Permalänk
Skrivet av Rasmus117:

Så det är Från tyskt slagskepp -> Tirpitz så behövs ingen retraining men om de är från Tirpitz -> X tyskt slagskepp då måste man ha retraining?

Ja om kaptenen är tränad för Tirpitz.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Men med kortare marginaler har man iaf en sportslig chans att spotta DDs om de missbedömer hastighet, eller om någon av ens Cruiser har radar eller floatplane uppe.

Det har man i princip inte idag, utan har ditt lag ingen DD på den fronten är det tack och gonatt.

Håller inte alls med att MM är problemet.

Titta t.ex. på Carriers efter att de "fixade" MM så att man endast kan möta samma tier och samma antal Carriers...

Jätte tråkigt att spela Carrier numera då du bara kan möta 2 olika Carriers, din egen eller motsvarande tier på andra nationen, och dessutom inga roliga matcher där du kan jaga andra skepp från början utan du tvingas alltid att gå efter deras Carrier eftersom hans plan annars kommer jävlas med dig eller dina plan resten av matchen.

Gör man samma sak med de andra klasserna tills man har 100% rättvista lag så blir det lika roligt som att köra mot bots ( mirror matches ), där båda lagen har identiska skepp = nej tack.

Det är inte roligt alls IMO eftersom det i princip tar bort 90%+ av alla olika intressanta situationer som kan uppstå där man får improvisera och använda lagarbete för att vinna. Det är de situationerna som gör matcherna roliga.

Not: Som en konsekvens av Carriers "MM fix" så blev Carriers tråkiga att spela, de flesta slutade spela Carriers men vad ingen tänkte på var att nu finns det ingen som kan spotta alla high tier Destroyers längre... Så MM fixen skapade det problem vi ser nu med DDs.

I dag har jag hamnat i minst 5st T8 matcher på RAD med min T6 BB. ALLA har haft 1-2st Terpitz plus 1-2st AMAGI i motståndarlaget så sällan mindre än 2 T8 BB's, hittills har vi inte fått en enda T8 BB utan främst T6 och någon enstaka T7. 4 av 5 är förluster. Hur tycker du den MM är bra?
Du tycker en T6 BB bankar hål på en Terpitz enkelt nog eller? Eller varför inte 2st plus en Amagi som jag mötte sist. Man blir inte långlivad då speciellt inte när T8 BB kör snabbare än många T6 så fly hjälper föga.

MM är fuckad totalt när ena laget alltid får 2 tier högre BB's.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

I dag har jag hamnat i minst 5st T8 matcher på RAD med min T6 BB. ALLA har haft 1-2st Terpitz plus 1-2st AMAGI i motståndarlaget så sällan mindre än 2 T8 BB's, hittills har vi inte fått en enda T8 BB utan främst T6 och någon enstaka T7. 4 av 5 är förluster. Hur tycker du den MM är bra?
Du tycker en T6 BB bankar hål på en Terpitz enkelt nog eller? Eller varför inte 2st plus en Amagi som jag mötte sist. Man blir inte långlivad då speciellt inte när T8 BB kör snabbare än många T6 så fly hjälper föga.

Håller med om att MM är frustrerande ibland. Satt imorse och svor några könsord pga den men måste hålla med om att föregående talare om att fyfan vad tråkiga matcher som är identiska eller bara lika bra spelare i en match. Hatar också är man alltid får t8 matcher i min t6 BB men sen får man de där serierna matcher där man är t8 emot t6 osv så tror spelet skulle bli jävligt tråkigt och köerna skulle öka, men framförallt tråkigt om man bara möte likadana spelare och skepp som en själv.

PS. Men tro inte att detta lite försvarstal hindrar mig från att svära och gorma nästa gång man kommer in i en t8 match som t6 BB

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Så det är Från tyskt slagskepp -> Tirpitz så behövs ingen retraining men om de är från Tirpitz -> X tyskt slagskepp då måste man ha retraining?

