Permalänk
Medlem

Nött som en tok med min Myogi för att köpa en Kongo.

Vilken jävla besvikelse kongon är milt sagt. Det finns INGEN som helst accuracy på skotten. Siktar man på skeppet så går skotten vid sidan av, och då har den ändå 18km range... vad fan ska man ha skiten till?

Permalänk

Vad yrar du om? Kongon har as bra dispersion på skotten, 220 meter på 21 km range om du har Gunfire control system mod 1.

Permalänk

@Def_Dog: Vad du än gör, ta och uppgradera motorn först. Tycker själv att det är viktigast för Kongo.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Nött som en tok med min Myogi för att köpa en Kongo.

Vilken jävla besvikelse kongon är milt sagt. Det finns INGEN som helst accuracy på skotten. Siktar man på skeppet så går skotten vid sidan av, och då har den ändå 18km range... vad fan ska man ha skiten till?

Haha what? Myogi har ju katastrofal accuracy/dispersion, speciellt i jämförelse med Kongon.
Att gå från Myogi till Kongo är som natt och dag.

Permalänk
Medlem

Mitt skepp har bara gått en runda men av 2 skott avfyrade så var det ett som träffade och det andra diffade säkerligen 40 m. Det tycker inte jag är ok.

Permalänk
Medlem

Alltså Kongon är SÅ DÅLIG. Fy fan, skaffa inte skiten.

Permalänk
Medlem

@Def_Dog:

kallas annars för S.B.S jag gillar kongon skarpt och har tack vara ARP uppdragen har man 5st i hamnen

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Här har man tjänat cash.

Och XP på grinden till Iowa, har 88 utav 175k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Jag kan inte minnas att kongon var dålig snabb smidig och skjuter långt. Vänta bara tills du får fuson den är helt värdelöst i standardutförande dock riktigt bra när den är uppgraderad.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Det är nog bara i standard/A-skrovet. Tror redan B-skrovet rättar till Kongo.
Tänk på att Kongo är en Slagkryssare, m.a.o är snabbare men också sämre bepansrad än ett slagskepp. Att lobba granater på stort avstånd, kan spara HP för dig och då är eventuell spridning bra, då du i iallafall får in någon träff på en salva.

Samma sak kommer hända när det är dags att byta Kongo mot Fuso, Fuso i original är ett skämt till uppgradering men med Fuso-B får du ännu längre räckvidd än med Kongo, bättre pansar och nästan lika snabb som Kongo.

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kronvrak:

Det är nog bara i standard/A-skrovet. Tror redan B-skrovet rättar till Kongo.
Tänk på att Kongo är en Slagkryssare, m.a.o är snabbare men också sämre bepansrad än ett slagskepp. Att lobba granater på stort avstånd, kan spara HP för dig och då är eventuell spridning bra, då du i iallafall får in någon träff på en salva.

Samma sak kommer hända när det är dags att byta Kongo mot Fuso, Fuso i original är ett skämt till uppgradering men med Fuso-B får du ännu längre räckvidd än med Kongo, bättre pansar och nästan lika snabb som Kongo.

Köpte B-skrovet innan jag ens övervägde att uppgradera motorn. Tyvärr alltså, jag får mindre med hits med Kongon än något annat skepp, tråkigt då det verkar så potent annars. Har redan bestämt mig för att inte spela med det något mer. Trist egentligen :/ New Mexico skulle jag dock vilja testa, den klarar ju att brassa av fina salvor.

Permalänk
Medlem

En fråga, hur kör man manuell AA? Jag vet att man stänger av med tangenten P men sen då, hur skjuter man så att säga?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

En fråga, hur kör man manuell AA? Jag vet att man stänger av med tangenten P men sen då, hur skjuter man så att säga?

Du måste ha kaptens-skillen för det.
Krävs ganska många skill points för det, ligger långt ned i "listan"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Manuell AA funkar som så att när du valt den kaptens skillen så kommer dina AA kanoner som har större kaliber än 85mm göra dubbel skada på de markerade fiendeplanen. Så viktigt är att kolla upp på skeppet om du har bra AA som är större än 85mm. Amerikanska BB på t8 och uppåt har det iaf så blir riktigamördar maskiner mot plan.

