Behöve hjälp snabbt... Ingen bild på skärmen

Permalänk

Behöve hjälp snabbt... Ingen bild på skärmen

Hej sweclockers!
Idag så fick jag äntligen ett Asus B150 Pro gaming, i5-6600k samt nytt DDR4 ram och det första jag gjorde var självklart att koppla in allt. Men nu så har jag ett problem alla fläktar och sånt går igång osv. men får ingen bild alls på min skärm... har försökt att byta kabel och skärm och även att använda den integrerade graffiken på modekortet men får inga resultat.... Det enda som händer är som sagt att alla fläktar går igång.. Kan också tillägga att det finns fyra LEDs på modekortet och på dom står det BOOT_DEVICE_LED, VGA LED, DRAM_LED och CPU_LED och då jag startar datorn så börjar CPU LED:en lysa rött men den försvinner efter ungefär en sekund och då byter den istället till DRAM LED:en där den stannar tills vidare....

Så kan någon dator kunnig person snälla hjälpa mig??? Är student och är borta 7-9timmar om dagen då jag pendlar mellan skolan och måste verkligen kunna ha en dator hemma som jag kan använda mig av för att programmera och skriva diverse uppsatser på osv...

Det jag försökt med är att kolla om heatsinken sitter riktigt, bytt plats på ram minnerna dessutom försökt med bara ett ram minne och självklart kolla att alla kablar sitter rätt..

Permalänk
Hedersmedlem

Lyser minnesdioden så tyder det väl på problem med minnena. Antingen skadade sockelpinnar eller att de inte är kompatibla. Finns de med på QVL-listan? Senaste BIOS till moderkortet brukar hjälpa. Testa med bara en sticka i olika platser för att få liv och kunna flasha.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Är det ett Asus moderkort TS?

isf prova att hålla in MEM_OK knappen om du har en sådan? Jag har det på mitt asus kort fick också ram led röd förut då gjorde jag så och det löste sig.

Har du möjlighet att testa ett annat ram minne? ifall tex bios inte skulle gilla dem du har?

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850