Alla kaptenen är tränade för ett visst skepp. Flyttar du över dem till något annat skepp så får du inget av hans skills samt att kaptenen inte får någon xp om du kör med det skeppet. Det är här som ett premium skepp kommer in i bilden (förrutom att du får mer Credit med dem). Flyttar du in en kapten i ett premium skepp som tirpitz men kaptenen är tränad för t.ex kryssaren Admiral Hipper så kan man använda alla kapten skilla och få xp med kapten i Tirpitz utan att behöva träna om han för Tirpitz specifikt.
Men om du har en kapten tränad för Tirpitz så kan du inte flytta över han till ett icke premium och få ut något av han utan att träna om han till det skeppet. Så vad du ska göra med ett premium skepp är att alltid träna kaptenen i det som tillhör ett annat skepp. Enda gången det någonsin är lönsamt att ha en kapten tränad för just ett premium skepp är om du har 18 poäng på alla kaptener i den nationen eller vill träna upp en kapten för någon ny gren där du inte har det skeppet än. Men detta kommer kosta 500guld eller 200 000 Credit senare när du ska träna om kaptenen till det skeppet.

Hoppas jag inte rörde ihop allt nu. Skriver på telefonen på dass så ha hänsyn till allt skitsnack... .. .

Permalänk
Medlem

Spelclockersdiven bad mig posta denna bild med en fubar MM.

Dom får 3st Terpitz och vi 4st DD's.
Var ganska mycket gnäll i chatten på hur fubar den match makern var.

Permalänk
Medlem

Jag har en sådan beslutsångest om vilket träd jag ska härnäst jobba på, Tysken eller Ryssen. Jag spelar huvudsakligen CA/CL med en klick DD.

Sedan en fråga till er alla som stavar Tirpitz Terpitz, hur svårt är det att skriva Tirpitz?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Spelclockersdiven bad mig posta denna bild med en fubar MM.

Dom får 3st Terpitz och vi 4st DD's.
Var ganska mycket gnäll i chatten på hur fubar den match makern var.

Dold text

https://dl.dropboxusercontent.com/u/27196441/fubar.png

rofl på de där xD

Permalänk
Avstängd

WoT: Varför ser man i stort sett bara bottar nuförtiden?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Skrivet av Ixos:

Shimakaze är popular nu. Japansk T10 jagare som har 15 torpeder. De kommer bli nerfade eller kraftigt uppmuntrade att välja kortare torpeder med högre hastighet i nästa patch.

Mer DDs åt folket!
Är perfekt för min Des Moines med radar och sonar.

10,6km detection, slår på radar när jag blir upptäckt och ser allt inom 9.9km

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Sätter du ditt slagskepp i en position där 3 stycken tier 8 BBs skjuter på dig så får du faktiskt skylla dig själv om du blir sänkt...

Är man low-tier kan man inte pusha längst fram utan måste ta det lite lugnt och avvakta rätt lägen när man inte blir övermannad av flera fiender.

Skrivet av pa1983:

Antar att du klagar lika högljutt när du får möta tier 4 BBs in din tier 6:a och mosar dem utan problem också?

Dessutom har jag vunnit fler matcher än jag kan räkna där fiendelaget haft massivt övertag i BBs ( både nummerärt och högre tiers ). Det är upp till Destroyers och Carriers att ta hand om dem då vilket inte är några problem om man har duktiga sådana spelare i laget.

MM slumpar matcher, har du 5 matcher på rad där du är low tier och möter 2 tier högre fiender en dag så har du 5 matcher på rad där du är high tier och möter 2 tier lägre fiender en annan dag.

Permalänk
Medlem

Speccade on min Kapten på North Carolina till manual AA. Körde en match igår och var ingen CV med men dödade en kryssare som hade ett spotarplan uppe och markerade det men planet dog aldrig så min tanke var jävla tur det planet har. Hände samma sak igen några minuter senare och börjar då bli irriterad och undrar om skiten är buggade sen går man in i en riktig närstrid med en Amagi och mina sekundära öppnar fan inte eld fast man är på 3km håll från han och då kokar det hos en, sitter och svär och skriker åt spelet.

Det är då man upptäcker precis i slutet av fighten att man stängt av AAn och sekundära, tur man inte kände sig bra dum efter det
Vet fortfarande inte när eller varför jag skulle stängt av det på ett slagskepp, inte så att planen inte ser en förrens man öppnar upp med AA eld i en NC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Sätter du ditt slagskepp i en position där 3 stycken tier 8 BBs skjuter på dig så får du faktiskt skylla dig själv om du blir sänkt...

Är man low-tier kan man inte pusha längst fram utan måste ta det lite lugnt och avvakta rätt lägen när man inte blir övermannad av flera fiender.

Antar att du klagar lika högljutt när du får möta tier 4 BBs in din tier 6:a och mosar dem utan problem också?

Dessutom har jag vunnit fler matcher än jag kan räkna där fiendelaget haft massivt övertag i BBs ( både nummerärt och högre tiers ). Det är upp till Destroyers och Carriers att ta hand om dem då vilket inte är några problem om man har duktiga sådana spelare i laget.