Med p stänger du av din AA och sekundärakanoner och enda gången som jag använder det är på DDs när man försöker gömma sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Köpte B-skrovet innan jag ens övervägde att uppgradera motorn. Tyvärr alltså, jag får mindre med hits med Kongon än något annat skepp, tråkigt då det verkar så potent annars. Har redan bestämt mig för att inte spela med det något mer. Trist egentligen :/ New Mexico skulle jag dock vilja testa, den klarar ju att brassa av fina salvor.

Älskar min New Mexico! Innan jag uppgraderat den lite var den dryg att komma till från New York men sen så! Ser inte fram emot Colorado lika mkt dock. Mest pga det ser mesigare ut med två pipor på tornen, är kanske bättre annars xD.

Vill nå North Carolina alltså... Lär ju ta evigheter dock. Börjar närma mig Colorado nu dock, ser ju bara inte fram emot den speciellt mycket...och Colorado till North Carolina kommer ju ta ännu längre tid att nöta igenom. Får nog skaffa lite dubloner och köra med andra skepp så jag slipper nöta lika mkt genom att konvertera eller ngt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk

@Zemlan: Coloradon är helt ok enligt mig. Bara lite annat spelsätt jämfört med New Mexico då den påminner mer om Fuso, ett flytande hagelgevär.

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem
Skrivet av S-FighterPilot:

@Zemlan: Coloradon är helt ok enligt mig. Bara lite annat spelsätt jämfört med New Mexico då den påminner mer om Fuso, ett flytande hagelgevär.

Den är säkert bra alltså, bara det att jag tycker det är coolare (sånt här är viktigt för mig xD) med tre pipor istället för två som New Mexico har. Lite synd att Colorado är har så pass hög spridning på skotten också, känns inte korrekt med tanke på hur slö den är osv kan man ju tycka att den ska få lite träffsäkerhet som plåster på såren.

Men det jag har emot den mest är att den ligger mellan mig och North Carolina....vill ha det skeppet sååååå mycket xD. Väl medveten om att det skeppet inte är en "brawler" som New Mexico, samt alla US skepp innan henne för den delen, men det är inget som gör mig något. Har en mer försiktig spelstil (men campar absolut inte basen) och ogillar att ge mig in allt för djupt i skiten i alla fall. Så NC skulle nog passa mig fint, utnyttja hennes AA kapacitet för att skydda hangarfartygen och sen leta möjligheter att utnyttja huvudkanonerna på mål som visar sig 2 mil bort snarare än mål som är en mil bort pga jag rushar fram.

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 5800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte X570 Aorus Pro | Powercolor Radeon RX 9070 XT Red Devil | 16GB G.Skill Trident Z@3600 CL15 | Gigabyte Aorus 2TB M.2 NVMe SSD | Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Fractal Design Meshify S2 Blackout | Corsair K70 | Logitech G502 | Alienware AW3423DWF |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Den är säkert bra alltså, bara det att jag tycker det är coolare (sånt här är viktigt för mig xD) med tre pipor istället för två som New Mexico har. Lite synd att Colorado är har så pass hög spridning på skotten också, känns inte korrekt med tanke på hur slö den är osv kan man ju tycka att den ska få lite träffsäkerhet som plåster på såren.

Men det jag har emot den mest är att den ligger mellan mig och North Carolina....vill ha det skeppet sååååå mycket xD. Väl medveten om att det skeppet inte är en "brawler" som New Mexico, samt alla US skepp innan henne för den delen, men det är inget som gör mig något. Har en mer försiktig spelstil (men campar absolut inte basen) och ogillar att ge mig in allt för djupt i skiten i alla fall. Så NC skulle nog passa mig fint, utnyttja hennes AA kapacitet för att skydda hangarfartygen och sen leta möjligheter att utnyttja huvudkanonerna på mål som visar sig 2 mil bort snarare än mål som är en mil bort pga jag rushar fram.

