Permalänk
Medlem

Nåja, så bra går det väl inte för mig, du rockar ju med Fuson.=)

Fast jag tycker den är rolig att spela, barnsligt kul när secondaries börja nöta på en DD från 6-7km.

Håller med Dibbe om att det är jobbigt när många spelar så defensivt, har visserligen provat det någon runda och visst går det bra också vad gäller skadebiten, dock himla tråkigt.

Säkrast är givetvis att spela defensivt, går ju inte att lita på när laget i chatten skriver Push A, går man dit är man ensam i alla fall, resten kör lämmeltåg bakom någon ö. Man tappar snabbt räkningen på hur ofta man blir övergiven och helt plötsligt blir lämnad ensam mot flera skepp.

Nåja, kul är det trots allt men ganska frusterande.

Permalänk

Det gick dock bra när vi tre körde med två Warspite´s och en New Mexico
Fanns inte mycket som kunde sätta stopp för det

Permalänk
Medlem

Kantvals, vi får köra mer Tier VI nu så vi kommer till Nagaton, är 30% rabatt på den från och med i morgon.

Permalänk
Medlem

Såg det Reckie, blir o lira i helgen så man får den. Tycker det är jäkligt roligt att spela BBs i division på tre på t6 för man kan spela aggressivt och ha jäkligt roligt för ingen flank står emot det även de t8 vi mötte smällte av focus fire Kan bli jobbigt om ingen Cruise vill med men de brukade ju följa på när vi var tre och slakta allt. ^^

Men som vanligt är man nere på noll i silver efter man köpte sig range upgrade på Baltimoren för 3 miljoner silver. Någon dag ska väl utgifterna försvinna så man kan börja bunkra upp silver. Får be Nordea om hjälp att komma undan repair avgifterna på skeppen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Bra video om Tirpitz, även intressant hur han speccat den med kaptenskills. Ska nog ändra min layout speciellt ang det han säger om AA:n.

Permalänk
Medlem

Det fungerar faktiskt rätt bra att pusha hårt med Yamato med, Spelade med en ZAO i div för ett par dagar sedan. Vi pushade stenhårt varje match och jag fick bara mer och mer skada gjort.

Jag kör som sagt 100% sekundär setup så närstrid fungerar rätt bra med då dom öppnar på runt 10.1km med manual fire controll, dödar DD's, eldar BB's med. Man får inte nytta av det jämt men när folk väljer att gå nära så kan det göra massiv skada, rekordet hittills är 46K med sekundära.

Bästa matchen i skada gav 233750, tror det är mitt rekord hittills för något skepp.

Gick upp mot 2st Terpitz som kom i led, la mig och väntade på dom bakom en Ö i min Yamato, 6km citadelade jag första, började sakta röra mig och duckade hans torpeder sedan dödade jag han på andra, båda salvor var citadeler. Mitt lag hade dödat den andra Terpitzen under tiden så på loppet av ca 30 sek dog båda två hehe.

Terpitz är bra men inte alla kan köra dom

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte in på servern nu. Är den nere eller?
/Update
Hittade nu att servrarna är nere.
https://eu.wargaming.net/support/news/100

Uppdaterade min fråga med ett svar
Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Dom är uppe igen verkar det som. Kom in tillslut.

Permalänk
Medlem

PTR för 0.5.5 är uppe över helgen. Mycket nytt och roligt som kommer med den patchen, så som väder, nya dödsanimationer beroende på vad som sänkte en. Nytt ljud kommer och mer settings under audio. Kommer få se kulorna i luften istället för som nu bara streck. Sen har de lagt in 9 olika sikten som man kan välja mellan, många är likadana som idag existerande moddar.

Exempel på flera ändringar, för alla kolla in länken under dessa för en tråd på reddit.
Ability to view both the external and internal armor
Ability to view the torpedo defence
Ability to see shell speed
Ability to see torpedo visibility
Ability to see ship visibility while: firing secondaries, on fire, engine boost (it's still +0 in the game data don't worry,) and firing main caliber
Ability to show up to 3 rows in the carousel
Ability to pin ships as "main ships," will show first in the carousel

Finns mer datamined info på reddit i denna tråd
https://www.reddit.com/r/WorldOfWarships/comments/4eru1g/0550...

Justja var på väg att glömma det viktigaste:
According to our internal test results, battle load times improve from roughly 10% for high and very high PC configurations and up to 50% for low configurations. Installation times are up to 2-3 times faster!

http://worldofwarships.com/en/news/common/055-preview-weather...

Läste att nu ska bara spelet ha 14000 filer.

En patchen jag verkligen ser fram emot.

PS ber om ursäkt om inlägget är rörigt, är på jobbet och är trött

Permalänk
Skrivet av Kantvals:

PTR för 0.5.5 är uppe över helgen. Mycket nytt och roligt som kommer med den patchen, så som väder, nya dödsanimationer beroende på vad som sänkte en. Nytt ljud kommer och mer settings under audio. Kommer få se kulorna i luften istället för som nu bara streck. Sen har de lagt in 9 olika sikten som man kan välja mellan, många är likadana som idag existerande moddar.