MM slumpar matcher, har du 5 matcher på rad där du är low tier och möter 2 tier högre fiender en dag så har du 5 matcher på rad där du är high tier och möter 2 tier lägre fiender en annan dag.

Vet inte vilken WOWS server du spelar på men någon helt annan än resten av oss hör jag.

Du kan omöjligen veta vilken sida på Two Brothers motståndarens BB's kommer på innan någon ser dom sedan för din upplysning var jag inte lägst fram, pga min låga fart var jag 3:e BB i linjen, dom flesta vet hur långsam en Waspite är och att den är mjuk mot T8 skepp så jag dog under reträtt.
Ja jag kom aldrig ens in i matchen utan blev nukad strax utanför SPAWN när 2st tirpit + 1st AMAGI dök upp vid horizonten och jag vände utanför spawn men när T8 skepp når från ena sidan till den andra är det redan rätt kört om man blir fokuserad vilket jag blev.
Det är inte mycket långsammare skepp kan göra mot 2st Tirpitz på 31 knop och Amagi på 30 knop om dom pushar hår och skjuter mycket mycket längre. Som sagt vi hade 3st T6 BB, en T7, dom hade 3st T8 plus T7 så det fans i princip inget som nådde deras BB's vilket gjorde att dom rushade oss.

Det är EXTREMT sällan du ser T4 BB när du kör T6 BB, får vara glad om det finns T5 BB.

Tror du inte jag vunnit matcher vi inte borde? Det är inte problemet, problemet är att obalanserade matcher slutar förutsägbart 90% av fallen.

Du får nog skaffa dig en verklighetskoll alltså. Det är allmänt känt att folk är missnöjda med MM och du får nog leva med att du är minoritet som tycker den är balanserad. Resten av oss fortsätter förundras över hur ologiskt korkad den är programmerad.

Sedan är du otroligt naiv att tro att folk i en random battle gör vad dom ska annat än i din DIV.

Permalänk
Medlem

Yo!

Finns det något tips för att kunna avancera lite snabbare så man kommer någonstans i spelet, det värsta jag har är en tier 5 New York och nästa steg känns ju år och dar bort eller är regeln bara att man måste nöta och nöta spelomgång efter spelomgång för att kunna få dom där lite högre tierbåtarna? Tar ju rätt lång tid att få mer erfarenhet på kaptenerna också :/

Permalänk

Premium, skin plus flaggor hjälper jävligt mycket.
Sen egna skills gör ju en del, är du bra på spelet så kan det gå dubbelt så fort til exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Yo!

Finns det något tips för att kunna avancera lite snabbare så man kommer någonstans i spelet, det värsta jag har är en tier 5 New York och nästa steg känns ju år och dar bort eller är regeln bara att man måste nöta och nöta spelomgång efter spelomgång för att kunna få dom där lite högre tierbåtarna? Tar ju rätt lång tid att få mer erfarenhet på kaptenerna också :/

Flaggor som någon sa. Minikaze var bra på att fixa kraken för mig så gav XP flaggor. Sedan är det dumt att fastna på en linje och grinda, det ä tråkigt. Kör flera stycken istället och hoppa lite emellan.

Premiumskepp fixar mycket pengar och kaptens XP. Man behöver mer pengar än man tror lägre fram så pengarna sätter ofta stop på högre tiers än XP'n.
Rekommenderar minimum T5 premiumskepp, lägre ger inte mycket pengar över standard.
Besta Premiumskeppen nu sett till pengar och XP verkar vara Kamikaze R eller Fujin (Samma skit), Atago och Tirpitz. Kan finnas fler bra men resten är mediokra till skit som säljs regelbundet i shopen.

Oavsett det körs en del T5-T6 så kom in på SpelClockers (luppii) och kör divison. Lite roligare så.

Permalänk
Medlem

Nej nu var det dags att avinstallera spelet, är för många shimakaze DD´s nu på högre Tier de så OP så de inte är sant.

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 9800X3D, AORUS 5090 Master ICE, 64GB RAM DDR5 6000MHz CL30 FURY,
ASUS TUF Gaming X670E-Plus / Monitor: PG32UCDMZ/
"Konsol"-Dator: AMD 7950X,GPU: RTX 5080, 32GB DDR 5
Laptop: Macbook 16 M4 Max /48GB/40GPU/16CPU
ISP:1000/1000 Telenor

Permalänk
Medlem
Skrivet av The man swe 90:

Nej nu var det dags att avinstallera spelet, är för många shimakaze DD´s nu på högre Tier de så OP så de inte är sant.

