stor iaf. Det är många som tänker så.

Andra hand oöppnad förpackning brukar kunna gå för originalpris. Om jag då dessutom kör på BVSA så blir jag nog av med den. Men jag återkommer eftersom så många tvivlar

Ja, lura någon stackare bara för att tjäna några slantar kan man ju alltid göra.....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Ja, lura någon stackare bara för att tjäna några slantar kan man ju alltid göra.....

Spelar bara med reglerna man får i det kapitalistiska systemet. Där girighet är heligt, tänk efter hur ofta blir inte ni lurade när ni handlar hos affärer? Köper ett moderkort som kostar 1.5k, enda skillnaden mellan detta och det för 1.2k är att detta har crossfire, en 10 gånger mer än vad det kostar att tilverka crossfire på ett kort i kina. Vi blir lurade hela tiden har bara insett det på sistonde. Eller att man ens får köpa cigaretter, cigarettföretagen tar betalt för att vi ska ta livet av oss sakta? Lurdendrejeri så det heter duga.

Sen skulle jag inte ens vilja kalla det att lura någon jag skriver inte super TV top notch inget kommer slå denna inom 3 år utan som det är. Vissa väljer att köpa ändå, jag är faktiskt en av de ärligare säljare jag stött på på Tradera/Blcoket genom all denna tiden. De flesta utelämnar skavankar och sådant men inte jag, ärlighet > att jag får varan såld oärlig.

Men men vill ni kalla det att jag luras gör det jag bryr mig inte direkt.

Puss

Visa signatur

Var trevliga mot varandra! Det handlar inte om att vinna argument, det är en kulmätartävling där man enbart vill vara den som vinner. Been there done that - lets make Sweclockers great again!
https://imgur.com/U6S3Zkk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

Spelar bara med reglerna man får i det kapitalistiska systemet. Där girighet är heligt, tänk efter hur ofta blir inte ni lurade när ni handlar hos affärer? Köper ett moderkort som kostar 1.5k, enda skillnaden mellan detta och det för 1.2k är att detta har crossfire, en 10 gånger mer än vad det kostar att tilverka crossfire på ett kort i kina. Vi blir lurade hela tiden har bara insett det på sistonde. Eller att man ens får köpa cigaretter, cigarettföretagen tar betalt för att vi ska ta livet av oss sakta? Lurdendrejeri så det heter duga.

Sen skulle jag inte ens vilja kalla det att lura någon jag skriver inte super TV top notch inget kommer slå denna inom 3 år utan som det är. Vissa väljer att köpa ändå, jag är faktiskt en av de ärligare säljare jag stött på på Tradera/Blcoket genom all denna tiden. De flesta utelämnar skavankar och sådant men inte jag, ärlighet > att jag får varan såld oärlig.

Men men vill ni kalla det att jag luras gör det jag bryr mig inte direkt.

Puss

Klart du får köpa och sälja som du vill.
Det är en fri marknad.

Däremot kommer det att finnas bättre TV än långt innan 3år har gått, för samma pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

jag är faktiskt en av de ärligare säljare jag stött på på Tradera/Blcoket genom all denna tiden.

Måste vara väldigt trevligt att handla av sig själv

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av Brainsplitter:

Måste vara väldigt trevligt att handla av sig själv

Haha tänkte samma jag med. Undrar om det brukar vara en svår diskussion om vem som ska betala frakten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Surf:: FD Define R3 | W10 Pro | Corsair TX650W | MSI P67A-GD65 B3 | i5-2500K@4.2GHz | 16GB Corsair Vengeance 1600MHz | GTX1060 | Be Quiet Pure Rock |
Htpc:: FD Node 304 | W10 Pro | CM Silent Pro M2 420W | ASRock H77M-ITX | Intel i5 2400 | Asus GT 630 | 8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Arctic Cooling Alpine 11+
Server:: HP Proliant N54L | ESXI | XPEnology | 1SSD + 6HDD | 6Gb RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av marmeladov:

Haha tänkte samma jag med. Undrar om det brukar vara en svår diskussion om vem som ska betala frakten?

Skickades från m.sweclockers.com

Det tror jag inte, han kommer nog överens med sig själv att "den andra" ska betala frakten, då blir det dubbel besparing på frakten och således mer vinst!
Kunde inte hålla mig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shoot:

Spelar bara med reglerna man får i det kapitalistiska systemet. Där girighet är heligt, tänk efter hur ofta blir inte ni lurade när ni handlar hos affärer? Köper ett moderkort som kostar 1.5k, enda skillnaden mellan detta och det för 1.2k är att detta har crossfire, en 10 gånger mer än vad det kostar att tilverka crossfire på ett kort i kina. Vi blir lurade hela tiden har bara insett det på sistonde. Eller att man ens får köpa cigaretter, cigarettföretagen tar betalt för att vi ska ta livet av oss sakta? Lurdendrejeri så det heter duga.

Sen skulle jag inte ens vilja kalla det att lura någon jag skriver inte super TV top notch inget kommer slå denna inom 3 år utan som det är. Vissa väljer att köpa ändå, jag är faktiskt en av de ärligare säljare jag stött på på Tradera/Blcoket genom all denna tiden. De flesta utelämnar skavankar och sådant men inte jag, ärlighet > att jag får varan såld oärlig.

Men men vill ni kalla det att jag luras gör det jag bryr mig inte direkt.

Puss

Kör på för guds skull, lyckas du tjäna något på det så grattis!
För mig är risken för hög då jag inte känner folk som är redo att slänga 30+ k på en TV, därav att jag inte har någon tilltro till behovet.
Jag gav 16 k för min 60" och det är fortfarande 5 år senare väldigt få som har större TV än mig så..

Btw du gör ju inget annat än att bli ytterligare en mellanhand så jag ser verkligen inte problemet i det.
Inte oärligt någonstans, opportunistiskt absolut! Sist jag kollade var det inget fel med att vara oportunistisk - det är vi allihopa som hänger här

GL HF!

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jocke83:

Btw du gör ju inget annat än att bli ytterligare en mellanhand så jag ser verkligen inte problemet i det.

Nja... Jag kan ju se ett visst problem i det faktumet att man har varken reklamationsrätt, eller garantier vid begagnatköp. Men det åligger ju köparen att ha koll på sådant.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/223089-seagat...

Någon som har input på den disken eller vet vad som sitter i?

tänkt att använda som lagring kör annars enbart wd Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoBBiS:

http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/223089-seagat...

Någon som har input på den disken eller vet vad som sitter i?

tänkt att använda som lagring kör annars enbart wd Red

Personligen hade jag aldrig chansat på att använda en Seagate, speciellt inte i en backuplösning.
Efter erfarenheter, både privat och inom arbetslivet, är min åsikt att deras diskar är skit, billiga, men skit.
Kommer säkert få lite motargument, men vet att många här håller med mig och att Backblaze diskstatistik inte visar så positiva siffror på Seagate-diskarna.

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||