Exempel på flera ändringar, för alla kolla in länken under dessa för en tråd på reddit.
Ability to view both the external and internal armor
Ability to view the torpedo defence
Ability to see shell speed
Ability to see torpedo visibility
Ability to see ship visibility while: firing secondaries, on fire, engine boost (it's still +0 in the game data don't worry,) and firing main caliber
Ability to show up to 3 rows in the carousel
Ability to pin ships as "main ships," will show first in the carousel

Finns mer datamined info på reddit i denna tråd
https://www.reddit.com/r/WorldOfWarships/comments/4eru1g/0550...

Justja var på väg att glömma det viktigaste:
According to our internal test results, battle load times improve from roughly 10% for high and very high PC configurations and up to 50% for low configurations. Installation times are up to 2-3 times faster!

http://worldofwarships.com/en/news/common/055-preview-weather...

Läste att nu ska bara spelet ha 14000 filer.

En patchen jag verkligen ser fram emot.

PS ber om ursäkt om inlägget är rörigt, är på jobbet och är trött

Ser ju ut att bli lite kul framöver

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

PTR klienten blev nu 31GB med 5520 filer och 1492mappar istället för som den är idag på 21.3GB med 225 867filer och 39 211mappar.

Permalänk
Medlem

Snart ligger det väl på 100 GB.. fan komprimera bättre =(
Slut på plats snart ^^

Permalänk
Medlem

@Wranz: Jag hade fel, tog bort alla torrent filer som sparades i update då blev PTR klienten också bara på 21gb som spelet är nu.

Permalänk
Medlem

Har sedan de ryska kryssarna släpptes börjat om från början, förutom Tier 1 kryssaren som jag hade spelat mig mätt på.
Skaffade mig T2-Novik - sedan T3-Bogatyr och nu T4-Svietlana. Är runt 1/3 del av XP:na från T5-Kirov.
Svietlana är ett skoj skepp som även om det inte har de värsta kanonerna som skjuter längst eller snabbast, så är det på den bättre kanten att spela med, om man vill spela offensivt.
Originalet är antagligen en jagarflottilj ledarskepp och har mycket av Jagarnas "bravur".

Kommer helt klart spara Svietlana, även efter att jag skaffat T5-Kirov.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

PTR klienten blev nu 31GB med 5520 filer och 1492mappar istället för som den är idag på 21.3GB med 225 867filer och 39 211mappar.

228898 Filer och 41353mappar = 23,5GB för mig

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@hellmix: Kan vara så att du har flera mods än jag eller att du har fler filer liggandes i Update mappen

Permalänk
Medlem

@Kantvals:

i update 25filer=1,55GB vågar inte redare nått.

res_mods 3077filer, 1369mappar=1,32GB

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Bra video om Tirpitz, även intressant hur han speccat den med kaptenskills. Ska nog ändra min layout speciellt ang det han säger om AA:n.

https://www.youtube.com/watch?v=-i1bkFalwME

Sett denna? https://www.youtube.com/watch?v=2E6g8va0G0Y

Permalänk
Medlem
Skrivet av hellmix:

@Kantvals:

i update 25filer=1,55GB vågar inte redare nått.

res_mods 3077filer, 1369mappar=1,32GB

Jag har tagit bort dem och de funka fint. Men om du är lite orolig över det, testa med att klippa ut dem till en annan map och om spelet funkar utan dem är det bara att ta bort dem.

En sak till som verkar ha kommit tillbaks är den gamla AA animationen så nu ser de bra mycket bättre när skeppen öppnar upp med antiair. Dags att börja jaga flygplan i ens kryssare så man får se lite fyrverkerier

Här är ett par youtube videos om patch 0.5.5
https://www.youtube.com/watch?v=eJkyqwXFZF0
https://www.youtube.com/attribution_link?a=6Tj2qbvJCb4&u=%2Fw...

Har bara skannat igenom de lite snabbt så de kanske är rent skit...

Permalänk

Grym
Augusti kan inte komma fort nog!

H-41 here i come.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GeneralRushHour:

Grym
Augusti kan inte komma fort nog!

H-41 here i come.

Hur var de nu med premiumskepp, kan man flytta kaptenen från Tirpitz till tyska slagskeppen utan att betala för retraining?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Hur var de nu med premiumskepp, kan man flytta kaptenen från Tirpitz till tyska slagskeppen utan att betala för retraining?

Japp stämmer bra. Har flyttat min kapten mellan Atagon och Zao flertal gånger

Permalänk
Medlem

Börjat köra igen. Såg att kaptenen på Aoba har 8 skillpoimts att forska fram vad bör jag satsa på?
Och vad är detta för skräp? Körde en match i tirpitz fienden fick 5 eller 6 jagare och de verkar kunna släppa 100 torpeder samtidigt från 20 mils avstånd det är ju inte ens roligt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Tänk bara på att kaptenen måste vara tränad på det andra skeppet, så går det att flytta den till Tirpitz utan att behöva träna om den.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Och vad är detta för skräp? Körde en match i tirpitz fienden fick 5 eller 6 jagare och de verkar kunna släppa 100 torpeder samtidigt från 20 mils avstånd det är ju inte ens roligt.