I know that feeling. Har inte spelat på flera dagar nu, känner inget direkt sug längre heller så..
Stor risk att det avinstalleras inom kort. Många saker som behöver fixas innan suget kommer tillbaks tror jag.
Bara en sån sak som att jag får verkligen inte köra min T10 Zao, för det är så förbannat dyrt med repairs, consumables och annat.
Spelar ingen roll om man är grym och sänker 3-4 båtar, gör massa skada och skjuter ner 25 flygplan. I bästa fall går man +-0.
Har man premium kanske man går plus lite, men det ska fan inte vara ett krav.

Och de förbannade torpederna överallt, ska vi inte ens snacka om... Möter du två Shimas = torpstorm = chanslös, även med Zao och dess höga maneuverability.

Verkligen synd dock, spelet har sån potential att vara awesome men faller kort på saker de lätt skulle kunna balansera och optimera.
Man märker skillnad nu mot för ett halvår sen t.ex., då det var 30-40k spelare inne en vanlig vardag kväll. Nu är det nere på knappt 20k, vilket resulterar i ännu mer horribel MM.

/rant over

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

Flaggor som någon sa. Minikaze var bra på att fixa kraken för mig så gav XP flaggor. Sedan är det dumt att fastna på en linje och grinda, det ä tråkigt. Kör flera stycken istället och hoppa lite emellan.

Premiumskepp fixar mycket pengar och kaptens XP. Man behöver mer pengar än man tror lägre fram så pengarna sätter ofta stop på högre tiers än XP'n.
Rekommenderar minimum T5 premiumskepp, lägre ger inte mycket pengar över standard.
Besta Premiumskeppen nu sett till pengar och XP verkar vara Kamikaze R eller Fujin (Samma skit), Atago och Tirpitz. Kan finnas fler bra men resten är mediokra till skit som säljs regelbundet i shopen.

Oavsett det körs en del T5-T6 så kom in på SpelClockers (luppii) och kör divison. Lite roligare så.

Bra tips! Jag kör på premiumkonto idag, har inte köpt några premiumskepp dock, lite osäker på vilket som är värt att köpa men får förslag på facebook av WOWS att man ska köpa Murmansk Flaggor ja, de hade jag fan glömt bort, tack för påminnelsen!

En dum fråga om division, jag spelade med någon som bjöd in mig men det verkade bara som att man kunde lira samtidigt med den personen eller kan man spela utanför division också, går det? Det borde väl iofs gå om teammates inte är online samtidigt som en själv.. Ska nog hoppa in och lira lite med er framöver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

I know that feeling. Har inte spelat på flera dagar nu, känner inget direkt sug längre heller så..
Stor risk att det avinstalleras inom kort. Många saker som behöver fixas innan suget kommer tillbaks tror jag.
Bara en sån sak som att jag får verkligen inte köra min T10 Zao, för det är så förbannat dyrt med repairs, consumables och annat.
Spelar ingen roll om man är grym och sänker 3-4 båtar, gör massa skada och skjuter ner 25 flygplan. I bästa fall går man +-0.
Har man premium kanske man går plus lite, men det ska fan inte vara ett krav.

Och de förbannade torpederna överallt, ska vi inte ens snacka om... Möter du två Shimas = torpstorm = chanslös, även med Zao och dess höga maneuverability.

Verkligen synd dock, spelet har sån potential att vara awesome men faller kort på saker de lätt skulle kunna balansera och optimera.
Man märker skillnad nu mot för ett halvår sen t.ex., då det var 30-40k spelare inne en vanlig vardag kväll. Nu är det nere på knappt 20k, vilket resulterar i ännu mer horribel MM.

/rant over

I mitt fall som kör en T5 New York så är ju torpeder från flygplanen pain in the ass så det är väl lika jobbigt som du har det bara att vi kör olika tiers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Bra tips! Jag kör på premiumkonto idag, har inte köpt några premiumskepp dock, lite osäker på vilket som är värt att köpa men får förslag på facebook av WOWS att man ska köpa Murmansk Flaggor ja, de hade jag fan glömt bort, tack för påminnelsen!