North Carolina är ju snabbare för att det är en ändring i doktrinen där upp till Colorado handlade om mycket pansar. North Carolina och senare utvecklades för att kunna hinna med hangarfartygen över havet och då var pansar lite av det som fick lämnas vid ritbordet

Permalänk

@Zemlan: Har speccat min Colorado för AA och tror den har en rating på 76 eller något. Det mesta jag har fått i plane-kills i Colorado är 36 :). Själv kör jag Colorado lite som en brawler faktiskt. Vinkla henne ordentligt så är hon ganska tankig :). Problemet jag har märkt med vissa är att de köper till längre range till henne men det enda de gör är att göra henne sämre. Hon har redan ganska trollish dispersion så varför göra den sämre?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick en glad överraskning på Nagaton när jag bytte till b skrovet då gick även omladdnings tiden ner från 34 till 30s

@Zemlan: Har speccat min Colorado för AA och tror den har en rating på 76 eller något. Det mesta jag har fått i plane-kills i Colorado är 36 :). Själv kör jag Colorado lite som en brawler faktiskt. Vinkla henne ordentligt så är hon ganska tankig :). Problemet jag har märkt med vissa är att de köper till längre range till henne men det enda de gör är att göra henne sämre. Hon har redan ganska trollish dispersion så varför göra den sämre?

Men är inte anledningen till att opricksäkerheten ökas att du kan skjuta länge men om man jämför båda på 13km avstånd är den samma? Så trodde jag det fungerade.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

@jOnÄTÄn: Jo så är det, men det kan också vara en placebo-effekt jag har känt. Tycker att spridningen blir sämre om man väljer till längre range.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ja, till Colorado lär jag inte skaffa ökad räckvidd, finns liksom ingen vits med det med den dåliga spridning skotten har. På New Mexico gillar jag det dock, tycker det funkar kalas. Men på Colorado blir det nog AA istället

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Fick en glad överraskning på Nagaton när jag bytte till b skrovet då gick även omladdnings tiden ner från 34 till 30s Men är inte anledningen till att opricksäkerheten ökas att du kan skjuta länge men om man jämför båda på 13km avstånd är den samma? Så trodde jag det fungerade.

Oklart hur det fungerar. Som du säger har jag utgått från att det fungerar för allt annat vore helt ologiskt. Konen man har på skotten bara förlängs liksom. Annars tycker jag det ska stå att "Overall dispersion increased by X%" eller ngt.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den 4 maj kan man signa upp sig på ett event där man ska samla Diamanter. Så glöm inte signa upp sig på deras hemsida den 4 maj

http://worldofwarships.eu/en/news/special/grand-naval-battles...

Permalänk
Medlem

Satt och lirade Black Desert och fick en ingivelse att komma tillbaka till detta! Vi får se om det håller för mig.
Så många situationer när man bara väntar på saker i BD ibland som stör mig.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Asså kongon suger sån jävla getpung så det finns inte. 2 sänkta skepp och var ett av två kvar. 546xp.. kom igen.

Permalänk

@Def_Dog: Haha, nej men så dålig är den väl inte? Det är min absoluta favorit, men lite pga att jag älskar BB:s som kan hålla 30 knop.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Asså kongon suger sån jävla getpung så det finns inte. 2 sänkta skepp och var ett av två kvar. 546xp.. kom igen.

Lägg upp replay så kan folk hjälpa dig och berätta vad du gör för fel. Kongon är inte dålig i alla fall inte i rätt händer. Eller så kanske det är så att du inte passar i ett slagskepp? Har du haft större framgång i de amerikanska`?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 9070
32Gb

Permalänk

@Def_Dog: Länkar här till en runda jag körde med Kongo, kanske ger dig några tips

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Vill nå North Carolina alltså... [/url][/size]

Det vill du inte alls, du vill satsa på Iowa.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.