Shimakaze är popular nu. Japansk T10 jagare som har 15 torpeder. De kommer bli nerfade eller kraftigt uppmuntrade att välja kortare torpeder med högre hastighet i nästa patch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DareDevil:

Tänk bara på att kaptenen måste vara tränad på det andra skeppet, så går det att flytta den till Tirpitz utan att behöva träna om den.

Så det är Från tyskt slagskepp -> Tirpitz så behövs ingen retraining men om de är från Tirpitz -> X tyskt slagskepp då måste man ha retraining?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Shimakaze är popular nu. Japansk T10 jagare som har 15 torpeder. De kommer bli nerfade eller kraftigt uppmuntrade att välja kortare torpeder med högre hastighet i nästa patch.

Kostade mig ett tangentbord.
Är nog bäst jag avinstallerar spelet...

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Inte så säker på att det tillfredsställer alla DD hatare.
Jag i alla fall kommer välja kortare pga högre hastighet bara för det ger bättre kill ratio. Gör mycket mer skada med Kamikaze R än Fubuki och har precis skaffat Kagero så jag ser fram emot att äntligen kunna speca om T6-T10 till Kamikaze 2.0 skepp
Som det är nu år dom långa värdelösa att gå nära med jämfört med låga Tier DD's.

Kör lika mycket BB med och jag har inget gätte problem med DD's i splet. Visst är det för mycket DD's men problemet är ofta ojämn fördelning och att man inte har en max gräns på tex 4st per lag och att antal DD's bestäms utifrån Domination eller Standard battle. Fick en match med Domination, vi fick två DD's fiender fick IGEN Det är något fel på MM i ett sådant läge, kunde WG inte förutse ett sådant scenario och skriva en regel för det?
Vi van hårt i alla fall.
Match Makern är största problemet i hela spelet men verkar var det WG skiter mest i att programmera om ordentligt utan istället sätter man plåster på alla skepp.
Jag är rädd att skeppen blir så nerfade tillslut att det inte blir roligt lägre bara för att MM suger.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Jag i alla fall kommer välja kortare pga högre hastighet bara för det ger bättre kill ratio. Gör mycket mer skada med Kamikaze R än Fubuki och har precis skaffat Kagero så jag ser fram emot att äntligen kunna speca om T6-T10 till Kamikaze 2.0 skepp
Som det är nu år dom långa värdelösa att gå nära med jämfört med låga Tier DD's.

Kör lika mycket BB med och jag har inget gätte problem med DD's i splet. Visst är det för mycket DD's men problemet är ofta ojämn fördelning och att man inte har en max gräns på tex 4st per lag och att antal DD's bestäms utifrån Domination eller Standard battle. Fick en match med Domination, vi fick två DD's fiender fick IGEN Det är något fel på MM i ett sådant läge, kunde WG inte förutse ett sådant scenario och skriva en regel för det?
Vi van hårt i alla fall.
Match Makern är största problemet i hela spelet men verkar var det WG skiter mest i att programmera om ordentligt utan istället sätter man plåster på alla skepp.
Jag är rädd att skeppen blir så nerfade tillslut att det inte blir roligt lägre bara för att MM suger.

Hade man bara kunnat se båtarna istället för något skräp spotting system hade det inte behövts nerfning.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Men med kortare marginaler har man iaf en sportslig chans att spotta DDs om de missbedömer hastighet, eller om någon av ens Cruiser har radar eller floatplane uppe.

Det har man i princip inte idag, utan har ditt lag ingen DD på den fronten är det tack och gonatt.

Skrivet av pa1983:

Håller inte alls med att MM är problemet.

Titta t.ex. på Carriers efter att de "fixade" MM så att man endast kan möta samma tier och samma antal Carriers...

Jätte tråkigt att spela Carrier numera då du bara kan möta 2 olika Carriers, din egen eller motsvarande tier på andra nationen, och dessutom inga roliga matcher där du kan jaga andra skepp från början utan du tvingas alltid att gå efter deras Carrier eftersom hans plan annars kommer jävlas med dig eller dina plan resten av matchen.

Gör man samma sak med de andra klasserna tills man har 100% rättvista lag så blir det lika roligt som att köra mot bots ( mirror matches ), där båda lagen har identiska skepp = nej tack.

Det är inte roligt alls IMO eftersom det i princip tar bort 90%+ av alla olika intressanta situationer som kan uppstå där man får improvisera och använda lagarbete för att vinna. Det är de situationerna som gör matcherna roliga.

Not: Som en konsekvens av Carriers "MM fix" så blev Carriers tråkiga att spela, de flesta slutade spela Carriers men vad ingen tänkte på var att nu finns det ingen som kan spotta alla high tier Destroyers längre... Så MM fixen skapade det problem vi ser nu med DDs.