En dum fråga om division, jag spelade med någon som bjöd in mig men det verkade bara som att man kunde lira samtidigt med den personen eller kan man spela utanför division också, går det? Det borde väl iofs gå om teammates inte är online samtidigt som en själv.. Ska nog hoppa in och lira lite med er framöver

Tror du blev inbjuden till ett Team för Team Battles, där kör man 7vs7. Och det är bara på vissa specifika tider på ett dygn, oftast kvällen man kan lira det i spelet. Och i det gamemodet möter man enbart andra Teams .

En Division är en grupp med två eller tre spelare som så att säga ställer sig i kö för random matcher ihop. Vi brukar spela division och med sweclockers teamspeak. Spelet blir mycket roligare då och man kan komplettera och hjälpa varandra. Vi är många som tycker om t6 BBs och i division så kan man verkligen äga upp en flank om ett par cruisers ger en lite support framförallt emot DDs, mycket smälter på bara en salva när tre BBs öppnar upp på samma skepp. Det är det fina med division när man lirar "ihop" och inte enbart är i samma match

Så rekommenderar att komma in o lira med oss, mycket skitsnack och roligare för man blir inte lika frustrerad på spelet när man lirar ihop, förutom när Reckie teamkillar en för att man säger att warspite suger Frågar man honom så har detta aldrig hänt men hänvisar då till min påhittade statistik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Har Murmansk men har den bara för att träna ryska kaptener.
Jag har sett bra Murmansk spelare, det krävs att man är duktig på att ducka inkommande skott hela tiden då ens citadel är stor samtidigt som man håller sig på rätt avstånd och spamar HE konstant för att få skada och överleva.
Banan på skotten är väldigt hög vilket gör att precision med siktet är A och O för att träffa då skotten faller på fiender och tar tid på sig att komma fram.
Så är du bra på att förutspå fienders position så är det nog inget problem.
Murmansk är snabb, 34knop vill jag minnas, svänger bra och har bra AA för sin tier så det är en bra båt men den var bättre för.

Tyvärr är jag rätt kass på Murmansk, då jag kör BB och IJN DD's vilket betyder att jag ofta planerar mitt anfall och sedan skjuter eller släpper torpeder och därmed är det inte lika intensivt.
Murmansk tycker jag kräver mycket multitasking och konstant adaption till fiendes beteende, då fungerar den det har jag sett, dock inget jag är bra på. Blev OK på Omaha i slutet ( Murmansk) men sålde den sedan så ja träning krävs med den helt klart.
Murmansken har nästan lika många kanoner framtill som en bredsida (en mindre) så man kan gå mot fiender och skjuta AP i sidan på dom på nära håll om man styr och leder med fören.

Det som get den bra ryckte var att Expert Marksman, Basic Firing Training och Advance Firing Training fungerade på den innan patch 0.5.3.0 men numera är dom nerfade så murmanske skjuter inte alls lika lågt, har lägre rate of fire och sämre turret rotation. Ingen dålig båt för det men det var det som gjorde Omaha klassen som Murmansk så OP med en bra kapten.
Man har ju scout så man når ju temporärt lägre och det finns ju premium scout för 22500 CR så potential att nå långt finns fortfarande.

Men vist ska du ha en T5 som finns att köpa nu så är den helt OK men man måste vara bra om den ska göra mycket pengar, sedan gör den mer än vanlig T5 skepp men Minimkaze, en vanlig DD är helt OK i jämförelse och kostar dig ingenting om du hellre föredrar att smyga dig på fiender och droppa torpeder på dom.

Har inte kört Atago men alla hyllar den som en av dom bästa T8 CC som kan stå sig upp till T10 matcher så ja ett alternativ är att köra upp till T7-T8 i IJN CC trädet och sedan skaffa den.
Dessutom är ju IJN t rädet mer eller mindre komplett och det finns många bra skepp så där har Atago en stor fördel att du kan träna kaptener för alla dina IJN skepp.

Jag van en Kamikaze R (Minikaze) så jag tränar på ett sådant premiumskepp.

Orsaken att jag säger att du bör grinda upp dit först är för att anpassa dig till spelstilen då den skiftar med Tier. Märks direkt när folk köper ett högt Tier skepp dom inte nått med standardskepp än och ja då blir det inga pengar eller roligt alls för den spelaren.

Så köp en Tier du har nått i spelet i den klassen är mitt råd, roligare i slutändan.

Permalänk
Medlem

Några punkter som är bra att tänka på inför ett köp av ett premium skepp är:
*Tycker du om spelstilen på det skepp som du ska köpa. T.ex om du tittar på en Murmansk tycker du om att spela Omaha som de är näst intill identiska. Tycker du inte om att lira en Omaha så kommer du garanterat inte tycka om en Murmansk osv detta går att applicera på alla premium skepp för de har alltid något vanligt skepp som de är lika i spelstil.

*kolla in minst 2-3 youtube reviews på skeppet där på styrkan för skeppet och dess SVAGHETER nämns. Blir själv bra sugen på visa skepp när man ser monstermatcherna som läggs upp på youtube, för man ser knappast alla skit matcher som också blir med skeppet.

*Ha gärna normala skepp på den tier:en först som pa1983 nämner så man känner sig bekväm i spelet på den nivån. Sen nämner han en bra punkt med, kolla gärna på ett premium skepp från en nation där du har mycket skepp som du tycker om, för är väldigt fint att kunna träna kaptener sen senare i din karriär på de nationer du tycker om.

Permalänk
Medlem

Jag har köpt bägge Tirpitz och Atago, gillar dom bägge men dom har olika roller/spelstil.
Vilken du skall köpa beror också på vilka kaptener du behöver ha mer exp till.

Atago är bra pga stealth/snabbhet och bra kanoner(sätta eld samt citadel på cruisers) men tål inget från sidan.
Tirpitz gör mycket skada och tål otroligt mycket men du kan inte jaga dd på samma sätt.
Kör på Tirpitz om du vill ha pengar och Atago eller Kamikaze till Japanska linjen.

Permalänk
Lego Master

Började om på Tier 1 USSR cruisers igår, det är fan kul att ösa omkring och plinka med ärtbössor igen.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Började om på Tier 1 USSR cruisers igår, det är fan kul att ösa omkring och plinka med ärtbössor igen.

T3 är den bästa i dom låga tiersen tycker jag. Fixa andra skrovet så får du 10 kanoner på en bredsida, bränner BB's som inget annat och kan göra upp mot 5K skada också. Stört för en T3.

Permalänk
Medlem

Har aoba ovanligt lätträffad citadel? Känns som man nästan träffar den varje salva man skjuter mot dom och jag själv åker också på den ganska ofta

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Har aoba ovanligt lätträffad citadel? Känns som man nästan träffar den varje salva man skjuter mot dom och jag själv åker också på den ganska ofta

Japanska Cruisers har väldigt stora citadeler. En citadel är placerad precis under kanontornen och under skorstenar på ett skepp i stora drag. Och som japanerna består av enbart kanoner och skorstenar så blir det lätt att om man får bredsida på en japansk Cruiser så träffar man en citadel

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Även Phoenix, Omaha, Murmansk och Marblehead (Olika versioner av samma modell) har stora citadell, vilket gör det ganska skoj att pricka dom med AP från Kryssare/slagskepp. Man kan träffa midskepps, aktern eller fören eller vertikalt mot däcket och få Citadell på dom
Värre är det med Cleveland den verkar sakna Citadell helt och hållet.
Värsta skeppet att få citadell-träffar på är ST Louis, vad jag hört så ska man lobba AP vertikalt ner bland Louis:ens skorstenar för att få citadell träffar.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem

Jag håller till 99% till inne i World of Warplanes men det blir en båtmatch lite då och då, har nog tom blivit ett dussin denna veckan men en sak .. hur i h***e står ni ut med alla campare?? Jag blir helt skogstokig på det. Sen när man dör, ofta ensam så är man en idiot och en noob.. men tjena, hur kul är det att krama kantlinjen i 10 minuter?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldric T:

Jag håller till 99% till inne i World of Warplanes men det blir en båtmatch lite då och då, har nog tom blivit ett dussin denna veckan men en sak .. hur i h***e står ni ut med alla campare?? Jag blir helt skogstokig på det. Sen när man dör, ofta ensam så är man en idiot och en noob.. men tjena, hur kul är det att krama kantlinjen i 10 minuter?

Värsta med att spela online mot andra spelare är att man måste spela med och emot andra spelare. Är som i trafiken, bara idioter där ute. Bästa botemedlet är att spela i division för då finns det lite vettiga personer i laget. Men inget roligt att se en match förloras för att en lagmedlem inte kan skjuta ett enda skott på en fiende som cappar eller själv cappa en punkt. Tips är att ha ett tåligt tangentbord samt att sitta o snacka skit med andra på Ts då blir man inte lika förbannad. Brukar också ta en paus om man börjar bli för förbannad/frustrerad.

Tyvärr går det inte bota andras idiot.